- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (49 opinii)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (496 opinii)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (493 opinie)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (292 opinie)
Rusza przetarg na budowę ekspresówki do Elbląga. Otwarcie planowane na 2018 rok
Wizualizacja drogi ekspresowej S7 do Elbląga.
40 km nowej drogi ekspresowej S7 od końca południowej obwodnicy Gdańska do obwodnicy Elbląga ma powstać do 2018 roku. GDDiKA w październiku rozpoczyna poszukiwania wykonawcy trasy, która zastąpi na odcinku Koszwały - Kazimierzowo dotychczasową krajową "siódemkę"
Inwestycję podzielono na dwa etapy: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz z 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.
- Dwuetapowe będzie też postępowanie przetargowe. Do 2 października czekamy na wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców chętnych do budowy. Po pozytywnej weryfikacji ich potencjału zaprosimy wybranych wykonawców do złożenia ofert na budowę drogi. Procedura powinna zakończyć się w pierwszych tygodniach 2015 roku - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Czytaj też: Krajowa "siódemka" u progu wielkiej przebudowy
Budowa potrwa około 36 miesięcy (27-30 miesięcy czasu realizacji bez miesięcy zimowych). W przetargu o wyborze wykonawcy w 90 proc. decydować będzie cena, a po 5 proc. - czas realizacji oraz gwarancja na wybrane elementy infrastruktury.
Droga będzie miała po dwa pasy w obu kierunkach z dwupoziomowymi węzłami i dwoma nowymi mostami na Wiśle. Istniejący obecnie most w Kiezmarku zostanie przeznaczony do obsługi ruchu lokalnego. Oprócz tego, na odcinkach Koszwały - Nowy Dwór Gdański oraz drugim do Kazimierzowa powstaną m.in. po dwa nowe węzły drogowe. Specyfika podłoża Żuław wymagała, by mosty i wiadukty zostały zaprojektowane na palach.
Bezpośredni dostęp do nieruchomości leżących przy drodze ekspresowej zapewnią drogi serwisowe i lokalne. Wykorzystana do tego zostanie m.in. obecna trasa krajowa nr 7. To, czego nie uda się wkomponować w nową ekspresówkę, pozostanie drogą lokalną.
Wiadomo już też, że niemal na całej długości istniejącej "siódemki" zostanie wydzielony ciąg pieszo-rowerowy lub dwukierunkowy pas dla ruchu rowerowego.
- Kierowcy powinni korzystać z nowej trasy w 2018 roku. Wiele zależy jednak od przebiegu procedury przetargowej, terminu podpisania umowy i tempa prac, które prawdopodobnie będą musiały być wstrzymane zimą. Liczymy jednak, że wszystko pójdzie sprawnie - dodaje Michalski.
Koszt budowy 40-kilometrowej trasy szacuje się na 3 mld zł. Inwestycja będzie dofinansowana ze środków Unii Europejskiej dla Polski przeznaczonych na lata 2014-2020.
Czytaj też: Trzeci pas obwodnicy. Na razie kilkaset metrów
Miejsca
Opinie (170) 4 zablokowane
-
2014-08-30 08:50
3,5h z warszawy da się wykręcić - a potem zaraz dostajesz sesje fotograficzną z trasy przejazdu !....
- 0 3
-
2014-08-30 05:37
Most w Kiezmarku (1)
Kilka lat temu olbrzymim kosztem zmodernizowano most w Kiezmarku.Wybudowano tymczasowy most a nowy przystosowano do wymagań armii ,czyli większej nośności itd.
Czy ta grupa fachowców "sprawnych inaczej" z GDDKiA nie wiedziała o nowych planach ?
Jeśli wiedziała to trzeba wysłać natychmiast do nich służby i prokuratorów,bo zdefraudowano pieniądze na wielką skalę - nie pierwszy i nie ostatni raz...
A co do ceny ogromnej za km - to zgoda,że są to ogromne kwoty.Kilka lat temu Norwegowie wybudowali tunel pod jednym z fiordów w skale ,bodaj w Trondheim za mniejsze pieniądze niż my proste odcinki.To daje wyobrażenie o skali przekrętactwa w Polsce.- 8 1
-
2014-08-30 08:05
Tak, tak wszystkich do prokurtury i więzienia
A właściwie co tam, rozstrzelać od razu.
Co do mostu. Jeszcze niedawno był plan żeby dobudować most tylko dla kierunku z Elbląga, obecny miał być dla nitki do Elbląga. Co to znaczy zdefraudowano? Remont mostu był w 2003 a nie kilka lat temu. Most był nieremontowany od jego budowy (30 lat) i miałby być nieremontowany następne 15 (do 2018)?. W 2003 nikt nie wiedział, ze w 2018 ma byś eska.- 2 2
-
2014-08-30 02:21
Obecnie
Gdansk>Wawa 3:5h da sie wykrecic autem, no czasami blizej 4h ;)
- 4 1
-
2014-08-29 23:26
linie kolejowa Gdansk - Elblag
Pkp, Gdańsk, Elblag, Pomorskie i Warm-Maz. mogliby linie kolejową na trasie GD-ELB wybudować wzdłuż 7mki....tj. jak patrze na mape to wygladaloby fajnie...argumentow nie bede podawal bo jak mowie, fajnie by to wygladalo na mapie a czy ma to dostateczny sens ekonomiczno-spoleczno-jakistam to tego nie wiem...
- 3 0
-
2014-08-29 22:07
kolejna kielbasa wyborcza (1)
budyn odpusc sobie juz naprawde, ludzie maja cie dosc!
- 3 4
-
2014-08-29 23:01
Wiesz, że Adamowicz nie ma nic wspólnego z Gdaką, bo to urząd centralny?
No jasne, że nie wiesz...
- 1 3
-
2014-08-29 22:23
Panie Premierze Dziękujemy za OPAT!
- 5 1
-
2014-08-29 20:10
mam wrażenie
że wykonawcom zapłacimy jabłkami i kapustą ?
- 3 0
-
2014-08-29 13:36
(3)
Lepiej zróbcie Trasę Kaszubską, a nie trasę dla krawaciarzy.
- 36 85
-
2014-08-29 15:24
do roboty sie wez kaszubie a nie narzekasz (1)
POLAK-nie kaszub
- 12 11
-
2014-08-29 19:49
i co wnosisz takim komentarzem?
- 5 2
-
2014-08-29 14:38
Popieram!!! S6 na zachód jest tragiczna.
Ale S7 tez ważna
- 10 4
-
2014-08-29 18:52
Nazwy Węzłów
Znowu słychać głupotę. Wschód Żuław jest pod Elblągiem, a Zachód Żuław na Kanale Raduni, ale wg. GDDKiA wschód jest w Nowym Dworze Gd., a zachód w Koszwałach, tylko zamęt wprowadzacie tą głupotą!!! Zróbcie nazwy odpowiednio od miejscowości czyli Ryki lub Kmiecin i Koszwały! I te nazwy ludzie zapamiętają, ba! ułatwi to wszystkim a nie jakieś wschody i zachody to samo z Gdańskiem Południe, gdzie nie ma na Gdańsk nawet tablicy... to był jest i bedzie Straszyn
- 5 3
-
2014-08-29 18:52
No pewnie... lepiej takie cos niz OPAT... ;-/
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.