• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sezon na "pasażery"

AS.
1 czerwca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Lato i wiosna 2004 r. upłyną w gdyńskim porcie pod znakiem wizyt statków pasażerskich - będzie to najlepszy rok w 82-letniej historii portu - spodziewane są aż 82 zawinięcia dużych statków z pasażerami na pokładzie. Sezon statków pasażerskich został zainaugurowany 26 maja br., kiedy to przy nabrzeżu Francuskim gdyńskiego portu zacumował wycieczkowiec "Grand Princess", długości 289 metrów, pływający pod banderą Bermudów. Statek ten jeszcze dziesięciokrotnie pojawi się w tym roku w gdyńskim porcie, mając na swoim pokładzie 2600 pasażerów.

- Gdynia staje się tradycyjnym miejscem zawinięć statków pasażerskich, dlatego też stawiamy na rozwój ruchu pasażerskiego - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Z wizyt statków pasażerskich wynika olbrzymia korzyść nie tylko dla portu czy miasta ale także dla całego regionu. Naszą ofertę portową staramy się zawsze uatrakcyjnić i w zależności od wielkości statku - największe jednostki cumują wyłącznie przy nabrzeżu Francuskim, które znajduje się tuż przy wejściu do portu, natomiast jednostki mniejsze przy nabrzeżu Pomorskim. Podczas jednoczesnej wizyty dwóch dużych jednostek - jedna z nich cumuje przy nabrzeżu Polskim.

Będzie to także rok rekordowy w ruchu pasażerskim i to nie tylko z powodu wizyt statków pasażerskich, ale również dzięki dużemu ruchowi w terminalu promowym.

- Gdynia jest portem numer jeden w ruchu pasażerskim i będziemy robić wszystko, żeby to pierwszeństwo utrzymać - dodaje prezes Jarosiński. - Dlatego nie tylko zachęcamy armatorów do zawijania do naszego portu, ale przede wszystkim inwestujemy w infrastrukturę portową.

W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej obecnie najważniejszą sprawą dla gdyńskiego portu jest uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa. Każdy portowy terminal ma swojego oficera ochrony, który współpracuje z oficerem ochrony Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Problem bezpieczeństwa w porcie potraktowano bardzo poważnie - wykonano już wiele różnorodnych zadań pozwalających na to, aby 1 lipca br. legitymować się międzynarodowym certyfikatem bezpieczeństwa, zgodnym z IMO ISPS Code. To podstawowy warunek, bez którego nie można sobie wyobrazić portowej działalności w dzisiejszej rzeczywistości.
Głos WybrzeżaAS.

Opinie (39)

  • super!

    Widziałem Grand Princess. Olbrzymi jak wieżowieć. Było go widać aż z Kamiennej...

    • 0 0

  • moze ja zle widze o tej godzinie, ale na burcie widze "Birka Princess" a nie "Grand Princess"... ;)

    Fajne fotki statku udostepniali ludzie na pl.regionalne.trojmiasto

    • 0 0

  • a molo w sopocie i tak jest dłuższe:P
    prawie 300 metrów robi wrażenie, ciekawe jaka jest nośność?
    2600 luda i pewnie z 1500 obsługi daje gwarancje "pieknej katastrofy" gdyby coś......

    • 0 0

  • "Lato i wiosna 2004 r. upłyną w gdyńskim porcie pod znakiem wizyt statków pasażerskich" i "Sezon statków pasażerskich został zainaugurowany 26 maja br."
    dużo tej wiosny nie załapią, niby jeszcze trrochę czasu do pierwszego dnia lata ale czerwiec odbierany już jest jako miesiąc letni, jakoś im tak niefortunnie wyszło...

    • 0 0

  • dla porównania
    queen mary 2 (największy) 150 tys BRT, 345 m dł, 2600 pasażerów
    titanic 46 tys BRT, 269 m dł, 2440 pasażerów
    stefan batory 15 tys BRT, 153 m dł, 854 pasażerów

    • 0 0

  • to porównanie do mola czy do pasażerów które maja przypływać??

    • 0 0

  • mmm..

    wybrałem się wczoraj na dworzec morski by obejrzeć ten statek. po godzinie 22:00... mmm.. miodzio. Same światła, niczym titanic :) . polecam na wieczorny spacerek :) .

    • 0 0

  • wszystkiego dobrego dla dzieciaków

    szczególnie dla galluxa

    • 0 0

  • dzięki kolego dorosły (ale do czego?)
    i obym nigdy nie był podobny do moich rówieśników:P

    • 0 0

  • Grand Princess.

    Drogi "gallux" Grand Princess zabiera 1100 personelu do obslugi a nie 1500.Mialem to szczescie pracowac na takim stateczku,heh

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane