- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (198 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (162 opinie)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (71 opinii)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (141 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (55 opinii)
Sentymentalna sprzedaż majątku Stoczni Gdynia
Modele statków, obrazy, koło żurawia stoczniowego, a nawet dyskietki na kilogramy. To wszystko czeka na chętnych w magazynach Stoczni Gdynia. Właśnie ruszyła sprzedaż składników majątku gdyńskiego zakładu. To ostatnia szansa, by kupić sobie kawałek Stoczni na pamiątkę.
Na sprzedaż wystawione zostały też narzędzia oraz części do maszyn. Niektóre z nich - takie jak piła tarczowa, czy amortyzatory - można kupić za kilkudziesiąt złotych. Jeśli jednak zdecydujemy się na zakup koła do żurawia stoczniowego, będziemy musieli wydać ok. 25 tys. zł.
Sprzedający mają nadzieję, że dużym powodzeniem będą się cieszyły modele statków, obrazów i rzeźb jakie zdobiły biura Stoczni Gdynia.
- Te rzeczy niosą ze sobą wiele wartości emocjonalnych - mówi Patryk Michalak, prezes Stoczni Gdynia. - Gdybym mógł wybierać to chciałbym, aby te pamiątki trafiły do jednego klienta instytucjonalnego. Takiego jak Muzeum Miasta Gdyni czy Instytut Morski. Stanowiły one świadectwo świetności zakładu w Gdyni.
Na sprzedaż wystawione zostały modele masowców, tankowców, zbiornikowców, kontenerowców, gazowców, trawlerów i samochodowców, które były produkowane przez Stocznię Gdynia. Kosztują od 1,7 tys. zł do nawet 9,5 tys. zł. Najdroższy jest model kontenerowca. Mniej, bo jedynie 1,7 tys. zł trzeba zapłacić za model doku pływającego, a model nadbudówki statku kosztuje jedynie 1,2 tys. zł.
- Prowadziliśmy już wstępne rozmowy na temat przejęcia części pamiątek po stoczni. Jednak na obecną chwilę nie podjęliśmy konkretnych decyzji w tej sprawie - mówi Dariusz Małszycki, dyrektor Muzeum Miasta Gdyni.
Jak twierdzi dyrektor Małszycki wszystko zależy od ceny, jaką sprzedający będzie chciał uzyskać za wszystkie eksponaty oraz od tego czy muzeum znajdzie miejsce na magazynowanie i na wystawę eksponatów.
Wszystkie oferty w sprawie zakupu części majątku stoczni należy składać w formie pisemnej na adres Stoczni Gdynia, ul. Czechosłowacka 3 , 81-969 Gdynia. Oferty kupna mogą składać wszyscy zainteresowani - zarówno osoby fizyczne jak i prawne. Dokładny opis zawarty jest w regulaminie sprzedaży.
Miejsca
Opinie (120) 7 zablokowanych
-
2010-10-26 14:12
Chciałam tylko zapytać kto będzie spłacał te długi pozoztawione przez rząd PO i z czego zamierza je spłacić? (2)
- 16 7
-
2010-10-26 14:24
Jarek ma kasiorke to splaci
Bo to jedyny prawdziwy Polak
- 1 8
-
2010-10-26 14:20
Jakie dlugi ,ze tak sie zapytam
- 2 6
-
2010-10-26 13:59
W końcu nie będziemy wszyscy dopłacać do nieopłacalnej produkcji :) (1)
- 9 11
-
2010-10-26 14:22
niedługo nie będziesz do niczego dopłacał
bo cała produkcja będzie w Chinach dla niemieckich firm. Polacy na emigrację.
- 5 2
-
2010-10-26 14:15
Sprzedać w PIS-duu i zaorać ten socjalistyczny zardzewiały skansen. Ostatnio byłem w Stoczni służbowo i to co zobaczyłem to dramat. Nawet z wejściem na teren był problem, jakis Kaszub na bramie, drogi jak po bombardowaniu, wszędzie rdza i brud.
- 4 13
-
2010-10-26 13:56
A zapas niespalonych związkowych opon też będzie można nabyć? (1)
- 14 7
-
2010-10-26 14:07
To jest na ostatnie palenie w obronie modeli
- 4 1
-
2010-10-26 14:01
Związki zawodowe winne (1)
Przemysł stoczniowy w Polsce to rozwijał się głównie za czasów PRL-u jak statki od nas kupował Związek Radziecki. Po upadku komunizmu powinni sprzedać te stocznie i może by się uratowały. W latach 90. chcieli je kupić Niemcy ale wtedy oczywiście związkowcy w krzyk: nie można, stocznie muszą być państwowe, nie można ich prywatyzować. Później, jak pod państwowym zarządem zaczęły podupadać, wtedy prywatyzować, ale wtedy już nikt ich nie chciał. Związkowcy są winni tego, że w Polsce upadł przemysł stoczniowy.
- 14 12
-
2010-10-26 14:05
strzelam ze 80%szlo do ZSRR
A jaka jazda byla.Kasa za statki szla do Warszawy.A stocznia na zakupy dewizowe musiala brac kredyty w dewizach od panstwa.To bylo tak poplatane ze nikt nie wiedzial o co chodzi
- 6 1
-
2010-10-26 13:48
Hieny (1)
do dziela , taka stocznia , chluba Gdyni , dziekujemy wam rzadowe nieudaczniki !!
- 40 28
-
2010-10-26 14:04
pretensje to ty mozesz miec co najwyzej do zwiazkowcow
- 6 8
-
2010-10-26 13:53
Szkoda stoczni :( (2)
Polski przemysł stoczniowy tak ładnie rozwijał się przez te wszystkie lata... A teraz wszystko szlag trafił. Gdzie te czasy, kiedy o polskie statki zabijali się armatorzy krajów całej Europy?
- 18 3
-
2010-10-26 14:02
Jak zobaczysz ile statkow poszlo do naszych wyzwolicieli to sie za glowe zlapiesz
I ciekawe jak oni placili za te statki
- 2 0
-
2010-10-26 13:54
Zwlaszcza rosjanie
- 2 3
-
2010-10-26 14:01
W jaki sposób coś państwowego stało się prywatne za zeta i zbankrutowało
rozgrabili wszystko w białych rekawiczkach kolesie z trójmiejskich rautów. Czemu ja się pare lat wcześniej nie urodziłem ;)
- 16 3
-
2010-10-26 13:58
Tylko (1)
P O dziękować wiodącej do "dobrobytu " partii za likwidację wszystkiego co polskie . Jedyny sukces kolejnych "polskich " rządów , wzrost bezrobocia i wzrost emigracji zarobkowej "za chlebem". To sukcesy sierpniowych strajków
- 16 14
-
2010-10-26 14:00
HAHAHAHAH
Dobre :)
- 1 4
-
2010-10-26 13:52
To jak będę chciał sobie kupić narzędzia to muszę się zwrócić pisemnie z prośbą
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.