- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (17 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (339 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (250 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (111 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (65 opinii)
Rusza budowa wiaduktu kolejowego nad al. Grunwaldzką. Będą utrudnienia
12 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
Rusza budowa wiaduktu dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nad al. Grunwaldzką w Gdańsku. Główna arteria miasta zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów z każdej strony. Utrudnienia potrwają pół roku.
Przewidywany przez wykonawcę czas trwania utrudnień komunikacyjnych w tym miejscu to około pół roku. Dzięki wprowadzonemu ograniczeniu w weekend, kiedy ruch drogowy w tym miejscu jest znacznie mniejszy, wielu kierowców zdąży się zapoznać z wprowadzonymi zmianami.
- W tym samym okresie utrudnienia dotyczyć będą także pieszych i rowerzystów, ponieważ po obu stronach al. Grunwaldzkiej w Gdańsku budowane będą przyczółki wiaduktu. Zmiany w ruchu pieszych i rowerzystów wprowadzane będą jednak tylko czasowo, a o ich terminach będziemy informować na bieżąco - obiecuje Tomasz Konopacki, rzecznik samorządowej spółki PKM, która jest inwestorem budowy 18-kilometrowej linii z Wrzeszcza do Osowy.
Wizualizacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Prace przy wiadukcie to kolejny etap robót przy trwającej już od 1,5 miesiąca budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Do tej pory Budimex, który jest generalnym wykonawcą robót, rozebrał większość starego nasypu klejowego, ale w jego miejsce usypał już nowy wał. Wyburzono już także większości ruin przedwojennych obiektów dawnej kolei kokoszkowskiej.
Symboliczne rozpoczęcie budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
- Jednak budowa nowych wiaduktów jest bardziej skomplikowana i czasochłonna, w związku z czym związanych z tym zmian w organizacji ruchu nie da się niestety uniknąć - tłumaczy Konopacki.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto.