• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM przewiozło o milion więcej pasażerów niż rok temu

Piotr Weltrowski
26 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Część zysków wynikających z większej liczby pasażerów zostanie przeznaczona przez SKM na zabezpieczenie trakcji przez mrozami. Część zysków wynikających z większej liczby pasażerów zostanie przeznaczona przez SKM na zabezpieczenie trakcji przez mrozami.

Szybka Kolej Miejska przewiozła w kończącym się właśnie roku aż 38,5 mln osób, co oznacza, że liczba osób korzystających z kolejek stale rośnie.



Czym dojeżdżasz do pracy?

- Patrząc na tegoroczne ilości przewiezionych pasażerów, można śmiało odczytać nasz skrót SKM jako Szybka Kolej...Milionowa. Wszystko wskazuje na to, że w 2011 roku - w porównaniu do roku ubiegłego - z naszych usług skorzysta o ponad milion więcej pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor sprzedaży i marketingu SKM.

Teoretycznie wzrost taki mógłby dziwić. Nie zmieniła się liczba składów, co więcej, podróże kolejką w mijającym roku często napotykały na mniejsze lub większe utrudnienia związane głównie z remontem prowadzonym nie przez SKM, a przez Polskie Linie Kolejowe PKP i dotyczącym torów na trasie Gdynia - Warszawa.

Skąd więc taki wzrost liczby pasażerów? - Wydaje się, że przyczyn było kilka. Jedna z nich to na pewno przejściowe trudności komunikacyjne, związane z potrzebnymi remontami sieci tramwajowej w Gdańsku Wrzeszczu, budową tak zwanej "Nowej Słowackiego" oraz wzrost cen paliw. Druga przyczyna - dla nas najważniejsza - to taki warszawski, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, sposób postrzegania komunikacji masowej, którą przemieszczanie staje się po prostu rodzaju modne - tłumaczy Głuszek.

Zwiększenie liczby pasażerów przełożyło się realnie na przychody SKM. Mimo planowanych inwestycji (czyli m.in. wymiany części taboru), spółka chce część dodatkowych zysków (około 300 tys. zł) przeznaczyć m.in. na konserwację i zabezpieczenie przed zimą linii trakcyjnej.

Miejsca

Opinie (188) 4 zablokowane

  • Same kłamstwa

    Jak można zauważyć artykuł sponsorowany, który ma zachęcić do jeżdżenia tymi blaszanymi rupieciami. Ludzie przesiadają się na auta co przekłada się na coraz to większe korki..

    • 12 4

  • Burżuj (1)

    patałachu albo rodzice ci dali i kozaczysz albo sam się oszukujesz aby poczuc się lepiej wiec pałuj się

    • 7 2

    • Nowy w sieci?

      Nigdy trolla nie widziałeś? ;)

      • 3 1

  • w 2012 będzie o jednego więcej (2)

    bo się przesiadam na skmkę, mam dość stania w korkach :) Do zobaczenia!

    • 8 4

    • Witamy;)

      • 4 1

    • Tylko się umyj :P

      • 3 1

  • Tak oto Polska rośnie w siłę, a ludziom żyje się coraz lepiej, dojeżdżając do szkół i zakładów pracy cudem techniki rodem z

    początków XX wieku!! O swoich dojazdach do szkoły w latach 1966-1971 nie będę się rozpisywał, napiszę tylko, że w godzinach szczytu składy jeździły co 6 minut. Od paru lat dojeżdżam do Rumi i mam pewne obserwacje. Otóż im wyżej stoi litr paliwa tym więcej pasażerów w autobusach i SKM. Zwłaszcza w ostatnim roku, jak dla mnie, zmieniło się na gorzej. Jeszcze w 2010 we Wrzeszczu wsiadałem do wagonu, w którym była wolna połowa miejsc siedzących, obecnie muszę się sporo nagimnastykować żeby znaleźć wolne miejsce. Co ważniejsze rano kiedy jadę w kierunku Gdyni jest mniejszy tłok niż do Gdańska. To samo wieczorem. Słyszałem, że ludziska jadą tam jak śledzie w beczce. Awarii też chyba nikt nie policzy. Wzrosła też ilość kaszlaków stojących rano, w południe i wieczorem pod blokiem, co znaczy tylko tyle, że właściciela już nie stać na wożenie pupy w te i z powrotem z byle powodu. W sumie dla otoczenia to lepiej, bo smrodu z rury jakby mniej:-)

    • 16 2

  • Głuszek chyba w święta zjadł zbyt dużo czekoladek z rumem. Moda? Prędzej sauny zbyt drogie i ludzie wolą się wypocić w pociągu.

    • 10 0

  • Pan Głuszek to mój idol

    Ciekawe, czy menele w Warszawie mają "Trójmiejski, w tym sensie pozytywny" sposób postrzegania komunikacji miejskiej, czyli składy przystosowane do żuli, palaczy, drobnych złodziejaszków (albo nie drobnych). Najważniejsze cechy takiego składu: brud, smród, dużo ciemnych miejsc i co najważniejsze - ciemny przedział na końcu/początku składu. Można specka wypić, szluga zjarać i jeszcze w mordę komuś dać.
    A tak na poważnie, panie Głuszek, weź Pan delegację, pojedź sobie do Warszawy, wysiądź na Wschodnim i przejedź się SKM w Warszawie. Po ostatnich zakupach jeden skład typu ELF jest wart więcej niż cały tabor SKM w Trójmieście i co najważniejsze: JEST CZYSTY!!!!! (Tak, to możliwe - umyć pociąg!!!) I przystanki zapowiadają (Tak, wszystkie przystanki!!!!, w każdym pociągu!!!)
    Ludzie jeżdżą naszą SKM przez to, że są korki, ale na pewno nie mają żadnej satysfakcji z tego, że co rano odtwarzają sceny jak z wywózki. Jeżdżą, bo muszą, a wy macie monopol na transport szynowy.

    • 20 0

  • ... (1)

    Szkoda tylko że w godzinach szczytu nie da się palca wcisnąć nawet. Jak drzwi się otwierają to człowiek nie wie czy ma biec do następnych, czy czekać na następną skmkę z nadzieją na mniejszy tłok i zaduch...

    • 15 1

    • Kiedyś to można było krzyknąć, że w Delikatesach vis a vis dworca rzucili banany

      Trzeba tylko uważać żeby ludzka fala wylewająca się z wagonu nie wyniosła ciebie razem z sobą

      • 3 1

  • a ilość wagonów wprost proporcjonalna do ilości pasażerów...

    • 4 0

  • to co 3miasto

    się rozmnożyło? więcej biletów sprzedali to rozumiem

    • 3 0

  • no patrz japonce wymiekaja.....

    polak potrafi upchac milion wiecej ludzi do tych samych skladow co rok temu brawo skm..... zdradze wam pewna tajemnice ta roznica zmiescila sie dzieki temu za w korytarzach otworzyli kible...........

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane