• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza konkurs na koncepcję napisu "Gdańsk"

Maciej Korolczuk
10 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy skwer nad Motławą już gotowy
Napis widoczny na zdjęciu jest tylko naszą propozycją i nie bierze udziału w konkursie. Napis widoczny na zdjęciu jest tylko naszą propozycją i nie bierze udziału w konkursie.

8 tys. zł może otrzymać autor najlepszej koncepcji napisu "Gdańsk", który jeszcze w maju ma stanąć w Śródmieściu. Na wyniki konkursu organizowanego przez Fundację Gdańską będą mieli wpływ również nasi czytelnicy.



Jaki przede wszystkim powinien być napis promujący miasto?

O tym, że w jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w Gdańsku ma stanąć przestrzenna konstrukcja układająca się w nazwę miasta, pisaliśmy jako pierwsi na początku lutego.

Napis, wzorem tych z Amsterdamu, Budapesztu czy Porto, miałby stać się już w tym sezonie nową atrakcją turystyczną i nową formą promocji miasta (można się było o tym przekonać zimą, gdy podobna iluminowana konstrukcja stanęła przy wejściu do Parku Oliwskiego).

Pomysł Fundacji Gdańskiej spotkał się z ciepłym przyjęciem naszych czytelników i mieszkańców. I to właśnie mieszkańcy i miłośnicy Gdańska, a także nasi czytelnicy, będą mieli wpływ na to, jak napis będzie wyglądał.

- Chcemy, by napis stał się nową atrakcją turystyczną w mieście, a to, jak będzie wyglądał, zależeć będzie od inwencji i wyobraźni mieszkańców. Spośród wszystkich nadesłanych koncepcji jury wybierze pięć jego zdaniem najlepszych propozycji, które w drugim etapie zostaną poddane głosowaniu w ankiecie na portalu Trojmiasto.pl. Wyniki te będą z kolei częścią składową końcowej oceny, którą ostatecznie podejmie komisja konkursowa - mówi Paweł Buczyński, dyrektor Fundacji Gdańskiej.
Podświetlany napis z czerwonym sercem był hitem podczas zimowej iluminacji Parku Oliwskiego. Podświetlany napis z czerwonym sercem był hitem podczas zimowej iluminacji Parku Oliwskiego.
Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym (otwartym) należy przedstawić jedynie ogólną koncepcję wizualną napisu z opisem konstrukcji i propozycją wykonania. Drugi etap będzie miał charakter zamknięty, tzn. zostanie realizowany tylko wśród wyłonionych w pierwszym etapie pięciu osób/podmiotów.

Najlepszą z prac wybierze tzw. sąd konkursowy, w skład którego wejdą przedstawiciele Fundacji Gdańskiej, Miasta Gdańska, Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Akademii Sztuk Pięknych, Komisji Zrównoważonego Rozwoju oraz Trojmiasto.pl.

W pierwszej fazie konkursu, w ocenie propozycji pod uwagę będzie brane doświadczenie autora, a także pomysłowość, oryginalność oraz wywoływanie pozytywnych skojarzeń z Gdańskiem.

W drugim etapie oceniane będą: estetyka, design, ergonomia, funkcjonalność, trwałość, racjonalność ekonomiczna, a także wspomniane już miejsce na liście wyników z przeprowadzonej internetowej sondy.

Napis ma być konstrukcją mobilną, którą w dowolnym momencie będzie można przestawić w inne miejsce - np. przy okazji koncertów czy imprez miejskich. Każda litera ma mieć ok. 2,5-3,5 metra wysokości i być wykonana z trwałego, odpornego na warunki pogodowe i akty wandalizmu materiału. Dopuszcza się zaprojektowanie dodatkowych elementów tj. siedzisk, uchwytów, # (hashtagów), lwów, serc itp.

Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na drugą połowę kwietnia. Według planów Fundacji Gdańskiej - o ile nie będzie opóźnienia na etapie realizacji - miesiąc później, na Święto Miasta Gdańska przy napisie będzie można już robić pierwsze zdjęcia.

Harmonogram konkursu:
10-17 marca (do godz. 15) - nadsyłanie pytań do organizatora,
21 marca - ostateczny termin odpowiedzi na pytania
30 marca (do godz. 15) - ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń
4 kwietnia - ogłoszenie wyników pierwszego etapu konkursu

20 kwietnia - ogłoszenie wyników konkursu

Prace należy złożyć osobiście w Fundacji Gdańskiej, ul. Długi Targ 28/29, 80-803 Gdańsk lub przesłać pocztową przesyłką poleconą lub przesyłką kurierską we wskazanych nieprzekraczalnych terminach. Za datę wpływu uznaje się datę doręczenia organizatorowi projektu na adres:

Fundacja Gdańska
ul. Długi Targ 28/29 zobacz na mapie Gdańska
80-803 Gdańsk
z dopiskiem "KONKURS KONSTRUKCJA PRZESTRZENNA GDAŃSK"

Więcej informacji o samym konkursie na stronie Fundacji Gdańskiej

PEŁNY REGULAMIN KONKURSU

Miejsca

Opinie (174) 2 zablokowane

  • Pągowski za 8 tysi palcem nie ruszy ;/ (2)

    No taaa.. No to zróbmy konkurs, może jakis student cos zrobi?

    • 23 2

    • tylko że student ma z góry zerowe szanse na dalszy etap, bo przecież w piwerszym etapie

      liczy się doświadczenie a dopiero w drugim oceniają design! absurd. pokręcone to jest! na odwrót powinno być!

      • 5 0

    • 8 ty s na poczatek, jak juz koncepcja na ustawionym konkursie wygra wtedy bedzie 100tys za projekt

      • 2 0

  • Żenada

    Niby po co taki napis?
    A no tak każdy nie wie co to za wiocha.

    • 13 2

  • Po co jest

    ten napis, otóż nikt nie wie po co .... to jest napis na miarę możliwości... ,
    bo już nie mamy na co wydawać pieniędzy. Już nie ma dziur na ulicach, chodniki równe, wszystkie budynki odnowione, we wszystkich mieszkaniach komunalnych są już wychodki ( wspólne na piętrze) . Napis GDAŃSK w Gdańsku ???
    Bo ktoś postawił taki u siebie to i my prawdziwi Europejczycy musimy ... bardzo odkrywcze, niezwykła atrakcja " Tam cóś wisi...)

    • 15 1

  • Proponuje klasycznie (4)

    Times new roman i tyle, bez udziwnien,aby latwo bylo przeczytac,czy lepiej zastosowac znaczki serduszka

    • 31 4

    • Ale CE (1)

      żeby "ń" było

      • 3 0

      • Znając nasze realia, to kreseczka nad ń będzie podwieszona na sznurku.

        • 2 0

    • (1)

      albo comic seans

      • 6 0

      • Jestem za!

        Super czcioneczka

        • 0 1

  • Po co (1)

    Ten hasztag ?

    • 10 0

    • to nie hasztag tylko krzyż żelazny

      • 2 0

  • Gdansk (1)

    Mysle ze napis "Gdansk" powinien mmiec swoj charakterystyczny wyglad, gdziekolwiek bedzie zlokalizowany , powinien wygladac bardzo podobnie.
    Taka ikona miasta.

    • 1 3

    • Gdańsk ma herb i nie potrzebuje g*wnianej ikony dla idiotów i ma 1000 lat a nie 15

      • 6 1

  • pomalujcie se bunkry na Wyspie Spichrzów w te krzyże żelazne, przynajmniej będzie historycznie

    • 4 1

  • Co to znaczy "designerski" w ankiecie? (2)

    "Tu chodzi nie tyle o poprawność, ile o efekt. Obcych wyrazów używa się czasem po to, aby zaimponować komuś lub stworzyć wrażenie, że mówi się o czymś więcej, niż się naprawdę mówi. W słowach 'sklepy designerskie' zawarta jest obietnica, że oferowany w nich towar pochodzi od znanych projektantów. Reklamodawca wie, że klient z większą gotowością sięgnie do portfela, jeśli będzie sądził, że oferuje mu się coś wyjątkowego, czego nawet (pozornie) nie da nazwać się po polsku (a co nazwane po polsku od razu straciłoby swój uwodzicielski wdzięk)."
    Mirosław Bańko, PWN

    • 13 0

    • g*wno w puszcze to więcej niż g*wno

      • 0 0

    • Zaprojektowany

      nie ważne czy z polotem czy nie..

      • 3 0

  • Bez sensu.. lepiej wymyślić coś innego.. A nie kopiowac (2)

    • 39 9

    • Puddingstadt

      • 7 1

    • Czyli co?

      Dać napis Tczew? :P

      • 8 3

  • A gdzie w ankiecie odpowiedź: "Na kij ten napis w ogóle"? (1)

    Jak ktoś się po centrum miasta pęta, to już raczej zauważył, że jest w Gdańsku. A jak jeszcze nie zauważył, to mu żaden napis nie pomoże. Ani to ładne to sensowne, tylko kasa wypitolona w błoto. Lepiej tam ławkę postawcie, poidło dla psów albo kwiatki posadźcie.

    • 15 2

    • niech zrobią grób głupoty i posadzą na nim kwiatki

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane