- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (168 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (39 opinii)
- 3 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (85 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (43 opinie)
- 6 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (13 opinii)
Ruszył przetarg na projekt i budowę przystanków PKM w Gdyni
Miesiąc mają firmy i konsorcja na złożenie wniosku o dopuszczenie do przetargu na projekt i budowę przystanków PKM na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Spółka PKM ogłosiła właśnie przetarg na to zadanie. Terminem ich realizacji to koniec 2016 r. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni ma wynieść niecałe 33 mln zł netto.
Zamówienie będzie prowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie firmy i konsorcja będą mogły złożyć wnioski o dopuszczenie do przetargu. Na to mają czas do 1 lutego. Po tym terminie spółka PKM sprawdzi złożoną dokumentację i zakwalifikuje tych potencjalnych wykonawców, którzy spełnią wymogi formalne. W drugim etapie firmy i konsorcja spełniające wymogi złożą oferty.
O wyborze wykonawcy ma decydować w 90 proc. cena ofertowa. 10 proc. to termin realizacji inwestycji.
Sprawdź aktualny rozkład pociągów PKM i SKM
Perony na nowych przystankach to nie wszystko
Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny pod ul. Wielkopolską obejmuje wykonanie dwóch peronów jedno-krawędziowych wraz z dojściami dla pieszych. Konstrukcja peronu zostanie wykonana z prefabrykowanych elementów. Ponadto zostanie wykonany układu komunikacyjny w pobliżu przystanku PKM Gdynia Karwiny - chodniki powiązanie z peronami i wzdłuż ul. Wielkopolskiej i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej. Do peronów będzie można dojechać windami i skryć się m.in. przed deszczem pod wiatą.
Natomiast realizacja przystanku PKM Gdynia Stadion przy ul. Sportowej oprócz dwóch peronów jedno-krawędziowych i wind, przewiduje wykonanie układu komunikacyjnego w pobliżu przystanku polegająca na rozbudowie i dostosowaniu do projektowanych schodów na perony. Również wymiana nawierzchni chodnika przy krawędzi ulicy i dostosowanie go do nowego układu pieszego.
Na obu przystankach staną także ozdobne czerwone wiaty, które już teraz napotkamy na gdańskich przystankach PKM, a także elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Potrzebny tor w torze
W ramach inwestycji powstanie także splot torowy w rejonie przystanku PKM Gdynia Karwiny. To dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się się jeden lub nawet dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.
Właśnie wspomniany splot torowy był przedmiotem wydłużających się uzgodnień między PKP PLK i spółką PKM.
- Cieszymy, że udało nam się uzgodnić kwestie techniczne związane z budową przystanków ze spółką PKP PLK - zarządcą linii, przy której powstaną przystanki. Planujemy wykonać prace budowlane w 2016 r. Kiedy dokładnie będą otwarte nowe przystanki trudno teraz jeszcze wskazać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Całość inwestycji w Gdyni ma pochłonąć ok. 33 mln zł. Do inwestycji nie dawno dołożyła 4,5 mln zł Gdynia. Jednak plany wydatkowe ostatecznie zweryfikuje wynik przetargu.
W dalszej perspektywie jest też budowa przystanku PKM na Wzgórzu św. Maksymiliana. Koszt nowej inwestycji miał się zamknąć w kwocie 3-4 mln zł. Pojawiły się wizualizacje. Po stworzeniu projektu budowlanego inwestycja miała szybko ruszyć. Okazało się, ze na jego budowę potrzeba 30 mln zł. Więcej o tym piszemy w osobnym artykule.
Ukończona w połowie grudnia stacja PKM Gdańsk Osowa.
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2015-12-29 23:54
Chcemy kolej metropolitalna ze Starogardu do Gdańska! (1)
Kiedy wreszcie ktoś pomyśli o ludziach, którzy mieszkają na pd tego województwa?! Spinają te Kaszuby wszelką moźliwą komunikacją! My też płacimy podatki i życzymy sobie bezpiecznego połączenia do Trójmiasta! Chcemy jeździć bezpieczną komunikacją! Pytam kiedy to nastąpi?!
- 8 4
-
2015-12-30 00:38
Zarzad plakal jak myslal o Starogardzie !
prezes nawet po 2 flaszce sam chcial tory wam klasc ale upadl pod stol ) sam wiec rozumiesz iz sytacja jest bardzo napieta . Musicie byc cierpliwi bo ojczyzna w potrzebie )
- 4 1
-
2015-12-29 22:59
Po co przystanek Gdynia Stadion ??? (4)
Czy tam ktoś mieszka ? Czy tam ktoś dojeżdża do szkół lub na uczelnię ? A może są jakieś duże zakłady pracy lub osiedla ?
Powinien być przystanek na Karwinach i Obłużu , do tego Pogórze i Oksywie z Babimi Dołami . Tam jest największa mobilność. Tam mieszka najwięcej Gdynian i z ich podatków idzie największy dochód.- 18 9
-
2015-12-30 00:34
Te pytania to jawny przejaw ignorancji lub niewiedzy z twojej strony.
- 5 2
-
2015-12-29 23:33
ja będę jeździł tam do pracy. są tam parki technologiczny i biurowy na łużyckiej
- 7 1
-
2015-12-29 23:08
(1)
Czy są tam jakieś zakłady pracy?
Czy są tam organizowane imprezy zbiorowe?
Czy w pobliżu znajduje się centrum handlowe?
Na te i inne pytanie odpowiedz sobie, udając się na zimowy spacer- 9 1
-
2015-12-29 23:22
Gdynia to nie centrum tylko osiedla !
- 4 3
-
2015-12-29 21:09
Niech wszyscy buduja tylko nie Invest Komfort (2)
Zbyt dużo problemów na ich osiedlach.
- 39 8
-
2015-12-29 21:37
(1)
invest komfort jest deweloperem a nie generalnym wykonawcą
- 9 4
-
2015-12-30 00:33
Tak naprawde?
Invest Komfort nigdy nie byl deweloperem a jest tylko zwyklym posrednikiem.Oszukuja ludzi, lapia frajerow i nie placa wykonawcom.Maja pelno problemow i klopotow.
- 7 3
-
2015-12-30 00:26
Szczur 90 mln przewalone na lotnisko,kolesie sie wzbogacili i ty teraz kolejny walek z Lysym z Gdanska ale to sie skonczy PIS was rozliczy szykujcie cele zlodzieje!!
- 10 11
-
2015-12-29 21:36
Chytry 2 razy traci (1)
Szkoda tylko że ta kolej nie przeznaczona dla plebsu cena biletu metropolitalnego jest zbyt droga by chciało się z niej korzystać a bilet metropolitalnego 30 dniowy to prawie 2 razy droższy niż w stolicy szkoda ze tak mocno chytrza będzie surowa kara bo ja na pewno nie będę z tego drogiego potwora korzystać gratuluję twórcą proszę przyznać sobie odpowiednie premie juz myślę o wyprowadzce poza trojmiasto a miałoby tak pięknie
- 18 2
-
2015-12-30 00:16
"Szkoda tylko że ta kolej nie przeznaczona dla plebsu" (...) "bo ja na pewno nie będę z tego drogiego potwora korzystać"
Ty nie bądź taki krytyczny wobec siebie.- 1 1
-
2015-12-29 22:13
Stacja Karwiny (1)
Oj Gdynianie. I wy dojeżdżający z prowincji. Jak wam rozgrzebią na 2 lata skrzyżowanie Sopocka / Wielkopolska to wam kapcie pospadają. Będziecie zasuwać z buta albo rowerem to będzie szybciej. Oba wiadukty nad torami mają zostać zburzone i postawione na nowo.
- 14 10
-
2015-12-29 23:50
Co gorsza nie widzę na wizualizacji
Ożeby geometria tego skrzyżowania miała się zmienić. Brak lewoskretu w Sopocką jadąc z centrum, co jest głowną przyczyną powstawania korka w tym miejscu. Prawoskrętu w Strzelców także brak. A miejsca tam na to pod dostatkiem.
Na Sopockiej brak prawoskrętu, więc korek często sięga Brodwina..
Jak już fundować tam blokadę skrzyżowania przez parę miesięcy to zrobić to raz a porządnie.- 8 2
-
2015-12-29 21:09
Ja chcę szarą kostkę brukową! (2)
Ona odróżnia Gdynię od Gdańska. Gdynia szarą kostką stoi.
- 34 28
-
2015-12-29 22:56
alez wy jestescie tepi na tych forach ) (1)
co jeden to wiekszy psychol )))) skad wy sie bierzcie ? ) z jakiegos zakladu specjalnego ? ))
- 9 4
-
2015-12-29 23:47
podobno płacą 2 zł za hejtowanie w sieci :)
- 6 2
-
2015-12-29 23:27
Wszystko super! Tylko niech bedzie wiecej pociagow do Gdyni!! powinno byc co najmniej co 15 minut caly dzien a nie taka sciema jak jest teraz.
- 8 3
-
2015-12-29 23:24
PKM to kolejka kolesiow Szczura,Lysego i innych!!!
- 6 9
-
2015-12-29 23:23
dawac dawac kolesie kasa sie podziela:)
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.