• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
18 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.

GZDiZ / Magdalena Kiljan

Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. HalleraMapka, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy byłe(a)ś świadkiem przejazdu zbyt dużych pojazdów pod wiaduktem na al. Hallera?

Zgodnie z planem inwestycji trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm. Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.

W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.

- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.

70 dni na podniesienie trakcji



Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.

  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Naprawa torowiska na al. Hallera



Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.

Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.

Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.


Miejsca

Opinie (131) 6 zablokowanych

  • Marnotrawienie publicznych środków (2)

    czy to podniesienie o 5cm coś da? kto ma takie pomysły?, w prywatnej firmie takie decyzje są nie do zakceptowania, ale to jest miasto.

    • 28 5

    • Przy makulaturze Sasina to pikuś.

      • 2 2

    • czytanie ze zrozumieniem się kłania ...

      • 0 1

  • Nie lepiej zrobić jakieś bariery które niszczą ciężarówkę? Wtedy może przestaną wjeżdżać. Wtedy na pewno poczują.

    • 13 1

  • (1)

    Ostatnio wielki sukces bo przeniesiono wiate przystankowa i zaoszczedzono pieniądze, zeby można bylo spalić na tej wymianie trochę pieniędzy w piecu xD

    • 3 2

    • Zawsze można użyć makulatury wyborczej od Sasina.

      • 1 2

  • Ja z szwagrem podniesiemy was na duchu za 400 tys zł (1)

    A co do wiaduktu zainstalujemy działka z pancernika i będziemy utylizować intruzów :-)

    • 11 3

    • Usmialem sie :)

      • 0 0

  • 5 cm to tyle co nic, jak trakcja zerwana to żaden tramwaj nie pojedzie (2)

    bo korki wywalają i tyle w temacie głupot ZKM. Od wielu wielu lat powinni ustawić wcześniej przed wiaduktem talową ramę co zatrzyma tiry

    • 10 2

    • będzie się zrywać czy uszkadzać tak aby kliniczna była przejezdna

      • 0 0

    • znawca od siedmu boleści

      • 0 1

  • 5cm robi różnicę, ale nie tu!!!

    Cały wiadukt można podnieść o pół metra i to najlepsze rozwiązanie. Oczywiście koszty powinni ponosić ci co ten wiadukt i trakcję regularnie niszczą.

    • 9 0

  • Tylko poco w Angli własnie ich parlament zatwierdził ze zakazuje produkcji aut spalinowych za 5 lat!! (1)

    A za 10 lat żadne auto spalinowe nie wjedzie do miasta!!

    • 4 4

    • będzie elektryczne ale nadal duże

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Gdzie logika (12)

    wystarczy powiesić belki przed wiaduktem na odpowiedniej wysokości i jak taki ślepy delikwent kabiną zawadzi to odrazu się ocknie że go nawigacja źle prowadzi. Podnoszenie nic nie da dalej będą pchać się na siłę może się uda.

    • 114 11

    • to już było (1)

      • 3 1

      • Super

        Teraz Tiry będą mogły niszczyc więcej dróg

        • 0 0

    • a gdzie twoja logika ? (1)

      kto pozwoli na zawieszenie belki niszczącej pojazd ?
      belki, która może spowodować zmianę toru jazdy pojazdu i doprowadzić do ogromnej tragedii

      • 4 22

      • bredzisz nieprzytomnie - takie belki wiszą przed wieloma wiaduktami w Polsce i na Świecie

        i jakoś tragedii nie było....

        • 6 2

    • Brak logiki ale bez urazy u Ciebie

      Co oznacza ,, na odpowiedniej wysokości " Ponad siecią nie spełni żadnej funkcji, poniżej : pantograf pierwszy w nią przywali. W jednym masz rację : podnoszenie nic nie da. Kto chce to i tak będzie jechał.

      • 4 1

    • (4)

      Belki są dobre tam gdzie niema trakcji

      • 6 1

      • wszystko da się tak zaprojektować - aby i trakcja była przejezdna i belka blokowała wiazd (1)

        • 2 5

        • Projekt na papierze przyjmuje wszystko

          A w rzeczywistości klapa

          • 2 1

      • (1)

        Bellka moze byc zamontowana na chodniku i nie musi siegac trakcji

        • 0 0

        • ???

          Jak to na chodniku ? Nadgabaryty jadą z reguły pomiędzy torami tam gdzie jest najwyżej ale odległość pomiędzy nimi to ok 2,5 m.

          • 0 0

    • Obniżenie nawierzchni ... nie da się nie można za długo puszcze mają za dużo drzew myśliwi dbają o kwiatki nie da się nie można wszędzie błyskawice za długo ziemia za plaska rury za plytkie kable za krótkie nie da się za wolno za długo nie wolno nie można geostrategia nie ta wojsko przeżytek helikopter spada ojciec bije mame od 50 tysiecy lat szczegolnie w moim domu nie da się za wolno za długo nie można ..... zrobili w Londynie i powiesili tęczowe flagi.

      • 2 1

    • a może monitoring?

      system ocenia wysokość pojazdu i włącza przed wiaduktem czerwone światło i ostre ostrzeżenie

      • 0 0

  • Ale atrakcja

    • 4 0

  • nie mogę się doczekać pierwszego zerwania tej trakcji

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane