- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (140 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (330 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (109 opinii)
- 4 Jak zaprojektować centrum Południa? (195 opinii)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (89 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (462 opinie)
Rozpoczynają się przygotowania do wyburzenia Mostu Weisera
Okolice Mostku Weisera powoli zamieniają się w plac budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W poniedziałek ruszyły tam prace przygotowawcze, zmierzające do wysadzenia 100-letniego obiektu. Odpalenie materiałów wybuchowych zaplanowano na 5 czerwca.
Przypomnijmy, że obiekt oddany do użytku w 1913 r. został upamiętniony na okładce książki właśnie Pawła Huelle pt.: "Weiser Dawidek".
W poniedziałek - 27 maja - rozpoczęły się prace rozbiórkowe tego historycznego wiaduktu. Przez najbliższe 1,5 tygodnia robotnicy i saperzy przygotowywać będą Mostek Weisera do zaplanowanego na 5 czerwca wydarzenia.
- Dla chętnych 5 czerwca zostaną wyznaczone dwa stanowiska do obserwacji prac saperskich. Pierwsze ok. 100 metrów od mostku po stronie ul. Polanki. Natomiast drugie miejsce zostanie wskazane w podobnej odległości od obiektu, ale patrząc z kierunku ul. Słowackiego - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Na razie nie wiadomo, jakich i ile materiałów wybuchowych użyją saperzy. Trwa przygotowywanie dokumentacji w tym zakresie.
Przypomnijmy, że Mostek Weisera Dawidka (prowadzący do nieistniejącej już zagrody i dawnego żwirowiska) będzie jedynym obiektem, który zostanie wyburzony na dawnej linii Kolei Kokoszkowskiej, w ramach budowy dwutorowego szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pozostałe istniejące i wyburzone po wojnie w 1945 r. obiekty zostaną rozebrane. W miejscu Mostka Weisera Dawidka powstanie nowy, łudząco podobny obiekt mostowy.
Wydarzenia
Miejsca
Zobacz także
Opinie (165) 1 zablokowana
-
2013-05-28 13:56
Można by ...
...chociaz fragment starej balustrady wkomponowac w najbliższą okolicę nowego wiaduktu z opisem i datami jakieś foto w gablocie , koszt żaden np tablica zwykła emaliowana / coś a la wyeksponowane zabytki w odnowionej hali targowej w Gdańsku, świadczyłoby to o naszej kulturze, / krótko mówiac pokaż , jaki jest twój stosunek do rzeczy zabytkowych, a powiem ci , kim jesteś/, i byłaby ,,gitara,, ,przeciez nikt nie neguje koniecznosci budowy PKM , czy to jest za trudne?
- 5 1
-
2013-05-28 13:51
słaba informacja
Brakuje mi w tym artykule dokładnej informacji o tym jak dostać się do punktów widokowych.jest tylko słaby opis gdzie powstaną,ale jaka droga do nich prowadzi nie napisano.szkoda bo chetnie pojechalbym z Synkiem i nie chciałbym błądzić z czterolatkiem.
- 4 1
-
2013-05-28 13:49
Miłe wspomnienia
Mam miłe wspomnienia z tym mostem, trochę czasu się tam spędziło na browarze =). No cóż czasy się zmieniają.
- 3 0
-
2013-05-28 13:39
Szkoda
To ładne miejsce było... Dlaczego trzeba niszczyć takie miejsca?
- 5 1
-
2013-05-28 06:27
to nie mostek (1)
Proszę o używanie prawidłowego nazewnictwa budowli. To nie jest most "mostek" lecz wiadukt "wiadukcik".
- 71 12
-
2013-05-28 13:13
ewentualnie kładka
Nie wiem czemu dziennikarze z uporem stosują niepoprawną nazwę tej konstrukcji...
- 9 0
-
2013-05-28 11:06
Gdańskie władze działają wg zasady - aby komuś dać, to trzeba innemu zabrać. (2)
Trzeba zniszczyć unikatową przyrodę (pomijam 20 tys. drzew i na ten temat nie puścić pary z gęby - tak, tak p. Konopacki), zniszczyć zabytkowe mosty, zabrać mieszkańcom Strzyży tereny rekreacyjne, przegrodzić trasy migracji zwierząt, zapoczątkować kolejny proces gettyzacji miasta, zniszczyć materialne obiekty tworzące lokalną integrację społeczeństwa. Jednym słowem narobić bałaganu za prawie miliard złotych. A przecież były rozwiązania alternatywne, ale... za mało kosztowne. A kasa (honoraria dla uczestników) zależy od kosztów budowy. I wszystko jasne.
- 9 2
-
2013-05-28 12:25
Gdyby nie ruski
Kolej do kokoszek pewnie jeździłaby do dzisiaj po wojnie, więc to, co napisałeś to niemal plecenie andronów
- 0 3
-
2013-05-28 11:29
Właśnie! Bardzo mnie cieszy, że ktoś także uważa, że kolej, tak samo jak ulice, spowoduje "gettyzację" miasta. Linia kolejowa okrutnym, bezwzględnym sznytem przetnie przestrzeń publiczną, a powstałe przez to getta będą skazane na wymarcie. Właśnie to stało się w Detroit. Miasto żyło i rozwijało się dopóki nie zbudowano ulic i kolei. Zaczął się wtedy proces umierania miasta. Ludzie przestali się uśmiechać, mleko szybciej się psuło i nawet słońce było jakby chłodniejsze. A gdyby odbyła się, zalecana przez elementarz polityki komunikacyjnej, debata na temat alternatywnych rozwiązań i zamiast śmiercionośnej kolej zaproponować np ekologiczne psie zaprzęgi lub ryksze wtedy na pewno rozwój miasta znacznie przyspieszyłby.
- 2 2
-
2013-05-28 12:24
Nie, bo nie!
- 0 1
-
2013-05-28 08:42
Odetną menelni drogę do lasu (1)
- 5 8
-
2013-05-28 12:21
jak takie tempo utrzymają LLP ( oficjalnie LP )
to niedługo nie będzie od czego odcinać meneli
- 0 0
-
2013-05-28 12:16
wycięli drzewa, drweno sprzedali, ziemię w Matarni zgarnęli
wyburzą ten mostek w czerwcu, na jesieni ziemię zaczną kopać i wozić, w zimę betonować ... marnie widzę ten termin kwecień 2015
- 9 0
-
2013-05-28 06:12
wysadzić zajezdnie w Oliwie i rzeżnię w Gdańsku (2)
jak wysadzać wszystko to wszystko! bez wyjatków.
- 95 23
-
2013-05-28 12:11
Wysadzieć przede wszystkim:
1. Budynia z siodła za całokształt,
2. Pomysłodawców (z niejakim Pros... na czele) tunelu pod Pachołkiem za 2 000 000 000 PLN bo za taką kasę można wyremontować chyba wszystkie ulice i chodniki w całym mieście i jeszcze zostałoby na ich regularne sprzątanie,
3. Pana 10km/h z Sopotu - jako tego co wywala kasę na już rozpadające się nowe schody w Kamiennym Potoku i za krawężniki w lesie i inne bezsensowne "inwestycje",
4. Pana na Gdyni choćby za estakadę rowerową za kilka naście milionów i bałagan komunikacyjny tudzież inne "wspaniałe" pomysły.- 14 0
-
2013-05-28 09:48
stocznię gdańską,,,,
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.