• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
18 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.

GZDiZ / Magdalena Kiljan

Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. HalleraMapka, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy byłe(a)ś świadkiem przejazdu zbyt dużych pojazdów pod wiaduktem na al. Hallera?

Zgodnie z planem inwestycji trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm. Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.

W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.

- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.

70 dni na podniesienie trakcji



Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.

  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Naprawa torowiska na al. Hallera



Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.

Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.

Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.


Miejsca

Opinie (131) 6 zablokowanych

  • turysta

    lepiej by przywrócili normalny kierunek na Piramowicza

    • 4 1

  • Tam powinien stać ckm który by strzelał do takiego delikwenta

    • 3 0

  • 50 lat do tego się szykowali

    Trzeba by to przeliczyć na milimetry w czasie.

    • 2 0

  • (13)

    A nie prościey obniżyć asfalt?Kierowcy tirów i tak nie patrzą na te znaki a tak poczują jedynie lekkie ugięcie.

    • 51 16

    • (2)

      Nie prościej. kanalizacja deszczowa, przekładanie instalacji to zamknięcie przejazdu i tramwajom i samochodom na miesiące. A pewnie nikt do końca nie wie co tam pod drogą jest.

      • 15 5

      • najprościej by było 10x zwiększyć w końcu mandaty w Polsce

        a za taaaaką głupotę jak rozmyślne uszkodzenie wiaduktu - wprowadzić ekstra-grzywny w wysokości kilkudziesięciu tys zł
        - ale teraz jest nieoPiSana tolerancja dla piractwa drogowego i pijaństwa za kółkiem... ale to ten ich elektorat! ... więc zmian nie wprowadzą - no way!

        • 4 1

      • To się puści tramwaje wodne XD

        • 8 1

    • myślicielu...

      nad Armii Krajowej wiadukt jest na wysokości ok 5 m i tak ktoś w niego trafił

      • 2 0

    • Na zmywalu masz takie dylematy?

      • 3 1

    • tam są sieci. No i będzie zalewać . Ciężarówki mają bezproblemowa trasę.

      • 2 0

    • co za dzban haha obnizyć asfalt hha

      • 6 2

    • nie

      • 1 0

    • Ale wtedy autobusy przestaną robić jak to mówisz "ziuuuu"

      • 5 0

    • Czy wszyscy chińscy mędrcy jedzą "szweckie kąserwy"?

      • 12 0

    • prościey? (1)

      żywią y bronią?

      • 5 4

      • Zaraz zaraz, od poczatku:)

        • 1 0

    • Może prościej, ale nie potrzeba tam jeziora.

      Ciebie dalej matka karmi z procy "szweckimi kąserwami"?

      • 15 7

  • Mądrzy sugerowali obniżenie podłoża na niewielkiej długości-rozwiązałoby to sprawę!!! (1)

    Matoły zrobili swoje...Za ile?!

    • 3 1

    • Tak pani zbulwersowana inżynier.

      Policz ile by to kosztowało. Ile dni by to trwało. A potem zalewanie deszczem,,,,,

      • 0 0

  • Tylko poco w Angli własnie ich parlament zatwierdził ze zakazuje produkcji aut spalinowych za 5 lat!! (1)

    A za 10 lat żadne auto spalinowe nie wjedzie do miasta!!

    • 4 4

    • będzie elektryczne ale nadal duże

      • 0 0

  • 6000000tys? A czy koniecznie tą drogą muszą przejeżdżać tiry??

    Jest inna droga, Jana z Kolna.
    Czy Was w urzędzie totalnie pogięło?
    To nie lepiej za te pieniądze naprawrawić rozpadające się torowisko?

    • 8 1

  • d**ilizm, zresztą czego wymagać od pseudo rządzących

    Wstyd, że takie półgłówki rządzą miastem

    • 3 1

  • za niski wiadukt

    cały wiadukt jest za nisko dla ciągnika z naczepą tzw. tir ale powiesili zakaz wjazdu dla wszystkich ciężarówek, nawet tych o wysokości 3m i miejskie wywrotki muszą krążyć bez sensu do okoła po mieście powodując korki,zamiast jechać najkrótszą drogą

    • 2 1

  • Smieszne 5 centymetrów, to tak samo jakby nic nie zrobili ,a taki wysoki koszt .Tylko w Gdańsku tak potrafią.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane