• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

ms
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem. Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem.

Ogłoszono przetarg na budowę ponad 32-kilometrowej Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. Ma kosztować ok. 2,2 mld zł i być gotowa w 2025 r.



Czy będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta?

W środę po południu generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski poinformował:

- Rozpoczynamy przetarg na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. W środę do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę dwóch zadań realizacyjnych tej trasy o łącznej długości 39 km.
  • Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
  • Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej



32-kilometrowy objazd Trójmiasta



Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała nieco ponad 32 kilometry długości. Droga połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Droga powstanie z publicznych pieniędzy



Kilka miesięcy temu rząd zmienił plan finansowania tej inwestycji. Początkowo zakładano, że powstanie ona w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli strona prywatna wyłoży pieniądze na budowę, które strona publiczna spłaci w ciągu kilkudziesięciu lat. Jednak wiosną zapowiedziano, że ta trasa powstanie z pieniędzy publicznych. Jej koszt szacuje się na ok. 2,2 mld zł.

Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.

Dwa duże programy budowy dróg



- Za sprawą zwiększenia przez Rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na 10 obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic - podkreśla Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej, niż planowaliśmy na początku roku.
Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030.
ms

Opinie (276) ponad 10 zablokowanych

  • Inwestycje

    Kluczem do wzrostu gospodarczego w naszym kraju. Brawo

    • 2 0

  • ...... (7)

    Za rządów Tuska, Millera, Kwaśniewsiego, Pawlaka, Cimoszewicza, Wałęsy, Balcerowicza, Rostowskiego, Bieleckiego, Buzka i całej antypolskiej bandy łotrów przez 30 lat nic wielkiego nie zbudowano, a na Euro 2012 okłamano nas, wmawiająć, że wybudują mnóstwo dróg, obiektów sportowych, itp. Prezydent Gdańska jest chora psychicznie i to nie są z mojej strony niemiłe docinki, tylko prawda. Odsyłam was do ostatniego czatu z nią. Co ona tam wyprawiała to szok i na żadne pytanie, nawet głupie, nie potrafiła odpowiedź. To jest prezydent Gdańska?

    • 17 27

    • (6)

      wymień jedną inwestycję pisu którą zrealizowali ,

      • 2 4

      • ..... (5)

        Budowa trasy Gdańsk-Elbląg, budowa tzw. Zakopianki, budowa przekopu Mierzei Wiślanej, dopłaty do strat przedsiębiorców spowodowanych kryzysem światowym covit19, budowa i remont dworca głównego w Gdańsku, budowa i remont innych dworców w całej Polsce, budowa wiaduktu na trakcie św. Wojciecha, budowa obwodnicy warszawskiej, budowa innych obwodnic, budowa tunelu w Świnoujściu, budowa gazoporu budowa nowych tras kolejowych i remont starych, budowa i rozbudowa portu w Gdyni i w Gdańsku. Tego jest mnóstwo. Budowa stadionów sportowych i nie na Euro, tylko dla kibiców i sportowców, budowa mostu zwodzonego w Sobieszewie, budowa kilkunastu nowych muzeów, remont bazyliki NMP w Gdańsku. Jeszcze jest wiele dobrych i potrzebnych inwestycji i dalej będą nowe powstawać. Do rządu mam innego rodzaju pretensje, ale to nie teraz o tym tu piszemy

        • 4 4

        • Wlasnie wymieniles wszystkie zaczete inwestycje poprzednich rzadzacych (3)

          Dziekujemy

          • 4 5

          • ..... (2)

            Masz ty coś z głową nie tak. Pierniczysz tu na forum głupoty i tak walisz bez żadnego dowodu na swoje tezy i liczysz na nieuctwo czytających. Kółku!, każdy kto chce, spojrzy sobie na dane, które są dostępne nawet w tym głupim internecie, więc nie wysilaj się z tymi twoim bezradnymi odpowiedziami.

            • 3 2

            • (1)

              ale jakiś argument, że to nie prawda że 85% inwestycji którymi się chwali PiS to inwestycje jedynie zakończone w ich czasach, a zaczęte i często prawie skończone przez poprzedników? Polecam ostatni raport NIK dotyczący projektów w wojsku - nic nowego nie zostało zrobione, wszystkie projekty które weszły w życie to te zaczęte poprzednio, a te teraz prowadzone są prowadzone niezgodnie z ustawami...
              Czy może tylko tępe trollowanie?

              • 0 0

              • .....

                Nieważne kto zaczyna budowę, a ważne kto ją kończy, łotrze! Dajmy na to taki słynny przykład "szkieletora" w Krakowie. Jego budowę zaczęto w roku, bodajże 1974, a przez kolejne lata niszczał niedokończony. Dopiero trzy lata temu zaczęto dokańczać jego budowę i w tym roku ją ukończono, więc pytanie, czy ten budynek powstał za komuny, czy teraz?. To samo robiło po, sld, psl. Nawet jak coś rozpoczeli, to potem zostawili takie rozbabrane budowy na lata i z długami, czytaj autostrady i drogi expresowe i miliardowe straty przedsiębiorstw budujących te drogi i jeszcze np. kadłuby okrętów dla marynarki wojennej, budowa armato-haubic samobieżnych Krab. Przykładów można by tu było mnożyć.

                • 0 0

        • wszystko co wymieniłeś to "wina" Tuska, głąbie.

          • 2 4

  • Szkoda ze nie razem z OPAT

    Szkoda ze nowa obwodnica nie biegnie do Gdyni i OPAT nie jest jej przedluzeniem. To na prawde pomogloby aglomeracji

    • 1 0

  • a kiedy ruszy budowa trasy Opat?

    i jej dalszej części Maris? Ulica Morska i Sobieskiego są strasznie zakorkowane i zmagamy sie z tymi korkami niemalże codziennie. W godz szczytu to prawdziwe utrapienie. Droga Redakcjo czy możemy prosić jakikolwiek artykuł odnośnie planów na budowę Opat i Drogi Czerwonej w sumie też. Odciążyłaby znacznie Estakade z której też często korzystają mieszkańcy Gdyni. Nie wiemy też co z Via? Tak mało się o tym pisze. Czyżby te drogi miałyby nigdy nie powstać?

    • 2 0

  • a co z budowa Opat-u?

    Juz lopata byla wbijana, wizualizacje istnieja od okolo 10 lat i co?

    • 2 0

  • Można gdać na ten pis, ale jednak są skuteczniejsi (1)

    • 4 2

    • proszę cię...

      Rozwiązali problem, który sami stworzyli.
      Przetarg na tę budowę został ogłoszony w 2015 r. Rozstrzygnięto pierwszy etap przetargu (prekfalifikacja wykonawców) i nigdy nie ogłoszono drugiego etapu mającego doprowadzić do wyboru wykonawcy. Gdyby "ten pis" nie zawiesił przetargu budowa dobiegałaby właśnie końca.
      Tacy to oni skuteczni... w propagandzie

      • 0 0

  • Brawo urzędasy.

    Nic ta budowa nie da i niczego nie odciązy.Planowanie przestrzenne to katastrofa, dzielnice za miastem rozwijają się w tempie ekspresowym a drogi dojazdowe przez 10 lat.Niczego nikt sie nie uczy w tych urzedach.Ale o to tez chodzi zeby gonic kroliczka a nie zlapac go.Robota jest i kasa leci, a reszta niewazna.

    • 0 1

  • W 2025? Nizłe tempo (1)

    To chyba będzie budował Rysiek ze szwagrem co ma taczke

    • 11 7

    • Dlaczego dopiero budowa ma się zacząć w 2023?

      W XXIw., żeby 3 lata trzeba było czekać od wysłania informacji od przetargu? To Chinczycy, by się za głowę złapali.. gdzie faktycznie jest "3-ci świat"...

      • 0 0

  • Ale najpierw ... (1)

    Najpierw może warto by zrobić węzeł 221 z obwodnicą w Kowalach. przecież tam dramat jest z czasów późnego Gierka wciaż.

    • 10 1

    • odszkodowania za grunty przejęte pod drogę ekspresową

      Zgadza się

      • 0 0

  • (2)

    Każda droga jest lepsza niż brak drogi. Nawet polna. Jeśli ktoś sądzi, że nie budując tej obwodnicy samą modlitwą zmniejszy się ruch i zlikwiduje korki na dotychczasowych drogach to proszę już na kolana. Budować i to jak najszybciej. Wszystkie dotychczasowe inwestycje: tunel pod Martwa Wisłą, obwodnica południowa, trasa Sucharskiego tez były obszczekiwane tu przez malkontentów a dziś bez nich nie wyobrażamy sobie jazdy.

    • 10 5

    • Kotku, tylko transport zbiorowy jest w stanie wyleczyć problemy transportowe.

      Żadne samochodziki. Ale tu potrzebna jest zmiana w postrzeganiu transportu zarówno przez użytkowników, jak i zarządzających.

      • 0 2

    • A dziś bez nich nie wyobrażamy sobie

      Że przed ich budową korki były mniejsze niż obecnie, a życie w mieście bezpieczniejsze i bardziej przyjemne.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane