- 1 Przy Żabim Kruku powstaje nowy hotel (97 opinii)
- 2 Ile da się zarobić z wykrywaczem na plaży? (90 opinii)
- 3 Co łączy groby z epoki żelaza i niemiecki lotniskowiec? (18 opinii)
- 4 Czy to pierwszy w dziejach plan Trójmiasta? (65 opinii)
- 5 Agresywny mężczyzna skoczył do Motławy (459 opinii)
- 6 Park według pomysłu ojca i córki (59 opinii)
Sąd: stoczniowcy więcej nie dostaną
Mimo wielotysięcznych odszkodowań gdyńscy stoczniowcy domagają się dodatkowych odpraw. We wtorek Sąd Rejonowy w Gdyni oddalił jednak pierwszy z ponad tysiąca pozwów.
Pokrzywdzeni czują się jednak także jego koledzy. Ponad tysiąc stoczniowców pozwało zarządcę kompensacji swojego byłego zakładu do sądu. Ale sąd nie podzielił ich zdania i choć w polskim prawie nie ma precedensów, trudno spodziewać się, by w niemal bliźniaczych procesach zapadały odmienne wyroki.
- W tej sprawie specustawa jest ustawą specjalną i szczególną, która w sposób kompleksowy chroni prawa pracowników stoczni. Poza tym zapisy specustawy są dużo korzystniejsze dla zwalnianych, niż przepisy powszechnie obowiązujące, dotyczące zwolnień grupowych -uzasadniła wyrok sędzia Hanna Lewalska.
Wyrok nie jest prawomocny, a Paweł Wydrzyński zapowiedział już odwołanie. Pomoże mu w tym wiceprzewodniczący stoczniowej "Solidarności" Aleksander Kozicki, który ma wciąż sporo wątpliwości.
- To kwestia interpretacji, a nasz związek jest bardzo zainteresowany, by te pieniądze trafiły do byłych stoczniowców. Dlatego jest już ustanowiony pełnomocnik powoda, który został opłacony przez Zarząd Regionu Gdańskiego NSZZ "Solidarność" -podkreśla Aleksander Kozicki.
Zwalnianym stoczniowcom w ramach specustawy wypłacone zostały już odszkodowania - od 20 do 60 tys. zł.
Opinie (208) 4 zablokowane
-
2009-06-16 13:56
Szkoda że nie dostaną więcej - stoczniowcom się należy ! (12)
Chyba czas najwyższy aby wyjść na ulice i pokazać na co stać pracowników stoczni!
- 15 163
-
2009-06-16 13:57
Zgadzam się.... (2)
- 6 29
-
2009-06-16 14:22
(1)
a ja się nie zgadzam obydwoma rękami!!! z jakiej paki?!?!?!
- 29 4
-
2009-06-17 07:00
może dożywotnia emeryturka jeszcze?
- 1 0
-
2009-06-16 14:24
20 tyś odprawy za przepracowane w stoczni 8 miesięcy? To najniższa odprawa. Inne sięgają nawet 60 tysięcy. Mało?
Co im się należy? Ty przeczytałeś ten artykuł czy tylko tytuł i zamiast "pierwszy" napisałeś równie głupi komentarz?- 21 5
-
2009-06-16 14:59
Koniec z uprzywilejowanymi grupami
Powinni takim zachłannym cwaniakom - zabrać dotychczasową odprawę, a dać tą, która im się rzeczywiście należy. Zawsze zakłady upadały i będą upadać - ale z jakiej okazji cwaniak, który przepracował w Stoczni 8 miesięcy dostaje taką kasę, a osoba, która przepracowała w innym zakładzie całe życie - kilka złotych. Zdecydowane nie!!!
- 21 2
-
2009-06-16 16:24
(1)
tak stoczniowcom się należy ale .....(i tu się nie wypowiem )
- 7 1
-
2009-06-17 00:50
chyba wpier..l
- 1 1
-
2009-06-16 16:40
chyba czas matole żeby normalni ludzie wzięli pałki i kije i zmasakrowali wam te głupie stoczniowe łby! (1)
masz sąsiada stoczniucha-leniucha to wal go na ryj!
- 9 3
-
2009-06-17 06:17
A ty robolu mijski oraj za psi grosz hahaha
- 0 2
-
2009-06-16 17:46
Wieśniak!!
i tyle...
Nie chcemy wieśniackich scen z Warszawy na naszych ulicach!!!- 6 2
-
2009-06-16 17:49
strzał w pysk z liścia to się nalezy - zwłaszcza po 8 miesiącach.
- 9 3
-
2009-06-17 12:57
chłopie przecież to nie 70r i 80r. robol już zrobił swoje . Kto wyjdzie na ulice miast bo co da jutro dzieciom jeść. Przecież o żebranie chodzi - a nie wolno szkoda wtedy można być bogatym, naprawdę.
- 0 0
-
2009-06-16 13:57
Związki zawodowe to największe zło w Polskiej demokracji! (12)
Czas najwyższy zrobić z tym porządek
- 123 10
-
2009-06-16 13:58
(10)
tak, zawołaj jeszcze 'komuno wróć!' baranie
- 4 19
-
2009-06-16 14:25
stoczniowcom widac było lepiej za komuny :/
- 15 4
-
2009-06-16 14:25
(2)
o widzę, że masz związkowy etat...baranie
- 8 4
-
2009-06-16 14:54
(1)
przeciwnie. ale za to nie mam czerwonej legitymacji
- 2 7
-
2009-06-16 15:37
Jeśli chcesz się pozbyć innych swoich ograniczeń to poczytaj o związkach zawodowych aktualnie działających w Polsce. Potem pisz komentarze
- 2 2
-
2009-06-16 15:19
Teraz właśnie jest komuna! (3)
Odprawy rozdaje właśnie Państwo socjalistyczne!
Czy się stoi, czy się leży...
A ja nie chcę, żeby moje podatki szły na stocznię!
Koniec z grupami uprzywilejowanymi!
Koniec ze spółkami państwowymi!
Teraz już na pewno zagłosuję na UPR.- 8 1
-
2009-06-16 16:57
hehehehehehehe
UPR -Utopijna Partia Radykałów..
Korwin i jego fantazje. Myślenie proste jak konstrukcja cepa zrobimy coś i popatrzymy jak będzie:)))- 2 3
-
2009-06-16 22:01
(1)
UPR - niektórzy pamiętają CO robili gdy ostatni raz w sejmie byli i jak o gospodarkę "dbali" (oraz z kim się związali). Tacy z nich liberałowie w praktyce jak z Kalisza baletnica...
- 0 2
-
2009-06-17 11:12
Znasz lepszą partię antysocjalistyczną
Która nie jest równocześnie konserwatywnym oszołomem w kwestiach społecznych?
- 0 0
-
2009-06-16 16:15
ZZ powinny być poza zakładami "baranie"!
- 0 1
-
2009-06-17 06:24
Związki zawodowe to wymysł lewicowców,
sprawdź historię powstania związków, to zobaczysz dlaczego ludzie się buntowali.
- 3 0
-
2009-06-16 15:24
święta prawda
zgadzam się w 101%, związki zawodowe uśmiercą każdą firmę
- 8 2
-
2009-06-16 13:57
(3)
przecież upadek stoczni grozi poważnym ryzykiem upadku, bądź osłabieniem branż pokrewnych...
- 28 3
-
2009-06-16 14:21
chyba głównie gorzelni w Starogardzie i browaru w Elblągu...
- 6 7
-
2009-06-16 17:50
a pogorszy to jeszcze wydawanie ZA DARMO TAKICH SUM PIENIĘDZY (1)
cieciom co nawet nie zdążyli kilku lat przepracować.
- 2 4
-
2009-06-17 06:20
A ty z zawisci wychodzisz z siebie ciulu buhahaha
- 0 0
-
2009-06-16 13:58
dobre (4)
8 miesiecy w pracy i 20 tys zł (plus wypłaty miesieczne)
Fajnie tez tak chce- 73 5
-
2009-06-16 15:41
(2)
biorąc zarobki miesieczne po 1500 PLN + 20 tys odprawy wychodzi mi srednia 4000 PLN miesięcznie......
- 1 1
-
2009-06-16 16:28
(1)
też nieźle...ale jakoś bardziej uwierzę, jak powiesz 3500 miesiecznie +20k odprawy...
- 3 1
-
2009-06-17 10:24
Idiotyzmy
Człowieku wiesz jak jest naprawde dostali te pieniądze i co pracy nie ma większość tych ludzi ma rodzinę a znalesc prace jest nie łatwo skoro rząd pozwolił zwolnić ponad 5 tyś ludzi.
Żal ci du.. ściska że ktoś dostał a nie ty!!!
Powinni walczyć o swoje!!!
A ta cała unia niedługo nas zniszczy już powiedziała że możemy po 3-5 statków budować czy ile kury mają jaj znosić śmiech na sali niedługo powiedzą ile tlenu się nam należy!!!- 1 1
-
2009-06-16 16:39
No co za cwel jescze mu malo krotko pracowal i jeszcze zle ani zlotowki wiecej zadnemu
- 5 1
-
2009-06-16 13:59
Dostali bajońskie sumy... (7)
i jeszcze narzekają. Próbują wyciągnąć ile się tylko da :P Wiadomo też że dobry pracownik - fachowiec np. pracowity spawacz z kilkuletnim doświadczeniem bez problemu dostanie prace w Stoczni np. Gdańskiej.
- 60 3
-
2009-06-16 17:51
tylko po co, lepiej drzeć roboczą tępą mordę
- 2 4
-
2009-06-16 18:53
Dla niedowiarków dodam jeszcze...
http://www.stocznia.gda.pl/2801.html
- 2 0
-
2009-06-17 10:27
Heheee (2)
W stoczni Gdańskiej powiadasz tylko ona pada i wątpie aby przyjęłą 5tys ludzi.
Mnie to nie boli że ktoś dostał pieniądze ale stracił pracę i te osoby mają rodziny i co to jest 20tyś skoro pewnie ponad połowa ma kredyty!!!
Niech walczą o swoje!!!
Poszukaj sobie pracy a zobaczysz czy znajdziesz bez problemu!!!- 1 1
-
2009-06-17 11:27
Niech walczą o swoje??? (1)
Ale oni walczą o cudze, walczą o nasze podatki. Oni walczą o pieniądze, na które NIE ZAPRACOWALI.
A ich kredyty to ich problem, a nie Państwa. Ja swoimi podatkami nie zamierzam płacić za czyjąś głupotę czy nieudolność. Jak nie będą w stanie się dostosować do wolnego rynku, przekwalifikować, czy założyć własną działalność, to komornik powinien zabrać im to, co pożyczyli. Zostaną jedynie z tym, co wypracowali. I to będzie sprawiedliwe. Żądanie cudzych pieniędzy ZA NIC to zwykłe wymuszenie.- 1 0
-
2009-08-27 12:50
Bajońska suma
Ty niedouczony zawistny mały człowieczku. Pieniądze na odszkodowania i szkolenia nie są z podatków twoich ani innych z tego kraju. Jesteś zapewne zagorzałym katolikiem i dlatego tak dobrze życzysz stoczniowcom i ich rodzinom, którzy stracili pracę.
- 0 0
-
2009-06-17 10:42
BZDURY OPOWIADASZ
TE OGŁOSZENIA SĄ DAWANE ZEBY ZGODNIE Z PRAWEM ZATRUDNIAĆ AZJATÓW I UKRAINCÓW
- 0 0
-
2009-08-28 12:04
Bajońskie sumy
Stocznia Gdańska niedługo podzieli los innych stoczni. Zżera cię zazdrość, że pracownicy otrzymali kompensacje za utratę pracy.Ale co dalej ? Jak mają żyć z rodzinami bez pracy ? Chyba nigdy nie utraciłeś pracy i nie rozumiesz co to znaczy jak ci zamykają bramę zakładu. Czy rozumiesz, że wpadają w depresje i żadne pieniądze im nie poprawią samo poczucia.
- 0 0
-
2009-06-16 13:59
Kto mnie zatrudni na 8 miesięcy a podem da odprawę 20 tysięcy? (3)
Czekam na ciekawe propozycje :)
- 68 8
-
2009-06-16 15:29
(2)
zostań ministrem pracy w rządzie DT
- 3 1
-
2009-06-16 15:34
oooo, to chyba jakiś stoczniowiec :) (1)
nam potrzeba Margaret Thatcher, rogoiła by Was stoczniowców i górników, a na odprawy byście kupa w du***pę dostali
- 8 1
-
2009-06-16 19:52
Na razie mamy mikro MT - DT. Na razie zaczyna słabo ale i tak lepiej niż wszyscy którzy byli do tej pory, bo się nie ugiął.
- 2 1
-
2009-06-16 13:59
(1)
"Wystąpiłem do sądu o te pieniądze, bo mi się należą i takie jest prawo - mówi Paweł Wydrzyński, który po przepracowaniu w stoczni ośmiu miesięcy dostał 20 tys. zł odprawy"
Czy mnie oczy nie mylą ? dostał 20 tysiecu po przepracowaniu 8 miesiecy i jeszce mu mało?
No wiem bezczelnośc to , czy głupota?
Naprawde, niektórym to sie juz chyba w d.pach poprzewracało.- 74 4
-
2009-06-16 17:52
w tępych roboczych mózgach
- 1 4
-
2009-06-16 14:03
Czas aby rząd zrobił porządek teraz na PKP, TP i Poczcie Polskiej (8)
Stocznie - molochy deficytowe wreszcie zlikwidowane teraz czas najwyższy zrobić porządeczek na PKP , TP i Poczcie Polskiej.
Monopol rządzi a my klienci jesteśmy traktowani - "niech się Pan cieszy że wogóle może Pan pojechać/wysłać list itd.- 37 6
-
2009-06-16 14:05
(1)
I co dla kazdej z tych grup-specustawa o odprawach? toz w tym marnym budzecie juz złotówka nie zostanie.
a my podatnicy osiołki -zarabiac na specustawy, na dodatkowe odprawy, na szkolenia.- 4 0
-
2009-06-16 15:52
"I co dla kazdej z tych grup-specustawa o odprawach? toz w tym marnym budzecie juz złotówka nie zostanie."
Gorzej, że budżet i tak dokłada do różnych państwowych deficytowych branż, i póki nic się nie zmieni, będzie dokładał dalej. Lepiej raz a dobrze.
Proponowałem już, by nierentowne molochy likwidować, a aktualnej załodze dać dożywotnią pensję za nic. Protestów by nie było, a zapewne wychodziłoby to taniej niż utrzymywać latami zakład.- 1 1
-
2009-06-16 14:08
(1)
TP juz dawno jest zprywatyzowana odloczyli sie od Poczty Polskiej
- 2 0
-
2009-06-16 16:59
sprywatyzowano to złe określenie- raczej sprzedana innemu państwu....
- 1 1
-
2009-06-16 18:41
(1)
ty głupolu pewnie wszystko oddać wszystko sprzedać nic się nie opłaca a Polacy jak murzyni zapieprzać za grosze u jakiegoś niemca żyda czy francuza.ciekawe czemu pan grad milczy co dalej z majątkiem stoczni.Ponoć miały być tam produkowane statki ale już 3 termin ujawnienia szczegółów minął i co i cisza.Głupi Polaczkowie znowu dali się wydymać a takie kundle jak ty jeszcze się z tego cieszą.Budowałeś to frajerze?To po co się udzielasz?To ciebie nie dotyczy.A dodatkowe pieniądze się należą.W Szczecinie stoczniowiec dostał zgoła inny wyrok czyżby tam było inne prawo?
- 2 2
-
2009-06-16 19:55
On to budował. Swoją i swoich rodziców kasą. On to utrzymywał - swoimi podatkami. Więc to może ty chwilę pomyśl...
- 1 0
-
2009-06-16 21:58
Coś się koledze pokręciło. TP już jest zaorana od dawna.
- 0 0
-
2009-06-17 07:36
i tp i poczta ma konkurencje.. zapoznaj sie z rynkiem potem komentuj- nie wiesz ze sa inne firmy? to przegladnij neta.,
- 0 0
-
2009-06-16 14:03
Prawda jest taka... (5)
że dobry spawacz po zwolnieniu przechodzi na własną działalność gospodarczą i dostaje w spółce ok. 25zł/h. Mało? Nieee.
- 32 3
-
2009-06-16 16:33
I z tych 25zl/h musi ... (4)
I z tych 25zl/h musi przeżyć i zapłacić Zus, Podatki itp.
To jest śmieszna stawka - ja jako kierowca na czarno zarabiam ok 25zl/h a uważam, że spawacz jest bardziej wykwalifikowany, choć sam też spawać potrafię.- 5 1
-
2009-06-16 18:49
To jakaś FARSA! (3)
co Ty piszesz Wujek Zurek... 21 dni pracujących po 8h dziennie to 168h x 25zł to 4200zł. Do tego nadgodziny i weekendy w pracy płatne od 50 do 100% więcej. Podatki na ZUS i US za działalność gospodarczą to max. 1000zł. Czy minimum 3000zł na rękę to mało? Nieee.
- 7 2
-
2009-06-17 06:33
Bartek ja jestem spawaczem- 15 lat (1)
Niestety juz sie mylisz!.Odszedłem od tego fachu bo podczas kryzysku stawki spadły o 5 zł w duł i wiecej.Pracy jest coraz mniej,za nadgodziny nigdy nie było 50% ani 100% nigdy!!!! przynajmniej w spółkach.Może w samej stoczni tak jak byłeś zatrudniony.W gruncie żeczy sie urwało.Pracowałem w spółce i miałem 32 zł na godzine z tego 10% procent oddawałem na podatek bo mi sie działalności nie chciało zakładac.I tak robił 90% spawaczy w spółkach i robi.Czyli przed kryzysem zarabiałem od 5-7 tyś.Ale te pieniadze nie sa warte tego zdrowia które tracisz.
Praca beznadziejna i szkodliwa ,katorga dla organizmu,i nie ma zmiłuj min.10 godz. trzeba było pracowac +soboty i czasem niedzielę.s**** na te pieniadze już bo mam dosyc,praca -spanie jak niewolnik.- 2 0
-
2009-06-17 06:40
A co do sprawy tych ludzi.
Czyli ci co przepracowali 8 miesiecy i chcą jeszcze więcej to jako stoczniowiec powiem krótko ,gówniarzom sie porostu faktycznie w dupach poprzewracało,pracuje w stoczni ale w spółkach.Pracownik który pracuje w stoczni 8 miesiecy gówno potrafi,nie mówiąc już o spawaniu ,jedynie co to może byc pomocnikiem wyfalikowanego montera,malarza.Ale to nie tylko chodzi o stocznię ludzie są zawsze zachłanni w tak wielkim zakładzie zawsze sie znajdzie jakaś owca nienażarta,tak jak wszędzie.Nie chodzi o te 20 tys. bo gdzieś indziej to gówno by dostał odpraę a w spółce kopa naryj.
- 2 0
-
2009-06-17 13:02
trochę mało odliczyłeś na ZUS i US chyba musisz jeszcze dołożyć drugie tyle i trochę
- 0 0
-
2009-06-16 14:03
Odprawy..... (2)
Jasne inni tracą pracę i nie dostają nic a tacy stocznoiwcy którzy mają swoich przedstawicieli w postaci związków dostają grube pieniądze.......... Związki Zawodowe to jedna wielka ściema, walczą tylko o swoje interesy o interesy garstki ludzi. Resztę ludzi maję w czterech literach.........
- 37 2
-
2009-06-17 10:33
Trochę wiedzy!! (1)
Ale Stocznia należała do państwa i jak się zwalnia tyle ludzi musieli coś zrobić.
Boli cię to że ktoś dostał pieniądze ale stracił pracę a pewnie mają rodziny i kilka kredytów ja im życzę jak najlepiej!!- 1 1
-
2009-06-17 11:22
Nic nie musi zrobić!
Kończy się praca - kończy się wypłata. Proste i oczywiste.
Płacenie za niewykonaną pracę to czyste złodziejstwo - okradanie wszystkich podatników.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.