- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (339 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (16 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (250 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (105 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (65 opinii)
Rusza budowa wiaduktu kolejowego nad al. Grunwaldzką. Będą utrudnienia
Rusza budowa wiaduktu dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nad al. Grunwaldzką w Gdańsku. Główna arteria miasta zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów z każdej strony. Utrudnienia potrwają pół roku.
Przewidywany przez wykonawcę czas trwania utrudnień komunikacyjnych w tym miejscu to około pół roku. Dzięki wprowadzonemu ograniczeniu w weekend, kiedy ruch drogowy w tym miejscu jest znacznie mniejszy, wielu kierowców zdąży się zapoznać z wprowadzonymi zmianami.
- W tym samym okresie utrudnienia dotyczyć będą także pieszych i rowerzystów, ponieważ po obu stronach al. Grunwaldzkiej w Gdańsku budowane będą przyczółki wiaduktu. Zmiany w ruchu pieszych i rowerzystów wprowadzane będą jednak tylko czasowo, a o ich terminach będziemy informować na bieżąco - obiecuje Tomasz Konopacki, rzecznik samorządowej spółki PKM, która jest inwestorem budowy 18-kilometrowej linii z Wrzeszcza do Osowy.
Wizualizacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Prace przy wiadukcie to kolejny etap robót przy trwającej już od 1,5 miesiąca budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Do tej pory Budimex, który jest generalnym wykonawcą robót, rozebrał większość starego nasypu klejowego, ale w jego miejsce usypał już nowy wał. Wyburzono już także większości ruin przedwojennych obiektów dawnej kolei kokoszkowskiej.
Symboliczne rozpoczęcie budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
- Jednak budowa nowych wiaduktów jest bardziej skomplikowana i czasochłonna, w związku z czym związanych z tym zmian w organizacji ruchu nie da się niestety uniknąć - tłumaczy Konopacki.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto.
Miejsca
Opinie (141) 5 zablokowanych
-
2013-07-12 15:47
Dosięgnie was klątwa! (6)
Los was pokara!
Zniszczyliście najlepsze co było!- 19 76
-
2013-07-12 15:55
rozumiem ze kupe zrobimy zielona za kare :) (2)
lub od szczawiu !
- 12 5
-
2013-07-12 16:05
(1)
Inwestycja nigdy nie zostanie ukończona, tak samo jak kościół w Brętowie.
Biada tym, którzy świętokradczą dłonią godzą w substancję zabytkową!- 10 25
-
2013-07-13 10:39
To prawda.
To kara za to ,że kościół ten pobudował się na starym cmentarzu.
- 8 1
-
2013-07-12 22:39
bozony Higgsa nas zerżną w odbyt?
- 6 4
-
2013-07-12 17:01
Gość (1)
Jakis nawiedzony jestes
- 16 4
-
2013-07-12 18:52
Nie nawiedzony a po....ny
- 6 3
-
2013-07-13 10:34
Przeżyjemy,
chociaż wczoraj była zamknięta Jana z Kolna i zero komunikatów/wskazówek/znaków, jak dojechać w kierunku Gdańska. Kierowcy "puszczali się" przez równoległą, dziurawą i wyboistą, naiwnie sądząc, że po kilkuset metrach uda się jakoś zjechać na główną trasę. Bezskutecznie - konieczna była nawrotka i jazda w kierunku Klinicznej...
- 1 2
-
2013-07-13 09:49
Coraz wolniej
Przed wojną (II) taka budowa trwałaby miesiąc i wszystko zrobione byłoby ręcznie , łopatami i końmi, tak jak budowali port w Gdyni. Dlaczego - im więcej technologii tym wolniej i gorzej się buduje???
- 5 4
-
2013-07-12 16:35
Kolejny koszt alternatywny tej przpłaconej investycji , - mamy pilniejsze sprawy do zrobienia ~! (4)
Ponadto, po co wywozi się ziemię z dawnych nasypów ? Nie mozna jej składować jak najbliżej i wykorzystać ponownie ?
WIESZ , ŻE ZA TĄ SUMĘ MOŻNA BY / ! / Rozwiązać problem mieszkaniowy w GDAŃSKU ??????????
No, ale wtedy adamowicz straciłby wynajmujących w swoich 7/?/ mieszkaniach...
WŁADZA takie hece może realizować tylko dzieki waszej wzajemnej zazdrości i zawiści.- 10 27
-
2013-07-12 17:28
A tak właściwie o cię chodzi? (3)
Tu ziemia z nasypów.
Tam problem mieszkaniowy.
Gdzie indziej loty stratosferyczne.
Potem władza i hece.
A w Tobie zazdrość i nienawiść aż kipi jak u plebana co za mało za pochówek dostał.- 10 3
-
2013-07-12 21:45
Widzę czsami jak tobie podobnym ukradną 5 zł - to aż im oczy wychodzą na wierzch ze złości , ale gdy okradają takich jak ty na (2)
miliony, gdy rozgrabili ojcowiznę to się cieszycie jak barany.
Jesteście bezrozumni , nie potraficie kojarzyć faktów i dostrzegać skutków dalekosiężnych.
Tępa masa albo jak mówi pan od wizerunku z tv - debil.e - " musisz poznać psychikę wyborców - czyli psychikę debila"- 1 6
-
2013-07-13 07:53
przydałby się lekarz Tobie i to od nóg bo na głowę za późno
co za zawistny dzi-d
-do D.S.v.D- 2 1
-
2013-07-12 22:06
Czy ty byłeś na Narodowym?
Bo upały raczej minęły.
A tv - debil.e to jakaś nowa telewizja?
Podaj namiary bo Trwam zrobiła się nudna.
Republika kręci to samo non stop.
Ale cieszy mnie że ty nie zaliczasz się do tępej masy.
Czyli jesteś coś ponad non plus ultra?- 3 2
-
2013-07-13 00:15
Najdroższa kolej w Europie
Niecałe 20 km za prawie 1 miliard złotych. W głowie się nie mieści!!! Pewnie będą się przebijać przez góry, drążąc tunele. Bo jak zrozumieć ten rachunek...
- 12 6
-
2013-07-13 00:12
u US-menów to 2-3 noce i po krzyku
W San Franczesko jest więcej autostrad i węzłów niż w całej POlsce
- 9 4
-
2013-07-12 15:34
Będziemy się przyglądać (4)
Trochę długo.
Nowe technologie kojarzą mi się z przyspieszaniem...
Dzięki Maciej za info:)- 28 7
-
2013-07-13 00:11
Nie zawsze
Np. w firmach jak jest wprowadza się nowe technologie to ma to zazwyczaj na celu przyspieszenie jakiegoś procesu i zmniejszenie zatrudnienia. Tak to działa od wielu lat w firmach. Niestety ale urzędnicy też chcieli zautomatyzować pracę. Skutek jest taki, że mamy olbrzymi wzrost zatrudnienia bo np. jak pokazuje informatyzacja ZUSu niby jest ale i tak wszystko muszą sprawdzić urzędnicy. Do tego są nowi od obsługi systemu i jeszcze płacimy 700 milionów rocznie na utrzymanie aktualizacji i serwisu systemu dla firmy asseco. Taka jest różnica między automatyzacją w urzędach a w prywatnych firmach.
- 6 0
-
2013-07-12 17:04
(2)
nie z***** się z tymi podziękowaniami
- 3 14
-
2013-07-12 23:19
Ty się nie z***** z tym swoim buractwem ponury!
- 4 4
-
2013-07-12 17:36
hahahah
- 1 4
-
2013-07-12 16:42
Budimex Bubel ! (1)
- 12 2
-
2013-07-12 23:05
dlaczego?
- 1 1
-
2013-07-12 15:55
(2)
No to mamy gwarantowany półroczny korek od Sopotu do Wrzeszcza.
- 12 10
-
2013-07-12 17:03
Pomorzanin (1)
A co nie znasz mioasta sa inne drogi niż głowna Grunwaldzka
- 4 2
-
2013-07-12 22:41
znam ale nie powiem, bo reszta hołoty takiej jak ja też tam pojedzie
- 3 1
-
2013-07-12 22:23
kolej dla ptaków
Wizualizacja pokazana z lotu ptaka, z pozycji pieszego nie będzie tak ładnie
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.