• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięcia przetargów na budowę Trasy Kaszubskiej przesunięte

Maciej Naskręt
7 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wydłuża się procedura przetargowa dla Trasy Kaszubskiej. Wydłuża się procedura przetargowa dla Trasy Kaszubskiej.

Nie udało się rozstrzygnąć przetargów na budowę 42-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Znowu wydłużono terminy składania ofert - do drugiej połowy września tego roku. Jeśli nie będzie opóźnień, droga zostanie otwarta w 2021 r.



Czy uda się w tym roku rozstrzygnąć przetargi dla Trasy Kaszubskiej?

Przypomnijmy, że inwestorem budowy Trasy Kaszubskiej jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dla planowanej inwestycji dokumentację techniczną przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Bożegopola może kosztować nawet grubo ponad 2 mld zł. Ok. 70 proc. to koszty samej budowy, a 30 proc. to koszty odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.

Obecnie gdański oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe firm zainteresowanych przetargiem na budowę dwóch odcinków z Gdynia do Luzina. To drugi etap przetargu. Na trzeci odcinek (Luzino - Bożepole), który został okrojony, trwa przetarg nieograniczony. Otwarcie ofert miało nastąpić jeszcze w sierpniu, ale niestety, nie udało się.

- Przełożenia terminów wynikały z ilości pytań od potencjalnych oferentów, konieczności ich przeanalizowania, udzielania odpowiedzi oraz ewentualnego zmieniania zapisów specyfikacji przetargowej - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Ostatnie przełożenie terminów związane jest z koniecznością dokonania uzgodnień przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wzorcowych warunków kontraktu.

Obowiązujące terminy otwarcia ofert to:
  • dla odcinka Szemud - Gdynia Wielki Kack - 19 września 2017 r.;
  • dla odcinka Bożepole Wielkie - Luzino - 20 września 2017 r.;
  • dla odcinka Luzino - Szemud - 21 września 2017 r.


Przebieg Trasy Kaszubskiej na Pomorzu. Przebieg Trasy Kaszubskiej na Pomorzu.
Wyjątkowo długie prace przy biurkach

Pierwotne plany zakładały rozpoczęcie budowy Trasy Kaszubskiej w 2010 r. i jej zakończenie w roku 2013. Jednak rekordowo wolne tempo wydawania decyzji środowiskowej na tę drogę pogrzebało harmonogram - na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali 2 lata i 4 miesiące.

Trzeba zaznaczyć, że niemogący się ze sobą porozumieć urzędnicy z GDDKiA i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska podlegają bezpośrednio tej samej administracji rządowej.

Inwestorem budowy drogi ekspresowej S6 jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urząd podlega bezpośrednio ministrowi infrastruktury i budownictwa. To ministerstwo decyduje o uruchomieniu środków na każdą inwestycję. GDDKiA odpowiada natomiast za przygotowanie formalne, organizację przetargu, nadzór nad wykonawcą oraz odbiór inwestycji.

Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że Trasa Kaszubska może być gotowa w 2020 r. Tymczasem ostatnie plany rządu zakładają, że droga zostanie udostępniona kierowcom najwcześniej w 2021 r.

Okrojona Trasa Kaszubska

Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 22 kilometry (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.


Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.


Odcinek Luzino - Bożepole

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową.

Miejsca

Opinie (174) 4 zablokowane

  • (2)

    Prawda jest taka ze Misiek cze nie potrafią sami dokumentacji ogarnąć. Tam gdzie zrobiło wszystko PO tam coś się dzieje. Pismo nic nie ogarniają co było dokładnie widać w latach 2005 2007

    • 6 9

    • nie wspominaj o tej zlodziejskiej hyndrze

      dla takich tylko wiezienia jak dla mafii.

      • 2 2

    • no zrobilo. dla swoich by zylo sie lepiej

      po 5-ciu mieszkaniach lub dotujac deweloperow akcjami mieszkaniowymi i windujac ceny nowych mieszkan.

      • 2 4

  • (1)

    Po co ta trasa. Wydawanie pieniędzy podatnika. Lepiej by się zajęli chodnikami i parkami. Bo w mieście coraz trudniej żyć , wszędzie pełno spalin.

    • 6 11

    • jak juz wspomnialem Adamowicz idzie na zniszczenie

      • 1 2

  • Dotąd cała kasa szła na Gdańsk.A gdzie region? (1)

    • 10 6

    • Adamowicz idzie na zniszczenie

      • 1 5

  • (1)

    już się nie mogę doczekać

    • 28 10

    • Spustoszenia terenu ?

      całe szczęście, że jeszcze tego nie budują, jak ktoś chce, to do Lęborka pojedzie przez Kartuzy i Sierakowice, albo inną drogą przez Wejherowo, są jeszcze inne drogi, np przez Linię. Po co tak kroić taki zielony teren ?

      • 1 6

  • Budować OPAT (5)

    • 18 4

    • OPAT oznacza odkorkowanie GWE i GPU.Tyle w temacie. Dotąd cała kasa szła na Gdańsk

      • 7 0

    • (1)

      Och, juz daj spokój z tym OPAT. To juz teraz ma sie nazywac inaczej. Obojetnie jak sie bedzie nazywało i tak nie powstanie. Wydawac miliardy po to,aby w Redzie lub we Władku znów stac w korkach? Pomysl -tylko spokojnie-czy to rozwiazuje problem? Sprawa korków na półwyspie i w pasie miedzy Władkiem a Karwia i dalej Dębkami jest własciwie nie do rozwiazania. no chyba, ze naród przestanie przyjezdzać. A samochodów coraz wiecej, a naród sie bogaci. I coraz wiecej ludzi stac na parawan :-)

      • 6 6

      • To nie jest droga dla letnikow...

        • 6 0

    • OPAT OPAT OPAT - budowac

      Budowac - OPAT OPAT OPAT

      • 7 2

    • i przeor

      • 4 1

  • Niech budują OPAT i Nową Chwarznieńską .Do tego PKM do Oksywia.

    • 5 4

  • "Dobra zmiana" (7)

    I jeszcze wielu rzeczy nie wiecie. Oprócz obowiązkowej opłaty audio-wizualnej wprowadzą również opłatę za prąd tzw opłata mocowa - kilkanaście zł na miesiąc.

    • 64 30

    • No i dobrze za wszystko trzeba płacić. A co myślałeś Kodowcu

      • 3 3

    • (2)

      stać mnie, a ciebie biedaku z po nie?

      • 7 16

      • Misiewicz ??

        dorwałeś się do koryta ?

        • 8 2

      • emerytów też stać :D

        prawdziwy pisdowiec z przodu honor z tyłu goła d*pa

        • 13 5

    • To nie starczy juz 5 opłat dodatkowych do prądu, za który płacimy (przesył, utrzymanie-gotowość itp. itd.)? (1)

      • 19 3

      • Z tego wyniak, że nie.

        Z czegoś pińcet plus trzeba opłacić. A to ja płacę, pan płaci, pani płaci, my płacimy ale "rząd" powie, że to oni "dają".

        • 26 5

    • więc niech:

      Moc będzie z Tobą
      :)

      • 3 1

  • Wszystkie dokumenty dawno gotowe a dojdą zmiana znowu odkłada

    • 3 3

  • Po co ten artykuł?

    O tym, że rozstrzygnięcie w/w przetargów będzie przesunięte na połowę września GDDKiA poinformowała na początku sierpnia. Informacje przytoczone w artykule to żadne nowości.

    • 11 1

  • W październiku wyrok NSA w sprawie OMT (6)

    Ciekawe, jak będzie z OMT-ważniejszej dla Trójmasta trasy, bez której sama tylko TK nie rozwiąże wielu problemów drogowych

    • 47 15

    • (1)

      OMT została wykreślona z programu budowy dróg krajowych tzn. niby jest, ale została przeniesiona do inwestycji które nie mają zapewnionego finansowania.

      • 4 0

      • i to jest słuszna koncepcja !

        • 0 6

    • (1)

      Mysle ze konfrontacja TSA z OMG bedzie bardziej emocjaca kollgo:)

      • 0 4

      • emocjaca kollgo

        Tak trudno napisać zdanie po "polskiemu"?
        Ciemny naród pisać i liczyć nie potrzebuje :)

        • 5 1

    • Ważniejszej ? Z klaczy spadłeś ? (1)

      OMT nawet z TK w żaden sposób nie rozwiąże korkowania ZOT w szczycie, przede wszystkim wakacyjnym. To droga dla Banina i innych Miszew i Czapli, mało kto z Gdańska z niej skorzysta. Tranzyt ? Z Elbląga do Słupska (bez urazy dla obu miast) ? O tranzycie można mówić np. w kontekście Łodzi dla tranzytu Poznań-Warszawa, a nie miast zmierzających do upadku, do tego wielokrotnie mniejszych.

      Sama TK przynajmniej udrożni odcinek gdyński, gdyż wywali poza niego cały ruch jadący na zachód od Wejherowa. (i skorzystają z niej mieszkańcy Gdańska, w przeciwieństwie do OMT).

      Przyznaj się, że masz domek kopiuj-wklej z katalogu gdzieś pod Żukowem i dlatego drepczesz na myśl o tej drodze. Co ma ona zmienić, jeżeli tranzyt z Elbląga w zasadzie nie istnieje, większość Gdańska i tak pojedzie ZOT -> Trasą Kaszubską ? A turyści i tak utkną, bo choćby i zbudowano OMT x 3, to układ koło Chwaszczyna będzie na tyle niewydolny, że tutaj nic nie pomoże. (gdybyś podał argument, że sobie wygodnie pojadą OMT zamiast przez Karczemki - błąd, i tak utkną na końcu)

      • 6 16

      • ale dobije ZOT

        a jak jeszcze zrobią przedłużenie ZOT do portu w Gdyni (mini OPAT), czyli kolejny wlot to będziemy mieli deptak na ZOT.

        • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane