- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (154 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Samochód elektryczny naładujesz z latarni
Przy biurowcu przy ul. Polskiej w Porcie Gdynia można już naładować samochód elektryczny, podłączając go do gniazda w latarni ulicznej. To pierwsza z kilku takich ładowarek, planowanych przez Energę Oświetlenie. Przeznaczona jest do ładowania nie tylko samochodów, ale też hulajnóg czy elektrycznych rowerów.
- Uruchomienie pilotażowej stacji ładowania pojazdów jest idealną okazją do sprawdzenia w praktyce rozwiązania stosowanego w innych krajach Europy, a dotychczas niewdrożonego w Polsce. Dużą wartością dodaną jest fakt, iż na pełen montaż stacji na słupie oświetleniowym, razem z planistyką i pozyskaniem pozwoleń, potrzeba około dwóch-czterech miesięcy, podczas gdy dla standardowej wolnostojącej stacji w niektórych przypadkach może to być nawet 12-14 miesięcy - mówi Jerzy Brudnik, prezes spółki Energa Oświetlenie, która finansuje przedsięwzięcie.
W Gdyni ma stanąć jeszcze kilka takich ładowarek. Jeśli spotkają się z zainteresowaniem, będą powstawać kolejne. Dostępność stacji ładowania jest bowiem jednym z kluczowych elementów ograniczających rozwój floty elektrycznych aut.
Więcej o autach elektrycznych
Jak działa ładowarka z lampy?
Do ładowania używana jest nadwyżka mocy, która pojawiła się po wymianie oświetlenia sodowego na LED, który pobiera ok. połowę mniej energii. To ona przekazywana jest do gniazda ładowania i dzięki temu można zasilać nią baterie. W zależności od dostępności mocy ładowarki będą działać w przedziale 3,7-22 kW. Wszystkie będą dostępne przez całą dobę, więc będzie można w nich podładować baterię w ciągu dnia, jak i naładować w całości, pozostawiając na całą noc.
Opinie (137) 7 zablokowanych
-
2020-10-20 11:41
Nadwyżka mocy z oświetlenia
To tak że 100 razy za małą by ładować samochód . Teslę 30 godzin?
- 7 3
-
2020-10-20 11:43
A wystarczylo zamontowac polowie mniejszej mocy lampy :)
Do ładowania używana jest nadwyżka mocy, która pojawiła się po wymianie oświetlenia sodowego na LED, który pobiera ok. połowę mniej energii.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Samochod-elektryczny-naladujesz-z-latarni-n149787.html#tri- 2 0
-
2020-10-20 11:43
I tak ładujcie... (3)
Ładujcie kochani całą noc, samochód będzie już dawno naładowany, a energia się marnuje...
Ponadto zastanawia mnie to, że jak łącza mogą zasilać ładowarkę i latarnię jednocześnie? Coś tu jest nie tak. Powinniście zrobić próbę i dopiero wtedy obwieszczać rozwiązanie całemu światu.- 4 11
-
2020-10-20 12:08
(1)
Wystarczy drobna przeróbka istniejącej infrastruktury tzn w szafce oświetleniowej i latarni i jest to możliwe.
- 5 1
-
2020-10-20 20:28
coś za coś
Wydzieli sie jedną faze na ładowarkę i już. Ale jak padnie kabel dla oświetlenia nie będzie już rezerwy. Czyli ładowanie będzie a oświetlenia już nie do czasu naprawy kabli - pewnie z tydzień
- 0 0
-
2020-10-20 12:53
Żadne istniejące linie tego nie wytrzymają.. Przekrój kabli, itp.!
- 2 4
-
2020-10-20 11:48
Lecę już sobie zająć kolejkę.
Elektryka kupię później
- 14 0
-
2020-10-20 11:50
u mnie latarnie zapalają się wieczorem i raczej nie ma tam w dzień zasilania (5)
a nikt nie będzie ciągnąć osobnych kabli wiec trochę mnie to dziwi. No chyba ze tylko ładować można w nocy jak latarnie świecą. Bo tu sugeruje że to działa z nadwyżki (nocnej ?) czyli że jest energia gromadzona w akumulatorze ładowarki a to bezsens i to bardzo drogi byłby w realizacji
- 4 16
-
2020-10-20 12:10
(2)
Działa również w dzień i nie muszą latarnie świecić, wszystko dzięki drobnej przeróbce w instalacji.
- 5 0
-
2020-10-20 12:15
juz ty fabian nic tam nie przerabiaj
- 1 6
-
2020-10-20 20:32
drobnej ale czy przemyślanej
Zawsze to jedna faza mniej na oświetlenie, czyli też jedna alternatywa zasilenia opraw w razie awarii jakiejś fazy mniej.
- 0 0
-
2020-10-20 12:28
Elektryka dla opornych (1)
W sieci elektrycznej zasilającej oświetlenie uliczne zasilanie jest stale włączone, każda latarnia lub oświetlenie znaku drogowego włącza się za pomocą czujnika zmierzchu umieszczonego na jednej z kilku latarni (sekcja) lub każdej latarni z osobna. Czasami zdarza się też sterowanie za pomocą zegara z progamem dobowym i korekcją wschodu / zachodu słońca. S.parkski
Pomysł ładowarek przy latarniach uważam za genialny.- 3 3
-
2020-10-20 20:34
ha ha ha
Gdzie Ty masz w Polsce stałe zasilanie na latarnie?. Takie systemy stanowią ok 5% ogółu bo są za drogie i awaryjne
- 1 1
-
2020-10-20 11:53
Fajnie jak by
Było za darmo to bym pozniej dom ładował z auta !
- 9 1
-
2020-10-20 12:02
Elektryczne to nie znaczy eko
Gdzieś trzeba wyprodukować i zutylizować akumulator. A co z utratą jego mocy w latach użytkowania? Diesel jest o wiele tańszy i bardziej eko w użytkowaniu niż dzisiejsze elektryki. Żeby wyprodukować prąd to również trzeba coś spalać przypominam
- 14 8
-
2020-10-20 12:03
super
Róbmy wszystko aby dążyć do elektromobilności! brawo Energa i miasto Gdynia!
- 5 13
-
2020-10-20 12:10
mam nadzieję, że to jest płatne?
bo jeśli nie, to przypominam, ze dzięki zawierzeniu Energii obecnie płacimy dużo wyższe rachunki za prąd
- 9 1
-
2020-10-20 12:15
W Polsce jest około 3,3 mln lamp ulicznych
Jest potencjał do Blackout
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.