Fakty i opinie

Samochody nie znikną z chodnika na Słowackiego

Subiektywnie
Regularnie naprawiany chodnik jest nieustannie niszczony przez auta, które wjeżdżają na miejsca postojowe zlokalizowane przed stojącymi przy ul. Słowackiego pawilonami.
Regularnie naprawiany chodnik jest nieustannie niszczony przez auta, które wjeżdżają na miejsca postojowe zlokalizowane przed stojącymi przy ul. Słowackiego pawilonami. fot. Wojciech Chmielewski

Trwający remont ulicy Słowackiego nie tylko nie eliminuje obecnych tam patologii, ale jeszcze je utrwala - pisze radny dzielnicy Wrzeszcz Górny.



20 listopada opublikowaliśmy list otwarty (Czy ktoś panuje nad remontem Słowackiego?) radnego dzielnicy Wrzeszcz Górny Wojciecha Chmielewskiego rozgoryczonego jakością projektu i wykonawstwa remontów prowadzonych na ul. Słowackiego i Reymonta. List był skierowany do miejskich instytucji odpowiedzialnych za przebieg prac w tym miejscu oraz do służb dbających o bezpieczeństwo mieszkańców.

Przypomnijmy: remont starej ul. Słowackiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. ReymontaMapka prowadzony jest od kilku miesięcy. Warte ponad 8,5 mln zł prace rozpoczęły się w czerwcu tego roku. Mają potrwać do stycznia 2022 r.

Dziś publikujemy kolejne obserwacje dzielnicowego radnego.

***

Radni dzielnicy Wrzeszcz Górny za pośrednictwem pracowników dwóch miejskich instytucji: Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej ustalili, że chodnik o szerokości 120 cm u styku ul. Słowackiego i Reymonta (jedyne dojście do przejścia dla pieszych z pominięciem schodów!) został wykonany niezgodnie z projektem. Projekt zakładał, że szerokość chodnika przy ul. Reymonta ma być większa i powinna wynieść 180 cm.

Na chodniku o szerokości 120 cm z trudem miną się dwie osoby. Został on wykonany niezgodnie z projektem przebudowy ulicy - przekonuje radny dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Na chodniku o szerokości 120 cm z trudem miną się dwie osoby. Został on wykonany niezgodnie z projektem przebudowy ulicy - przekonuje radny dzielnicy Wrzeszcz Górny. fot. Wojciech Chmielewski
Nie podjęto jednak, jak dotąd, żadnych działań, żeby ten błąd naprawić. Inwestorem w tym przypadku jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Okazuje się natomiast, że przegrodzenia barierą jedynego odcinka chodnika wzdłuż ul. Słowackiego niezastawionego przez parkujące auta dokonali pracownicy Saur Neptun Gdańsk.

Auta parkowały na chodniku i nadal będą to robić



Jednym z najbardziej kuriozalnych rozwiązań drogowych funkcjonujących we Wrzeszczu jest tzw. "woonerf typu polskiego" przed piekarnią przy ul. Słowackiego 53Mapka. Przypomnijmy, że woonerfem, czy może po polsku: "podwórcem", nazywa się przestrzenie współdzielone o mieszanym ruchu pieszym i kołowym.

Organizacja ruchu na tym podwórcu podporządkowana jest jednak w całości poruszaniu się i parkowaniu samochodów. Pojazdy parkują wprost przed elewacją budynku, niemal na schodach, a dojeżdżają tam po chodniku, poruszając się pomiędzy pieszymi.

Przypomnijmy, że jazda wzdłuż po chodniku oraz postój z dala od krawędzi jezdni są niedozwolone (art. 26 ust. 3 pkt 3 oraz art. 47 ustawy Prawo o ruchu drogowym). Tymczasem na całej długości naszego woonerfu ustawiono słupki blokujące możliwość parkowania przy krawędzi jezdni i wręcz wymuszające jazdę po chodniku!

Szeroki plac przed budynkiem - chodnik, parking z wyznaczonymi miejscami postojowymi, a nawet schody budynku - znajdują się w całości w pasie drogowym, na działce będącej wyłączną własnością miasta. Miasto jednak od lat nie ma nad tą działką żadnej kontroli poza tym, że GZDiZ już kilkukrotnie naprawiał rozjeżdżony chodnik na wniosek Rady Dzielnicy. Były to zresztą remonty wtórne, wykonywane w ramach napraw nawierzchni chodników odtworzonych w 2015 r. ze środków RDWG na całej długości ulicy.

Z remontów na koszt podatników korzysta natomiast niemalże na wyłączność prywatny przedsiębiorca - właściciel piekarni, który prawdopodobnie (prawdopodobnie, ponieważ nigdy nie udało się uzyskać od GZDiZ stosownych dokumentów) samowolnie lub na podstawie nieznanych publicznie uzgodnień wybudował ten parking w latach 90. XX w. Mamy zatem do czynienia z klasycznym uspołecznieniem kosztów i prywatyzacją zysków.

Na wysokości piekarni, na chodnikach po obu stronach ulicy parkują samochody. Którędy mają chodzić piesi?
Na wysokości piekarni, na chodnikach po obu stronach ulicy parkują samochody. Którędy mają chodzić piesi? fot. Wojciech Chmielewski
Kapitalny remont ulicy przewidziany przy okazji wymiany instalacji kanalizacyjnej wydawał się zatem oczywistą okazją, by przywrócić w tym miejscu normalność i zorganizować ruch pieszych oraz postój pojazdów w sposób cywilizowany. Okazuje się jednak, że przerosło to GZDiZ, który uzgadniał projekt, oraz samych projektantów. W ramach remontu prowadzonego na koszt podatników dotychczasowe rozwiązanie zostanie zrekonstruowane! Powrócą nawet słupki, by nadal utrudniać pieszym ucieczkę przed ścigającymi ich po chodniku autami.

Zaplanowanie przy samej jezdni słupków wygradzających sprawi, że auta będą przejeżdżały przez chodnik i parkowały bezpośrednio przed budynkami.
Zaplanowanie przy samej jezdni słupków wygradzających sprawi, że auta będą przejeżdżały przez chodnik i parkowały bezpośrednio przed budynkami.
Piesi są jednak, jak pokazał już przykład "chodniczka" przy Reymonta, pomijaną grupą wyborców. Wszak to ich kosztem rok wcześniej zlikwidowano szeroki (300 cm), zabezpieczony przed parkowaniem chodnik przy sąsiednich delikatesach (Słowackiego 53 A), budując zatokę postojową z niewielką i meandrującą namiastką chodnika (180 cm).

Inwestycję, która służyła kierowcom przez około rok (aktualnie jest w trakcie rozbiórki w ramach remontu), zrealizowano po wyczekiwanym przez inwestora wygaśnięciu mandatów poprzedniej kadencji Rady Dzielnicy, która wielokrotnie opiniowała ten projekt negatywnie.

Wcześniej, również przez niewiele ponad rok, funkcjonował w tym miejscu zielony skwer z nasadzeniami sfinansowanymi wspólnie przez Radę Dzielnicy i ZDiZ (jeszcze przed zmianą nazwy na GZDiZ). Przed montażem słupków, o które wnioskowali radni, był on oczywiście rozjeżdżany przez auta. Zresztą nawet sama koncepcja nasadzeń została w trakcie prac zmieniona. Pracownicy ZDiZ uznali, że nie warto sadzić krzewów tuż przy krawędzi trawnika, bo i tak zostaną rozjechane lub rozdeptane - piesi omijali wówczas pojazdy parkujące na chodniku, chodząc po terenie skweru.

GZDiZ do dziś nie potrafi odpowiedzieć na pytania:

  • Czy skwer powróci, jak sugerowałaby dokumentacja projektowa, a przynajmniej jedna z wersji?
  • Czy uda się jeszcze zaprojektować normalne miejsca postojowe dla delikatesów i piekarni?
  • Czy zarządca drogi i projektant poświęcił chwilę na lekturę dokumentu przyjętego w formie uchwały Rady Dzielnicy w 2017 r., w którym zawarto analizę wszystkich problemów występujących w obszarze ul. Słowackiego omawianych z ZDiZ już od początku poprzedniej kadencji rady?

Opinie (204) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (17)

    Zbudować parkingi podziemne i po sprawie.

    • 32 68

    • To zbuduj.

      • 17 4

    • gwóźdz i po sprawie (4)

      nie spotkałem jeszcze takiego odważnego, który po pierwszej rysie zaparkowałby na tym miejscu po raz drugi

      • 7 11

      • W swój pusty łeb gwoździa wbij. (2)

        Kim ty jesteś żeby sprawiedliwość egzekwować, albo kogoś karać. Niszczenie cudzego mienia to większy d**ilizm niż parkowanie na chodniku, więc mnie jakoś nie dziwi że się tym chwalisz na forum. A że w internecie nikt nie jest anonimowy, to spodziewaj się wizyty panów w niebieskich mundurkach.

        • 9 12

        • zniszczony chodnik jest NASZ wspólny

          znaczy uważasz, że możesz go niszczyć bezkarnie?

          • 13 3

        • Chodzi o niszczenie cudzego mienia = chodników?

          • 5 1

      • kiedyś żle trafisz i zobaczysz ile dentysta obecnie kosztuje

        • 1 1

    • i będą stały puste (3)

      bo Janusz woli na trawnik wjechać, niż miałby 5 zł zapłacić

      • 16 2

      • (2)

        mogłyby być bezpłatne i problem z głowy może tak byłoby prościej

        • 1 8

        • kup ziemię, zbuduj i udostępnij bezpłatnie

          • 9 1

        • Paliwo też by mogli za darmo rozdawać o_O

          • 8 0

    • budowa parkingów podziemnych: koszt jednego miejsca: ponad 100 tysięcy złotych (5)

      koszt utrzymania : 1000 złotych rocznie. Kto ma pokryć te wydatki? Czy są kierowcy, skłonni płacić opłaty za parkowanie w wysokości pokrywającej te koszty? Ponadto warto pamiętać, że budowa wielopoziomowych parkingów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego. Bez sensu. Nie za moje podatki.

      • 8 1

      • (3)

        A rowerzyści płacą za utrzymanie infrastruktury szczególnie tej która powstała kosztem linii kolejowych? Rozebrano tory zrobiono ścieżkę rowerową i przez to jest więcej aut w mieście

        • 3 5

        • pierwsze słysze

          • 2 0

        • kolejny pracowity troll piszący o rowerzystach rozbierających linie kolejowe (1)

          Ile ci płacą za te bzdury? Naprawdę wierzysz, że kierowcy by się przesiedli na pociągi korzystające z jednotorowej linii kolejowej z pociągami jeżdżącymi ok. 5 razy na dobę w jedną stronę?

          • 2 0

          • To zobacz jak dużo turystów jeździ wąskotorówką. Myślisz że nikt by z niej korzystał gdyby było połączenie z Malborkiem? Linia kolejowa z Pszczółek do Skarszew znakomita alternatywa PKM. Ludzie walczyli o nią lecz stwierdzono że lepiej rozebrać. Linia Puck Krokowa odbywał się tam ruch drezynowy jednak rozebrano i zrobiono ścieżkę rowerową. Takich historii jest wiele. Cieszmy się z PKM bo tam też były plany drogi dla rowerów

            • 5 1

      • dopłacanie do zbiorkomu i budowy ścieżek rowerowych nie z moich podatków

        • 1 2

    • Wybudować parkingi podziemne w dzielnicy Wrzeszcz ? Trochę deszczu popada i twoje parkingi zmienią się w zbiornik retencyjny . Parkingi piętrowe to może miałby sens ale pytanie kto i za co postawi ?

      • 3 0

  • W Polsce to w ogóle samochodoza panuje (28)

    I nadzwyczajnie duże przyzwolenie wszelkich służb do parkowania jak się chce i gdzie się chce. Smutne, tym bardziej jak się zobaczy jak to uporządkowane jest na zachodzie i jak ładnie u nich na chodnikach.

    • 134 34

    • (7)

      Brak parkingów i tyle w temacie.

      • 4 31

      • Rozlazłe miasto powoduje, że o przesiadce (6)

        na zbiorkom możr tylko pitolić jeden ignorant z drugim mieszkający gdzieś przy SKM

        • 13 10

        • (5)

          O konieczności jazdy samochodem zazwyczaj pitolą ignoranci ktorzy nie pomyśleli o komunikacji przy wyborze mieszkania.

          Nie tylko cena za m2 się liczy...

          • 5 8

          • Niestety liczy się tylko cena. I wybiera się między Południem albo Osową. Reszta to jakieś dekoracje. Nie wiem kto tam mieszka. (4)

            • 3 5

            • nieprawda. Liczy się nie tylko cena ale i wyobraźnia (lub jej brak) (2)

              codzienne korzystanie z samochodu bardzo ogranicza wyobraźnię.

              • 2 0

              • Co to za waluta albo dopłata ta wyobraźnia? (1)

                Myślisz, że to jakiś masochizm? Chętnie wymienię swoje mieszkanie na taki sam standard gdzieś w pasie nadmorskim.

                • 0 1

              • Pff, taki sam standard. A może właśnie te wymagania należałoby obniżyć?

                • 0 0

            • z konia spadłeś tam nikt nie chce mieszkać

              • 1 0

    • 100 złotych mandatu nikogo nie odstrasza (6)

      Służby nie są w stanie ogarnąć tego co się dzieje. Dziesiątki tysięcy nieprawidłowo zaparkowanych aut. Karanych jest ułamek procenta i to karą w formie żartu. Dzienne parkowanie kosztuje więcej niż mandat od służb za nieprawidłowe parkowanie stąd bardziej opłaca się źle parkować:) Teraz Polska:)

      • 19 3

      • za nieposprzątanie kupy po swoim psie niby to grozi mandat 500zł (1)

        a słyszał ktoś by ktokolwiek dostał za to mandat?
        - bo w Polsce tworzy się fikcję prawną ... zwiększa kary - ale ich i tak nikt potem nie egzekwuje!
        a na świecie już od dawna wiedzą - nie sama wysokość, a nieuchronność kary jest odstraszająca!
        np. w USA sam widziałem ... dosłownie 1 minuta po czasie parkowania i już przy samochodzie stoi pani z bloczkiem mandatowym i fotopstrykiem...

        • 15 4

        • Z parkowaniem to u nas jest jeszcze lepiej, zaparkuj na parkingu zarządzanym przez europark. Bilet ważny do 12:00, o 12:00 kilka sekund już jest mandat.

          • 0 0

      • za jazdę po chodniku pojazdem spalinowym można 500zł wystawić. wystarczą chęci. (3)

        • 8 0

        • a kto ma to robić?

          Straż miejska jest albo na zdalnym albo patroluje centrum i obszary płatnego parkowania...
          Policja niewspółmiernie teraz zajęta pałowaniem kobiet i przepychankami z rolnikami

          • 7 3

        • (1)

          No dobra ale co zrobić, jeżeli ten układ został tak d**ilnie zaprojektowany?

          • 0 3

          • układ nie został d**ilnie zaprojektowany

            układ został d**ilnie zawłaszczony przez użytkowników samochodów - najbardziej terenochłonnych środków poruszania się po mieście.

            • 3 1

    • (3)

      pewnie z dostawa towaru do sklepu to gościu powienien tak jak ty na deskorolce jeździć i po jednej zgrzewce wody dostarczac , wtedy bedziesz zadowolony z porządku jaki jest.

      • 2 17

      • Który z powyższych na zdjęciach to zaopatrzenie? (1)

        • 17 3

        • wszyscy !!!

          wpadli do sklepu - by się zaopatrzyć

          • 9 4

      • Gwoli wyjaśnienia

        Dostawy do sklepu odbywają się od strony ul. Reymonta

        • 6 0

    • To prawda

      Ostatnio widziałem jak vw jechało wzdłuż wąskiego chodnika pełnym pieszych.
      Radiowóz przejeżdżał obok, zwolnił i..... pojechał dalej
      Nie ma żadnego pożytku z policji w naszym kraju.

      • 12 2

    • nie tyle w Polsce, co w Trójmieście (1)

      w Kraku, Wawie, Wrocku, czy Poznaniu ludzie już się trochę z tego wyleczyli. My nadal jesteśmy mentalnie gdzieś na poziomie Radomia.

      • 7 7

      • To, że ty jesteś z Radomia to widać po wPiSie antyTrójmiejskim.

        A w Warszawie to raczej nigdy nie byłeś, skoro chwalisz tamtejszych kierowców.

        • 2 7

    • W Miastach europy zachodniej likwiduje sie parkingi ,a parkowanie w niedozowlonym miejscu (4)

      natychmiast przyjedzie laweta a to kosztuje 300 euro!Jest tez mnóstwo coraz więcej innych ograniczeń dla aut!W Polsce która jest na poziomie kołchozu a sredni wiek auta to 15 lat i na dodatek nie sprawny z wyciętymi katalizatorami itp. bo za łapówke na każdej wsi dostaniesz pieczatkę.A teraz zima każdy uruchamia swojego szrota na 15 minut zanim odjedzie by się nagrzał, w miastach zachodnich za takie cos jest 150 euro mandatu! Unas wolna amerykanka bez karności .Auto nie jest żadnym przywilejem w miescie przeciwnie jest szkodnikiem dlatego nakładane na niego sa koszty i ograniczenia !!Ale w Polsce jest odwrotnie to pieszych, rowerzystów,traktuje się jak szkodników i intruzów !!

      • 6 5

      • w USA to lawety priv.$$$ nawet krążą nieustannie po mieście - jak sępy

        każdy zgłoszony źle zaparkowany samochód - znika w kilkanaście minut...
        potem trzeba z godzinę jechać przez miasto 2mil za rogatkami i tam już KASA czeka na opłaty - za holowanie, za postojowe ... mandat
        - kilkanaście rodzin się z tego dobrze utrzymuje

        • 4 2

      • zależy przez kogo

        koszty korzystania z samochodów powinni ponosić ich użytkownicy

        • 0 0

      • Na zachodzie nie likwiduje się linii kolejowych po to by wybudować tam ścieżki rowerowe

        • 2 0

      • Zachód taa USA, UK człowieku tam to jest życie, nie to co tutaj.

        • 0 0

    • srozę to Ty masz w głowie

      • 0 2

  • (5)

    Zniszczony chodnik i krzywy słupek wygląda delikatnie mówiąc nieciekawie.

    • 58 6

    • wręcz przeciwnie ........ wygląda oldskulowo i hipstersko

      słowem miodzio!

      • 1 4

    • (1)

      jak właścicielem terenu parkingu jest piekarnia to jak zamierzacie ich zmusić do zmiany priorytetów? Parkowanie skośne przy ulicy - chodnik od strony piekarni?

      • 2 0

      • Przecież jest napisane, że miasto jest właścicielem wszystkiego, nawet schodów do piekarni.

        • 1 1

    • ścigać wykonawcę, że ziemia upadła i popękały płyty, proste, tylko kto to w pl odbiera, urzędnicy po administracji

      • 0 1

    • Nie tylko wygląda nieciekawie ale może być zagrożeniem. Dawno temu moja siostra potknęła się o taką wyrwę w chodniku tylko że niestety stopa się zaklinowała w tej dziurze i trzasnęła noga w udzie. Udało się co prawda całkiem wysokie odszkodowanie od spółdzielni wywalczyć ale zanim chodnik naprawili w tym miejscu minęły kolejne lata.

      • 0 0

  • (1)

    Wysłać szwadron straży miejskiej i po mandacie lub dwóch szybko się nauczą

    • 40 13

    • Ktoś tu chyba nie przeczytał treści artykułu...

      • 5 2

  • Wprowadzić opłatę klimatyczną, 1000zł msc od prywatnego samochodu w mieście. (18)

    Problem się rozwiąże. Dzieci będą łazić do szkoły i na zajęcia z buta lub komunikacją miejską tak jak jeszcze 30 lat temu.

    Dorośli będą jeździć autobusem/kolejką do pracy. Nie będzie takich korków, więc komunikacja będzie wydajniejsza.

    Jazda rowerem będzie bezpieczniejsza

    Rozwiąże się problem z parkowaniem, hałasem i spalinami.

    Zakupy można zrobić wracając z pracy i przynieść je w siatkach, ewentualnie sprawić sobie wózeczek.

    • 55 73

    • (3)

      Jak by się spełniły twoje wizje to ty byś siedział w łagrze albo innej komunistyczej kolonii karnej zza to ze za mało % normy wyrobiłes w swoim zakladzie pracy .

      • 15 14

      • Dokładnie jak w Singapurze lub w Amsterdamie? (2)

        • 7 8

        • jeszcze do lat 70tych Singapur był największym śmietniskiem w Azji (1)

          ale jak wprowadzili mandaty po 1000$ choćby za rzucenie papierka czy gumy do żucia...
          - to się ich społeczeństwo szybko wychowało!

          • 9 1

          • W Singapurze prawo do posiadania samochodu jest uwarunkowane spełnieniem wielu warunków

            za wjazd samochodem na wiele części obszaru tego miasta- kraju się płaci. Po prostu obciąża się użytkowników samochodów kosztami, które generują.

            • 6 2

    • Ja bym od internetu kolejny podatek wprowadził. (1)

      Może niektórzy idioci zaczęliby czytać książki zamiast spamować.

      • 20 5

      • Podatek od takich miernot życiowych jak Ty.

        • 2 12

    • Jeszcze jeden czubek...

      • 5 5

    • (2)

      Tylko że świat się zmienił miasto było mniejsze po szkole dzieciaki miały mniej zajęć ludzie mniej pracowali czas ma większą wartość niż kiedyś . Zatrzymałeś się w miejscu teraz nie żyje się na szczęście tak jak 30 lat temu. Trzeba być ograniczonym żeby tego nie widzieć. Chcesz nosić siaty to sobie noś żyj tak jak chcesz ale nie zmuszaj innych żeby byli tacy jak ty. Niektórzy szkołę maja na drugim końcu miasta.

      • 4 7

      • A zastanowiłeś się, dlaczego jest tak jak piszesz?

        Spędzamy więcej czasu na pracy i dojazdach, bo jacyś geniusze typu "nasz Wiesiu" tak zaprojektowali Gdańsk: rozrzucone w przestrzeni małe osiedla, wielkie odległości do pokonania. Mieszkałem jako dziecko na prlowskim blokowisku i tam wszystko było pod ręką, przystanek, przychodnia, szkoła, sklepy. Nie było potrzeby jeździć za każdym drobiazgiem do miasta.

        • 10 3

      • Ludzie nadal mieszkają na Dolnym Tarasie i poważnie, nie ma potrzeby posiadania samochodu.

        Jak ktoś mieszka w Baninie, Przodkowie czy na ZIelonych Tarasach to już gorzej. Dlatego trzeba poprawić tam komunikację miejską, zbudować szkoły, szpital...

        • 2 3

    • Ja proponuję 2000/mc za rower. (2)

      Może przestaną obcisłogaci jeździć po chodnikach.

      • 4 6

      • ale ty trolciu chodnikiem nie chodzisz ty po chodniku jeździsz swoim trującym spalinami 3 tomowym złomem

        I to tobie wszędzie piesi przeszkadzająi rowerzysci.

        • 5 1

      • chcesz tyle mi płacic?

        ok. to podaje numer konta

        • 1 0

    • Czyli dokladnie tak jak jest w karajach europy zachodniej i skandynawista od kilkunastu lat

      • 2 0

    • (1)

      Koniecznie coroczne opłaty za korzystanie rowerem po mieście 200 zł. Dodatkowo ubezpeczneie OC rowerzysty 400 zl rocznie. Za zła jazdę rowerem po chodniku lub w miejscach zakazanych przepadek roweru. Za jazdę w słuchawkach 500 zł, Za zbyt szybka jazdę rowerem 300 zł I przestaną wreszcie cwaniakować ped**arze.

      • 5 4

      • a może OC 1500

        • 0 0

    • Najwiecej aut jest spoza miasta

      • 2 0

    • Wzrośnie też społeczna frustracja. Wyobrażasz sobie by dziś wszyscy zostawili auta i wsiedli do komunikacji miejskiej? Bez tego jest już zapchana. Często komunikacja miejska jest tak skonstruowana, a raczej przejazd nią, że nawet bez korków zabiera o wiele więcej czasu jak jazda autem, a nawet przejazd rowerem! Brak zatorów tutaj nic nie zmieni. Ludzie pracują różnie, o ile nie jesteś kasjerem w sklepie to często do pracy trzeba dojechać dalej. Co do zakupów to dziękuję latać z torbą codziennie, wolę zrobić raz na tydzień czy dwa duże zakupy niż marnować codziennie czas na stanie w kolejkach.

      • 0 0

  • aż dziw bierze (6)

    Słowackiego wymarła po otwarciu Żołnierzy Wyklętych i to dosłownie ruch wymarł jest wiele takich podobnych ulic np Łódzka obok Havla która stoi do dziś nietknięta kto się uparł z tą Słowackiego ??? Coś tu śmierdzi, jest tyle innych ważniejszych ulic do wyremontowania o znacznie większym ruchu chociażby Grunwaldzka nasz wizytówka ( chodzi o prawy pas )

    • 20 49

    • Sam żeś wymarł. Droga dojazdowa dla wielu mieszkańców, stacja benzynowa i Kościół. (2)

      • 13 2

      • (1)

        Niech chodzą na piechotę zaorać

        • 1 6

        • W sumie to jest bardzo dobry pomysł.

          Zrobić parking na wjeździe, a resztę zaorać i zrobić wygodny szeroki chodnik, może tylko z dojazdem dla służb i dostaw. Te 300m każdy, nawet niepełnosprawny, spokojnie pokona, jeśli tylko będzie równa nawierzchnia i brak barier.

          • 0 0

    • smierdzisz ty ze swoja sPISkowa teoria.

      Ramen

      • 4 3

    • Wymarło? Teraz podczas remontu tylko jest większy spokój, a tak to codzienne korki, gdyż samochody jadące z kierunku polanki/chrzanowskiego skręcały na "starą" drogę zamiast już jechać na "nową"...Co do Łódzkiej, to faktycznie stała się drogą "osiedlową", ale gdyby dało się nią pojechać w dół i włączyć bezpośrednio w Świętokrzyską to w dolnym odcinku więcej samochodów by z niej korzystało.

      • 6 1

    • Słowackiego

      Ta ulica jest hmm no w fatalnym stanie, skoro sanitarka była do wymiany, to bez sensu rozkopac, zakopać i za kilka lat kolejny remont, a ruch na Słowackiego, w godzinach szczytu można się zdziwić, bywa naprawdę spory

      • 2 0

  • Chodnik dla pieszych, to przejść się po parkujących tam autach, aż im karoseria się wgniecie. (1)

    To jedyny sposób na durni.

    • 50 16

    • uważaj żeby ktoś nie przeszedł się po twoim rowerku

      • 0 2

  • Polska to dziki kraj bezprawia:) (1)

    Parkowanie to już w ogóle dramat:) Afrykańśkie standardy:) Do tego większość uważa, że im się należy darmowe miejsce parkingowe wszędzie gdzie podjadą:) Wystarczy pojechać do cywilizowanej Europy:) Tam nikt nie parkuje niezgodnie z przepisami:) I ciężko o darmowe miejsce parkingowe:)

    • 60 14

    • to pojedź i tam zostań

      • 6 5

  • Opinia wyróżniona

    Władze Gdańska dziela gdańszczan na lepiej i gorzej traktowanych (7)

    Lepiej: kierowcy samochodów: anarchia parkingowa, nieudolna straż miejska, rozpędzanie się, zielone fale itp ogólnie bezkarność koerowcow
    Gorzej: piesi i osoby korzystające z komunikacji miejskiej: mnóstwo kontroli przez prywatną firmę, krótkie zielone na przejściach dla pieszych, zastawianie chodników przez samochody

    • 103 37

    • władze PiS dzielą Polaków (1)

      a kaczyński podzielił Nas na tych: co stali TU i tych co spali słodko sobie tam gdzie spało ZOMO

      • 7 13

      • Idż w piz**** z tym politycznym trupem

        Artykuł o nielegalnym parkowaniu jest, a ty z polityką wyjeżdżasz!

        • 15 3

    • (3)

      To zamiast krzyczeć, że kierowcy są źli, spróbujcie władze przekonać, żeby coś z komunikacją miejską zrobiła.

      • 3 8

      • Co ma zrobić, jak autobusy stoją w korkach (1)

        A najbardziej istotny teraz w mieście tramwaj jest blokowany od 5 lat przez bandę oszołomów?

        • 10 2

        • Co zrobić, jeżeli porzuciłem samochód, a częstotliwość przejazdu autobusów się nie zwiększyła? I teraz ludzie ściskają się w środku zarażając się wzajemnie?

          Ostatnio był artykuł o tym, jak kierowcy w Gdyni narzekają, że nie mają już tej dodatkowej, wydzielonej przestrzeni. A gdzie jest ta dodatkowa, wydzielona przestrzeń dla pasażerów?

          • 4 5

      • bez zdecydowanego postawienia na poprawę warunków ruchu pieszych

        w tym na poprawę komfortu i bezpieczeństwa na dojściach do przystanków komunikacji miejskiej niewiele się zmieni. Ponadto warto pamiętać, że w świetle doświadczeń wielu miast więcej osób jest skłonnych przesiadać się z samochodu na rower niż z samochodu na komunikację publiczną (zwłaszcza w czasie pandemii). Dlatego warto wykorzystać obecny kryzys "pandemiczny" na śmiałe działania na rzecz poprawy warunków ruchu pieszych i rowerzystów. Warto działać tak, by nie zmarnować paradoksalnej szansy stwarzanej przez obecny kryzys.

        • 3 2

    • mnei to caly cas dziwi

      ze za brak bilety ważnego 3,80zl ponosi sie kare w wysokosci 50 krotnosci, lub 25 krotnosci, placone na miejscu. I kontrole sa regularne i bolesne.

      A za niszczenie chodnika czy zieleni, kosztujacej tysiace zlotych, jest 50zl mandatu, w najgorszym wypadku, najczesciej pouczenie. I tzreba miec niesamowite szczescie, bo nikomu nie zalezy na kontroli tego

      • 20 2

  • i z wielu innych chodników

    bo taki mamy klimat. Ech, ci roszczeniowi piesi ...

    • 15 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.