• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kartuskiej może w końcu ruszyć

Michał Brancewicz
24 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 12:35 (6 sierpnia 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
Po wielu perypetiach rozbudowa ul. Kartuskiej, na odcinku za obwodnicą, w końcu się rozpocznie. Po wielu perypetiach rozbudowa ul. Kartuskiej, na odcinku za obwodnicą, w końcu się rozpocznie.

Mimo że wykonawca został wybrany już w połowie czerwca, to nie mógł przystąpić do realizacji prac. Powodem było odwołanie złożone do Krajowej Izby Odwoławczej. Ostatecznie zostało ono odrzucone i na przyszły tydzień planowane jest podpisanie umowy.



Prace przy rozbudowie Kartuskiej utrudnią ci codzienne poruszanie się?

Aktualizacja: W czwartek 06.08.2020 umowa została podpisana i prace mogą ruszać.



Ulica Kartuska czeka na rozbudowę odcinka za obwodnicą od kilku lat. W tym czasie Gdańsk walczył o dofinansowanie tej inwestycji ze środków unijnych.

Gdy już wszyscy pogodzili się, że inwestycję trzeba będzie zrealizować w całości z budżetu miasta, rząd zdecydował się dołożyć 13,5 mln zł na rozbudowę pierwszego odcinka od ul. OtomińskiejMapka do NowatorówMapka.

W maju otwarte zostały koperty z ofertami. Co w ostatnim czasie jest rzadkością, wszystkie dziewięć propozycji mieściło się w zakładanym budżecie. Najkorzystniej cenowo wypadła oferta firm Kruszywo i Bituminium - 37,4 mln zł. Drugi w kolejce był Strabag - 38,5 mln zł.

19 czerwca DRMG zdecydowała się wybrać najtańszą propozycję. Wówczas Strabag złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co uniemożliwiło natychmiastowe podpisanie umowy z wybranym wykonawcą.

- W piątek przyszła informacja, że wygraliśmy w KIO. Teraz czekamy już tylko na uzasadnienie decyzji i w przyszłym tygodniu będziemy mogli podpisać umowę - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Potem wykonawcy przekazany zostanie plac budowy.
Zadanie obejmuje poszerzenie ul. Kartuskiej do przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na odcinku ok. 1,2 km. Termin realizacji upływa 15 listopada 2021 roku.

Zakres rozbudowy ul. Kartuskiej:

  • poszerzenie ulicy do przekroju 2 x 2
  • rozbudowa i budowa skrzyżowań ul. Kartuskiej z drogami poprzecznymi wraz z rozbudową tych dróg w niezbędnym zakresie
  • budowa dróg serwisowych do obsługi terenów przylegających do ul. Kartuskiej
  • rozbudowa i budowa ulic poprzecznych w dostosowaniu do nowego układu komunikacyjnego ul. Kartuskiej: ul. Inżynierska, ul. Nowa Inżynierska, ul. Fabryczna oraz drogi zapewniające spójność układu komunikacyjnego

Opinie (156) ponad 20 zablokowanych

  • Zrozumcie ludzie, że samochód to lokomocja bez przyszłości. (4)

    • 7 16

    • Samochód w Gdańsku nie ma normalnej alternatywy (3)

      Zrozum to człowieku

      • 9 3

      • Poza SKM, tramwajem, autobusami, u erem, rowerami

        Dziwne, że ludzie wciąż najbardziej chcą mieszkać koło stacji skm

        • 1 4

      • Jareczku, jakie kryteria normalności stosujesz? (1)

        jaką częstotliwość połączeń tramwajami niskopodlogowymi w relacji dom - praca uznasz za wystarczającą? Jak oceniasz jakość chodników w swojej okolicy? Jak często stawiasz na nich swoją brykę, dla której podobno nie ma alternatywy? Ile miasto ma wydać na budowę piętrowych parkingów, z których nie będziesz korzystać jeśli będą płatne? Zadaj jeszcze pytanie, kiedy w Gdańsku/ Trójmieście powstanie wreszcie metro z prawdziwego zdarzenia? Przecież budowa tunelu pod Martwą Wisłą kosztowała raptem 1 miliard złotych, czy nie znajdą się takie kwoty na budowę tunelu pod Sopotem?

        • 0 4

        • Tramwaj powinien jeździć maksymalnie co 10 minut, a czas dojazdu nie powinien być rażąco dłuższy niż przejazd samochodem na tej samej trasie. Chodniki? W mojej okolicy są fatalne, nie ma też ścieżek rowerowych przez co rowerem jeździ się naprawdę nieprzyjemnie.

          • 1 0

  • Jak dla mnie...

    brakuje wyjazdu/wjazdu Jaśminowy Stok, to by odciążyło rondo koło BP. I Egiertowska/Gostyńska. Jest tam jakiś zjazd, trochę prowizoryczny.
    Istnieje objazd dla tego kierunku przez Gostyńską na Jagodowe Wzg., niestety w tej chwili dostępny tylko dla hardcorowców.

    • 0 1

  • Kiedy wreszcie decydenci i mieszkańcy Gdańska zauważą, że rozbudowa sieci dwujezdniowych arterii (5)

    tylko przesuwa korki bliżej centrum nie prowadząc do poprawy jakości systemu transportowego miasta? Między jezdniami al. Armii Krajowej kilkanaście lat temu projektowano budowę linii szybkiego tramwaju lub tramwaju dwusystemowego, która miała zostać połączona z linią kolejową Kokoszki - Żukowo w okolicach Leźna. Mimo zapisów różnych dokumentów mających prowadzić do zmniejszenia roli samochodów w mieście, nadal króluje przekonanie, że jedynym sposobem na poprawę jakości życia jest ucieczka mieszkańców na przedmieścia lub do gmin sąsiednich i błędne koło niezrównoważonego rozwoju miasta kręci się coraz szybciej. Jak długo jeszcze samochodowo deweloperskie lobby będzie nadużywać cierpliwości naszej? Jak długo jeszcze?

    • 6 13

    • (3)

      tak długo dopóki liczba ludności nie zacznie się zmniejszać w naszym regionie. To jedyny 100% skuteczny ratunek. Wszystkie inne sposoby są wadliwe i mniej lub bardziej skuteczne.

      • 0 2

      • przykłady wielu miast pokazują, że sposobem na poprawę jakości życia w mieście (2)

        nie jest rozbudowa sieci drogowej/ulicznej ale programy prowadzące do zmiany nawyków komunikacyjnych: obciążanie kierowców kosztami, które generują. Proste jak konstrukcja cepa.

        • 2 3

        • (1)

          Można dawać samochody na kartki, jedna co 5 osób. Co piąty, który przypadkiem jest związany z partią lub władzą krajową lub lokalną będzie miał samochód. Nakazać osobom pracującym w pojazdach, by przemieszczali się środkami komunikacji masowej, redukując ich możliwości pięciokrotnie. Robotnicy z narzędziami niech jeżdżą PKSem, jak za starych dobrych czasów. Lub rowerem służbowym, jeśli nie ukradną. Reszta niech będzie pozostawiona na łaskę komunikacji publicznej, która i tak nie będzie wszędzie i zawsze dojeżdżała, bo się nie opłaca, bo drogo, bo awaria.

          • 2 2

          • jak długo jeszcze będziesz uważał, że trzy samochody w rodzinie to minimum i szczyt marzeń każdego mieszkańca Gdańska?

            do tego jeszcze dziewięć darmowych miejsc do parkowania: jedno przy domu, drugie przy miejscu pracy i trzecie przy miejscu dokonywania zakupów przez każdą osobę mającą do samochodu dostęp? Przecież to i**otyzm. Nie czujesz i**otyzmu swojego tekstu? Jeśli nie czujesz, znaczy, spaliny które nieświadomie wdychasz we wnętrzu twojej bryki zupełnie zlasowały ci zdolność do kojarzenia prostych faktów. Samochodozę naprawdę da się leczyć. ;-)

            • 1 0

    • Walka o PKM na Kokoszkach

      Od 2011 roku mieszkańcy Kokoszek walczą o stację PKM Karczemki. Niestety nie powstanie, chociaż planowano. Chętnie przesiądę się na PKM lub autobus lub tramwaj, ale obecnie do tych środków komunikacji musze się dostać moim samochodem. Więc niestety nie mam wyboru.

      • 1 0

  • (2)

    Rząd łaski nie robi. Nic nie daje to są nasze pieniądze. Sam nic nie robi tylko łamie konstytucje, więc niech chociaż nie przeszkadza jak inni robią. Rozdając wozy strażackie tylko podkreśla jak szybko wracamy do czasów komuny. Zabrali pieniądze na obwodnicę metropolitarną, a teraz łaskawie dali 13 mil. Ludzki Pan. Co nam pozostało, to samo co w komunie "Róbmy swoje".

    • 7 10

    • Łamie konstytucję.....ladnie cie wytredowali w TV, coś jeszcze mądrego do powiedzenia czy tylko ten bełkot nagrany na taśmę?

      • 2 1

    • A tak ogólnie to wszyscy zdrowi?

      • 1 0

  • A może zmienić nazewnictwo... (1)

    ... to nie "pieniądze rządu", tylko środki gromadzone przez administrację państwową z ogólnokrajowych podatków (np. vat, pit, cit) a rząd to nie jest wróżka zębuszka "co daje kasę" tylko zarządza daniami, które ponosimy my i z tych pieniędzy między innymi ową administrację państwową utrzymujemy. Mam jednak wrażenie, że ogolnopolsko to powinniśmy się składać na wojsko, obronę cywilną, politykę zagraniczną i kilka innych rzeczy, a w województwie powinno zostać tyle pieniędzy aby starczyło na lokalne drogi. Ja wiem, że to trudne, ale to tak jakby wpłacać cześć zarobionych pieniądze do najstarszego członka rodziny, a później wnioskować do niego o wypłatę dotacji na rachunek za prąd (oczywiście "najstarszy" pobiera prowizję od operacji :-))

    • 4 0

    • Tak samo jak nie ma "unijnych pieniędzy", są tylko pieniądze z naszych składek.

      • 1 1

  • Mam pytanie... (3)

    Jeśli mam dwa mieszkania w Gdańsku,jedno na Rewie,a mieszkam w domu w Leźnie,płacę wszędzie podatki,meldunek również w Leźnie,to czy jestem obywatelem drugiej kategorii ponieważ mam rejestrację GKA?:) Ludzie troché się opamiętajcie:)

    • 3 4

    • (1)

      nie, ale dobrze, ze jestes oznaczony, dzieki temu moge wziac poprawke na Twoje nieprzewidywalne zachowanie na drodze.

      • 2 2

      • Opel w gazie?

        • 0 0

    • napisz ile masz samochodów w obu gospodarstwach domowych

      i dlaczego uważasz, że inni mają płacić za twoje darmowe miejsca do parkowania w Rewie i w Leźnie oraz w Gdańsku w pobliżu celów twoich codziennych podróży nimi.

      • 0 0

  • Kartuska (2)

    powinna zostać przedłużona do samych Kartuz a następnie do Kościerzyny. Szybki dojazd do pracy w Trójmieście dla Kaszubów i odwrotnie weekendowy szybki wypad na Kaszuby przez mieszkańców Trójmiasta. Same korzyści zamiast stania w korkach.

    • 10 5

    • przeczytaj trochę na temat stania w korkach na dwujezdniowych autostradach (1)

      tylko komunikacja szynowa niezależna od sieci dróg daje szansę uniknięcia korków. Albo stoisz w korku na Kartuskiej, albo na drodze do pracy w pobliżu centrum miasta. Żadne miasto próbujące zmniejszyć korki przez rozbudowę sieci drogowej i pseudobezkolizyjnych skrzyżowań arterii pseudoszybkiego ruchu nie osiągnęło sukcesu, tak jak popuszczanie pasa nigdy nie wyeliminowało otyłości lub co najmniej nadwagi zataczającej coraz szersze kręgi. Wyciągaj wnioski z błędów popełnionych gdzie indziej już kilkadziesiąt lat temu.

      • 1 3

      • Nic nie zrozumiałeś

        Dwupasmowa jezdnia powinna łączyć Kartuzy z Gdańskiem ale nie ma być tunelem bez możliwości zjazdu. Problemem jest odcinek armii krajowej, który powinien wyglądać jak aleja zwycięstwa a wygląda tak jak powinna wyglądać droga między Gd a Kartuzami

        • 0 1

  • Kto utrudnia ? (1)

    Powinno się z imienia i nazwiska informować o ludziach którzy działają przeciwko swojemu krajowy, przeciwko własnemu społeczeństwu. Gdyby nie oni setki , albo tysiące ludzi codziennie nie musiałoby marnować paliwa i czasu stojąc w korkach. Ten odcinek mógł być gotowy co najmniej 5 lat temu.

    • 2 4

    • kolejny kretyn, któremu się wydaje, że poszerzanie dróg jest lekarstwem na korki

      Podaj swoje nazwisko, dopiszę cię do listy osób, którym trzeba poszerzać wyobraźnię i którzy nie potrafią zrozumieć sensu przeznaczania większych niż dotąd środków na odbudowę linii kolejowych łączących Gdańsk z Kartuzami i Sierakowicami.

      • 1 0

  • Dziwny podział inwestycji. (2)

    Wydaje mi się że są ważniejsze potrzeby drogowe w naszym mieście. Zaniedbane od lat niż ten odcinek Kartuskiej. Dobrym przykładem jest brak wiaduktu na skrzyzowaniu Łostowickiej i trasy WZ czy jedna nitka drogowa na Czrnym Dworze nie wspominając o Świętokrzyskiej. Ten odcinek Kartuskiej praktycznie za miasem to bardziej dla mieszkańców Żukowa niż Gdańska. Ale dobrze że jeszcze cokolwiek robią.

    • 8 4

    • dobrze tylko dla tych, którzy cierpią nieświadomie na samochodozę. Tylko poprawa połączeń kolejowych

      może poprawić jakość połączeń Gdańska z okolicznymi gminami takimi jak Żukowo, Kartuzy czy Sierakowice.

      • 1 0

    • Nie taki dziwny. Estakada nad ulicą Łostowicką nie jest robiona bo nic by nie zmieniła. przeniosłaby tylko korki w inne miejsce. rano byłby dłuższy korek przed samym centrum a po południu dłuższy byłby korek na Kartuskiej na Kokoszkach. podobnie korki ze skrzyżowania przenisłyby się na dół Łostowickiej i z drugiej strony na Vaclava Havla. Być może usprawniłobyto tylko wjazd i wyjazd z Chełmu a i to niekoniecznie.
      Natomiast wydłużenie Armii Krajowej za Nowatorów odblokowuje prawoskręt w kierunku Bysewa rozładowując korek na wąskim gardle świateł na Nowatorów.

      • 0 0

  • Mi (1)

    Mieszkania też będą budować? Dla kogo te drogi i infrastruktury jak mieszkań dla ludzi nie ma.??????

    • 0 4

    • Jak to mieszkań nie ma?

      Jest dużo mieszkań , tylko że trzeba je kupić. Wszystko byście chcieli za darmo. Mieszkanie komunalne, wyposażone! Zasiłki 500 + to wszystko zmierza w złym kierunku bo już nie starcza na nierobów a co będzie dalej.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane