• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa terminalu w Rębiechowie na finiszu

Maciej Korolczuk
17 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Półtora roku trwała rozbudowa nowej hali przylotów w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Inwestycja pochłonęła prawie 90 mln zł, ale była niezbędna. Dzięki nowemu - większemu - terminalowi, który jest już niemal gotowy, przepustowość lotniska wzrośnie z 5 do 7 mln pasażerów rocznie. Niewykluczone, że już w przyszłym roku zostanie tu obsłużonych 4 mln pasażerów.



Ile razy w ciągu roku latasz samolotem?

Choć do oficjalnego otwarcia terminalu T2 po rozbudowie pozostało jeszcze sześć tygodni, nowa hala przylotów jest niemal gotowa. Jej rozbudowa trwała półtora roku i pochłonęła ok. 90 mln zł. Mimo że nowa część powstała trzy lata po pierwszej, w której od 2012 r. podróżni odlatywali z Gdańska, to w zasadzie niczym się od niej nie różni.

- Oba terminale były budowane przez różnych wykonawców, a nawet my, pracownicy lotniska, jesteśmy zaskoczeni, że udało się stworzyć niemal klon poprzedniej części. Gołym okiem różnicy nie ma żadnej - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego w Rębiechowie, który w czwartek oprowadził nas po nowej części lotniska.

Powiększony terminal zostanie otwarty 1 września i poprawi przepustowość gdańskiego portu lotniczego z 5 do 7 mln pasażerów rocznie. W zeszłym roku lotnisko świętowało obsługę 3-milionowego pasażera, w tym roku ma być ich już 3,7 mln. Czy w przyszłym roku jest szansa, że przekroczona zostanie kolejna granica 4 mln pasażerów?

- To realny scenariusz, ale my podchodzimy do tego spokojnie. W stosunku do pierwszego półrocza w 2014 r. odnotowaliśmy wzrost o ponad 14 proc. Naszą siłą jest mądrze planowana siatka połączeń i ilość obsługiwanych linii lotniczych. Do tego dochodzą ciągłe inwestycje. Oprócz terminalu to przecież rozbudowa systemu ILS i rękawy, którymi pasażerowie wchodzą do samolotu. To wszystko przekłada się na dwucyfrowy wzrost liczby pasażerów - dodaje Michał Dargacz.

Obecnie wewnątrz terminalu trwają ostatnie poprawki, właśnie rozpoczęły się pierwsze odbiory, które potrwają kilka tygodni. - Do końca sierpnia zdążymy na pewno - zapewniają władze lotniska.

Drzwi, którymi wychodzić będą pasażerowie przylatujący do Gdańska Drzwi, którymi wychodzić będą pasażerowie przylatujący do Gdańska
Uroczystość otwarcia będzie kameralna, bo tego dnia tuż obok swoje huczne otwarcie świętować będzie Pomorska Kolej Metropolitalna. Pasażerowie oczywiście zostaną zaproszeni do nowej części, ale główne atrakcje przygotuje dla nich PKM. O nich można przeczytać w osobnym artykule.

W samym terminalu trwają intensywne prace wykończeniowe. Gotowa jest już strefa odbioru bagażu, na pasażerów czekają też stanowiska kontroli granicznej. Na piętrze niemal ukończona jest też hala przesiadkowa, na której pasażerowie oczekiwać będą na dalszy lot. Do wyposażenia pozostała jeszcze strefa komercyjna.

Zmiany wokół lotniska w Gdańsku Zmiany wokół lotniska w Gdańsku
Co się stanie z dawnym terminalem przylotów?

- Przenosimy stamtąd całą strefę komercyjną, a więc wypożyczalnie samochodów, kantory, etc. Dolna strefa będzie zamknięta, a górna służyć będzie pasażerom odlatującym z tzw. strefy non-Schengen. Docelowo chcemy tam zorganizować biura dla naszych agentów handlingowych - tłumaczy Michał Dargacz.

Specjalna oferta dla VIP-ów

Przy okazji budowy nowego terminalu przylotów zadbano też o komfort VIP-ów. Na poziomie -1 powstała dla nich specjalna strefa. To przestronne urządzone w drewnie wnętrze z efektownym barem i wydzielonymi salonikami gwarantującymi dyskrecję i anonimowość. Każdy gość strefy podjedzie pod schody samolotu luksusową limuzyną.

- Warto podkreślić, że do strefy VIP dostęp może mieć każdy pasażer - mówi Michał Dargacz. Koszt takiej usługi to 300 zł za osobę (drugi pasażer płaci o 100 zł mniej). Władze lotniska liczą, że obsługa VIP-ów będzie cieszyła się sporą popularnością nie tylko wśród obcokrajowców (koszt dla dwóch osób to ok. 130 dolarów lub 120 euro lub 84 funty), ale także mieszkańców i turystów z Polski.

Sporo dzieje się także na zewnątrz terminalu. Trwają ostatnie prace na przystanku PKM i wokół niego. Wspólnie z miastem lotnisko buduje nowe parkingi dla pasażerów i postoje dla autokarów. Wkrótce ma się też rozpocząć budowa ostatniego fragmentu Trasy Słowackiego. Jezdnia pobiegnie od skrzyżowania z ul. Spadochroniarzy do drogi biegnącej wzdłuż obu terminali.

Inwestycje w rejonie Portu Lotniczego - zmiana trasy linii 122 i 210
W związku z zamknięciem łącznika między "starą" a "nową" ul. Słowackiego w rejonie Portu Lotniczego, autobusy linii 122 z Sopotu oraz 210 z Oruni w kierunku Osowy PKP przez Port Lotniczy kursują z pominięciem przystanku "Terminal-Cargo".
W kierunku Wrzeszcza przystanek "Terminal-Cargo" funkcjonuje bez zmian.


  • Widok na rozbudowany terminal z perspektywy schodów prowadzących na przystanek PKM
  • Przystanek PKM z prowadzącego do niego rękawa wygląda bardzo efektownie
  • Pierwsze, co zobaczą pasażerowie po wyjściu z hali to przystanek PKM
  • W nowym terminalu powstało pięć punktów odbioru bagażu
  • Trwa walka z czasem, by na 1 września gotowe były także nowe parkingi
  • Pasażerowie oczekujący na PKM będą mogli podziwiać startujące i lądujące samoloty
  • Tory PKM w kierunku Gdańska
  • W sali VIP pierwsze, co rzuca się w oczy to bardzo efektowny drewniany sufit
  • W cenie usługi każdy podróżny będzie miał nielimitowany dostęp do baru
  • Łazienki w sali VIP wykończone są czarną odblaskową mozaiką
  • Miejsce, spod którego pod same schody samolotu zabierze VIP-ów ekskluzywna limuzyna

Miejsca

Opinie (174) 4 zablokowane

  • (4)

    Ja bym zwiekszyl wyloty do UK a nie przyloty do PL..

    • 43 38

    • A ja bym zrobił po równo .

      • 0 0

    • ponglish zmywaki będą miały lepiej (2)

      Podziel się opinią...
      !
      ..

      • 13 14

      • tylko patron Grande Electrico & synowie

        mają się dobrze i nie musza na zmywak latać

        • 10 3

      • sama zazdrosc polaka

        jak Tobie nie pasuje to bierz walizki i wynocha albo siedz cicho matole

        • 17 5

  • ) (12)

    Super naprawdę się cieszę) Ciekawe to miejsce dla Vipów ale 300 zł to przesada(wolę iść do Business Lounge za free)...większość co lata z Gdańska to Wizzair i jeden kierunek-emigracja do UK....a więc bilety w jedną stronę.Generalnie brakuje mi najważniejszej rzeczy...tarasów dla rodzin żegnających emigrantów,obecnie nie ma czegoś takiego w Gdańsku a szkoda...

    • 129 54

    • Możesz ich pożegnać z balkonu swego mieszkania.Lotnisko to nie ogródek gdzie mógłbyś urządzić piknik dla cioci i wujka.,Masz zostać odprawiony w porządnych warunkach wsiąść do samolotu i odlecieć.

      • 0 0

    • Wow

      • 0 0

    • sami emigranci, a pozostale destynace lataja na pusto...

      • 1 0

    • najbliższy taras widokowy we Wrocławiu ....

      • 0 0

    • trasów brak, ze względów bezpieczeństwa (2)

      • 10 2

      • zła odpowiedź

        Jakich? Jaki problem? We Wrocławiu można było ?

        • 0 2

      • ?

        • 2 2

    • heh lubie te dywagacje (1)

      Gdyby loty były w jedną stronę, to by miasto się wyludniało.
      A jest zupełnie inaczej.
      Ilość lotów wzrasta, bo powoli doganiamy standardy Europejskie i latanie nie jest już tylko dla Vip-ów.

      • 14 1

      • poprostu biedota pisowska nei moze zrozumiec, ze jak ktos lata samolotem to w celach biznesowych albo turystycznych.

        • 7 2

    • po co taras skoro wszyscy wylatują cała rodzina

      ?

      • 9 4

    • oczywiscie. liczac ze do samolotu wchdzi 190 osob i mamy 5 lotow dziennie, miesiecznie samo trojmiasto wyludnialoby sie o 19tys ludzi. odstaw klej bo bedziesz powtarzal gimnazjum.

      • 42 13

    • najblizszy czynny taras widokowy we wroclawiu

      • 44 1

  • Wielkie brawa dla mądrego i perspektywie myślacego Marszałka Woj. Mazowieckiego (17)

    A to przecież my mieliśmy lepsze możliwości i perspektywy niestety zniszczyła je PO. Tymczasem przez trzy lata, od startu Portu Lotniczego Warszawa MODLIN od kiedy wylądował pierwszy pasażerski samolot. lotnisko to obsłużyło już ponad 4,2 mln pasażerów. W samym br 1,39 mln - tylko klaskać mądrym, a współczuć głupoty drugim.
    To lotnisko już jest w pierwszej piątce największych portów lotniczych w Polsce w ciągu najbliższych 3 lat ma wyprzedzić gdańskie. Bo nie tylko ruch lotniczy tak pięknie i ddynamicznie się tu rozwija, ale również liczba połączeń i tras autobusowych dla podróżujących z różnych części Polski, liczba punktów handlowych, usługowych oraz gastronomicznych, uczynność i kultura obsługi.

    A przecież Modlin był rozwijany wraz z Gdynią tej drugiej przeszkodziły kolesie i zawiść połączane z zazdrością. Natomiast w pierwszym wypadku mądra współpraca i pomoc Marszałka i Wojewody Mazowieckiego i pochylenie się nad inwestycją i natychmiast znalazł swój rynek dzisiaj staje się to powoli czwarty- największy port lotniczy w Polsce. Modlin będzie mógł się dalej dynamicznie rozwijać. Dlatego pozostaje nam gratulować wszystkim mądrym decydentom, pracownikom i życzyć dalszych sukcesów.

    Wielka szkoda, że nie ma już Marszałka Jana Kozłowskiego, który jako jedyny miał wizję na rozwój naszego województwa i gdyby był inaczej ono by wyglądało. Obecnie POzostaje bilet lotniczy i lot w jedną stronę:((

    • 6 20

    • Akaja czy jak tam (4)

      Co ty porównujesz Modlin do Gdyni? Sytuację Gdyni możesz porównywać do Radomia, Kielc, Lublina czy Łodzi. Do tego można dodać jedno podstawowe pytanie czy Gdynia ma pieniądze na utrzymanie lotniska oraz na dopłaty do linii typu low cost ? To po pierwsze. A po drugie, żeby nie mieć bieżących strat musiałaby obsługiwać ostrożnie szacując co najmniej 1 milion pasażerów rocznie.

      • 4 6

      • (3)

        Gdynia dołożyła wystarczająco należytej staranności, by zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa unijnego, a także analizami prawnymi i ekonomicznymi rynku lotniczego, przeprowadziła symulacje i dokładną analizę w opracowanym przez niezależne najlepsze międzynarodowe i krajowe firmy doradcze, które wiedzą doskonale jak realizować cel, czyli obsługiwać odpowiednią ilość pasażerów a wcześniej przekształcić część lotniska wojskowego w cywilne.

        A także został sporządzony Test Prywatnego Inwestora, który wykazał, że budowa lotniska cywilnego Gdynia-Kosakowo jest zasadna oraz że udziałowcy publiczni działają tak, jak racjonalnie postępujący i kierujący się względami ekonomicznymi inwestor. Obecnie UE nie wie jak wyjść z twarzą, ponieważ Gdańsk wprowadził ich w błąd. A za utracone pożytki na rzecz Gdyni trzeba wybulić nawet trzykrotną wartość poniesionych nakładów inwestycyjnych ?

        • 4 6

        • PRzeciez Gdynia oblała test prywatnego inwestora (2)

          I nie ma niezależnych prognoz mówiących, że w obecnej sytuacji lotnisko w Gdyni może być rentowne. Jak są to podaj mi gdzie mogę znaleźć choć jedną z tych zapewne licznych bo sporządzonych przez międzynarodowe korporacje...

          • 3 6

          • (1)

            Bo lotnisko ma być dla lotnictwa a nie dla mamony, rentowności tworzonej kosztem szkoleń personelu, oszczędzania na etatach i wspomnianym już w komentarzach, papierze toaletowym.

            • 3 2

            • To się zdecydujcie.

              Raz twierdzicie, że będzie rentowne, raz, że nie i to nie problem. Tyle, że jak nie będzie to normalnym jest, że test prywatnego inwestora oblało.

              • 0 0

    • Marych/bezstronny. (5)

      Czemu co chwila zmiana ksywki? Przecież po samym stylu wypowiedzi można przypuszczać, że to ta sama osoba? Chyba, że po prostu wszyscy jedziecie z tych samych wytycznych urzędu miasta.

      W skrócie, Chopin był już zapchany, co oznacza, że drogi. Więc się Ryanair przerzucił na tańsze lotnisko. Gdańsk ma olbrzymie luzy, więc drugie lotnisko jest zbędne. Patrz Radom, albo Bydgoszcz. Prawie nic stamtąd nie lata, a samorządy dopłacają grubą kasę. I tutaj pytanie, kto miałby dopłacać do Gdyńskiego? Gdynia sama czy województwo? Bo na Bydgoskie składa się całe województwo bo sobie ubzdurali, że chcą mieć w województwie choć jedno lotnisko.

      Zresztą ilu pasażerów obsłużył Bydgoszcz? W 2014 nieco ponad 289 tys. A obsługuje dwa miast większe od Gdyni i całe województwo. Więc na ilu pasażerów miałaby szansę Gdynia gdy Rębiechowo jest w pobliżu? Które linie by się zgodziły przenieść bez dopłat na droższe lotnisko? Na te pytania władza w Gdyni odpowiadać nie chce, bo wie, że bez dopłat lotnisko nie obłożyłoby praktycznie nikogo poza jakimś udziałem czarterów. W sumie rocznie może kilkanaście tysięcy, w porywach.

      • 4 6

      • "A obsługuje dwa miast większe od Gdyni" (3)

        oświeć mnie, które jest w województwie K-P większe od Gdyni?

        Chyba, że chodzi ci o porozumienie Bydgoszczy z Gdańskiem i wtedy Gdańsk faktycznie jest większym od Gdyni.

        • 3 3

        • No dobra, jedno większe i drugie troszkę mniejsze. (2)

          mój błąd

          • 2 0

          • Powinno być (1)

            - jedno niewiele większe, drugie znacznie mniejsze !!!!

            Dla ścisłości. Za to Gdynia z wielkimi tradycjami lotniczymi, a nawet "kosmicznymi".

            I jeszcze większymi możliwościami, ale to i tak nastąpi. Nie to co u sąsiadów w rekordowych odprawach młodych ludzi do Londynu

            • 2 3

            • Trochę większe?

              Bydgoszcz jest o połowę większy od Gdyni (240 vs 360 tys.)
              Toruń jest o całe 15% mniejszy od Gdyni (240 vs 205)

              • 1 0

      • Na bydgoskie lotnisko to składa się port lotniczy, wojskowe zakłady lotnicze i aeroklub bydgoski, więc jest to prawdziwe lotnicze lotnisko

        • 1 2

    • śmierdzi propagandą Bezstronnego (5)

      • 5 5

      • Twoje negatywne emocje i cechy osobowościowe są silnie zdeterminowane biologicznie

        i kulturowo. Nie chciałem tego pisać, ale zmusiliście mnie do tego. Jesteście typowymi przedstawicielami 'litwaków' zasiedlonymi po wojnie te tereny i minie wiele czasu za nim się zmienicie, jeśli w ogóle to nastąpi? Nie chce się rozpisywać o całej tej mentalności jeśli ktoś nie wie to znajdzie sobie w literaturze lub na odpowiednich stronach www.

        Niestety ten typ tak ma i na to trudno poradzić, wielka szkoda, że tracimy wszyscy a zwłaszcza region i nasza kochana Gdynia. Dziś, gdy ważną sprawa są różne strategie ponadregionalne, które przynoszą wiele korzyści, Gdańsk ze swoim Lotniskiem myśli, że złapał pana boga za nogi i fruu. Co raz to więcej mamy przykładów odchodzenia od administracji formalnej województw od konkurowania między nimi na rzecz rozwijania współpracy z wykorzystaniem geostrategii. Bo tylko takie wspólnie przemyślane i zaplanowane inicjatywy pozwalają osiągnąć dużo lepsze efekty niż osobne działania samorządów. W tej chwili gdybyśmy mieli mądrego marszałka, to szybko podpisałby porozumienie pomiędzy woj. Kujawsko-Pomorskim i Warmińsko-Mazurskim m.in. celem zwiększenia konkurencyjności i wszelkimi siłami wzmocnił Lotnisko Gdynia-Kosakowo, a także jako trzecie w Bydgoszczy i czwarte Szymanach. Nie wiem czy moja nauka partnerstwa w praktyce coś da, czy z no wu uruchomi hejty i firmy czarno PR-owskie.

        Żyjemy w czasach gdzie bez mądrej strategii ponadregionalnej - choć nie raz krytykowałem podział Polski prof.Rogulskiego, ale to już było :(( Więc pozostaje nowe zaangażowane takie by podmioty na wszystkich szczeblach i poziomach zarządzania: ponadregionalnego, krajowego, regionalny, lokalny w tym i miejskie, zaczęły poważnie podchodzić do działania. Tylko u nas pisanie/strategia sobie a działanie sobie - mieliśmy przykład m.in. z Lotniskiem - Gdynia-Kosakowo i co dziwne żaden z łamistrategii nie poniósł odpowiedzialności. Mało nawet wyślij w niektórych kibolskich środowiskach na "bohaterów" - straszne to, ale co się dziwić gdyż zamiast etyki mamy religie w szkołach ?

        W naszym kraju już praktycznie wszyscy nas wyprzedzili, bo funkcjonują już trzy strategie: dla Polski Wschodniej, Południowej oraz Zachodniej. Zostaliśmy ostatni, których gryza psy. Wystarczy te opracowane poczytać jak wspaniale są spójne z konkretnymi celami i priorytetami wskazanymi w krajowych dokumentach strategicznych. Rząd też ostatnio przyjmuje Strategia Rozwoju Polski do roku 2020 z perspektywą 2030 wskazuje cele i obszary współpracy Mazowieckiego i Łódzkiego i inne. Dzięki takim wspólnym działania makroregionalnym będzie się Polska Centralna wspaniale i dynamicznie rozwijać. Stanie się rozpoznawalny w skali regionalnej, europejskiej i globalnej.

