- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (304 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (247 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (103 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (245 opinii)
Siedmiu chętnych do budowy kładki na Ołowiankę. Najniższa oferta za 7,6 mln zł
Jeśli DRMG wybierze najtańszą ofertę na budowę kładki nad Motławą na Ołowiankę , to obiekt powstanie za ok. 7,6 mln zł. Miasto zaoszczędzi na inwestycji, bowiem na ten cel przeznaczyło 10 mln zł. Kładką pójdziemy w połowie przyszłego roku.
Druga oferta była ok. pół miliona złotych wyższa i została złożona przez gdyński Vistal.
Władze miasta sprawdzą teraz złożone oferty i za kilka dni ogłoszą rozstrzygnięcie. Jest szansa, że kontrakt zostanie podpisany na przełomie kwietnia i maja, pod warunkiem, że nie pojawią się odwołania. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydują dwa kryteria. Pierwszy to cena - w 90 proc. Drugie kryterium to termin gwarancji - jego waga wynosi 10 proc.
Kładka ma zapewnić przejście z rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum miasta i z powrotem, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego, a także uruchomić możliwość łączenia oferty kulturalnej z Muzeum II Wojny Światowej.
Budowa kładki pieszej za ok. 10 mln zł przez Motławę ma stworzyć nową trasę spacerową i atrakcyjny akwen dla turystyki oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia poprzez stworzenie nowego dojścia. Obiekt ten ma również zaktywizować rejon dawnych Zakładów Mięsnych, które dzięki temu mogą stać się jednymi z najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Kładka zwodzona może stać się sama w sobie dodatkową atrakcją architektoniczno-inżynierską, oprócz podstawowej jej funkcji - łącznika Ołowianki z miastem.
W ramach inwestycji przewidziano nie tylko budowę nowej kładki. Przedsięwzięcie obejmuje także wykonanie budynku technicznego - sterowni do obsługi mostu po stronie Ołowianki, a także koniecznych przyłączy, niezbędnych do funkcjonowania kładki i budynku sterowni.
Ponadto przewidziano zagospodarowanie niewielkich fragmentów obu nabrzeży w niezbędnym do funkcjonowania kładki zakresie i budowę oświetlenia zarówno kładki, jak i rejonów wejść na nią po obu stronach rzeki wraz z systemem monitoringu.
Soletanche Polska Sp. z.o.o z Warszawy, cena: 14 745 002, 13 zł
Skanska S.A z Warszawy, cena: 10 608 006, 05 zł;
Budimex S.A. z Warszawy, cena: 10 310 276,85 zł;
Energopol Szczecin S.A ze Szczecina, cena: 8 761 306, 85 zł.
Konsorcjum Firm Vistal Sp. z o.o z Gdyni, cena: 8 169 525,07 zł;
MOST Sp. z o.o. z Sopotu, cena: 9 871 063,10 zł;
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia, cena: 7 648 553, 01 zł.
Miejsca
Opinie (130)
-
2016-04-11 15:44
Gdybym był prezydentem, wybrałbym Soletanche Polska Sp. z.o.o z Warszawy, cena: 14 745 002, 13 zł :)
- 5 22
-
2016-04-11 15:47
znowu taniocha
i znowu będzie problem
- 10 10
-
2016-04-11 15:52
Miasto zaoszczędzi...piękny zwrot
tyle, ze w praktyce zaoszczędzona kasa pójdzie na nagrody dla tych, co przy tym robili. Bo budżet rzecz święta i nie można z kasy na kładkę wydać kasy na trawnik.
Ja tam swoje wiem- 10 13
-
2016-04-11 16:00
jal zwykle kryteria przetargu jak przy wyborze panienki na imprezie
niska cena i szybki termin. tak to mozna sie bawic w remizie a nie "metropolii".
- 19 9
-
2016-04-11 16:16
Chym (1)
Czy 7 mln nie jest to trochchę wygórowane cena
- 2 12
-
2016-04-11 16:36
Normalnie powinno to kosztować 1 milion góra 2 miliony....ale sam wybraliście życie w Socjaliźmie :P
- 1 5
-
2016-04-11 16:23
błąd. że. 90 % o wyborze. stanowi. cena
- 8 6
-
2016-04-11 16:25
Skoro najdroższa oferta wynosi ponad 14 mln. pln a najniższa prawie o połowę mniej to chyba wiadomo o co chodzi ?
Najtańszy wygra przetarg , weźmie podwykonawców z Gdańska lub okolic więc musi przecież jeszcze "godziwie" na takim pośrednictwie zarobić .
Co to oznacza - albo już wiedzą jakiego podwykonawcę i na ile oszukają albo jakość tego co wykonają będzie tak niska ,że miasto potem dołoży dwa razy tyle ile niby na papierze zaoszczędzili albo oba przypadki spełnią się jednocześnie.
Polskie prawo dot. przetargów publicznych to jeden wielki zbiór idiotyzmów służących do przekrętów.
I jak widać wszystkim pasożytom w sejmie jest to na rękę bo od lat w zasadzie nic się nie zmieniło.- 16 12
-
2016-04-11 16:32
Powinien zadziałać lokalny patriotyzm i kładkę niech buduje firma z Trójmiasta (Vistal). Pozatym serwis na miejscu!
- 16 9
-
2016-04-11 16:39
powinna być wybrana średnia cena
i najbliższa tej cenie "od dołu" - czyli oferta gdzieś w granicach 8-9mln. A tak wygra najniższa oferta i znowu wykonanie i poprawki bąda się ciągnąc latami
- 7 9
-
2016-04-11 17:01
(5)
Wybrałbym Vistal z Gdyni popatrzcie na ich realizacje na stronie.
- 11 11
-
2016-04-11 19:01
(4)
Ciężko uwierzyć, że są debile, którzy coś by wybrali kierując się wyłącznie materiałami na stronie internetowej danej firmy.
To chyba efekt gimbazy.- 5 6
-
2016-04-11 22:32
(3)
Ciężko uwierzyć, że są chamscy prostacy, którzy obrażają innych wyłącznie z powodu innego zdania na dany temat.
To chyba efekt braku kultury.- 4 1
-
2016-04-12 01:12
(2)
Tu chodzi o fachową wiedzę, a nie o kulturę.
Ale ok
Pewnie nawet masz prawa wyborcze...- 0 3
-
2016-04-12 08:57
(1)
Fachowiec zwracający się do laika "debilu"?
Gratuluję i dalszych sukcesów życzę w sprawach zawodowych.- 3 0
-
2016-04-12 18:56
10/10
bo to byznesmen jest :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.