- 1 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (326 opinii)
- 2 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (35 opinii)
- 3 Kradzioną kartą płaciła za papierosy (47 opinii)
- 4 Zmarł podejrzewany o zabójstwo na Zaspie (191 opinii)
- 5 Tor saneczkowy i trzeci woonerf w Sopocie (60 opinii)
- 6 Napadali na jubilerów, trafią przed sąd (59 opinii)
Kładka na Ołowiankę ma już 5 lat
17 czerwca 2017 roku o godzinie 21 gdańszczanie i goście po raz pierwszy przeszli zwodzoną kładką pieszą na Ołowiankę. Na inauguracji pojawiło się kilka tysięcy osób. Przeprawa ożywiła tę część śródmieścia i stała się atrakcją samą w sobie.
- Największym wyzwaniem było to, jak zamontować kładkę, a ciekawostką elementy systemu. Nam się wydaje, że to jest tylko konstrukcja, a w środku mamy mnóstwo elektroniki i hydrauliki - wspomina Paweł Zieliński, starszy inspektor, kierownik projektu DRMG.
Kładka dla pieszych i rowerzystów bardzo ożywiła ten rejon miasta. Cieszy się dużym zainteresowaniem także jako miejsce, z którego turyści i mieszkańcy chętnie fotografują Długie i Rybackie Pobrzeże.
Kładka zwodzona 3 tys. razy rocznie
Przeprawa otwiera się w sezonie od 1.04 do 31.10 według stałego cyklu. Poza sezonem, w okresie od 1.11 do 31.03 kładka jest zwodzona po zgłoszeniu takiej konieczności przez jednostkę pływającą.
Sprawdź godziny otwarcia kładki na Ołowiankę
- Średnio kładkę zwodzimy ok 3 tys. razy. Przepływa pod nią 14 tys. jednostek i przechodzi nią bardzo wielu pieszych. Jak widzimy obiekt spełnia swoją rolę. Nie zauważyliśmy większych awarii czy usterek, i uważamy, że ta kładka posłuży na bardzo długo - zaznacza Michał Adamkiewicz, kierownik działu tunelu drogowego i obsługi obiektów zwodzonych GZDiZ.
Kładka powstawała w latach 2016-2017. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln zł.
Film z budowy kładki pieszej na Ołowiankę z 2017 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-17 23:20
HAHA (8)
Ludzie walczyli z nią, teraz jest głównym szlakiem komunikacyjnym i jednym z najpopularniejszych miejsc w mieście. Szkoda, że jest tak źle zarządzana. Powinna się podnosić co pół godziny, przepuszczać ruch, a potem zamykać. Tak działały w moich rodzinnych czasach, a mieli trzy mosty zwodzone, na których ruch był znacznie większy.
- 40 30
-
2022-06-18 10:06
Twój pomysł to kompletny chaos. (3)
Obecnie wszyscy doskonale wiedzą jaki jest rozkład i się dostosowują.
- 5 6
-
2022-06-18 10:44
(2)
Nie, tracimy główną arterię komunikacyjną na całą okolicę, dzięki czemu kilku turystów może przejść szybciej. Często dla nikogo. to jest tak głupie, że przypomina kiepski polski żart.
- 3 12
-
2022-06-18 10:54
Kilku turystów? (1)
Pisizm i nienawiść do wszystkiego fajnego w naszym mieście zabiły w tobie koleś wszelkie przejawy myślenia. Nie będę cię edukował bo to strata czasu
- 9 4
-
2022-06-20 15:32
pisizm ? w naszym mieście ?
po pierwsze primo nigdy nie głosowałem na pis
po drugie nie jestem z Olsztyna.- 1 0
-
2022-06-18 10:36
najmocniej pyskowali pisowcy i ci ze strefu ryżu
- 7 3
-
2022-06-19 09:34
I zniszczyła ruch wodny. Nie.wiem czy taki główny szlak, ja tamtędy szedłem.może z 2 razy...
- 2 6
-
2022-06-20 15:30
xd gdzie niby ta komunikacja jest ?
na Szafarnię do knajp albo mieszkań na godziny ? W ciągu Głębokiej od lat zaplanowany jest tunel do Popiełuszki albo Wałowej, zamiast zacząć od tego to stawiają tam kolejne osiedla a potem gęby otworzą, że będzie trzeba wywalić tyle ile za ten pod Wisłą
- 1 0
-
2022-06-24 15:11
kładka na godziny
Mniej Gdańsk zniszczyli sowieci, niż Adamowicz i deweloperzy.
Za komuchów z cmentarzy robili parki i zieleńce teraz ekshumują trupy do zbiorowiej dziury przy toitoiu na Łostowicach, żeby deweloper zrobił boisko. l
Lumpenturyści i panienki na godziny mają największy pożytek z tej zawalidrogi. Nawet znane piekarnie i cukiernie zaczęły sprzedawać badziewie bo turysta wszytko kupi.- 0 0
-
2022-06-17 22:24
Prawdziwy strzał w dziesiątkę (3)
ta obrotowa, przy Żurawiu też
- 59 14
-
2022-06-18 09:52
A most zwodzony? (1)
- 1 2
-
2022-06-18 10:52
Jeszcze nieczynny
- 6 2
-
2022-06-19 11:37
akurat obrotowa to totalny bezsens - za blisko mostu
- 0 1
-
2022-06-18 05:30
Potrzebna jest na pewno, ale że szpeci to nie ulega wątpliwości. (9)
Podobnie jak tandetna zabudowa calej Wyspy Spichrzów. Tani klinkier i spadziste dachy to nie wystarczy. Można bylo to zrobić dobrze. Odtworzyć styl na podstawie starych rycin i fotografii. Miasto by zyskało, a tak mamy kolejne brzydactwa z "apartamentami" dla nuworyszy.
- 25 38
-
2022-06-18 06:19
(2)
jak dla ciebie to drewniana z korblujacym gustikiem!.
- 10 1
-
2022-06-18 08:16
(1)
Gustlik korblował na stalowym
- 2 0
-
2022-06-18 08:23
to wiem,ale jak dla smerfa marudy , niech bedzie ,,drzewnianny"!
- 3 2
-
2022-06-18 06:51
Jakiez wyczucie estetyki
A jaka wiedza urbanistyczna i historyczna aż milo posluchac
- 8 1
-
2022-06-18 08:15
(3)
Ale tam nie było przedtem kładki więc skąd te ryciny i zdjęcia pokazujące dopasowanie kładki do istniejącej infrastruktury?
- 4 1
-
2022-06-18 08:56
Kładka idealnie wpisuje się w otoczenie (1)
Harmonijnie nawiązuje do otaczającej architektury okolicznych kamieniczek. Maszynownia ma piękny stylowy kształt a sama kładka podniesiona przypomina wieże Bazyliki Mariackiej. Jesteśmy dumni z tej kładki ona jest świadectwem na kompetencje władz Gdańska która realizuje wizję miasta którą chcieli wprowadzić nasi przyjaciele ze wschodu w 1945
- 3 4
-
2022-06-24 15:21
Chyba do betonowych bloków z mieszkaniami na doby i paninkami na godziny.
Estetyka nie równa się komunistycznemu modernizmowi zbudowanemu na powojennych ruinach. Szkoda że Adamowicz nie dał kładki zaprojektować swoim córeczkom było by jeszcze ładniej.- 0 0
-
2022-06-18 09:14
Popieram, w pobliżu kładki niewiele się uchowało
Kawałek muru, prawdopodobnie zamku Krzyżackiego, Filharmonia z drugiej strony... i to właściwie wszystko.
Więc ciężko tu mówić o dopasowaniu do czegokolwiek, bo praktycznie nie ma do czego.
I jaka by ta kładka nie była, zawsze się znajdzie jakiś przemądrzalec który zjadł wszystkie rozumy i powie, że mu to nie pasuje.- 33 6
-
2022-06-18 08:19
Przecież Ty nie masz zielonego pojęcia o architekturze
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.