• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km

Michał Brancewicz
9 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Most przez Wisłę zostanie odnowiony w ramach przebudowy trasy E 65 Gdynia - Warszawa. Most przez Wisłę zostanie odnowiony w ramach przebudowy trasy E 65 Gdynia - Warszawa.

Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.


Mapa z terminami modernizacji całej trasy Gdynia - Warszawa. Mapa z terminami modernizacji całej trasy Gdynia - Warszawa.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.

Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.

- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.

- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.

Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.

- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.

Opinie (135) 8 zablokowanych

  • ahh ten piekny niemiecki most (1)

    szkoda ze tak podupadl przez ostatnie 60 lat.

    • 0 0

    • most

      szkoda, jeden z najładnieszych, kratowych,a te baszty, cud...może odbuduja..Europa powinna na kolanach podziwiadź....

      • 0 0

  • most

    Powyższe dotyczy mostu pod Grudziądzem, w ciągu A1, na Wisle

    • 0 0

  • most

    będzie skromny most na Wisle, na A1. 3 pasy ruchu po 3,75 m . miał byc piękniejszy, podwieszony, będzie monstrum zelbetowe skrzynie...tak chce GTC... paranoja....

    • 0 0

  • nie doczekanie w takim tempie

    • 0 0

  • Marudy (1)

    Marudzicie, że z Gdyni do Warszawy będzie się jechało 3h. Proszę wziąć pod uwagę, że sam przejazd z Gdyni do Gdańska zajmuje ok. 30 min. Czyli już z Gdańska pozostaje nam tyko dwie i pół godziny. Daje nam to prędkość handlową na tym odcinku w granicach 130km/h. W latach siedemdziesiątych na tej trasie pociągi ciągnięte bodajże przez SU46 osiągały w.w. prędkość na poziomie 95km/h.

    Teraz dla porównania przelot samolotem do Warszawy. Wyjazd z centrum Gdańska do lotniska - 1h, czas potrzebny na lotnisku na odprawę itp (do odlotu) 1h, przelot do Warszawy (z kołowaniem itp) 45 min, odbiór bagażu i wyjście z lotniska 15min (wariant optymistyczny), przejazd do centrum 30 (również wariant optymistyczny). Razem 3.5h.

    • 0 0

    • 3h

      to się będzie jechało Gdańsk Główny - Wawa Wsch.

      • 0 0

  • Taa wyremontują, a bilet będzie kosztował z 200zł to się opłaci samochodem jechać.

    • 0 0

  • Akurat most kolejowy to tek, który jest zasłoniety na zdjęciu!

    • 0 0

  • KLIN

    KLINEM

    • 0 0

  • (1)

    hehhehe... jasne,ze NIE bedziemy jezdzic szybciej! co z tego ,ze tory beda nowe i to,co pod nimi sie znajduje skoro PKP nie posiada lokomotyw ,ktore pojechaly by z tak duza predkoscia :D bajeczki... :)

    • 0 0

    • lokomotywy kupimy po przystepnej cenie od

      niemieckich przyjaciół, te z lat 80-tych...

      • 0 0

  • patrzę na mapkę i widzę, że na Euro 2012 nie zdążą z całą trasą... (1)

    no cóż, można się było tego spodziewać

    • 0 0

    • a ja myślę, że gdyby

      nie Euro to moznaby było się spodziewać zero remontów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane