• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Redłowo może zyskać kładkę dla pieszych

Patryk Szczerba
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów

Prace przy dostosowaniu stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do potrzeb osób o ograniczonej mobilności rozpoczną się najszybciej za rok. Już teraz wiadomo, że nie wystarczy montaż samej windy. Do tego, by stacja mogła funkcjonować po modernizacji, konieczna będzie budowa kładki dla pieszych.



Czy stacja w Redłowie spełnia twoje oczekiwania?

Peron pod wiaduktem w ciągu ul. Stryjskiej to jedna ze stacji, które w najbliższym czasie na pewno przejdą modernizację. Mimo przeprowadzonego kilka lat temu odświeżenia, nadal pozostaje obiektem niedostępnym dla osób niepełnosprawnych i mających trudności w poruszaniu. Strome schody nie ułatwiają wejścia także pozostałym. Spore problemy mają choćby ci podróżujący, którzy niosą ze sobą ciężki bagaż.

Sporo do zrobienia

Szybka Kolej Miejska, do której należy infrastruktura, zapewnia, że robi wszystko, by zyskująca na popularności stacja (zwłaszcza po rozbudowie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zobacz na mapie Gdyni i  biurowców przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni) była w pełni nowoczesna. Konkretnych inwestycji w infrastrukturę wciąż brak, ale według zapewnień SKM najbliższe dwa lata powinny przynieść widoczne efekty. Wtedy pojawi się wyczekiwane - nie tyko przez spółkę - dofinansowanie unijne.

Przypomnijmy, ze w skład pakietu przygotowanego przez SKM, który trafi na biurka urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, wchodzi przede wszystkim modernizacja dworca podmiejskiego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. We wnioskach widnieje też budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel sali pod kopułą.

Planowane jest także wyposażenie wszystkich peronów na trasie SKM w urządzenia informacji pasażerskiej oraz w systemy kamer i remont tych, które wymagają modernizacji. Wybrane do remontu to Gdańsk Stocznia, a poza Trójmiastem - Rumia Janowo.

W Gdyni pracy będzie najwięcej. Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo. Na potrzeby remontu tego ostatniego powinna powstać w najbliższym czasie dokumentacja projektowa, ale niewykluczone, że to Redłowo zyska priorytet, jako najczęściej wykorzystywany przystanek.

- W najbliższych tygodniach chcemy złożyć wniosek o dofinansowanie, a później rozpoczną się prace koncepcyjne. Na pewno w przypadku Redłowa nie obędzie się bez współpracy z miastem, bowiem już teraz wiadomo, że przebudowa będzie kolidowała z infrastrukturą miejską - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś. Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś.
To właśnie jej obecny kształt jest powodem zaangażowania miasta. Przemieszczanie się wiaduktem już teraz powoduje spore trudności kierowców i pieszych. Pierwszym od niedawna mogą towarzyszyć na pasach ruchu stworzonych w ulicy rowerzyści, natomiast drudzy tłoczą się na wąskim chodniku. Nie ma większych szans na jego poszerzenie, ale koniecznością podczas modernizacji stacji i montażu windy może okazać się budowa nowej kładki.

Miasto pomoże

- Rzeczywiście, jesteśmy po wstępnych rozmowach z przewoźnikiem, bo inwestycja wymusi zmiany także na naszym terenie. Na razie nie ma żadnego oficjalnego dokumentu. Czekamy na zakończenie prac koncepcyjnych, które dadzą wstępny zarys, co można będzie zrealizować. Prawdopodobnie nie obędzie się bez dodatkowej kładki, bowiem na wiadukcie już teraz jest za ciasno - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie to wstępna propozycja, choć realizacja dodatkowego przejścia z peronu na wiadukt wydaje się przesądzona. Kluczowa może się okazać lokalizacja. Niewykluczone bowiem, że kładka pojawi się po przeciwnej stronie wiaduktu niż schody prowadzące obecnie na peron. Miasto zapewnia, że w wypracowane rozwiązanie będzie chciało zainwestować.

- Wszystko, co wydarzy się na terenie gminnym, będziemy chcieli sfinansować z naszego budżetu, podpierając się wsparciem finansowym z innych źródeł. Bierzemy udział w pracach koncepcyjnych, będziemy chcieli także brać udział w projektowych i budowlanych - podkreśla wiceprezydent Gdyni.
Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł.

W przypadku Redłowa prace projektowe mają zakończyć się najpóźniej wiosną przyszłego roku, by przebudowa mogła ruszyć jeszcze w 2017 roku.

Opinie (118)

  • Wkurzony

    Mamy rok 2018 i dalej wszyscy wierzą w bajki. Redłowo nadal wygląda jak zaścianek SKM.

    • 0 0

  • Winda....

    ....jak będzie tak sprawna jak te w Orlowie to szczerze współczuję....

    • 1 0

  • Gdynia nigdy nie będzie w moich oczach nowoczesnym miastem, dopóki komunikacja publiczna i generalnie cała strefa publiczna będą wykluczały osoby mające trudności z poruszaniem się.

    • 1 0

  • (2)

    w skm pracują sami urzędnicy, a nie konkretni menedżerowie, dlatego o modernizacjach więcej słyszymy i czytamy niż tych zmian doświadczamy... tymczasem ceny biletów jak na zachodzie, a standard wciąż jak na wschodzie

    • 20 3

    • Serio?

      Wyremontowany Gdańsk Główny, Politechnika, Wrzeszcz, Zaspa, Przymorze (częściowo), Oliwa, Zabianka, Wyścigi, Sopot, "Kamionka", Wzgórze, Gdynia, Cisowa. Trochę pociągów. Faktycznie nie widać remontów. Ty byś pewnie tapetami okleił murki i uznał za gotowe?

      • 0 1

    • Gdynia hehe

      prace najwcześniej za rok, znając Gdyńskie realia poczekacie jeszcze 5 lat. o ile się doczekacie

      • 4 0

  • ile za 100 mln zł można zbudować mieszkań dla młodych? (1)

    Można także umorzyć spłacającym kredyty za mieszkania po 20000 zł, czyli 5000 rodzinom

    • 1 2

    • jeśli remont to 100 bani

      to ile sama winda? kto jest producentem?

      • 1 0

  • SKM jest słabiej dostępna dla osób niepełnosprawnych niż kolej w Indiach. (8)

    WSTYD.

    • 7 4

    • (2)

      dlaczego wstyd?
      Inwalidzi chcą mieć wszystko za darmo. Pieniędzy jak świat światem nie mają. Nigdy nie mówią proszę i dziękuję. Nie twierdzę że jednostek bezużytecznych należy wyrzucić na śmietnik. Nie. Należy nauczyć wdzięczności. Grunt że kolej dostępna dla jednostek użytecznych.

      • 4 3

      • (1)

        Kiedys i ciebie dosięgnie niepełnosprawność lub kogoś z twoich bliskich, ciekawe co wtedy powiesz na bariery, ktore są wszędzie. Rozpatrywanie niepełnosprawności w kategoriach użyteczności to jakiś mentalny XIX w. Gdyby dziś było więcej osób takich jak ty, to pewnie wciąż byśmy w nim tkwili, a osoby niepełnosprawne wciąż chowane byłyby w domach, bo przecież niby po co mialyby się uczyć, pracować czy w ogóle spotykać z innymi ludźmi...

        • 1 1

        • ja bym powiedział, że zamiast windy wolałbym opisaną wcześniej ekipę z lektyką i z herbatką

          do tego gazetka w garść i miłe słowo na "dowidzenia"

          • 1 1

    • w Indiach ludziska jeżdżą, jak u nas tuż po wojnie - na deskach wzdłuż (3)

      wagonów nieco powyżej peronu i na dachach... Inwalidom przysługuje przyjacielski rzut pomiędzy wagony podczas jazdy, co zdejmuje ich z listy hinduskiego ZUSu i rodziny mają znakomicie lżej.

      • 3 1

      • (2)

        Indie widziałeś tylko w filmach.

        • 1 0

        • Matkę Teresę (na tle biedy i chorych) też widziałem tylko na filmie i to w Indiach.

          czyżby filmy były sfałszowane?

          • 1 1

        • owszem, na zajęciach BHP np. pokazano filmik, na ktorym było pełno ludzi, w tym na dachu

          i jeden z nich złapał za przewód zasilający i wyżarzył się na oczach setek pasażerów

          • 0 0

    • i tak lepiej, niż w niektórych systemach metra

      • 0 0

  • tablicę informacyjne skm powinny byc (3)

    tak samo tablice tristara na przystanku z km w stronę witomana i małego kacka często autobusy mają opóźnienia i warto było by wiedzieć czy czekać czy iść na pieszo !

    • 47 2

    • A ludzie powinni czytać to co pisza i stosować interpunkcje.

      Jeden wykrzyknik na końcu wypowiedzi to nadal nie interpunkcja. Co do czasu opóźnienia, to na tablicach SKM przecież pokazuje o której jedzie pociąg i ile ma opóźnienia, więc nie wiem o co ci chodzi.

      • 0 0

    • A wiesz, że one zakrzywiają czas? ;)

      • 3 0

    • A te tablice tristara coś pokazują?

      W Oliwie na petli autobusowej jest taka tablica ale z działaniem słabo.

      • 2 0

  • skoro remont stacji Redłowo ma kosztować 100 mln zł,

    to może Gdynia zbuduje w polskiej stoczni statek wycieczkowy typu Costa Concordia, którego budowa kosztowała 450 mln E, czyli niecałe 2 mld zł, zatem niemal 20 takich redłowskich remontów. Mielibyśmy piękny statek z portem macierzystym Gdynia, pierwszy od dziesiątków lat.

    • 1 0

  • firma zgłasza się i proponuje, że zamiast kosztownej windy

    (eksploatacja i remonty) proponuje, że będzie w lektykach nosić niepełnosprawnych za połowę wydatków. Do tego latem daje szklankę wody lub napoju, zaś zimą ciepłą herbatę. Ekipa ok. 5 osób, w eleganckich firmowych ubrankach. Przy okazji rozdawaliby gazetki bezpłatne i ulotki. Byłby to najlepszy interes dla takiej firmy.Czy UM poparłby taki pomysł?
    Pracownicy byliby przeszkoleni w ratowaniu życia i nie tylko przenosiliby chorych, czy niepełnosprawnych, ale w razie czego - pomoc i telefon po pogotowie.
    Oczywiście - można by ogłosić przetarg na taką firmę. Ale Unia to Unia, więc nie damy zarobić 5 osobom, natomiast wyrzucimy kasę na windę, która pojedzie kilkanaście razy dziennie, jednak staniemy się eleganckim i nowoczesnym miastem, bo za noszenie w lektykach by nas Unia pewnie obśmiała. Nasi włodarze taż wolą wydać nasze i unijne pieniądze na windę, niż na lektyki, bo to doda im splendoru za cudze pieniądze...

    • 2 1

  • Taniej byłoby zatrudnić dwóch silnych chłopów, co mają kłopoty ze znalezieniem (1)

    innej roboty i oni by pomagali potrzebującym. Niech UM policzy roczne koszty utrzymania tych panów i roczne koszty utrzymania windy wraz z remontami i odpisami amort., no i walkę z wandalami.
    Przy okazji dwóch bezrobotnych mniej.

    • 3 1

    • Można by zatrudnić wysportowanych młodzieńców

      albo policjantów na stażu i w połowie emerytowanych, którzy by dbali o porządek na stacji - mandaty, środek przymusu osobistego pod ręką.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane