• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS

Michał Sielski
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB. Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB.

Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.



Zwycięski projekt wykonało Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, które pokonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku.

Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.

- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.

BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.

Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.

Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • no i co z tego?

    Skoro SKM nie ma pieniędzy na sprawne funkcjonowanie, to może zróbmy piekne przystanki, a kolejki niech jeżdż jeszcze rzadziej - może jedna przed południem i jedna po południu, no i koniecznie tylko jeden skład, broń Boże dwa, bo będzie za drogo i już nie będzie na piękne przystanki.
    Mówiąc któtko -po cholerę mi piękne przystanki, skoro SKMką coraz gorzej się podróżuje?

    • 1 0

  • PRZYSTANEK SOPOT WYŚCIGI POWINIEN BYĆ WZOREM DLA INNYCH PRZYSTNKÓW (2)

    A PLECHĘ TRAPEZOWĄ TO NIECH SOBIE PROJEKTANCI Z WARSZAWY U SIEBIE ROBIĄ .
    PROJEKT Z 3MIASTA MIAŁ WIELE CECH WSPÓLNYCH Z PROJEKTEM NA SOPOT WYŚCIGI I WYGLĄDAŁ SUPER !

    • 9 0

    • prócz cech wspólnych

      miał to samo pochodzenie :)

      • 1 0

    • czyli Biura Projektów Kolejowych w Gdańsku, o czym można się przekonać wchodząc na stronę biura

      • 0 0

  • Nie wiem kto projektował zadaszenie skm w Gdyni Głównej (1)

    ale to porażka. Wchodząc już nawet po schodach na peron - latem pada deszcz, a zimą śnieg na głowę. Już nie mówiąc, ze do wczoraj pół peronu było pod sniegiem. Po co ten dach - do ozdoby? W czasie ulewy ludzie mokną czekając na wejście do skm :(

    • 5 0

    • Bo kto drewna używa? Szkoda biednych drzew.

      Nie wierzę, że po jakiś 400 latach chemii i tysiącach lat alchemii nikt nie wynalazł lepszej substancji. Miejsce drzew jest w lesie.

      • 0 1

  • Ktoś chyba oglądał projekt przez maksymalnie 5 min

    Ja będę go oglądał codziennie przez kilkanaście lat :/

    • 9 0

  • A jak tam tablice na nowym, pięknym przystanku SKM w Sopocie???

    Pytam o te, które wytrzymały 3 miesiące. Już działają??? :)

    • 2 0

  • SZKODA

    Szkoda, że nie zrobiono konkursu przed remontem na przystanku Gdańsk Politechnika, co prawda nie jest on jeszcze skończony, ale zapomniano tam o miejscu, gdzie potencjalni podróżni mogliby się skryć przed wiatrem. Wygrany projekt podoba mi się(przy czym muszę zaznaczyć, że nie jestem specjalistą w tej dziedzinie). Napis pod zadaszeniem informujący o nazwie przystanku ciągnący się wzdłuż, to bardzo dobry pomysł. Jeżdżę kolejką niezbyt często- mam problem z rozpoznaniem przystanków, ich nazwy gdzieś migną i nie zawsze da się je odczytać, zwłaszcza gdy jest ciemno. No i do tego poklejone wagony- nie mam nic przeciw, ale naklejki na oknach ograniczają widoczność do minimum. Pozostaje jedynie zaciąganie informacji dotyczących lokalizacji wśród podróżujących. Och rozpisałam się trochę nie na temat, ale nasunęło mi się to gdy zobaczyłam napisy. Może da się na innych przystankach skopiować ten pomysł.

    • 2 1

  • Oliwa

    Mój 20-letni garaż blaszak w Oliwie jest dużo ładniejszy !!!!!!

    • 1 0

  • Ludziki (1)

    Nie wiem jak mógł wygrać projekt bez ludzików :(
    Skandal

    A poważnie, projekt z Warszawy rzeczywiście ni przypiął, ni przyłatał.

    • 6 0

    • bez ludzików, bez Buki, bez sensu!

      j.w!

      • 3 0

  • Stary w latach 70tych budował mój dziadek. (2)

    Stary w latach 70tych budował mój dziadek. Przetrwał te 30-kilka lat. Ten nowy powstanie pewnie szybko i równie szybko chołota w dresach do zepsuje spayami.

    • 4 0

    • (1)

      Projekt p.t. "Przystanek osobowy Gdańsk-Żabianka" z budynkiem kas i wyjść tunelowych wykonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku w roku 1975 dla DOKP Gdańsk.

      • 0 0

      • więc należałoby odwołać Prezesa SKM za brak właściwego nadzoru nieruchomości

        Dlaczego 30-sto kilku letni przystanek idzie do remontu generalnego, gdy tymczasem większość przystanków pamięta lata powojenne lub nawet wcześniejsze.

        • 0 0

  • szkło?

    przeszklone powierzchnie?to jakaś pomyłka, zaraz znajdą się tacy co zbiją, widac SKM ma dużo kasy, zeby regularnie wstawiać szyby!!!!!!!!!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane