- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (174 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (121 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Rusza budowa gigantycznego skrzyżowania w Letnicy
W poniedziałek rusza budowa jednego z największych miejskich skrzyżowań w Polsce - węzła drogowego, który połączy ul. Marynarki Polskiej z Trasą Słowackiego w Gdańsku. Szykują się spore zmiany w ruchu.
- Na węźle możemy wyróżnić trzy poziomy. Na poziomie terenu znajdzie się rondo i ul. Marynarki Polskiej. Na poziomie -1 znajdą się bezkolizyjne przejścia dla pieszych. Najniżej, bo na poziomie -2, pobiegnie Trasa Słowackiego - opisuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek z miejskiej spółki GIK.
Ponieważ z założeń wynika, że węzeł będzie przyjmować wyjątkowo duży ruch aut, szczególnie z uwzględnieniem jadących i wracających z portu TIR-ów, obie główne drogi, czyli Trasa Słowackiego i ul. Marynarki Polskiej skrzyżują się bezkolizyjnie. Zmierzająca do węzła od zachodu Trasa Słowackiego prowadzona jest w głębokiej wannie żelbetowej. Prostopadła do niej ul. Marynarki Polskiej pobiegnie na nasypie wyniesionym ok. 1 m nad okolicę.
Na tym najwyższym poziomie skrzyżowanie zostało zaprojektowane w formie ronda. Taki typ (i imponujący rozmiar - średnica zewnętrzna wyniesie bowiem 130 m!) został wymuszony koniecznością podłączenia do ronda ulic Wielopole i Uczniowskiej.
Na nowym węźle powstanie siedem obiektów inżynierskich: dwa tunele pieszo-rowerowe w ciągu ul. Marynarki Polskiej nad Trasą Słowackiego, dwa wiadukty drogowe, dwa wiadukty techniczne dla instalacji, jeden wiadukt tramwajowy.
Tuż przy węźle powstaną nowe, w pełni zadaszone, przystanki tramwajowe o łącznej długości 90 m. Na tle innych gdańskich przystanków będą wyróżniały się wyjątkową konstrukcją i urodą. Ich wygląd nawiązuje do najważniejszego budynku w okolicy, czyli stadionu piłkarskiego PGE Arena Gdańsk. Podpora przystanku wzorowana jest na dźwigarach trzymających dach stadionu, a jego zadaszenie nawiązuje do faktury i koloru fasady stadionu. Przystanki zaprojektowali architekci Katarzyna Schulz i Błażej Bącalski, którzy w 2009 r, jeszcze jako studenci PG, wygrali konkurs organizowany przez miasto.
Budowa węzła potrwa półtora roku i będzie on gotowy dopiero pod koniec 2013 roku.
- ulica Marynarki Polskiej w miejscu prac zostanie zawężona do jednego pasa ruchu;
- zamknięty zostanie wlot z ulicy Marynarki Polskiej w ulicę Uczniowską i Starowiejską. Dojazd do ulicy Uczniowskiej i Starowiejskiej możliwy będzie ulicami Marynarki Polskiej - Wyzwolenia -Letnicką - Starowiejską lub ulicą Szklana Hutą do ul. Marynarki Polskiej;
- wyjazd z ulicy Wielopole w kierunku centrum możliwy będzie objazdem poprzez Marynarki Polskiej.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., ale mogą być opóźnienia. Wykonawca: po wycofaniu się Hydrobudowy Polska, prawdopodobnie OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (152) 1 zablokowana
-
2012-07-22 20:59
Wielkie, drogi, anachroniczne i niepotrzebne
Ale kasę uda się wyprowadzic i na nie i na tunel. Uda się zatruć ujęcia wody na Zaspie jak obok przebiegac będzie droga zielona. A gdańszczanie cieszą sie choć nie wiedzą że będą musieli bulić za wodę w butelkach zamiast straszynianki z kranu i spłacać kredyty gminy podatkiem katastralnym i innymi wyjątkowo wysokimi podatkami.
- 3 5
-
2012-07-22 19:38
czyli trasa Droga Zielona - Hallera - Uczniowska (czerwony most) - Marynarki Polskiej - ZAMKNIĘTA ??? (2)
- 2 1
-
2012-07-22 20:45
Co Ty byś chciał zamykać.
Nie ma czego zamykać. Na tej trasie perz się rozrósł, a za to ni4 ma żadnego śladu prowadzonych prac. Od czasu euro trawy osiągneły już chyba z metr wysokości.
- 0 1
-
2012-07-22 19:46
Nie zamknieta, przeciez przejazd bedzie
- 1 0
-
2012-07-22 20:35
3us najnizszy !
- 0 1
-
2012-07-22 19:50
No to można zacząć...
...obstawiać na jaką wysokość będzie zalewać ten poziom -2 przy ulewnych deszczach (zanim system odwadniania nie zadziała prawidłowo - vide: tunel pod Monciakiem, przy Sheratonie) :-P
- 6 2
-
2012-07-22 17:09
Dokończcie rozpoczęte. (3)
Kiedy skończycie Słowackiego we Wrzeszczu? Oddacie do użytku estakadę i wiadukt nad torami ?? Kiedy skończycie stary odcinek Słowaka ?? Tu, od początku Euro2012, NIKT NIC nie robi !!
- 11 3
-
2012-07-22 18:33
To nie urzednicy, a firmy budowlane musza się wziąć do roboty. (1)
A tą budowę budują akurat inne firmy budowlane, więc nie stękaj.
W pracy też tak stękasz, a przepraszam trzeba ją mieć. Ty stękasz bo jej nie masz.- 2 2
-
2012-07-22 18:58
??
- 0 0
-
2012-07-22 17:47
Jak się nic nie robi?
To chyba dawno tam nie byles.
Poza tym przestancie wiecznie stękać. Jak wam zle to wyp**** do buszu gdzies- 3 3
-
2012-07-22 18:50
885 mln zł
to jest trochę pieniędzy... a czy ta firma Obrascon... ma zgłoszonych w umowie podwykonawców? Czy też zgarnie wszystkie pieniążki dla siebie, zostawi niezapłaconych podwykonawców i w odpowiednim momencie ogłosi upadłość pozostawiając rozbebeszony plac budowy?
- 4 4
-
2012-07-22 14:50
kasa (1)
czy może mi ktoś logicznie wytłumaczyć (albo podać najlepiej linka) w jaki sposób stać Gdańsk na takie inwestycje? Jaki kredyt na to zaciągnięto, kiedy będzie spłacony i ogólnie jak wygląda biznes plan tego typu inwestycji?
- 12 6
-
2012-07-22 18:07
Nie zadawaj trudnych
pytań.
- 3 0
-
2012-07-22 13:20
A kiedy na tym skrzyzowaniu stanie Człowiek? (2)
- 11 15
-
2012-07-22 16:09
człowiek
nie żyje
- 1 4
-
2012-07-22 15:17
Miś stanie.
Taki na miarę naszych możliwości!
- 7 0
-
2012-07-22 13:12
MARATON? (3)
A co z maratonem rolkarskim, który będzie jechał tą pod koniec sierpnia?
- 9 42
-
2012-07-22 13:31
(1)
a co mało dróg rowerowych kalesoniarze
- 15 10
-
2012-07-22 16:00
problemem nie jest za mało dróg rowerowych
ale za dużo działań podporządkowujących miasto komunikacji samochodowej. Wpuszczanie pieszych w tunel to nie jest dobry pomysł na miasto.
- 11 10
-
2012-07-22 13:18
objazdem pojedzie
ale za dwa lata będzie można zorganizować na rondzie.
- 12 1
-
2012-07-22 15:51
Słowackiego dokonczcie.
- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.