        I najważniejsze bo jest to całkowicie inicjatywa oddolna, bo prace nad jej opracowaniem zainicjowały ludzie mądrzy i perspektywicznie widzący w tych województwach. U nas mamy Zosie-samosie - GDAŃSK z namaszczeniem Marszałka i Wojewody no i najlepiej zarabiającego prezydenta miasta czyli Triumwirat, kto im się sprzeciwi ?
        No i wielki szkopuł, bo przy opracowaniu takiej strategi zakłada się, że regiony i samorządy będą współpracować w obszarach: nauka, badania i rozwój, sektor kreatywny, medycyna i farmacja, rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze, transport, logistyka itd. Etyczne wspólne działania to już mniej kolesiostwa, a więcej rozumu i rozliczania rezultatów, gdzie już wicie, rozumiecie należy złożyć do lamusa, a nie wszystkim to się tu podoba.

        • 3 2

      • śmierdzi - kup sobie dezodorat lub inne ODLOTOWE pachnidło (3)

        Ja także jestem za gdyńskim lotniskiem, które pomogłoby rozwinąć jeszcze bardziej tu na miejscu biznes, inwestycje, nowe miejsca pracy i nauki. Tak samo jak potrzebna jest szybka trasa czerwona, OPAT, zmodernizowana PKP, SKM, PKM , PKS, ... do przemieszczania sie ludzi i towarów w regionie, ale też na terenie kraju i poza nim, dokończenie rozbudowy mariny i portowych basenów, oraz drogowych inwestycji, dokończenie Forum Kultury, budowa stadionu LA i pływalni olimpijskiej, rozbudowa Akwarium w Oceanarium itd . Chodzi o rzeczy tworzące infrastrukturę dużego miasta w powiązaniu z Małym Trójmiastem Kaszubskim, które ma ambicję być metropolią i jest miejscem szczególnym, symbolicznym dla każdego Polaka. To brama UE dla Europy Bałtyckiej. Jest też miastem sukcesu, które pokazuje, że potrafi wykorzystać swoją szansę. Odbywające się przecież w Gdyni Forum Partnerstwa Gospodarczego i wiele, wiele innych to na pewno promocja zaradności gospodarczej.

        Szkoda, ze Gdańsk podcina skrzydła Gdyni, ale najbardziej perfidnie robi to środowisko związane z Portem Lotniczym w Rębiechowie.

        • 5 8

        • marychobezstronny (1)

          twoj zalosny belkot jest rozpoznawalny dla każdego więc nie maskuj głupoty innymi nickami.
          Macie w gdyni biedabudżet i na mało was stać a już na pewno nie na lotnisko i dotowanie lini.

          Jak tam ranking Rzeczpospolitej znowu spadliście bo Gdańsk wygrał
          W końcu lubisz rankingi a to jeden z nielicznych który bierze pod uwagę wskaźniki ekonomiczne a nie propagande um gdynia.

          • 5 5

          • Gratulacje dla Gdańska,

            jest w czołówce razem z Siedlcami, i ich wielkim bogactwem...:)))
            ale "będzie boleć" można się uśmiać.

            Gdańsk ma dobre i właściwe towarzystwo !!!

            • 3 3

        • Najważniejsza była kolejka na Kamienną Górę. I jest.

          • 3 2

  • i na co to lotnisko w Gdyni ja się pytam (28)

    • 193 46

    • Peowcy blokują lotnisko w Gdyni, a można tam przenieść tanie linie jak w wawie do Modlina!!! (14)

      To jest decyzja POlityczna, synek na lotnisku wie dobrze.

      • 21 66

      • Nie można niczego przenieść (12)

        Linie same o tym decydują.

        • 57 12

        • (1)

          Ryanair jako jeden z kilku przewoźników złożył ofertę lotnisku w Kosakowie i na jej podstawie miał się stać główną/dominującą firmą. Niestety oznaczało to z jego strony przeniesienie kilku kierunków lotów z Gdańska do Gdyni (całkowicie), podzielenie kolejnych na oba porty lotnicze i dodanie 2 kierunków wyłącznie Gdyni. Ryanair sam starał się o swoją pozycję i nie ma się czemu dziwić.

          Niestety Mietkowi i spółce bardzo się to nie spodobało.....

          • 5 12

          • A ile Rynair chciał za to kasy?

            Bo tajemnica nie jest, że sporo lotnisk mu płaci za to, że zdecyduje się stamtąd latać.

            • 0 0

        • (9)

          Ryanar zadecydował wcześniej, że będzie latał z Gdyni...

          • 19 40

          • Nie zdecydował (5)

            Gdynia miała mu dać kasę za przeniesienie się na ich lotnisko. Rozmawiano też z Wizz-air, ale nic nie ustalono, bo Gdańsk ma jedne z najniższych cen w Polsce. Stąd też Ryanair chciał od Gdynii sporo kasy, za przeniesienie, tak samo jak pobiera ją od Modlina, że lata stamtąd.
            Warszawa akurat jasno pokazuje, że jedyna linia jaka może się przenieść i cierpieć z powodu gorszej obsługi to Ryanair. Jednakże sam Ryanair dla Gdyni to sporo za mało do tego nie tylko by nie zarobili, a musieliby jeszcze dopłacić.

            Lotnisko w Gdyni będzie miało sens jeżeli zostanie do niego doprowadzona linia PKM, a lotnisko w Gdańsku będzie obsługiwało w okolicach 6-7 mln pasażerów.
            Do tematu lotniska w Gdyni będzie można wrócić gdzieś tak w okolicach 2022-25r. Wcześniej otwieranie jego nie będzie miało sensu. Bo tylko wtedy gdy będzie zbyt duży ruch w Gdańsku do Gdyni tanie linie przeniosą się nie żądając dopłat.

            Tak naprawdę Gdynia się ostro przeliczyła w przychodach, a nie policzyła kosztów stąd też sama uwaliła temat lotniska na kilka lat, bo to co zbudowała i tak zostanie i będzie można za jakiś czas wykorzystać.

            • 20 8

            • Optymiastą jesteś z tym 2022 ;) (3)

              I tak rozbudowa Gdańskiego o kolejne 2-3 mln. przepustowości będzie tańsza od uruchomienia lotniska w Gdyni dla 500 tys.

              • 9 0

              • Powyżej 7mln nie ma sensu rozbudowywać (2)

                Bo wtedy to już nie tylko kwestia terminali, ale dróg kołowania, płyt postojowych ale i samego miejsca pod lotnisko. Do tego przy dużej ilości samolotów mogą ludzie zacząć składać sprawy do sądów o odszkodowanie. itd.

                • 3 1

              • Dróg kołowania i płyt postojowych jest na jakieś 10 milionów pax

                Temu dorzucenie kolejnych 2-3 nie byłoby problemem.

                • 0 0

              • Miejsce pod rozbudowę płyt postojowych jeszcze jest, drogi kołowania szybkiego zjazdu, które już są, też dadzą radę. Lotniska z jednym pasem obsługują po 20 mln pasażerów rocznie, więc spokojnie.

                • 4 2

            • ale najpierw władować kilka mln na remont tego co stoi i nigdy nie zostało odpalone do działania

              • 9 3

          • (2)

            Bzdura

            • 24 13

            • (1)

              Ma gość rację. Wiem to dobrze. Później dziwnym trafem nastąpiła blokada.

              • 13 17

              • Bo się okazało, że Gdynia nie ma 14mln na dotacją Rynaira....

                To się rozdecydowali

                • 9 3

      • Linie lotnicze nie są własnością lotniska ani samorządu, żeby je sobie odgórnie przenosić. To linie decydują, skąd chcą operować, jeżeli twierdzisz inaczej, to pomyliłeś epoki.

        • 1 1

    • i na co rozbudowa gdańskiego (3)

      skoro w Gdyni już stoi

      • 27 81

      • dziecko, wy nawet sprzet pozyczacie od nas;)

        • 2 0

      • Bo Gdańskie rośnie?

        • 12 4

      • Stoi? Leży i kwiczy

        • 43 9

    • gdynia bedzie obslugiwac 10 mln rocznie;) a co!

      • 0 0

    • Gdyby nie donos Gdańska do unii (2)

      i złośliwe blokady marszałka i wojewody, to wyglądałoby podobnie, a może i lepiej bo ma wszelkie ku temu okoliczności aby tak było a nawet dużo lepiej.

      Poprzez to traci Gdynia, ale najwięcej region. Co powoduje, ze będziemy dalej w ogonie, natomiast Warszawa z Modlinem, Radomiem i Łódź już pokazują miejsce w szeregu, a także Kraków Katowice,....

      • 13 38

      • Przecież to Gdynia sama na siebie doniosła!

        Sami wystąpili z wnioskiem, prosząc o ocenę inwestycji, licząc na wynik korzystny, a okazała się się niezgodny z prawem. I to nie jest żadna tajemnica bo widnieje to w historii inwestycji.

        • 8 3

      • masz rację, cierpi na tym cały region

        • 4 6

    • sla Szczurkowych ambicji

      • 5 3

    • odpowiadam: lotnisko w Gdyni żeby zaspokoić ambicje (2)

      Szczurka i budować mit wielkiej, jedynej w swoim rodzaju, niezależnej ( podobno) Gdyni. Albo po to, żeby leczyć kompleksy.

      • 45 12

      • sam leczysz komplexy bosy antku swoim pierwszym wpisem... (1)

        • 9 35

        • oddycha? tym gnojem coście go kilka miesięcy temu sprowadzili do swojego portu i zasmrodziliście kawał trójmiasta? wtedy wolę się udusić

          • 14 9

    • a jakie to ma znaczenie?

      • 1 0

  • super, to teraz czas na zwiększenie przepustowości miejsca na bagaż pasażerów dojeżdżających autobusami na lotnisko (2)

    niestety miałam okazję jechać 210 i jak większość pasażerów, nasze walizki nie miały gdzie się podziać,
    wąskie przejścia między siedzeniami dosłownie na 1 grubszą osobę, przy wejściu też niewiele więcej,
    ale najważniejsza propaganda samorządowców - KORZYSTAJCIE Z KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

    • 5 1

    • Masz trochę racji, że nie ma w autobusach rozwiązań dla pasażerów na lotnisko (1)

      ale pocieszę Cię, że na zachodzie pod tym względem dużo lepiej nie jest.
      W Anglii te autobusy są...jakie są. Podróż nimi z bagażem to masakra.
      Też przejście na jedną osobę, i to bynajmniej wcale nie grubszą, miejsca między siedzeniami na wciśnięcie co najwyżej małej podręcznej walizki. Jest jedynie o tyle lepiej, że nikt Ci mandatu nie próbuje wlepić jak w Polsce. bo tam osoba podróżująca na lotnisko autobusem to nic specjalnie egzotycznego. taxi to 30 funtów z odległych obszarów miasta, nierzadko tyle co sam lot.

      Taka sytuacja bierze się stąd, iż grupą docelową komunikacji autobusowej nie są osoby, które stać by gdzieś polecieć. Nie mówię że to dobrze. ale to fakt, ten sektor rynku jest przez firmy zarządzające komunikacją miejską traktowany po macoszemu. Szkoda.

      Na liniach na lotnisko powinny kursować autobusy z półkami na bagaż, jak w wypożyczalniach samochodów w USA i pewnie gdzie indziej też, tylko większe.

      • 1 0

      • Zaraz będzie PKM, problem zniknie, więc nie ma co marudzić bo robia coś by sytuację poprawić.

        A autobusy zwykłe miejskie nie mogą być dostosowane tylko pod jedną grupę pasażerów, bo jakby były za duże przestrzenie na bagaże to byłby krzyk, że za mało miejsc siedzących. Wszystkich nie zadowolisz. I jak słusznie zauważyłeś na zachodzie (Anglii, Holandii, Niemczech i Belgii przynajmniej na pewno) jest dokładnie tak samo jak u nas.

        • 0 0

  • Czy będzie taras widokowy albo coś w tym stylu? (2)

    Jak w temacie

    • 1 0

    • A co?

      Samolotu nie widziałeś?

      • 1 0

    • Najblizszy taras widokowy w Bydgoszczy. ..

      • 0 0

  • Przedłużcie w końcu słowackiego w stronę Rębiechowa i Banina! (16)

    Ile tam zostało do dobudowania, 100 metrów drogi? A tyle osób w samochodach i na rowerach musi pchać się przez to wąskie gardło na Budowlanych...

    • 103 17

    • Nie musi

      Jak w temacie.

      • 0 0

    • (6)

      Trzeba było sobie chałupy za Gdańskiem nie kupować, nie jest to w interesie miasta

      • 39 17

      • cymbale! (2)

        Droga do Banina była jak jeszcze w planach nie było lotniska.Jak ją lotnisko zlikwidowało dla własnego interesu to niech ją odbuduje.Ale to nie stanie się za POgrobowców Rzeczypospolitej i ekipy Budynia i przydupasów z inwestycji komunalnych.

        • 5 11

        • Lotnisko ja zlikwidowalo, ale najpierw wykupilo ten teren, wiec moze z nim robic co chce. Zeby nie bylo - ja tez chce powrotu tej drogi. Ale co zrobic? W Gdansku tez ludzie tkwia w korkach i to nie tylko w osiedlach przy Borkowie.

          • 3 2

        • napisz w tej sprawie do Pani Sołtys Banina

          • 5 3

      • (2)

        Spokojnie. Po co od razu ta zlosc. Kazdy ma sobie prawo mieszkac gdzie chce. A droga ta by sie przydala, mysle ze nie tylko mieszkancom Banina. Moze kiedys ja otworza, jak Rebiechowo kolo PKM zaleja apartamenty z widokiem na apartamenty.. :)

        • 21 4

        • Tam powstaną raczej Biurowce (1)

          Czyli takie jak BCB lub powierzchnie magazynowe i wtedy oni sami będą pokrywać koszty rozbudowy Nowej Słowackiego.

          Sądzę, że miasto liczy na to, że przyjdą inwestorzy i będą zmuszeni zrobić taką drogę. Co jest dobrym wejściem. Po drugie dzięki takiemu rozwiązaniu miastu łatwiej było znieść rozbudowę lotniska.

          • 5 0

          • Czesciowo pewnie masz racje, ale ciezko mi sobie wyobrazic zeby czolowi budowniczy apartamentow zrezygnowali z takiej miejscowy przy samej PKM. Na ten moment tragedii jeszcze chyba bez tej drogi nie ma, ale pewnie w miare rozbudowy okolicznych wiosek bedzie coraz gorzej. Kiedys pewnie cos zrobia z ta droga. Pozyjemy zobaczymy.

            • 0 0

    • rozliczasz PIT poza Gdańskiem to niech Ci sołtys Banina (5)

      przedłuża Słowackiego za Twoje podatki. Chciało się mieszkać na wiosce to mieszkaj.

      • 57 14

      • Ale lotnisko by chciało z takich Banin pasażerów też mieć, nie ? (2)

        pomijając już te wasze małostkowe przepychanki.

        • 6 5

        • Na lotnisko dojedziesz i PKM lub od drugiej strony (1)

          Zostaw auto w Baninie i pojedź PKM. :).

          • 6 3

          • Tam nie ma PKM. PKM jest w Rebiechowie.

            • 4 0

      • (1)

        Mieszkasz w Gdańsku to jeździj TYLKO po Gdańsku!

        Co za g*wnologika...

        • 14 9

        • i tylko jeżdzę

          • 6 2

    • Tam nie mieszka elektorat PO, więc o co ten krzyk ?

      • 9 15

    • Ta droga nalezy do lotniska. Z tego co wiem, to nie maja w planach jej oddawac do uzytku.

      • 17 1

  • (3)

    Co tam wojtus i szczurasy. Żyłka pęka? Pewnie nie bo nawet jak by pluc na nich to by twierdzili, ze to deszcz pada, bo oni sa przecież tacy kochani. Wciąż wiec twierdza, ze u ratują szczurodrom w Kosakowie, bo taki świetny pomysł...

    • 4 9

    • (2)

      Najśmieszniejsze jest to, że te wg ciebie "szczurasy" są współwłaścicielami lotniska w Rębiechowie. Żal wam d. ściska, że Gdynia może sobie pozwolić na udział w jednym lotnisku i posiadanie drugiego

      • 3 1

      • Żal nam d*pę ściska (1)

        że Gdynia zamiast tych 100 baniek na Kosakowo mogła za 50 kupić dodatkowe udziały w Rębiechowie i czerpać z tego korzyści, i np. wynegocjować zmianę nazwy na Gdańsk-Gdynia. Mielibyśmy dodatkowe pieniądze na dopłaty dla tych co chcieliby np. otworzyć kierunki południowe i wszyscy by na tym skorzystali. Niestety Gdynia postanowiła ścigać się a to nieuchronnie prowadzi do większych kosztów zarówno po stronie Gdyni jak i Gdańska. No i nie przesadzajmy w sprawie tych udziałów - 2%. Typowe zaangażowanie Gdyni w sprawy trójmiejskie, tak jak w SKM udziały na poziomie Sopotu.

        • 2 1

        • Powinni obniżyć udziały do 0,5 poniewważ :

          - cały czas Gdańsk od początku robił pod górkę Gdyni, oszukiwał, że będzie inwestował wspólnie w to lotnisko, a tylko grał na zwłokę, aby następnie donieść do UE o jakimś publicznym dofinansowaniu ?

          - SKM to koszmar, jak wyglądają przystanki SKM to horror wstyd i całkowita porażka Gdynia powinna zażądać odszkodowania publicznego za obraz brzydoty i udręczania pasażerów.

          • 1 2

  • Rozbudowa (1)

    To znaczy ze pasażerowie poza schengen będą dalej się dusic na starej części bez klimy.
    niech personel sobie tam postoi miedzy ludzmi tak ok.40 minut,to zobaczą jak to jest.
    druga sprawa dlaczego na gdansku na przylotach nie ma sklepu zeby wychodzac mozna bylo jeszcze cos kupic,tak jak to jest na innych lotniskach na swiecie.
    nawet na mniejszych lotniskach niż gdanskie

    • 1 2

    • Specjalnie dla ciebie "Biedronkę" podobno tam mają otwierać...

      • 0 1

  • Pytanie (4)

    Ile lotnisko zarabia na obsłudze jednego pasasżera?

    • 21 20

    • to zależy od lini (1)

      • 1 0

      • linii

        Linii

        • 0 0

    • (1)

      To zależy ile pasażer waży , no i oczywiście jakie ma wykształcenie :-)

      • 44 1

      • A gdyby tak każdy wracał do kraju ze stratą paru kilo???

        Byłoby nas mniej coraz,Polaków.......
        To co mam zrobić?
        60 za każdy brakujący
        A wykształcenie macie jakieś?
        Wyższe
        A przepraszam,to po 75

        • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane