- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (174 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera
Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.
GZDiZ / Magdalena Kiljan
Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.
- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.
70 dni na podniesienie trakcji
Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Naprawa torowiska na al. Hallera
Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.
Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.
Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.
Miejsca
Opinie (131) 6 zablokowanych
-
2020-11-18 13:42
Proponuję zrobić trakcję zwodzoną (3)
Nie zapomnijcie na nią wydać minimum milion pln, wiadomo ze nierespektujący przepisów kierowcy są ważniejsi niż pieniądze podatników
- 38 5
-
2020-11-18 15:55
Szczególnie newralgiczny punkt. (1)
Dołożyło się do tego kilka miesięcy temu zmiana kierunku jazdy na Piramowicza. Doprawdy gratulacje dla władz......
- 3 2
-
2020-11-18 21:45
w Gdańsku są jakieś władze ?
- 0 0
-
2020-11-18 14:43
Nie kierowcy na ważniejsi
Ale okazję by złodzieje zarobili minimum 100 krotność realnych kosztów.
Tym bardziej że były już wyliczenia, że 5 cm nie da absolutnie nic.
Ale przecież chodzi o zarobek, ale lemingi tego nie rozumieją, ciągle uważają że państwo robi coś dla ifh dobra- 2 1
-
2020-11-18 21:00
Dodatkowo trzeba postawić bramownicę. Taką solidną stalową.
Musi być trochę niższa od poziomu trakcji.
- 1 0
-
2020-11-18 14:00
Bareja wiecznie żywy (5)
Jaki to ma sens? O ile mniej przypadków zerwania trakcji będzie dzięki temu? No tak, grunt, ze kasa wydana, ktoś zarobił, zgodnie z obowiązującym trendem w Polsce...
- 68 7
-
2020-11-18 14:34
Przy obecnym rządzie Bareja mógłby trzy filmy naraz kręcić. (2)
Makulatura wyborcza za 70mln. Maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią. Krewni i znajomi królika na wszelkich możliwych stołkach w Spółkach Skarbu Państwa. 2mld zł dotacji na TVPropaganda zamiast na onkologię. Wielomilionowe "nagrody" dla biznesmena z Torunia z każdego możliwego Ministerstwa. 500tys na majteczki w kropeczki..
- 12 5
-
2020-11-18 20:06
A tak po ludzku : co to ma wspólnego z wiaduktem w Gdańsku ? (1)
Szczujesz ludzi licząc na to, że już zapomnieli poprzednich Asów
- 1 1
-
2020-11-18 20:24
Masz rację, przy zegarku Nowaka i ośmiorniczkach za 38.50 wałki Prawa i ZPRawiedliwości to pikuś.
- 1 1
-
2020-11-18 17:57
nie chodzi tylko o zmniajszenie ilości zerwań
ale o to by po zerwaniu tramwaje mogły jeździć z Hallera w Kliniczną. teraz zerwanie sieci unieruchamia wszystkie tramwaje na Hallera i Klinicznej.
- 2 0
-
2020-11-18 15:03
kłania się brak czytania ze zrozumieniem
- 4 0
-
2020-11-18 20:13
Można było postawić sygnalizację
z mrugającym wiaduktem. To według władz miasta zapobiega łamaniu przepisów
- 1 1
-
2020-11-18 20:03
Kiedy?
1. Wróci stara organizacja ruchu na piranowicza (stop terrorowi rowerzystów!)?
2. Zostanie ogłoszony przetarg na łącznik Lucznicza - niepolomicka?- 6 2
-
2020-11-18 18:49
hahahah
Czyli dalej będą zrywać trakcje ale tramwaje bedo mogly jeździć? A utrudnienia w ruchu aut po zerwaniu? Gdzie logika? Cyrk za jedyne 600 koła hahahahaha wy lepiej od Sasina asasyna sie uczcie jak kosic hajs
- 2 1
-
2020-11-18 18:11
Całe 5 cm?
Wow
- 4 0
-
2020-11-18 14:24
Ja z szwagrem podniesiemy was na duchu za 400 tys zł (1)
A co do wiaduktu zainstalujemy działka z pancernika i będziemy utylizować intruzów :-)
- 11 3
-
2020-11-18 17:58
Usmialem sie :)
- 0 0
-
2020-11-18 13:46
Można było by podkopac nawet te pół metra - to jest pewniak (tydzien roboty!) (3)
takie milimilimil...cos to FIGE da - ale ktoś zarobi !!!! no nie?
- 34 8
-
2020-11-18 17:54
pod jezdnią jest ciasno
kanalizacja deszczowa, ścieki, sieci energetyczne, sieć gazowa... Tego nie da się szybko i łatwo zagłębić o dodatkowe pół metra. taka inwestycja to kilka miesięcy roboty i zamknięcie przejazdu. Na dodatek nie wiadomo co tam tak naprawdę się znajduje.
- 2 0
-
2020-11-18 17:18
podkopać to sobie możesz na działce a nie jak jest cała infrastruktura miejska. No i trzeba by przebudować linię tramwajową z obu stron, bo to nie wagoniki z kopalni tamtędy jeżdżą tylko tramwaje
- 3 0
-
2020-11-18 14:01
odp
a tramwaj to może też wygnie się w tym dołku pod wiaduktem....?
Obniżenie jezdni o pół metra to nie tylko mały tani wykopek tylko odpowiednie kąty i najazdy dla tramwaju, trochę wyobraźni.- 5 0
-
2020-11-18 13:41
Od początku zastanawia mnie (4)
co ma dać podniesienie o 5 cm. Nie chcę złowróżyć, ale mam wrażenie spektakularnej wpadki, na którą długo raczej nie będzie trzeba czekać.
- 99 7
-
2020-11-18 17:50
nie chodzi o te 5 cm
tylko o przebudowę sieci i dołożenie izolatorów. Jak zerwą sieć to tramwaje będą mogły jeździć przez Kliniczną, a teraz stoi cała Hallera
- 4 0
-
2020-11-18 14:58
przeczytaj cały tekst ze zrozumieniem ....
- 3 1
-
2020-11-18 14:15
(1)
grunt ze publiczne pieniadze zostana wydane. kryzys idzie trzeba jak najszybciej wyprowadzac kase
- 10 3
-
2020-11-18 14:21
Dlatego rząd płaci za majteczki w kropeczki?
- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.