• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM łączy nowe pociągi w jeden skład

Krzysztof Koprowski
22 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład. Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład.

Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.



Czy nowe pociągi SKM powinny jeździć złączone w jeden skład

Przypomnijmy - nowe pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu br.

Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.

Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.

- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.

- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.

Materiał z marca br.

Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.

Materiał z marca br.

Newag Impuls na stacji Słupsk.

Miejsca

Opinie (127) 9 zablokowanych

  • jak kulą w płot

    Ciągle piszę, że stare składy z berlińskiego metra były w latach 30 - tych lepiej dostosowane niż obecne. Ciągle piszę , że w obecnych składach jest za mało drzwi, ale nasi projektanci wykonują projekty pod widzimisię producenta a nie pod aktualne potrzeby.

    • 9 2

  • Nowe (po)kasociągi jak hamujo straśnie piszczo

    • 4 0

  • Brak uchwytów w najnowszej SKM (2)

    Nowe SKM -ki nie mają rączek do trzymania i nie a gdzie sie zpłapać - brawo dla producenta ! moze zarząd SKm pomyśli i je zamontuje

    • 25 0

    • ja się trzymam pędzla (1)

      • 4 2

      • Ty sie trzymasz za swojego pędzla a ja kolegi czasem przypadkowego pasażera

        • 4 1

  • odpowiedź w ankiecie:

    Jest mi wszystko jedno, nie jeżdżę kolektywnie. Samochód i motocykl są o wiele przyjemniejsze.

    • 5 5

  • bez sensu. po co pociongowi cztery lokomotywy

    • 6 4

  • skrócić o głowę

    ""...ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego...",

    Czy ktoś zatwierdzał projekt przed złożeniem zamówienia i odbiorem ? Czy ktoś, kto zamawiał jechał kiedykolwiek "kolejką" w godzinach szczytu ? W dawnych czasach za taki brak wyobraźni transportowej leciała głowa.
    Istnieją tu pewne analogie : nie każdy obiekt budowlany - przeszklony, kolorowy i "fajny" jest funkcjonalny.

    • 27 0

  • Jeden nowy skład w SKM, rekord świata za kilka miliardów PLN z UE

    Brawo hahaha

    • 20 2

  • Wkońcu! Dziękujemy :) (1)

    • 50 5

    • Proszę bardzo!

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane