• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka jedzie w dal

ms
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Prawie całą Polskę przewiozła w zeszłym roku trójmiejska SKM-ka. Na biletach zarobiła niemal 65 mln zł i nie planuje podwyżek biletów na ten rok.

37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.

Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.

- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.

Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.

- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.

Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
ms

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • Liczba pasażerów rośnie, a miejsc w kolejce nie. Ludzie w godzinach szczytu cisną się jak sardynki w puszce.
    Czy nie można wprowadzić 3-wagonowych składów, tak jak było kiedyś? Chociaż w godzinach szczytu.
    Lub zwiększyć częstotliwość kursów, ale na to nie liczę.

    • 0 0

  • ... i podwyżec cen biletów ZKM

    Teraz już się bardziej opłaca przejść kawałek dalej, ale jechać SKMką.

    • 0 0

  • Jacek Kurski na prezesa SKM!

    to moja propozycja

    • 0 0

  • Za dobrze wam idzie chłopcy. To sól w oku PKP PR. Pora was połączyć.

    • 0 0

  • gdzie te pieniadze?!

    I gdzie te pieniadze?. te dowrce smierdzace dworce SKM, Oliwa, Zaspa etc. Dworce pelne szczerbatych dziadow, rdzy i smrodu. Co to za komunikaty, osigneli zysk, w tym glupim katolickim kraju na zadnym zakrecie tego nie widac.

    • 0 0

  • zawsze niedobrze...

    ludzie, wyobraźcie sobie lepiej co by to było gdyby skm wcale nie było... a dzisiaj na pewno by nie powstała, bo żeby przeciągnąc kilka kilometrów tory tramwajowe na Chełm potrzebna jest wielka szopka...

    od czasu kiedy skm się odłączyła od PKP jest więcej pociągów, jest bezpieczniej i wreszcie zaczął się marketing z prawdziwego zdarzenia - różne bilety, promocje itd.

    a wy i tak zawsze będziecie narzekać, bo tacy już ci Polacy głupi są... zawsze coś nie tak...

    • 0 0

  • Fajnie ,tyle ,że co to za komfort podróżować kiblem na szynach z prędkością 60km/h w dodatku na obskurnych dworcach pełnych brudu i meneli. Jeszcze długaaa droga przed wami do sukcesu. Zakupcie zmodernizowane EN57 ,takie jak teraz mają być w stolicy ,chociaż to zmienie wizerunek SKM na lepszy ,bo puki co nadal zacofanie. Oby kiedyś zmodernizowano całą linie w 3miscie i wprowadzono całkiem nowy tabor ,który bedzie sie poruszał o wiele szybciej (S-bahn np.)

    • 0 0

  • Gdyby jeszcze zatrudniali jakiś normalnych ludzi do kontroli biletów to byłaby to całkiem udana "instytucja". Ale fakt, że zatrudniają takich tępogłowych osobników z kompleksem niższości, którzy na każdym kroku próbuja udowodnić swoją wyższość, kompletnie dyskwalikuje tą firmę i w bardzo złym świetle stawia jej zarząd ( odpowiedzialny za dobór pracowników) Chyba, że właśnie na takim postępowaniu kontrolerów biletów (wymusić jak największą ilość mandatów) opiera się prawdziwa polityka spółki i jej niezłe wyniki finansowe.

    • 0 0

  • NOWE KOLEJE SKM:)

    Jak tak tak dobrze zarabuają to może nowe kolejki by fundneli, a nie całą kase zaberają do kieszeni

    • 0 0

  • i czym sie chwala?

    Podwyzka bileow? tylko by sprobowali za ten syf wiecej wyciagnac. Dla SKM nie istnieje nic takiego jak maksymalna ilosc pasazerow. Bilety powinny taniec jak wiecej ludzi sie tam wbija. Kolejki maja po 40-50 lat i czym tu sie szczycic. Chyba tylko typowo polskim rozumowaniem: "jak robic zeby zarobic a sie nie urobic". Do tego maja jeszcze kase z reklam i od buractwa z renomy. Nie wszystkie perony sa cociazby zadaszone. Oslona od wiatru tez by sie przydala. Ludzie nie maja wyboru dlatego tylko sie tluka waszym zlomem. Pytam zatem czym sie chwalicie buraki? Pochwalcie sie jak cos poprawicie....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane