• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sezon na "pasażery"

AS.
1 czerwca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Lato i wiosna 2004 r. upłyną w gdyńskim porcie pod znakiem wizyt statków pasażerskich - będzie to najlepszy rok w 82-letniej historii portu - spodziewane są aż 82 zawinięcia dużych statków z pasażerami na pokładzie. Sezon statków pasażerskich został zainaugurowany 26 maja br., kiedy to przy nabrzeżu Francuskim gdyńskiego portu zacumował wycieczkowiec "Grand Princess", długości 289 metrów, pływający pod banderą Bermudów. Statek ten jeszcze dziesięciokrotnie pojawi się w tym roku w gdyńskim porcie, mając na swoim pokładzie 2600 pasażerów.

- Gdynia staje się tradycyjnym miejscem zawinięć statków pasażerskich, dlatego też stawiamy na rozwój ruchu pasażerskiego - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Z wizyt statków pasażerskich wynika olbrzymia korzyść nie tylko dla portu czy miasta ale także dla całego regionu. Naszą ofertę portową staramy się zawsze uatrakcyjnić i w zależności od wielkości statku - największe jednostki cumują wyłącznie przy nabrzeżu Francuskim, które znajduje się tuż przy wejściu do portu, natomiast jednostki mniejsze przy nabrzeżu Pomorskim. Podczas jednoczesnej wizyty dwóch dużych jednostek - jedna z nich cumuje przy nabrzeżu Polskim.

Będzie to także rok rekordowy w ruchu pasażerskim i to nie tylko z powodu wizyt statków pasażerskich, ale również dzięki dużemu ruchowi w terminalu promowym.

- Gdynia jest portem numer jeden w ruchu pasażerskim i będziemy robić wszystko, żeby to pierwszeństwo utrzymać - dodaje prezes Jarosiński. - Dlatego nie tylko zachęcamy armatorów do zawijania do naszego portu, ale przede wszystkim inwestujemy w infrastrukturę portową.

W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej obecnie najważniejszą sprawą dla gdyńskiego portu jest uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa. Każdy portowy terminal ma swojego oficera ochrony, który współpracuje z oficerem ochrony Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Problem bezpieczeństwa w porcie potraktowano bardzo poważnie - wykonano już wiele różnorodnych zadań pozwalających na to, aby 1 lipca br. legitymować się międzynarodowym certyfikatem bezpieczeństwa, zgodnym z IMO ISPS Code. To podstawowy warunek, bez którego nie można sobie wyobrazić portowej działalności w dzisiejszej rzeczywistości.
Głos WybrzeżaAS.

Opinie (39)

  • Felix

    Juz niedługo tam popływają,Gdańsk będzie budował nową bazę promowo-pasażerską w Porcie Północnym,więc za około 3 lata pasażery będą przybijać już bezpośrednio do Gdańska,autokary będą bliżej do miasta niż z Gdyni.

    • 0 0

  • Człowiek z 3city

    Piszesz,że w portach pustki,ale port w Gdańsku przeładował od stycznia do kwietnia ponad 8 mln ton towarów,najwięcej od kilku lat,w stosunku do roku ubiegłego wzrost wynosi 25%.

    • 0 0

  • Czas na polskie pasażery

    Flota polska dysponuje ostatnio jedynie promami przewożącymi pasażerów praktycznie tylko przez Bałtyk. To są bardzo atrakcyjne rejsy, lecz pozostaje po nich oprócz wielu interesujących wspomnień lekki niedosyt, ponieważ skoro jest się już na pełnym morzu i odczuwa się to romantyczne kołysanie - chciałoby się bezsprzecznie popłynąć hen w daleki świat. Dlatego przedsiębiorstwa żeglugowe w Polsce powinny wyczarterować chociaż jedną jednostkę pływającą, która odbywałaby rejsy międzykontynentalne na przykład do Stanów Zjednoczonych, Kanady, do krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Takie rejsy byłyby naprawdę bardzo atrakcyjne i sławiłyby polską banderę na całym świecie. Nadszedł już czas, by o tym pomyśleć. Doskonałą okazją ku temu jest nasze wstąpienie do Unii Europejskiej - wielki zaszczyt i wyróżnienie dla całego naszego kraju.

    • 0 0

  • Met

    Ale z Ciebie musi byc kretyn!!!!! siedisz przed kompem i wypisujesz czego to nie buduja w Gdansku...cos czuje ze ty nigdy nie byles w innym miescie...skad sie tacy biora????

    • 0 0

  • Met

    Masz całkowitą racje.
    Gdynia daje tylko kawałek nabrzeża, ale to już niedługo.

    wROC to debil nie przejmuj się tym zerem.
    Tego typu szmat w sieci jest pełno.

    • 0 0

  • wroc

    a czy ja pisalem ze gdynia jest lepsza???anty to ty jestes ale myslacy...

    • 0 0

  • wroc

    Przynajmniej raz w miesiącu,z racji obowiązków zawodowych jestem w każdym z 10-12 największych miast w Polsce,więc nie siedzę tylko przed kompem.

    • 0 0

  • wszedzie ale nie na polskiej ale wstyd

    • 0 0

  • Grand Princess

    Do Galluxa:jesli chcesz wiecej informacji to wejdz na strone www.princess.com Grand princess:Passenger Capacity: 2600
    Tonnage: 109,000
    Builder: Fincantieri Cantieri Navali Italiani, Monfalcone, Italy
    Cost: Approximately $450 million
    Registry: Bermuda
    Inaugural Cruise: May 26, 1998
    Length: 951 feet
    Beam: 159 feet
    Height: 201 feet
    Decks: 18
    Passenger Space Ratio: 42
    Passenger Cabins:1,300 total cabins

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane