• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęły się testy na linii PKM. Pociągi przejadą kilka tysięcy kilometrów

Maciej Naskręt
3 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • W poniedziałek rozpoczęły się testy linii PKM z udziałem pojazdu Pesy SA 136-018.
  • Szynobusy prowadzą pracownicy PKP SKM w Trójmieście.
  • Składy po nowej linii będą kursować od 1 września.

Ruszyły testy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z udziałem szynobusów. Przed uruchomieniem linii zaplanowanym na 1 września składy przejadą kilka tysięcy kilometrów.



Czy pociągi PKM rozładują korki na drogach?

W poniedziałek na tory Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową wyjechał szynobus, który będzie teraz prowadził testy 18-kilometrowej linii. Trzeba tu zaznaczyć, że pierwotnie pociągi miały testować nową trasę już w czerwcu.

Skąd opóźnienie? Pierwsze szynobusy przeznaczone dla PKM, które dotarły m.in. w kwietniu z bydgoskiej firmy Pesa, zostały wydzierżawione przez władze samorządu województwa pomorskiego przewoźnikowi - spółce Przewozy Regionalne. Składy kursowały od początku lata na linii Reda - Hel. Z tego względu nie można było ich skierować na linię PKM. Dopiero gdy dotarły ostatnie szynobusy, pojawiła się taka możliwość. Nadmieńmy, że w sumie linię obsłuży 10 szynobusów.

Czytaj też: Pociągi na PKM co 15 minut. Bilet po 3,5 zł

Co przetestują nowe składy podczas kursowania?

- M.in. planujemy poprawić ustawienia semaforów, muszą być dobrze widoczne dla maszynistów. Ponadto sprawdzić trzeba funkcjonowanie systemu sterowania ruchem, ale także systemu informacji pasażerskiej - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Podczas testów składy PKM przejadą kilka tysięcy kilometrów po linii PKM. Zarządca torowiska, jak i przyszły przewoźnik, muszą mieć pewność, że wszystko działa poprawnie, by w trakcie przewożenia pasażerów nie dochodziło do opóźnień i przestojów.

Za sterami składu, który wykonuje testy, siedzą maszyniści ze spółki PKP SKM w Trójmieście. Przewoźnik z Gdyni po 1 września będzie obsługiwał pasażerów między Osową a Wrzeszczem.

Czytaj też: Pesa zapłaci karę za szynobusy dla PKM?

Miejsca

Opinie (174) 4 zablokowane

  • Deputat jest, pojeździć trzeba, wreszcie Niemiec dołożył do budowy tego, co wysadził. (17)

    Żeby mieć "oszczęności". Może nowa kolej po testach będzie wolna od błęów.
    Pozostaje się cieszyć, że wreszcie Niemiec dołożył się do odbudowy tego, co w 1945 roku tak radośnie wysadzał. Lepiej późno, niż wcale. Nie pomoc UE, a kontrybucja.
    Jeszcze Rusek mógłby się dołożyć, w końcu też się przyczynił do zniszczenia tej linii.

    Mogliby zelektryfikować, ale przed wojną trakcja była parowa, trudno, żeby trzeba było odbudować więcej, niż się zniszczyło. I tak plus za dwutorową linię.

    • 35 53

    • Niemcy

      Niemcy nie naprawiają co zniszczyli tylko szykują dla siebie!!!

      • 0 0

    • Niemiec może wysadził wiadukty, ale Ruskie zabrali tory jako trofiejne.

      • 0 0

    • (1)

      Przygotujesz pismo do Putina? Wyślemy wniosek o środki na elektryfikację. Może da? Jak dobrze spadnie z krzesła!

      • 1 0

      • elektryfikacja

        nie była kwestia pieniędzy , tylko oporu PLK przed elektryfikacją odcinka Gdynia Główna Osowa linii należącej do nich. Przy elektryfikacji tylko pkm pociągi mogłyby jeździć tylko do lotniska. Cała linia jest już przygotowana do elektryfikacji . Wystarczy postawić słupy i zawiesić przewody

        • 2 0

    • ale najpierw to wybudował - nie zapominaj o tym (7)

      i gdyby nie on to teraz nie byłoby tej linii, kto by przekopywał wzgórza morenowe

      • 16 6

      • Nie jest zupełnie tak

        stary nasyp został w zasadzie wykorzystany jedynie od Grunwaldzkiej mniej więcej do Brętowa . Wpięcie w linię 202 ( to ta Gdańsk Gdynia ) jest zupełnie inne ( poprzez wiadukt jednego toru ). Tam trzeba było wszystko robić od nowa. Nadto nasyp musiał być poszerzony do dwóch torów i miejscami przesunięty ( okolice Polanek i Słowackiego) Od Kiełipnka za obwodnicą linia idzie zupełnie nowym śladem. Poza tym wszystkie obiekty inżynierskie są nowe, stacje których pierwotnie nie było . Praktycznie była to więc budowa nowej linii w miejscu starej. Istnienie do 1945 roku w tym miejscu linii kolejowej dało jedynie miejsce pod inwestycję . Przez to wywłaszczenia dotyczyło w ogromnej większości nowego prezbiegu linii od Kiełpinka.

        • 5 0

      • Czyli wolno zniszczyć, to co się wybudowało bezkarnie? (5)

        Ok, wybuduję klientowi dom, w fundamentach zamuruję bombę, jak będzie pusto to zdetonuję i powiem - ja wybudowałem więc mogłem wysadzić.

        • 4 12

        • (4)

          tak.

          • 8 5

          • lepiej zniszczyć niż bydłu podarować (3)

            to tak jak małpie brzytwę dać

            • 9 1

            • Takie myślenie jest w czasie wojny (2)

              Teraz mamy pokój, buduje się zaufanie, sojusz wojskowy i myśli się o pojednaniu. Jedynie naród ukraiński nie zamierza się po tylu latach pojednać uznając UPA za bohatera a akcję "Wisła" za zbrodnię.
              Nie jestem przeciw Ukraińcom, ale sprawę Wołynia powinni zamknąć

              • 10 3

              • Ja też widzę niezwykłą korelację pomiędzy działaniami Ukraińców, a testami PKM...

                • 6 0

              • Jutro o siodmej zamykamy sprawe Wolynia.

                • 8 4

    • Akurat niemiec wysadził tylko część mostu.

      Resztą Budyń.

      • 0 2

    • Wszystkie wiadukty zostały wysadzone przez Rosjan. (1)

      Mścili się na Niemcach wszystko burząc i gwałcąc kobiety, a w tym czasie Niemców już tu nie było.Poczytaj trochę, to nie boli.

      • 0 7

      • Nie, te wiadukty zostały akurat wysadzone przez Niemców.

        Celem było powstrzymanie ofensywy radzieckiej poprzez zatamowanie przejazdu czołgom. Z kolei Rosjanie przyczynili się pośrednio do likwidacji linii - kradnąc tory pod Lęborkiem. Po wojnie uznano, że tamta linia jest ważniejsza i tory Kolei Kokoszkowskiej (z odzysku) ułożono właśnie tam.

        • 6 0

    • wybudował,więc jego...

      ...swoje mógł wysadzać-nie twój interes!

      • 2 2

    • nawet chwalac musisz narzekac...

      • 4 0

  • Gdzie są Łącznice w Redłowie i Strzyży ? (3)

    Dla mnie rzeczą niepojęta jest to, jak można było wybudować PKM za tak ogromne pieniądze bez łącznic dwukierunkowych: w Strzyży (w kierunku Gdyni) oraz w Redłowie (w kierunku Gdańska).
    Wartość prac niezbędnych do wybudowania takich łącznic stanowiłaby niewielki procent wartości całego kontraktu.
    Przecież PKM w obecnie zbudowanym kształcie (spójrzcie na mapkę) powinna mieć możliwość uruchamiania relacji okólnej łączącej dzielnice: Osowa - Karwiny - Redłowo - Sopot - Oliwa - Morena - Osowa, w obu kierunkach.
    Doprojektujcie to i zbudujcie "natychmiast"

    • 0 2

    • Nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy...

      Dlaczego we Wrzeszczu nie ma przejścia na tory Skm??

      • 0 0

    • Sopot to nie dzielnica tylko miasto!!!

      • 1 0

    • Pozwoliłoby to na przeprojektowanie i modernizacje systemów komunikacji autobusowych i trolejbusowej dla dobra Wszystkich

      Odzyskano by w ten sposób całą masę dublujących się wozokilometrów, które można by przeznaczyć na utworzenie zupełnie nowych, potrzebnych relacji obecnym taborem.

      • 0 0

  • jak jest upał, to próby na PKM zaniechano!!!!! Motorniczemu jest ciepło, czy tory się odkształcają????

    • 1 0

  • Strasznie głośny ten szynobus (21)

    Mam nadzieję, że to to tylko ten film daje takie odczucie.

    • 93 16

    • król jest nagi (7)

      Naprawdę ktoś uważa, że mały pociąg co 15 min w dużym mieście ma wpływ na system komunikacyjny?

      • 10 7

      • 2000 samochodów co godzinę (6)

        tyle może zastąpić

        • 6 6

        • (3)

          Jak to samochodów? Żaden wyznawca Przenajświętszego Samochodu nie porzuci wiary dla szynobusu.
          To poganie ze zbiorkomu i heretycy z sekty cyklistów będą jeździli.

          • 7 5

          • Sekta cyklistów ma daleko w poważaniu zbiorkom

            wolimy świeże powietrze zamiast przepocone, spalanie tłuszczu zamiast odkładania go i pełną swobodę poruszania zamiast po szynach. Nie mówiąc już że taniej, choć wiadomo że utrzymanie roweru też kosztuje.

            • 0 0

          • skończ marudzić... (1)

            kierowcy bardzo, bardzo chętnie porzucą swoje drogie i kosztowne w utrzymaniu samochodu, jeśli W KOŃCU miasto zapewni godną alternatywę! To że obecni samochodziarze nie pchają się do śmierdzących i drogich (w stosunku do oferty) SKM, autobusów i tramwajów to chyba nikogo nie powinno dziwić. Dojazd komunikacją 40 minut lub samochodem w 15 minut - póki co wybór jest dla kierowców prosty.
            W Warszawie, gdzie jest dobre metro, kierowcy mieszkający w pobliżu linii, nie mają problemu z przesiadką.

            • 3 0

            • Z tym 15 minut to dałeś po bandzie.

              Chyba, że chodziło Tobie:
              15 minut jazdy i 30 stania w korku.

              Bo prawda jest taka, że w godzinach dojazdów i powrotów z pracy potok aut pełznie tak wolno, że rowerem można szybciej nawet pod górę na dzielnice moreny.

              • 3 0

        • matematyka się kłania (1)

          Jak żeś to obliczył - 2000 samochodów to ok. 6 tys. ludzi. Czy do jednego pociągu wchodzi 1,5 tys. pasażerów?

          • 4 0

          • Rzeczywistość się kłania

            2000 samochód to niewiele więcej jak 2000 ludzi, bo większość jezdzi samotnie

            • 2 0

    • Tia (1)

      Prawie jak samolot.

      • 0 2

      • Rzeczywiście dźwięk odrzutowca. Prędkość jakby żółwia.

        Ktoś jakby "podkoloryzował efekty dźwiękowe".

        • 2 0

    • (3)

      Straszne to są potwory .. a nie poziom hałasu...

      • 9 29

      • "miki" (1)

        Dźwięki też mogą być straszne :P, Permanentny popis elokwencji, błysk spostrzegawczości w poście, który nie wniósł kompletnie nic do dyskusji. 100% trolingu.

        • 35 0

        • kiki

          Permanentny to może być makijaż, a nie popis.
          Popis to może być w sejmie.

          • 2 0

      • potworny hałas

        buuuaaaaaaaa

        • 10 9

    • (1)

      kwestia dotarcia... składy trochę pojeżdżą i hałas będzie mniejszy... zupełnie jak z torami tramwajowymi... na początku hałas ogromny, potem lepiej

      • 3 5

      • tak jak torami na chełm?

        • 2 0

    • Przepiekny odgłos silników asynchronicznych umieszczonych w każdym wagonie.

      Tak brzmi superpociąg z Niemiec, ICE i to melodia dla uszu. Piekny supernowoczesny odgłos.

      • 1 2

    • całe szczęście, że pociągi są ładne w przeciwieństwie do koszmarnych przystanków ...

      • 7 12

    • Pesozłom

      Miały być przystosowane do poruszania się po torach o dużym nachyleniu pionowym. Pesa zamiast dać lepsze silniki jakoś zmodyfikowała przekładnię i szynobusy jeżdżą na dużych obrotach niesamowicie hałasując. Są dużo głośniejsze od tych żółto-niebieskich, które jeżdżą do Helu. Do tego strasznie powoli ruszają.

      • 9 3

    • Widać, ze hamuje bo zwalnia wiec to hamulce przy tarciu

      • 5 2

    • o rany!!! rzeczywiście głośny gwizd, współczuję mieszkającym obok linii :(

      może jak pasażerowie go "dociążą" to nie będzie aż tak bardzo głośno ;)

      • 5 4

  • 3,5zł bilet to dużo

    • 1 0

  • OK, ale dlaczego to tak niemiłosiernie hałasuje? (9)

    Słychać na filmiku.

    • 13 4

    • (5)

      Bo mknęło z zawrotną prędkością, bliską 1Mach. Koła nie mają ustawionej zbieżności.

      • 5 0

      • Chyba 1 m/s (4)

        To niech ustawią zbieżnosć ;) bo mieszkać w tej okolicy się nie da.

        • 3 0

        • (3)

          Kurde, ludzie. Wiecie, co to są TESTY?

          • 3 1

          • (1)

            To jest zwrot "też ty" wypowiedziany przez członka PO, bo większość z nich ma problemy z wymową r i innych polskich spółgłosek.

            • 0 1

            • Dobrze, że nie wolskich spółgłosek!

              • 0 0

          • Nie, oświeć nas.

            A jak budowali to robili jakieś testy na hałas czy dopiero teraz? ;)

            • 1 1

    • Bo hamuje?

      Jestem teraz prawie pewny że ma włączone hamulce.

      • 3 0

    • (1)

      Odstrasza zwierzynę.

      • 5 1

      • I budzi wszystkich co ranka ;)

        • 3 1

  • A kiedy dokończenie porządkowania...

    Jakoś długo PKM nie interesuje się przywróceniem dojścia od strony osiedla Zaspa do przystanku SKM Zaspa Gdańsk do stanu początkowego. Przecież już wiele tygodni temu skończyły się prace przy budowie podjazdu PKM na nowy wiadukt, a utrudnienia dla pieszych (np. z większym bagażem) nadal pozostają.

    • 0 0

  • Coś króciótko o PKMce. Temacik niewygodny dla miłościwie nam panujących?

    • 0 1

  • Super. Juz nie moge sie doczekac na dojazdy PKMka do pracy (6)

    PS dlaczego nie piszecie nic o rozbudowie najlepszego w trojmiescie placu zabaw w Parku Regana?

    • 27 10

    • Ludzie wolą narzekać i tyle, (Polacy szczególnie). (4)

      dlatego nie widzą jasnej strony życia....

      • 9 0

      • To fakt (2)

        Nie ma zamachów terrorystycznych, nie ma wojny, mamy co jeść , gdzie mieszkać, ludzie nie zabijają się masowo jak w US and A czy jakiejś tam Norwegii, budują sie drogi, mieszkania, nowe drogi, mosty, baseny, szkoły. Bezrobocie maleje, możemy jeździć gdzie chcemy, liczba samochodów rośnie, paliwo tanieje, nawet pogoda łaskawsza od wczoraj.
        A my ciągle narzekamy.

        • 15 1

        • przecież ty nie narzekasz - podoba się cię wszystko i niczego nie wymagasz od życia

          • 0 1

        • To dziwne - rozglądam się i nie widzę tego o czym piszesz ...

          • 0 2

      • Właśnie... Wyobraź sobie wysiadanie i wsiadanie jak są tylko 3 pary drzwi... :)

        • 1 1

    • OSOWA - WRZESZCZ

      Również czekam na PKM jak na zbawienie, dojazd 169+tramwaj jest w szczycie dosyc uciążliwy. Nie ma tego złego bo przynajmniej książkę poczytam, ale z ogromną chęcią przyniosę się na PKM.

      • 4 0

  • Nie martwcie się o hałas bo i tak nikt tym g*wnem jeździć nie będzie!

    Każdy kto ma swój własny samochód pie*doli ten cały zbiorokom i drogą kolekcję biletów!!!

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane