• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS

Michał Sielski
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB. Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB.

Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.



Zwycięski projekt wykonało Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, które pokonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku.

Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.

- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.

BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.

Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.

Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda, że nie wygrał projekt najlepszy (1)

    A tak BTW, to co z Orłowem i Grabówkiem?

    • 6 1

    • Grabówek ma być zlikwidowany w 2012

      więc nikt nie będzie go remotnował

      • 2 0

  • dworzec to dworzec, przerabialiśmy już socrealistyczne pałace

    funkcjonalność na pierwszym miejscu

    • 1 2

  • A czy pomyślano o niepełnoswprawnych .!!! (3)

    Jakiś czas temu po amputacji nogi z trudno gojącą się raną nie byłem w stanie jeździć do komory hiperbarycznej w ACMMiT w Gdyni .
    Szpital , przychodnia nie chciały finansować dowozów , mnie nie było stać na dojazd taksówkami , bo nie jesteśmy zamożni . Gdyby były zjazdy lub windy na peronach na wóżki to jeżdziłbym z żoną kolejką i trolejbusem . Niestety nie było i dlatego walczę 11 miesiąc z ropieniem w niezagojonej ranie .
    Pomyślcie troszkę o niepełnosprawnych nie narażajcie nas na pozostawanie w domach

    • 9 3

    • rozumiem i współczuje, ale to o czym piszesz wymaga wymiany całego taboru (1)

      na nowych peronach skrajnie są na wysokości podłogi wagonu, problem w odstępie stopni wagonu od peronu
      ale
      zobacz na windy
      w sopocie każdy peron taką już ma, na głównym są nawet dwie, to samo tunel na wysokości marynarzy pod aleją niepodległości

      • 1 0

      • Nie trzeba wymieniać taboru. Wystarczy, ułożyć płyty, które poszerzyłyby

        tworząc obrzeże. Centymetr lub dwa odległości od drzwi pociągu. Winda jest sprawą bardziej skomplikowaną...

        • 1 0

    • Zalecam zgłoszenie się do organizacji charytatywnej.

      Ludzie są z natury dobrzy.

      • 0 1

  • :) (2)

    Najważniejsze, że w końcu wyremontują ten przystanek :)
    brawo...
    a maruderzy na drzewo... ;)

    • 7 5

    • przystanek pomoże na zerwaną trakcję? Nie wierzę! (1)

      • 0 0

      • ale przynajmniej w lepsztch warunkach będziesz czekał na spóźniająca się kolejkę :))

        • 0 2

  • ale czemu z cegły? (1)

    ale czemu z cegły? na zabiance? ni w 5 ni w 9

    • 8 1

    • bo tak

      • 1 0

  • Projekt bez jąder można by rzec.

    Na studiach takie się projektuje. Więc nie ma się czym chwalić.

    • 8 1

  • Podobne jak w Niemczech:)

    Tam perony na liniach regionalnych wygladaja podobnie ale za to jak schludnie i przyzwoicie. Moglibysmy sie od nich wiele nauczyc. A nie np peron na Kamiennym, czy Wyscigach.

    • 2 0

  • niesamowita budowla..

    • 3 1

  • po co szał? peron, to nie dyskoteka, ma być bezpiecznie i czysto

    • 2 2

  • Nie wiem kto projektował zadaszenie skm w Gdyni Głównej (1)

    ale to porażka. Wchodząc już nawet po schodach na peron - latem pada deszcz, a zimą śnieg na głowę. Już nie mówiąc, ze do wczoraj pół peronu było pod sniegiem. Po co ten dach - do ozdoby? W czasie ulewy ludzie mokną czekając na wejście do skm :(

    • 5 0

    • Bo kto drewna używa? Szkoda biednych drzew.

      Nie wierzę, że po jakiś 400 latach chemii i tysiącach lat alchemii nikt nie wynalazł lepszej substancji. Miejsce drzew jest w lesie.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane