• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Młode Miasto: wspólna wizja właścicieli

Ewa Budnik
7 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Fragment masterplanu, czyli całościowej  koncepcji  urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Na wizualizacji widok na tereny Shipyard City Gdańsk w kierunku śródmieścia Gdańska. Budynek Zieleniak zasłonięty jest wysokościowcem.  Fragment masterplanu, czyli całościowej  koncepcji  urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Na wizualizacji widok na tereny Shipyard City Gdańsk w kierunku śródmieścia Gdańska. Budynek Zieleniak zasłonięty jest wysokościowcem.

Znamy coraz więcej szczegółów na temat planów zabudowy Młodego Miasta. Wiele wskazuje, że w najbliższych miesiącach inwestorzy odkrywać będą kolejne karty ze swoimi planami. Sprawdziliśmy, do kogo należą tereny w obrębie przyszłej nowej dzielnicy Gdańska.



Kilka dni temu informowaliśmy o planach budowy wysokościowca przy ul. Jana z Kolna. Plany ogłoszone przez dewelopera Cavatina to kolejna cegiełka w wielkiej układance, jaką jest od wielu lat oczekiwana przez mieszkańców Gdańska zabudowa Młodego Miasta.

Wierzysz w powstanie Młodego Miasta?

Właściciele terenów podjęli współpracę: zamiast konkurować ze sobą zjednoczyli siły, aby na terenie Młodego Miasta powstała nowoczesna dzielnica, w której będzie można mieszkać, pracować i wypoczywać. Spotykają się (do spotkania takiego doszło w tym tygodniu), by dyskutować o swoich planach i wymieniać się informacjami.

- Właściciele łącznie 50 hektarów gruntów na tym terenie, między innymi firmy Atrium, Cavatina, Echo Investment, Edonia, Shipyard City Gdańsk mówią zgodnym głosem: wspólnie chcemy zbudować tu dzielnicę przyszłości - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy reprezentujący wymienione firmy.
Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok na budynek, w którym mieści się klub B90 i ul. Elektryków z końca ulicy. Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok na budynek, w którym mieści się klub B90 i ul. Elektryków z końca ulicy.
Według zapowiedzi rewitalizacja poprzemysłowych budynków to tylko jeden z elementów przemian. Na terenach nowej dzielnicy pojawić ma się odważna, światowa architektura.

- Świadczyć może o tym choćby fakt, że od samego początku do prac koncepcyjnych i projektowych nowo powstającej dzielnicy zapraszano renomowane pracownie, takie jak Sasaki Associates, DunnettCraven, Grupa 5 czy Atelier Loegler. Dzięki takiemu podejściu Młode Miasto ma stać się nowoczesną, wielofunkcyjną dzielnicą z wyjątkową w skali Europy przestrzenią publiczną - informuje Sebastian Drausal.
Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok od strony Węzła Kliniczna, po prawej stronie ulica Jana z Kolna. Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok od strony Węzła Kliniczna, po prawej stronie ulica Jana z Kolna.
Inwestorzy odwołują się to takich głośnych w Europie rewitalizacji, jak powstała na terenach dawnego portu hamburska dzielnica HafenCity, Aker Brygge (zrewitalizowane tereny byłej stoczni w centrum Oslo), londyńskich Docklands i Canary Wharf czy nowojorskiego South Street Seaport.

- Moment, w którym znajduje się obecnie dzielnica, jest przełomowy. Po okresie dyskusji nad rozwojem Młodego Miasta, analizach prawno-własnościowych i urbanistycznych, przystępujemy do działania - zapowiada, w imieniu większości inwestorów posiadających grunty na terenie Młodego Miasta, Sebastian Drausal.
  • 97-metrowy biurowiec, jaki spółka Cavatina zamierza wybudować przy ul. Jana z Kolna. Widok od strony ul. Narzędziowców.
  • Budowa biurowca przy Jana z Kolna ma się zacząć wiosną przyszłego roku.
Właściciele terenów na Młodym Mieście
Atrium
Deweloper, właściciel i zarządca centrów handlowych w Europie Centralnej i Wschodniej. W sześciu krajach posiada łącznie 59 obiektów. Deweloper specjalizuje się w budowie dużych obiektów handlowych, ale ma świadomość, że realizacja dużego obiektu handlowego w obrębie Śródmieścia nie ma racji bytu.

Cavatina
Inwestor kilka dni temu przedstawił plan budowy prawie stumetrowego budynku biurowego przy ul. Jana z Kolna. Jego realizacja ma się rozpocząć wiosną 2018 roku. Grupa Cavatina to nie tylko deweloper, ale także generalne wykonawstwo w zakresie budownictwa oraz wykończenia wnętrz pod potrzeby najemców. Grupa posiada własną pracownię architektoniczną.

Echo Investment
To polski deweloper, który siedzibę swojej firmy ma w Kielcach. W Trójmieście Echo Investment zrealizował budynek Tryton Business House przy ul. Jana z Kolna. Na swoim terenie pomiędzy budynkiem Europejskiego Centrum Solidarności a ulicą Popiełuszki zobacz na mapie Gdańska Echo Investment planuje budowę biurowców. Wkrótce znany ma być ich wygląd.

Edonia
To dwóch belgijskich deweloperów: Re-Vive i Alides. Tereny na Młodym Mieście nabyli oni w tym roku. Jeden z nich specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym, drugi realizuje głównie obiekty użyteczności publicznej. Zapowiadają budowę ponad 2 tys. mieszkań. Edonia ogłosiła międzynarodowy konkurs urbanistyczny na koncepcję zabudowy swoich terenów. Jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone jego wyniki.

Inopa
To nazwa spółki, która powstała po zakupie firmy Euro Styl przez Dom Development. Spółka ta powstała w celu realizacji i komercjalizacji projektów biurowych. Inopa, jeszcze jako Euro Styl, zrealizowała rozbudowę i remont biurowca C 200 Office przy ul. Jana z Kolna. Deweloper ma dalsze plany dotyczące sąsiedniej działki, ma tu powstać budynek biurowy C-300.

RKD Development
Spółka, która została przekształcona z firmy Navimor Development. Spółka ma w planach budowę kompleksu biurowo-mieszkaniowego. Na działce należącej do inwestora powstaną również obiekty usługowe i budynek hotelowy.

RWS Investment Group
To trójmiejski deweloper, który zajmuje się głównie realizacją obiektów komercyjnych, w szczególności parków handlowych. W sąsiedztwie ECS deweloper posiada dwie działki, na których planuje realizację obiektów biurowych.

Shipyard City Gdańsk
To spółka przekształcona ze spółki Drewnica Development, spółki wydzielonej z Synergii 99, czyli firmy, która niegdyś posiadała wszystkie niewykorzystywane do produkcji statków tereny dawnej Stoczni Gdańskiej. Shipyard City Gdańsk zlecił warszawskiej pracowni JEMS Architekci opracowanie koncepcji urbanistycznej dla posiadanych przez siebie terenów. Shipyard City Gdańsk w najbliższym czasie ujawni kolejne plany dotyczące zabudowy swoich planów.

Opinie (176) 4 zablokowane

  • Pora zacząć myśleć o (2)

    wyprowadzce

    • 11 14

    • Jak mawiał nieudacznik L. Kaczyński cyt. spieprzaj dziadu do Gdyni.

      • 6 8

    • wyprowadź się na Nowogrodzką

      • 2 0

  • Gdańsk robi się coraz bardziej polski (1)

    w całym złym tego słowa znaczeniu...

    • 16 4

    • Niestety. Na szczęście Młode Miasto jest szansą na odwrócenie tego trendu i stworzenie przestrzeni publicznej na poziomie europejskim.

      • 0 2

  • Przy każdej okazji malkontenci krytykują Forum Radunia. Może tak poczekać na efekt końcowy? Podejrzewam, że nie jeden zmieni zdanie a na zakupy będzie jeździł z całą rodziną.

    • 7 27

  • Pierwsze skojarzenie: NOWA HUTA.

    Brzydota ta sama.

    • 18 8

  • Rzecznik tych firm to Sebastian Drausal? A jeszcze niedawno był rzecznikiem Wojciecha Szczurka (2)

    jakie to dziwne układy...

    • 21 3

    • A co w tym dziwnego?

      Miał dość bajkopisarza-nieudacznika i poszedł tam, gdzie coś naprawdę dzieje :)

      • 3 2

    • Źeby tylko

      Marazm się nie przeniósł wraz z nim

      • 2 0

  • Nie wierze

    A największa duma to z tych obskurnych wieżowców na Walowej... LcCrop powinien się wstydzić swojej inwestycji. Już przestalam wierzyć, że w Gdańsku może powstać ciekawa architektura.

    • 23 8

  • Po 1 Dźwigi muszą zostać, tak aby zachowac panorame Gdańska
    Po 2 zabudowa w pobliżu dźwigów nie moze być wysoka, aby w żaden sposób nie zasłaniał ich.

    reszta dzielnicy powinna być nowoczesna.

    Zapewne ta nowoczeność skończy sie na blokach mieszkalnych

    • 14 5

  • Jak patrzę na te nazwy stoczni czy innych zakładów zamieszczonych na mapce to się zastanawiam czy to jeszcze Polska czy już Anglia.

    • 18 6

  • dlaczego nie przewidziano w projekcie nowych ulic??? przecież to miasto stanie w korkach na amen. (4)

    • 16 6

    • korki będą stały, reszta pojedzie tramwajem lub pójdzie pieszo

      • 3 2

    • O to właśnie chodzi, żeby wykorzystać szansę i zrobić chociaż część miasta która nie jest uzależniona od samochodów. Czy naprawdę wszędzie trzeba nim jeździć? Samochody nie dość że generują hałas, to wszyscy wokół są zestresowani, bo parkingu nie ma, bo ktoś komuś zajechał drogę, bo durni piesi mają tupet przechodzić przez ulicę.

      A tak na marginesie, to większa ilość ulic nie wpływa wcale pozytywnie na korki. Jeśli już, to jeszcze je powiększa. Ale to taki mały szczegół :)

      • 2 1

    • przecież tam Nowa Wałowa przechodzi przez środek Młodego Miasta

      • 2 0

    • Przecież jest wieżowiec - biurowiec.Większość tam będzie robić.To na piechotę dadzą rade:)

      • 0 0

  • (1)

    Zapomnieli dac na srodku zatopionego latarniowca.

    • 9 2

    • I piratów z Karaibów

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane