- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (76 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (110 opinii)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (154 opinie)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (243 opinie)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (296 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (360 opinii)
Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km
Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.
Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.
- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.
- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.
Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.
- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.
Opinie (135) 8 zablokowanych
-
2009-01-09 19:02
ahh ten piekny niemiecki most (1)
szkoda ze tak podupadl przez ostatnie 60 lat.
- 0 0
-
2009-01-09 20:33
most
szkoda, jeden z najładnieszych, kratowych,a te baszty, cud...może odbuduja..Europa powinna na kolanach podziwiadź....
- 0 0
-
2009-01-09 20:26
most
Powyższe dotyczy mostu pod Grudziądzem, w ciągu A1, na Wisle
- 0 0
-
2009-01-09 20:24
most
będzie skromny most na Wisle, na A1. 3 pasy ruchu po 3,75 m . miał byc piękniejszy, podwieszony, będzie monstrum zelbetowe skrzynie...tak chce GTC... paranoja....
- 0 0
-
2009-01-09 17:53
nie doczekanie w takim tempie
- 0 0
-
2009-01-09 16:03
Marudy (1)
Marudzicie, że z Gdyni do Warszawy będzie się jechało 3h. Proszę wziąć pod uwagę, że sam przejazd z Gdyni do Gdańska zajmuje ok. 30 min. Czyli już z Gdańska pozostaje nam tyko dwie i pół godziny. Daje nam to prędkość handlową na tym odcinku w granicach 130km/h. W latach siedemdziesiątych na tej trasie pociągi ciągnięte bodajże przez SU46 osiągały w.w. prędkość na poziomie 95km/h.
Teraz dla porównania przelot samolotem do Warszawy. Wyjazd z centrum Gdańska do lotniska - 1h, czas potrzebny na lotnisku na odprawę itp (do odlotu) 1h, przelot do Warszawy (z kołowaniem itp) 45 min, odbiór bagażu i wyjście z lotniska 15min (wariant optymistyczny), przejazd do centrum 30 (również wariant optymistyczny). Razem 3.5h.- 0 0
-
2009-01-09 17:42
3h
to się będzie jechało Gdańsk Główny - Wawa Wsch.
- 0 0
-
2009-01-09 17:36
Taa wyremontują, a bilet będzie kosztował z 200zł to się opłaci samochodem jechać.
- 0 0
-
2009-01-09 17:35
Akurat most kolejowy to tek, który jest zasłoniety na zdjęciu!
- 0 0
-
2009-01-09 16:52
KLIN
KLINEM
- 0 0
-
2009-01-09 16:40
(1)
hehhehe... jasne,ze NIE bedziemy jezdzic szybciej! co z tego ,ze tory beda nowe i to,co pod nimi sie znajduje skoro PKP nie posiada lokomotyw ,ktore pojechaly by z tak duza predkoscia :D bajeczki... :)
- 0 0
-
2009-01-09 16:47
lokomotywy kupimy po przystepnej cenie od
niemieckich przyjaciół, te z lat 80-tych...
- 0 0
-
2009-01-09 14:58
patrzę na mapkę i widzę, że na Euro 2012 nie zdążą z całą trasą... (1)
no cóż, można się było tego spodziewać
- 0 0
-
2009-01-09 16:40
a ja myślę, że gdyby
nie Euro to moznaby było się spodziewać zero remontów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.