• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Nie ruszajcie Chwarznieńskiej dopóki nie powstanie obwodnica Witomina (17)

    Jeśli wierzyć władzom Gdyni, obwodnica Witomina ma być za 2-3 lata. Przebudowa Chwarznieńskiej w tym czasie to kryminał! To będzie całkowity paraliż Chwarzna.

    • 236 11

    • o budowie obwodnicy Witomina to ja słyszę od liceum, (1)

      które skończyłam 20 lat temu.

      • 6 0

      • To samo o tunelu na puckiej od 35 lat...

        • 2 0

    • Problem w tym że obwodnicy nie będzie !!! (4)

      Nie ma forsy, UE napisała że się nie dołoży do tej inwestycji, poza tym wykarczowanie około 16hektarów lasu w parku krajobrazowym nie jest możliwe

      • 25 2

      • Problem w tym że obwodnica musi być. (1)

        Każdy widzi że nie ma innej alternatywy. Skoro lasu wyciąć nie można to... trzeba puścić obwodnicę po wiadukcie nad lasem albo tunelem pod. To chyba oczywiste...

        • 8 9

        • Estakadę przez osiedle, ja bym proponował.

          Najlepsze rozwiązanie dla natury.

          • 2 0

      • (1)

        Spoko. Gdynianie jak pelikany łykają wszystko

        • 13 5

        • Zupełnie jak Gdańszczanie

          • 6 1

    • Przede wszystkim marnotrawienie pieniędzy. (2)

      Skoro tranzytowy ruch ciężkich pojazdów ma być wyprowadzony na obwodnicę Witomina to rozumiem że nowa Chwarznieńska nie będzie do niego przystosowana. A to oznacza że najpierw musi powstać ta obwodnica żeby tiry nowej Chwarznieńskiej błyskawicznie nie rozjechały. Logiczne?

      • 5 3

      • Jak ja zrobią dobrze to jej tak błyskawicznie nie rozjadą (1)

        • 1 0

        • A zrobili kiedyś coś dobrze?

          • 2 0

    • bez zludzen bo to bajki Wojtusia

      nie bedzie zadnej obwodnicy bo jak zwykle kasa poszla w bloto i znow trzeba by cos sprzedac deweloperom za marne grosze.

      • 6 1

    • Zwłaszcza, że z artykułu wynika, że nic totalnie sie nie zmieni w kwestii przepustowości, a wręcz pewnie dojdą nowe światła

      To nie będzie "budowa" tylko remont, na który czekamy od dawna

      • 9 1

    • Nie będzie

      Nie będzie obwodnica za 2-3 lata, i za 5 też nie, urząd nie ma kasy na nic, cieci ze szkół zwalniają, liczą że będzie nauka zdalnie, to na mediach przyoszczedza, takie to menadżery

      • 11 1

    • I o to idzie, aby na rowrach jeżdzić. Paraliż to w um parę lat już trwa.Wyprowadzić um z śródmieścia i cyrk się tam skończy.

      • 8 6

    • Jeśli wierzyć władzom Gdyni

      Ha ha ha ha ha ha

      • 31 3

    • Nikogo to nie obchodzi

      Armia urzędników i tak wie lepiej.

      • 26 3

    • mądrego dobrze posłuchać - 100% racji

      • 29 5

  • Ankieta...

    ... jak zwykle nie związana z głównym tematem artykułu...

    • 1 0

  • Uspokoic ruch ma obwodnica a nie przebudowa

    UM gdynia w tym swoim belkocie sam juz sie gubi

    • 1 0

  • d**ilizm

    znów mądrale z urzedu nie wychodzac zza biurka pozmiejszaja ulice...gdynia stan umysłu

    • 2 0

  • Pod Witominem powinien być tunel

    A nie kolejna droga środkiem dzielnicy i kosztem hektarów lasu. Witomino nie potrzebuje kolejnych aut stojących w lesie i zatruwających powietrze. Wystarczy Chwarznieńska. Bo nie ukrywajmy, nikt szybciej nie pojedzie, wszyscy spotkają się znowu na Chwarznieńskiej. Jeden wielki parking w lesie. Kiedy SKM? Przecież mieszkańców przybywa na Chwarznie.

    • 1 0

  • Strach iść do toalety

    Gdyż i tam można spodziewać się drogi dla pe..larzy.

    • 1 1

  • Czegoś tu nie rozumiem

    Skoro już w roku 2019 miasto wydało 1,4 mln zł na dokumentację przebudowy, a przetarg unieważniło z powodu braku wystarczających funduszy, to dlaczego 3 lata później wydaje kolejne 1,2 mln na nowy projekt?
    Nie można było wykorzystać poprzedniej dokumentacji - przecież przez 3 lata zmieniło sie niewiele?

    • 2 0

  • Obwodnicy nie ma i nie bedzie bo to tylko kielbasa wyborcza WS

    Wybory samorzadowe juz wkrotce. Moze w koncu zrozumiecie ze Samorzadnosc i WS robia was w balona. Nie ma kasy. Nie bedzie zadnej obwodnicy wiec moze w koncu obecnie rzadzacy w Gdyni nieudacznicy skoncza na smietniku historii.

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Po prostu trzeba zmniejszyć ilość pojazdów (5)

    do możliwości przepustowości ulic.

    • 31 79

    • (1)

      Myślę że należy zagęścić zabudowę i budować w górę. Podniósłbym ilość mieszkańców Witominia do półtora miliona.

      • 6 0

      • Zgadza się! Szybko znaleźliby sposób na korki.

        • 3 0

    • Dobry pomysł (1)

      Zdecydowanie za dużo autobusów tam jeździ i generuje korki.

      • 19 11

      • Ty to masz wielki mózg

        • 8 1

    • I oczywiście ten zapchlony portal na usługach siwego i jego mafii deweloperów wyróżnia takie de ile komentarze

      • 11 5

  • (1)

    wow a te wasze ścieżki rowerowe ile razy będą wymagac teleportacji z jednej na drugą stronę na dystansie kilometra?

    • 10 0

    • To jest robione w celu uspokojenia ruchu rowerów.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane