• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM przewiozło o milion więcej pasażerów niż rok temu

Piotr Weltrowski
26 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Część zysków wynikających z większej liczby pasażerów zostanie przeznaczona przez SKM na zabezpieczenie trakcji przez mrozami. Część zysków wynikających z większej liczby pasażerów zostanie przeznaczona przez SKM na zabezpieczenie trakcji przez mrozami.

Szybka Kolej Miejska przewiozła w kończącym się właśnie roku aż 38,5 mln osób, co oznacza, że liczba osób korzystających z kolejek stale rośnie.



Czym dojeżdżasz do pracy?

- Patrząc na tegoroczne ilości przewiezionych pasażerów, można śmiało odczytać nasz skrót SKM jako Szybka Kolej...Milionowa. Wszystko wskazuje na to, że w 2011 roku - w porównaniu do roku ubiegłego - z naszych usług skorzysta o ponad milion więcej pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor sprzedaży i marketingu SKM.

Teoretycznie wzrost taki mógłby dziwić. Nie zmieniła się liczba składów, co więcej, podróże kolejką w mijającym roku często napotykały na mniejsze lub większe utrudnienia związane głównie z remontem prowadzonym nie przez SKM, a przez Polskie Linie Kolejowe PKP i dotyczącym torów na trasie Gdynia - Warszawa.

Skąd więc taki wzrost liczby pasażerów? - Wydaje się, że przyczyn było kilka. Jedna z nich to na pewno przejściowe trudności komunikacyjne, związane z potrzebnymi remontami sieci tramwajowej w Gdańsku Wrzeszczu, budową tak zwanej "Nowej Słowackiego" oraz wzrost cen paliw. Druga przyczyna - dla nas najważniejsza - to taki warszawski, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, sposób postrzegania komunikacji masowej, którą przemieszczanie staje się po prostu rodzaju modne - tłumaczy Głuszek.

Zwiększenie liczby pasażerów przełożyło się realnie na przychody SKM. Mimo planowanych inwestycji (czyli m.in. wymiany części taboru), spółka chce część dodatkowych zysków (około 300 tys. zł) przeznaczyć m.in. na konserwację i zabezpieczenie przed zimą linii trakcyjnej.

Miejsca

Opinie (188) 4 zablokowane

  • SKM przewiozło o milion więcej pasażerów niż rok temu

    w o połowę mniejszych składach.

    • 5 0

  • milion pasazerow wiecej?? (1)

    to chyba tylko dlatego ze liczbe pasazerow mierzy sie przez ilosc sprzedanych biletow a te z kolei sa kupowane bo skm zatrudnilo 3 razy wiecej orangutanow z renomy! Nie ma sie czym podniecac.
    Jakby byli powazna spolka inwestowali by w nowe pociagi i remonty peronow zamiast ladowac milony w te same trzeszczace, sypiace sie i podrdzewiale rzechy ktore pelzaja po naszych torach od 40 lat! Jak dla mnie to jest zalosne ze skm mysli ze jak wstawi do srodka nowe rurki, ekranik i obije krzeselka innym materialem a do starego pociagu przyczepia jakis plastikowy kadlub to ze pasazerowie zaczna myslec ze jezdza nowoczesnym pociagiem na miare 21ego wieku w UE! O odnawianiu peronow nie wspominacjac..
    Warto dodac zeTrojamiasto jest dosc popularna lokalizacja turystyczna a na zadnym dworcu nie ma zadnych znakow chociazby w angielskim, zadna kobita sprzedajaca bilety nie mowi nawet plynnie po polsku a chlopcy z renomy to juz wogole tylko jezyk agresji znaja.
    Marze o tym zeby kiedys pojawila sie konkurencja ktora zmusi skm do podjecia prawdziwych krokow dla wiekszego komfortu pasazerow!

    • 9 2

    • Nie zgodzę się! Moi znajomi z UK zostali doskonale obsłużeni w kasie Gdynia Chylonia. Pani nawet wytłumaczyła im jak dojść na peron, gdzie się kasuje bilety i jak wygląda kasownik. Wszystko oczywiście po angielsku.

      • 1 0

  • "Teoretycznie wzrost taki mógłby dziwić. Nie zmieniła się liczba składów" (3)

    Znaczy jeszcze większy ścisk. Nie mogę pojąć jak w godzinach szczytu można puścić na trasę pojedynczy skład.

    • 28 1

    • Rozumiem trochę Twój tok myślenia (2)

      ale nie sądzisz chyba, że dla każdego powinno być miejsce siedzące? Proponuję pojeździć metrem w innych krajach, choćby obejrzeć w necie jak się podróżuje w Japonii (słynne wpychanie podróżnych z bara przez obsługę pociągu), zobaczyć że są miasta, w których musisz odpuścić jeden-dwa pociągi żeby w ogóle się dostać do środka, a zrozumiesz, że tak właśnie wygląda globalnie transport publiczny :)

      • 3 1

      • Metro w innych krajach nie jeździ co 10-25 minut :)

        Poza tym jest oparte o składy przeznaczone do transportu miejskiego, a nie podmiejskiego jak skm... Trójmiastu do globalnego transportu publicznego daaaaaleko :)

        • 1 0

      • a ja

        rozumiem jednego i drugiego doskonale....ale ze w zwiazku ztym niewiele sie robi....to zwroce jedynie uwage ze człowiek jako stworzenie przestaje miec jakiekolwiek znaczenie i jest jedynie trybikiem do wyrabiania zzysków....nawet gdy jestes prezesem społki. Ludzie staja sie niewolnikami i zaczynaja wrogo do siebie patrzec....nawet gardzic.....ale z drugiej str. jest coraz wiecej (ale to mniejszosc) ludzi których nie interesuja takie sprawy...innymi słowy sa pozytywni i dobrzy choc niekoniecznie zawsze swiadomi, a jesli sa to tym lepiej.....
        ---Homo mominis lupus.......czyli bieda......i wyzysk.....a pieniadze i władza to czysta realna i rzeczywista niestety fikcja.....

        • 0 1

  • (1)

    Posiadanie samochodu jest potwierdzeniem statusu - to oczywiste. Nie kupowanie samochodu i jeżdżenie komunikacją miejską mimo iż ma się kasę na samochód jest potwierdzeniem jeszcze wyższego statusu (szczególnie umysłowego). W Polsce większość to buraki a burak burakowi lubi zaszpanować samochodem.

    • 8 2

    • Nie zdobywa się nowych zwolenników jakiejkolwiek idei poprzez obrażanie

      O!

      • 0 0

  • o milion więcej niezadowolonych klientów niż przed rokiem... (1)

    tak powinien brzmieć tytuł..

    • 89 14

    • SKM przewiozłA milion pasażerów więcej niż rok temu

      tak powinien brzmieć tytuł...

      • 0 1

  • bo w normalnym miescie, taka kolej/metro stanowiłaby oś przewozu (4)

    a to oznacza, że linie naziemne (autobusy/trolejbusy/tramwaje), odchodziłyby tylko na boki - to byłoby efektywne (jak to ma miejsce choćby w Toronto), jadę SKM, wysiadam i docieram gdzieś innym środkiem naziemnym, skoro tam linia SKM nie dochodzi - to NJATAŃSZE rozwiazanie, bo nie ma dublujacych sie linii, jak to ma miejsce niestety w Trójmiescie, a przypominam, ze za utrzymanie sieci komunikacji w takim bezsensownym stanie, to płacimy MY WSZYSCY

    • 14 3

    • Jak wynika z podpisu jesteś z Gdyni (3)

      Czy w związku z tym w czasie wyboru władz lokalnych zwróciłeś uwagę kandydatom na ten temat? Czy Gdynia w końcu przestanie się migać od dofinansowania SKM?

      • 7 0

      • a co miga się? (2)

        • 2 3

        • Tak. Miasto dało na razie tyle co... Pruszcz Gdański -.-' (1)

          • 5 0

          • widać nie muszą

            • 1 2

  • ...

    He dobre osoby z klasą co mają niby lepsze auta a oczerniają ludzi normalnych,pisząc że biedaki..żenada same prostaki-no chyba ze to politycy. Ahh żeby każdemu z nich zwinęli te dobre niby auta,albo jadąc do pracy( o ile sami nie kradną z naszych pensji..) ugrzęźli w kilku godz korkach . głupota przechodzi ludzkie pojęcie..wyższe wykształcenie..widać po tym co piszą

    • 8 0

  • 1. dla "nie moherów"- pomyslności w Nowym 2012...

    • 0 4

  • Nareszcie MOHERY wracaja do standartów swiatowych..

    brawo SKM,
    Ps,
    2.zachowac punktualność
    3. czystoś i kultura
    4. wszystkiego naj w Nowym 2012

    • 0 4

  • (3)

    Powiedzmy szczerze: fury są tylko dla snobów i półinteligentów. Jakość komunikacji miejskiej ostanio bardzo wzrosła. Z tego powodu wyrzucilem furę do śmieci i nie muszę już marnować czasu na tankowanie, przeglądy i inne pierdoły. A niech sobie inni w korkach stoją....

    • 9 3

    • A ja wolę stać w korkach (2)

      niż gnieść się jak sardynki. Samochód generuje zysk, pobudza konsumpcję i zmniejsza bezrobocie

      • 0 4

      • Trzeba tu zrobić rejestrowanie ksywek. To by się nie podszywali. (1)

        Ja tego nie napisałem. Ale tym razem oszust pamiętał o przecinku. Nie pozdrawiam.

        • 0 0

        • Dokładnie

          Też tak myślę, ale przede wszystkim to powinni pozbyć się rowerzystów

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane