- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (68 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (92 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (124 opinie)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (163 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS
Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.
Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.
- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.
BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.
Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.
Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.
Opinie (209) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-16 12:52
Szkoda, że nie wygrał projekt najlepszy (1)
A tak BTW, to co z Orłowem i Grabówkiem?
- 6 1
-
2010-12-16 18:47
Grabówek ma być zlikwidowany w 2012
więc nikt nie będzie go remotnował
- 2 0
-
2010-12-16 18:23
dworzec to dworzec, przerabialiśmy już socrealistyczne pałace
funkcjonalność na pierwszym miejscu
- 1 2
-
2010-12-16 17:34
A czy pomyślano o niepełnoswprawnych .!!! (3)
Jakiś czas temu po amputacji nogi z trudno gojącą się raną nie byłem w stanie jeździć do komory hiperbarycznej w ACMMiT w Gdyni .
Szpital , przychodnia nie chciały finansować dowozów , mnie nie było stać na dojazd taksówkami , bo nie jesteśmy zamożni . Gdyby były zjazdy lub windy na peronach na wóżki to jeżdziłbym z żoną kolejką i trolejbusem . Niestety nie było i dlatego walczę 11 miesiąc z ropieniem w niezagojonej ranie .
Pomyślcie troszkę o niepełnosprawnych nie narażajcie nas na pozostawanie w domach- 9 3
-
2010-12-16 17:48
rozumiem i współczuje, ale to o czym piszesz wymaga wymiany całego taboru (1)
na nowych peronach skrajnie są na wysokości podłogi wagonu, problem w odstępie stopni wagonu od peronu
ale
zobacz na windy
w sopocie każdy peron taką już ma, na głównym są nawet dwie, to samo tunel na wysokości marynarzy pod aleją niepodległości- 1 0
-
2010-12-16 18:06
Nie trzeba wymieniać taboru. Wystarczy, ułożyć płyty, które poszerzyłyby
tworząc obrzeże. Centymetr lub dwa odległości od drzwi pociągu. Winda jest sprawą bardziej skomplikowaną...
- 1 0
-
2010-12-16 18:04
Zalecam zgłoszenie się do organizacji charytatywnej.
Ludzie są z natury dobrzy.
- 0 1
-
2010-12-16 12:45
:) (2)
Najważniejsze, że w końcu wyremontują ten przystanek :)
brawo...
a maruderzy na drzewo... ;)- 7 5
-
2010-12-16 15:28
przystanek pomoże na zerwaną trakcję? Nie wierzę! (1)
- 0 0
-
2010-12-16 18:03
ale przynajmniej w lepsztch warunkach będziesz czekał na spóźniająca się kolejkę :))
- 0 2
-
2010-12-16 17:06
ale czemu z cegły? (1)
ale czemu z cegły? na zabiance? ni w 5 ni w 9
- 8 1
-
2010-12-16 18:00
bo tak
- 1 0
-
2010-12-16 17:58
Projekt bez jąder można by rzec.
Na studiach takie się projektuje. Więc nie ma się czym chwalić.
- 8 1
-
2010-12-16 17:32
Podobne jak w Niemczech:)
Tam perony na liniach regionalnych wygladaja podobnie ale za to jak schludnie i przyzwoicie. Moglibysmy sie od nich wiele nauczyc. A nie np peron na Kamiennym, czy Wyscigach.
- 2 0
-
2010-12-16 17:31
niesamowita budowla..
- 3 1
-
2010-12-16 16:44
po co szał? peron, to nie dyskoteka, ma być bezpiecznie i czysto
- 2 2
-
2010-12-16 14:40
Nie wiem kto projektował zadaszenie skm w Gdyni Głównej (1)
ale to porażka. Wchodząc już nawet po schodach na peron - latem pada deszcz, a zimą śnieg na głowę. Już nie mówiąc, ze do wczoraj pół peronu było pod sniegiem. Po co ten dach - do ozdoby? W czasie ulewy ludzie mokną czekając na wejście do skm :(
- 5 0
-
2010-12-16 16:41
Bo kto drewna używa? Szkoda biednych drzew.
Nie wierzę, że po jakiś 400 latach chemii i tysiącach lat alchemii nikt nie wynalazł lepszej substancji. Miejsce drzew jest w lesie.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.