• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają prace projektowe ul. Nowej Bulońskiej. Połączy Morenę z Ujeściskiem

Krzysztof Koprowski
20 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Nowa Bulońska Północna będzie stanowić przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej w stronę Jasienia i dzielnic południowych. Nowa Bulońska Północna będzie stanowić przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej w stronę Jasienia i dzielnic południowych.

Być może już w 2018 r. pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną. Niewykluczone, że wraz z nią powstanie nowa linia tramwajowa.



Największa zaleta ul. Nowej Bulońskiej Północnej to...

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która zleciła opracowanie dokumentacji projektowej firmie Europrojekt, rozpoczęła właśnie zbieranie uwag mieszkańców na temat planowanej drogi.

- Wiemy co i gdzie chcemy zbudować, ale chcemy też poznać zdanie mieszkańców na ten temat - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Na co konkretnie mieszkańcy mają wpływ? Nie na zmianę lub zaniechanie budowy tej drogi, gdyż już przed laty została ona wpisana aż do jedenastu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Projektanci zbierają natomiast opinie na temat szczegółów tej trasy.

Wiadomo m.in., że wzdłuż całej drogi powstanie osiem skrzyżowań: z ulicą Myśliwską (obecnie zakończenie ul. Bulońskiej), projektowanymi ul. Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską, projektowaną Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Armii Krajowej (istniejący węzeł), Jabłoniową i Warszawską oraz przedłużoną ul. Piotrkowską.

Jedynym skrzyżowaniem w formie wyspy centralnej będzie przypuszczalnie to z ul. Nową Wołkowyską oraz Nową Politechniczną, ponieważ planuje się tu również połączenie tras tramwajowych z ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Politechnicznej. Pozostałe skrzyżowania będą tradycyjne.

Jednym z najtrudniejszych pod względem projektowym jest istniejące skrzyżowanie ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska. Z powodu dalszego wzrostu ruchu z nowych osiedli oraz wymuszonej tą sytuacją instalacji w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, istnieje problem z bezpiecznym postojem aut na wschodniej, bardzo stromej, ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska.

- W przypadku realizacji ul. Nowej Politechnicznej lub Nowej Wołkowyskiej to skrzyżowanie straci na znaczeniu. Innym rozwiązaniem może być połączenie wschodniej ul. Myśliwskiej tylko na prawoskręty - przekonuje Marcin Nietupski, projektant branży drogowej z Europrojektu Gdańsk.

Z racji trudnych warunków terenowych, niezbędne będzie wykonanie wiaduktu o długości ok. 200 m nad doliną z Potokiem Siedleckim zobacz na mapie Gdańska.

Różnice wysokości na całej długości trasy są spore. Ulica licząca ok. 2,8 km, w rejonie obecnego zakończenia ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska położona jest 114 m n.p.m., zaś jej zakończenie w rejonie przedłużenia na zachód ul. Piotrowskiej zobacz na mapie Gdańska na wysokości 77 m. Liczne prace ziemne, które będą wymagane w ramach budowy (w tym ponad 10-metrowy wykop) wynikają z parametrów torowiska tramwajowego, tj. przede wszystkim maksymalnej dopuszczalnej stromizny.

Zarząd Transportu Miejskiego postuluje, by na trasie tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Bulońskiej powstało pięć przystanków o roboczych nazwach: Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i pętla tramwajowa Jabłoniowa.

Przystanki "Zabornia" i "Jabłoniowa" będą dodatkowo pełnić funkcję przesiadkową. Na Zaborni planuje się dogodne przesiadki z linii autobusowych na tramwaj, zaś Jabłoniowa będzie pełnić funkcję węzła integracyjnego z parkingami dla aut, podobnego do tego na pętli na końcu al. Havla.

Zakłada się, że z obu stron ul. Nowej Bulońskiej poprowadzony będzie chodnik oraz droga rowerowa. Między drogą rowerową a jezdnią znajdować się będzie 3-metrowy pas zieleni, który zdaniem projektantów ma być potencjalną rezerwą w razie potrzeby budowy zatok autobusowych lub prawoskrętów.

Po środku ul. Nowej Bulońskiej znajdować się będzie torowisko tramwajowe, a po obu jego stronach jezdnie z dwoma pasami ruchu.

Prędkość projektowa nowej drogi wynosi 60 km/h. Będzie ona posiadać klasę zbiorczą, czyli taką samą, jak powstająca ul. Nowa Wałowa. Projektanci nie są jeszcze w stanie stwierdzić czy wzdłuż jej przebiegu pojawią się ekrany akustyczne.

- Obecnie nie znamy kosztów budowy. Poznamy je dopiero po opracowaniu dokumentacji. Możliwości finansowe miasta, w tym ilość środków z funduszy europejskich, pozwoli na wybranie wariantu, który zostanie wdrożony do realizacji. Może się okazać, że powstanie np. obecnie tylko jedna nitka drogi - dodaje Bartosiewicz.

Uwagi i opinie w zakresie ul. Nowej Bulońskiej Północnej składać można wyłącznie pisemnie w sekretariacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (ul. Piekarnicza 16 zobacz na mapie Gdańska) do 6 maja br.



Harmonogram prac projektowych
Koncepcja projektowo-przestrzenna - lipiec 2013 r.,
Projekt budowlany - maj 2014 r.,
Projekt wykonawczy - czerwiec 2014 r.,

Teoretyczny możliwy termin zakończenia prac budowlanych - 2018 r.

Miejsca

Opinie (169) 3 zablokowane

  • Budujmy dalej drogi na południu i osiedla w środku pola (1)

    a w centrum miasta pełno pustych terenów i chaszcze. Miasto musi wreszcie powiedzieć nie trendowi budowania się coraz dalej, albo niedługo zbankrutuje próbując doprowadzić infrastrukturę do najdalszych zakątków. Ekipa Adamowicza nie ma żadnej polityki rozwoju, robi to co może zrobić, ale to jest bezładne.

    • 16 22

    • oj tam oj tam

      • 0 1

  • hmm (1)

    "Skrzyżowanie ze wschodnim odcinkiem ul. Myśliwskiej w sytuacji, gdy będzie trzeba wykonać sygnalizację świetlną jest nie lada problemem - spadek terenu utrudnia bezpieczny postój aut w oczekiwaniu na zielone światło." SZCZEGOLNIE JAK SIE ZROBILO W TYM MIEJSCU GARBA!!!

    • 1 8

    • Garb nie przeszkadza stojącym samochodom. Garb ewentualnie przeszkadza jadącym samochodom

      • 0 0

  • (2)

    A może by tak Sobieskiego wyremontowali.

    • 20 2

    • Nie warto remontować lepiej postawić znak ostrzegawczy i wprowadzić ograniczenie prędkości do 20 a zaoszczędzone środki przeznaczyć na premie dla urzędników.

      • 2 1

    • a może by tak sobieskiego wyremontowali

      Właśnie

      • 1 0

  • Zabornia........tramwaj???

    Chyba z przyczepą na kartofle.

    • 9 11

  • a co z moją działka??? gdzie ja bendem mnieszkał? (1)

    nie zgadzam się.

    • 3 12

    • Interes jednostki się nie liczy , liczy się interes ogółu . To że ty się nie zgadzasz to nikogo nie obchodzi .

      • 4 4

  • Przede wszystkim, niech zmienią idiotyczną roboczą nazwę. (3)

    Co wymyślą drogę do zbudowania, musi mieć w nazwie "Nowa". Mamy miliony wybitnych Polaków niedostatecznie upamiętnionych. Wręcz można losować nazwiska, nadające się na nazwę czegoś fajnego.

    • 3 16

    • (2)

      Nowa łódzka po zbudowaniu = havla. Nie wiem gdzie ty widzisz problem

      • 8 1

      • (1)

        Ja też nie widze problemu. To jest nazwa robocza człowieku, nazwę właściwa się nadaje po wybudowaniu drogi, a nie przed

        • 6 0

        • Nowa Kartuska = Kartuska północna.

          • 0 0

  • Ludzie.... (3)

    ....nauczcie się najpierw kultury i inteligencji podczas prowadzenia a dopiero wtedy zacznijmy budować drogi. Zachowania jakie widać na co dzień u kierowców wołają o pomstę do nieba!!!!

    • 15 2

    • inteligencji sie nie można nauczyc

      albo się ją ma albo jest sie takim imbecylem jak Ty

      • 5 3

    • Słusznie. Bo 300% przedstawicieli konkurencyjnych plemion jest kwintesencją...

      ...doskonałości. Nie jestem godzien nawet o nich mówić.

      • 1 2

    • nie cierpię rowerzystóę i matek z wóźkami. Za takie poruszanie powinny być mandaty.

      • 1 4

  • Osiem skrzyżowań, w tym tylko jedno w formie ronda, pewnie jeszcze ze światłami? (3)

    Nie zapomnijcie zatem postawić na każdym skrzyżowaniu 20 sygnalizatorów, po kilka dla każdego kierunku jazdy.. Potem dla oszczędności wyeliminujcie czujniki obecności pojazdów, a sterowanie ruchem powierzcie prymitywnemu układowi czasowemu, dostrajanemu następnie przez 3 lata po skargach kierowców...

    To nie jest narzekanie, tylko wnioski z obserwacji tego, jak są projektowane nowe drogi w Gdańsku

    • 22 2

    • (2)

      to prawda, petle najazdowe to unas jakis bajer. tylko miejscami jakos to dziala. pomijam juz nasz 3star. tramwaj na jego odcinku wiecej stoi niz jedzie

      • 4 0

      • (1)

        petle indukcyjne zmuszaja mnie do jezdzenia na czerwonym bo nie "widza" motocykli.... chcesz skrecic w lewo, czeaksz trzy zmiany swiatel a tu ciagle czerwone. w koncu jedziesz zeby nie stac tam do rana....

        • 1 0

        • Co się dziwisz ... tristar jest budowany przez ludzi którzy nie mieli NIGDY z takimi technologiami do czynienia.
          Projekt budowany z wiedzy z literatury teoretycznej ... sam sobie odpowiedz co można zbudować po wyczytaniu np. "jak działa samochód" ;)

          • 1 0

  • Zróbcie nowa Małomiejską i nową Świętokrzyską do obwodnicy bo w tygodniu jest masakra. (3)

    • 22 3

    • Tam Radny Lech Kazimierczak ma pizzerie Leone przy drodze i długo tego nie zbudują (1)

      To chyba prostę prawda? Jego kolega z PO Radny z Oruni Dariusz Słodkowski promuje drogi rowerowe a wieć czeka was zakup rowerów bez szans na nowe drogi :)

      • 3 6

      • Mylisz sie,niestety Nowa Małomiejska w świetle Ptasiej już wkrótce

        Piszę "niestety",bo ta zupełnie nie potrzebna w obecnych warunkach trasa dublować będzie Trasę AK i Havla. Odcinek od Havla do Kowal jest znacznie bardziej potrzebny. Małomiejska stoi do góry nie z braku przepustowości, tylko dlatego,że stoi Świętokrzyska,więc stoi prawoskręt z Havla,więc cwaniactwo objeżdża skrzyżowanie dookoła i bezczelnie blokuje jadących z dołu na światłach.

        • 1 0

    • trzeba było pomyśleć zanim kupiłeś tam mieszkanie. Nie żałuję debili.

      • 3 6

  • Gdy w POlsce w 2045 bedą dalej budowac kolejne drogi na zachodzie beda juz latac!! (1)

    • 6 2

    • Nasze drogi też mogli by połatac

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane