• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył drugi etap przetargu na budowę "siódemki" z Trójmiasta do Elbląga

Maciej Naskręt
23 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Tak będziemy podróżować ekspresówką przez Żuławy w 2018 r.

Do 3 czerwca firmy i konsorcja budowlane mogą składać oferty cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na Żuławach z Trójmiasta do Elbląga. To oznacza, że budowa najszybciej ruszy na przełomie sierpnia i września.



Czy budowa drogi ekspresowej S7 na Żuławach ułatwi ci podróżowanie?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył pierwszy etap przetargu na budowę drogi S7 od Koszwał do Kazimierzowa koło Elbląga. - Do drugiego etapu przetargu, czyli składania ofert, zostali zaproszeni ci oferenci, którzy przeszli pozytywnie etap weryfikacji - mają potencjał i możliwości do realizacji nowej trasy - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Gdańsk.

Przypomnimy, że inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa, który włączy się w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

Na realizację pierwszego zadania chętnych jest 11 firm i konsorcjów. Natomiast o drugie zadanie może rywalizować wstępnie 12 podmiotów. Ze względu na niespełnienie warunków udziału w przetargu zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.

Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena - 90 proc., termin realizacji - 5 proc. (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat).

- Termin złożenia ofert upływa 3 czerwca tego roku. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie, prace budowlane mogłyby się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br. - podkreśla Michalski.

Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach. Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce.

Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wykonawcy zaproszeni do drugiego etapu przetargu.

Na odcinek nr 1, Koszwały - Nowy Dwór Gdański:
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
5. Salini Impregilo S.p.A.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)
7. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. (Lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)
8. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
9. Metrostav a.s.
10. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)
11. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner)

Na odcinek nr 2, Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo (Elbląg):
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)
4. Impresa Pizzarotti
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
6. Mota-Engil Central Europe SA,
7. Salini Impregilo S.p.A.
8. Budimex SA
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
10. Metrostav a.s.
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)
12. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)

Miejsca

Opinie (81) 4 zablokowane

  • Nareszcie !

    Nareszcie !!! Nareszcie !!! Choć miało być na 2012r ale jak zwykle po polsku czyli do bani ! Może Komorowski znów się tu wybierze i będzie dalej do Olsztynka. !

    • 9 5

  • To dopiero bedzie sajgon !!! (1)

    Jak ruszą remonty to z Elbląga do Stegny elblągi będą jechać 6 godzin co weekend , a o powrocie tego samego dnia o ludzkiej porze będzie można zapomnieć - ruskie będą się pchać poboczem a normalni kierowcy pocić się w korku

    • 9 2

    • Losie, co za krotkowzrocznik..

      Pomyśl, co będzie po zakończeniu remontu - o wiele lepszy dojazd

      • 0 0

  • dobrze że (1)

    masa krytyczna tymi drogami nie jeździ, zaraz były by postulaty o pas ruchu dla rowerów

    • 3 4

    • ale zawsze ty swoim 20-letnim bmw albo audi będziesz mógł zaparkować na trawniku i wyjść ze swoim pitt-bulem aby wycisnął kloca pod oknem tubylca.

      • 1 2

  • (1)

    Przecież i tak wygra Skanska to po co ten przetarg

    • 2 3

    • skanska

      nie bierze już takich robót - duże ryzyko i nieopłacalne - sprawdź kto stanął do przetargu

      • 2 0

  • "przetarg"

    czyli rozumiem najtańsza opcja, poniżej kosztów ale za to z zegarkiem jako czubkiem góry lodowej w tle... Potem poczytamy o opóźnieniach, na końcu o ucieczce chińczyków czy hiszpanów z placu budowy i powstanie droga, którą po roku trzeba będzie remontować, bo będzie wyglądała jak ulica Kartuska w Gdańsku.

    • 3 3

  • A dlaczego... (3)

    SKANSKA nie wzięła udziału w przetargu ?

    • 1 0

    • Pytaj SKANSKI..

      • 1 1

    • bo wie, jakim bagnem jest budowa dróg (1)

      • 1 0

      • Oddział Budownictwa Inżynieryjnego na Budowlanych 1 wybudował ich setki kilometrów

        • 1 0

  • Brak expresówki od Świecia do Bydgoszczy!!!! (1)

    • 3 1

    • Już niedługo. Już poszło zaproszenie do składania ofert w przetargu.

      • 0 0

  • Budując infrastrukturę transportową warto policzyć koszty jej utrzymania w przyszłości (1)

    Gdybym był decydentem, więcej środków przeznaczyłbym na remonty istniejącej sieci drogowej w miastach niż na jej rozbudowę między miastami. Między dużymi miastami powinna funkcjonować wygodna i szybka kolej, podstawowa sieć drogowa już jest zbudowana. Korki tworzą się na węzłach podmiejskich, bo za dużo mieszkańców wyprowadziło się na przedmieścia uciekając z zatłoczonego samochodami śródmieścia.

    • 1 2

    • Guzik prawda

      Autostrady i ekspresowki napedzaja gospodarke w miejscach gdzie sa zbudowane. Tak jest od zawsze i wszedzie

      • 1 0

  • afryka dzika

    czekamy który da najgrubszą kopertę :-)

    • 1 1

  • DYGRESJA

    Były minister sprawiedliwości Jarosław Gowin twierdzi, że politycy PO próbowali zbierać materiały, które mogłyby go skompromitować. Miało to dotyczyć m.in. zakupu budynku dla gdańskiego sądu. Poseł zwraca uwagę, że obniżył cenę zakupu nieruchomości o 50 mln zł, czym naruszył lokalne układy. - Nie twierdzę, że to Donald Tusk zbierał haki, natomiast informacje, które miałem od ludzi z kręgu służb były takie, że donosy na mnie płynęły ze środowiska Platformy - mówi w programie "Z każdej strony" Jarosław Gowin, prezes Polski Razem. - Mam na myśli środowisko gdańskiej Platformy - dodaje. (cyt. za: wp.pl)

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane