• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięcia przetargów na budowę Trasy Kaszubskiej przesunięte

Maciej Naskręt
7 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wydłuża się procedura przetargowa dla Trasy Kaszubskiej. Wydłuża się procedura przetargowa dla Trasy Kaszubskiej.

Nie udało się rozstrzygnąć przetargów na budowę 42-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Znowu wydłużono terminy składania ofert - do drugiej połowy września tego roku. Jeśli nie będzie opóźnień, droga zostanie otwarta w 2021 r.



Czy uda się w tym roku rozstrzygnąć przetargi dla Trasy Kaszubskiej?

Przypomnijmy, że inwestorem budowy Trasy Kaszubskiej jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dla planowanej inwestycji dokumentację techniczną przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Bożegopola może kosztować nawet grubo ponad 2 mld zł. Ok. 70 proc. to koszty samej budowy, a 30 proc. to koszty odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.

Obecnie gdański oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe firm zainteresowanych przetargiem na budowę dwóch odcinków z Gdynia do Luzina. To drugi etap przetargu. Na trzeci odcinek (Luzino - Bożepole), który został okrojony, trwa przetarg nieograniczony. Otwarcie ofert miało nastąpić jeszcze w sierpniu, ale niestety, nie udało się.

- Przełożenia terminów wynikały z ilości pytań od potencjalnych oferentów, konieczności ich przeanalizowania, udzielania odpowiedzi oraz ewentualnego zmieniania zapisów specyfikacji przetargowej - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Ostatnie przełożenie terminów związane jest z koniecznością dokonania uzgodnień przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wzorcowych warunków kontraktu.

Obowiązujące terminy otwarcia ofert to:
  • dla odcinka Szemud - Gdynia Wielki Kack - 19 września 2017 r.;
  • dla odcinka Bożepole Wielkie - Luzino - 20 września 2017 r.;
  • dla odcinka Luzino - Szemud - 21 września 2017 r.


Przebieg Trasy Kaszubskiej na Pomorzu. Przebieg Trasy Kaszubskiej na Pomorzu.
Wyjątkowo długie prace przy biurkach

Pierwotne plany zakładały rozpoczęcie budowy Trasy Kaszubskiej w 2010 r. i jej zakończenie w roku 2013. Jednak rekordowo wolne tempo wydawania decyzji środowiskowej na tę drogę pogrzebało harmonogram - na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali 2 lata i 4 miesiące.

Trzeba zaznaczyć, że niemogący się ze sobą porozumieć urzędnicy z GDDKiA i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska podlegają bezpośrednio tej samej administracji rządowej.

Inwestorem budowy drogi ekspresowej S6 jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urząd podlega bezpośrednio ministrowi infrastruktury i budownictwa. To ministerstwo decyduje o uruchomieniu środków na każdą inwestycję. GDDKiA odpowiada natomiast za przygotowanie formalne, organizację przetargu, nadzór nad wykonawcą oraz odbiór inwestycji.

Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że Trasa Kaszubska może być gotowa w 2020 r. Tymczasem ostatnie plany rządu zakładają, że droga zostanie udostępniona kierowcom najwcześniej w 2021 r.

Okrojona Trasa Kaszubska

Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 22 kilometry (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.


Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.


Odcinek Luzino - Bożepole

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową.

Miejsca

Opinie (174) 4 zablokowane

  • OPAT OPAT OPAT - budowac a nie zadna Trase Kaszubska

    OPAT OPAT OPAT - budowac bo OPAT jest bardziej potrzebny

    • 13 11

  • Chcieliście być bastionem platfusów?

    to dostaniecie...drogi polne

    • 11 8

  • Dobra zmiana!

    • 8 3

  • PIS wygra wybory samorządowe, to szybko prace przyspieszą, jak inne sprawy które były odwlekane w nasyzm Państwie. Obniżenie wieku emerytalnego, 500+ jednak można!

    • 18 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane