• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa kolejki na Kamienną Górę

Michał Sielski
12 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kolejką wjedziemy na Kamienną Górę w ok. dwie minuty. Kolejką wjedziemy na Kamienną Górę w ok. dwie minuty.

W poniedziałek zaczyna się budowa kolejki na Kamienną Górę zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Według władz miasta ma to być kolejna bezpłatna atrakcja w centrum dla turystów i mieszkańców Gdyni.



Wagonik kolejki ma zabierać 12 osób. Wagonik kolejki ma zabierać 12 osób.
Wagonik będzie jeden i jednorazowo zabierze 12 osób. Wjadą one za darmo na wysokość 39 metrów, skąd będą mogły podziwiać panoramę Gdyni, odpocząć w parku lub skorzystać z usług restauracji Panorama, skąd rozpościera się widok na zatokę.

Budowa rusza w poniedziałek, a w ramach jej przygotowań wycięte zostaną drzewa i krzewy. Firma Budimex otrzymała już zgodę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wycięcie ok. 40 drzew i krzewów, stojących na drodze inwestycji. W zamian za nie, w Gdyni nasadzonych zostanie 60 nowych drzew liściastych oraz 33 krzewy.

Czytaj więcej: Kolejka szynowa zmieni charakter Kamiennej Góry.

Czy kolejka na Kamienną Górę będzie atrakcją Gdyni?

- Wycięte zostaną nie tylko drzewa na torze samej kolejki. Chcemy też odsłonić panoramę widokową, dziś zasłoniętą przez dziką roślinność, nieprzystającą do tego miejsca. Samo zbocze zostanie też bardziej wyeksponowane na światło słoneczne - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Postępy budowy będzie można podglądać z tarasu widokowego na szczycie Kamiennej Góry. Prace mają zakończyć się w drugiej połowie 2015 roku. Po uruchomieniu kolejki będzie nią można dotrzeć na szczyt Kamiennej Góry w ok. 2 minuty. W tym czasie wagonik pokona trasę 96 metrów.

Inwestycja powstaje w ramach budowy Gdyńskiego Centrum Filmowego wraz z podziemnym parkingiem na 220 samochodów. W głównym gmachu siedzibę będzie miała Gdyńska Szkoła Filmowa, ma być też kino studyjne, restauracje i sklep z multimediami.

Całość inwestycji pochłonie ponad 37 mln zł. Z pożyczki z unijnego programu Jessica pochodzi ponad 22 mln zł, a budżetu Gdyni - ponad 15 mln zł. Koszt budowy samej kolejki szacowany jest na ok. 6 mln zł. Gdyńska opozycja jednogłośnie twierdzi, że jest to zbędna inwestycja.

Miejsca

Opinie (530) ponad 10 zablokowanych

  • Na Waszyngtona i tak wszystkie drzewa pójdą za rok pod topór w związku z inwestycją drogową

    • 12 4

  • Bzdura!

    Bzdura! A ktos pomyślał o koszcie eksploatacji?!

    • 24 2

  • ta cała szkoła filmowa dla 10-osobowej grupy to przegięcie, ale sama kolejka jest bardzo dobrym pomysłem. No i wreszcie jest szansa, że po wywaleniu tych samosiejek będzie coś widać z Kamiennej Góry, jak przed wojną!

    • 12 12

  • 37 milionów i 2 minuty jazdy. (6)

    Czyli wychodzi : 18.500.000 PLN za minutę jazdy tym wehikułem.
    Zna ktoś drożesz przykłady usług transportowych ?
    Chyba nawet prom kosmiczny byłby tańszy.

    • 32 2

    • kolejka kosztuje 6 mln, nie umiesz czytasz czy udajesz głupiego? (1)

      • 0 6

      • 6 mln za 1 wagon i 97 m toru to lekka przesada...

        • 0 0

    • kolejny nie potrafiacy czytac ze zrozumieniem... to jakas plaga

      kolejny nie potrafiacy czytac ze zrozumieniem... to jakas plaga

      • 0 2

    • (2)

      Oczywiście, np. Transrapid w Szanghaju, czas przejazdu 8'10'', koszt budowy 2 miliardy euro, co po dzisiejszym kursie daje 1 miliard 24 miliony 632 tysiące 353 zł (napisałem ci słownie, co byś ogarnął) za minutę jazdy

      • 0 0

      • (1)

        Transrapid wozi pasażerów na jedno z największych lotnisk świata w jednym z najważniejszych gospodarczo punktów globu. Wydaje mi się, że to trochę inna inwestycja niż wożenie emeryckich tyłków na pagórek...

        • 0 1

        • No ale nie twierdziłem, że obie inwestycje są tak samo przydatne. Pytał się ktoś, czy są droższe przykłady usług transportowych w przeliczeniu na minutę jazdy, to odpowiedziałem, że są.

          • 0 0

  • Nasza kolej idzie w górę!

    Do stolicy pociągniemy wolnym, chociaż szybkim, Pendolino, a na szczyt Kamiennej Góry w Gdyni będziemy podróżować koleją górską! Mogliby jeszcze podać, czy będzie to połączenie bezpośrednie.

    • 21 0

  • w Hiszpanii

    w Barcelonie są po prostu windy które jeżdżą po skosie. Wątpię żeby kosztowały 6mln

    • 17 0

  • Prawdziwą atrakcją to by była kolejka ze wzgórza przy polance redłowskiej

    nad wodami zatoki do mola południowego , z widokiem na bulwar , marinę z jachtami ,centrum Gdyni i zatokę z płw. helskim na horyzoncie.

    • 8 1

  • A transport, jakikolwiek, na koniec Skweru, do Akwarium i Basenu będzie? Czy to zbyt przyziemne sprawy?

    • 13 1

  • Dla gdyńskiej oPOzycji wszystko jest zbędnę - oni też są zbędni co pokazały dobitnie wybory w Gdyni (4)

    mimo zaciekłego ujadania PO nic nie zyskało :)

    • 9 20

    • do budy

      • 4 1

    • na pewno zyskało etatowo

      bo PO wpisach widać, że przybyło etatów "FACHOWCÓW"od prania gdyńskich mózgów :)) i nie tylko

      • 1 4

    • w gdyni ma władze samorządność a nie PO, najpierw sprawdź fakty zanim się wypowiesz.
      Samorządność tylko nasze pieniądze wydaje na bezsensowne fanaberie Szczurka

      • 5 1

    • Główną opyzycją do Samorządności w Gdyni jest PiS

      To tak dla ścisłości.
      Na czele z Panem Horałą :)

      • 0 0

  • A może połączenie Kamienna- lotnisko Kosakowo

    za pomocą teleportacji.

    • 36 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane