- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (447 opinii)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (112 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (70 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (295 opinii)
- 5 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (97 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (132 opinie)
Skargi po telewizyjnym materiale o mrocznych dzielnicach. Dziennikarka odcina się od autorów filmu
Radni Nowego Portu i Oruni czują się dotknięci materiałem zrealizowanym przez TVP Opole. Ich miejsca zamieszkania stały się tłem jednego z odcinków kontrowersyjnego cyklu "Mroczne dzielnice". Skarga trafiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Aktualizacja, środa, godz. 14:05.
Oświadczenie Marzeny Bakowskiej w sprawie filmu "Gdańsk. Nowy Port, Orunia" autorstwa TVP Opole
Po publikacji naszego artykułu oświadczenie wydała Marzena Bakowska, dziennikarka Radia Gdańsk, która wystąpiła w filmie wyemitowanym przez TVP Opole. Poniżej publikujemy je w całości.
W związku z opublikowaniem filmu, w którego nagraniu wzięłam udział, kierując się dobrymi, uczciwymi intencjami, w celu podzielenia się wiedzą na temat dzielnic Miasta Gdańska, stanowczo odcinam się od prezentowanej przez autora filmu tezy, powielanych w nim stereotypów i protestuję przeciwko manipulacji, jakiej dopuścił się Ośrodek TVP Opole podczas produkcji filmu.
Dziennikarza TVP Opole poznałam w Białymstoku podczas gali konkursu Audycja Historyczna Roku. Podczas jednej z rozmów, w trakcie której opowiadałam mu o Trójmieście, jego mieszkańcach niezwykle identyfikujących się ze swoimi dzielnicami, otrzymałam propozycję udziału w nagraniu programu.
Jako dziennikarka i historyk w dobrej wierze podzieliłam się z nim opowieściami o Gdańsku, jego charakterystyce, historii, opowieściach i anegdotach. Nie przypuszczałam, że tak doświadczony i nagradzany dziennikarz zmanipuluje nagranie i stworzy paszkwil na niezwykłe dzielnice miasta, niezwykłe w pozytywnym sensie tego słowa.
Niestety, nie poprosiłam o autoryzację materiału.
W długim wywiadzie przed kamerą opowiadałam o historii, m.in. o aresztowaniach Polaków 1 września 1939 r. w Nowym Porcie, o działaniach rewitalizacyjnych, np. warsztatach dla dzieci lub odbudowie organów w oruńskim kościele, o budynkach, które pokazywałam, np. Morskim Domu Kultury i falowcu w Nowym Porcie, twierdzy Wisłoujście czy Domu Sąsiedzkim na Oruni.
Nagrano ze mną długą rozmowę, lecz wybrano tendencyjnie tylko kilka zdań, które pasowały twórcom do z góry założonej tezy o "mroczności dzielnicy". W efekcie tego film stał się nie tylko powielaniem krzywdzących schematów, które często dawno już nie istnieją, czego twórcy nie zacytowali z moich wypowiedzi.
Zignorowano moją prośbę o uszanowanie i podkreślenie wysiłków włożonych w rewitalizację i dobre imię dzielnic.
Czuję się oszukana i rozgoryczona z powodu jawnego aktu manipulacji, jakiego padłam ofiarą. Żałuję, że zaufałam twórcom materiału. Nie dziwię się, że widzowie reagują oburzeniem. To zły merytorycznie i krzywdzący dla mieszkańców film.
Krzywdzący również dla mnie wobec mojego 30-letniego doświadczenia dziennikarskiego. Dlatego bardzo przepraszam wszystkie osoby, które poczuły się urażone moimi powycinanymi z kontekstu zmanipulowanymi fragmentami wypowiedzi. Przepraszam za naiwność, jaką się wykazałam. Mam nadzieję, że zwłaszcza mieszkańcy Nowego Portu i Oruni nie raz jeszcze przekonają się o mojej życzliwości, jaką darzę ich i miejsca, w których mieszkają.
Marzena Bakowska
I niemal wszystkie budzą kontrowersje.
Odcinki są do siebie podobne, a ich autorzy skupiają się na pokazywaniu wybranych dzielnic w jednoznacznie negatywnym świetle. Na reakcję włodarzy miast, które są "bohaterami" cyklu nie trzeba było długo czekać. Skargi do Rady Etyki Mediów złożyli już m.in. prezydent Wrocławia Jacek Sutryk oraz Marcin Krupa, prezydent Katowic.
W obu przypadkach REM przyznała rację skarżącym, wskazując, że sensacyjność ujęcia tematu oraz wyszukiwanie niemal wyłącznie czarnych stron historii i współczesności pokazywanych dzielnic mogą stygmatyzować ich mieszkańców.
Radni Nowego Portu: to jednostronny przekaz
Teraz kolejna skarga wpłynęła także z Gdańska. Swojego oburzenia formą i treścią materiału wyemitowanego na początku stycznia nie kryją w mediach społecznościowych mieszkańcy Nowego Portu i Oruni.
Pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu
Nowoporcki radny Łukasz Wojach z prośbą o interwencję zwrócił się do kancelarii prezydent Gdańska, z kolei jego kolega z rady dzielnicy Jarosław Sobolewski oficjalną skargę wysłał do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
- Poczuliśmy się dotknięci tym materiałem - przyznaje Jarosław Sobolewski. - Film był jednostronny i skupiał się wyłącznie na pokazaniu naszej dzielnicy w negatywnym świetle. O ile na Oruni autorzy udali się do Domu Kultury i porozmawiali tam z aktywistami, o tyle w Nowym Porcie skupiono się wyłącznie na podkreślaniu rzekomo mrocznych aspektów życia w dzielnicy. Zupełnie pominięto informację choćby o remontowanych ulicach, wciąż zmieniających się kamienicach i trwającej rewitalizacji.
Co pokazano w materiale?
W rolę przewodnika po dwóch gdańskich dzielnicach wcieliła się Marzena Bakowska, która na antenie Radia Gdańsk prowadzi cykl "Twoja dzielnica". Widzów do obejrzenia materiału miała zachęcić krótka zajawka, w której mówi ona o dzieciach z Oruni bawiących się w libacje alkoholowe albo wizytę policji, która przychodzi by "aresztować tatusia do więzienia".
O tym, czego mogą spodziewać się widzowie mówią też słowa-klucze wyświetlane w trakcie dynamicznie zmontowanej czołówki: przemoc, bieda, historia, meliny, zbrodnie, wykluczenie. Następnie głos lektora mówi, że Orunia i Nowy Port to w ostatnich latach najbardziej mroczne i niebezpieczne dzielnice Gdańska.
Gdański dynamit i inne niesamowite historie z Nowego Portu
- Ta opinia, choć mocno już zwietrzała, utrzymuje się do dziś i odbija na cenach mieszkań oraz na komunalnych inwestycjach, których ratusz skąpi swym ubogim peryferiom - mówi głos z offu.
W dalszej części słychać już głos pracownicy publicznej rozgłośni.
- To były dwie dzielnice, w których mieszkała uboższa część gdańszczan. Zdarzały się tam przestępstwa, działały gangi, np. samochodowe. Mieszkam w Trójmieście od lat 90. i wiadomo było, że złodzieje samochodów pochodzą mniej więcej z tych dzielnic - mówi do kamery Bakowska.
Jej zdaniem trudno jest się zaprzyjaźnić z mieszkańcem Nowego Portu, by "człowiek uznał cię za swojaka, kogoś kto jest ci przyjazny".
- Trochę mieszkańcy Nowego Portu czują się taką enklawą, zamkniętą społecznością. Żeby zdobyć zaufanie takiego mieszkańca trzeba się z nim zaprzyjaźnić, pójść na piwo. Tak trochę pobyć z tym człowiekiem, wtedy on się otwiera, co jest zupełnie inne niż w innych dzielnicach. Bo mieszkańcy Wrzeszcza czy Oliwy są bardzo otwarci, a tu... - urywa Bakowska.
Czego jeszcze dowiadujemy się z materiału TVP o Nowym Porcie i Oruni?
Bakowska o Nowym Porcie: - Do dziś to dzielnica wśród gdańszczan niezbyt popularna, mówiło się o niej jako o "dzielnicy latających noży". To była zawsze dzielnica portowa, tu było zawsze sporo marynarzy i knajp, w których działy się dziwne rzeczy. Jakieś awantury, takie typowo portowe... Pojawiały się panie, które oferowały panom swoje usługi.
Dziennikarka Radia Gdańsk oprowadza ekipę telewizji także po starszej części dzielnicy, o której mówi, że to "Nowy Port pełen tajemnic portowych, gorszej jakości". Napisy na murach typu "Nowy Bronx" to według niej wyraz "czarnego humoru" wyrażany przez samych mieszkańców dzielnicy.
- Jak byłam w Nowym Jorku to też mi odradzano wyjazd na Bronx - wspominała Bakowska.
Na Oruni powstała piracka telewizja
W drugiej części więcej uwagi autorzy poświęcają Oruni. W tym słynnej powodzi z 2001 r., po której na skutek zalania wielu budynków mieszkalnych część mieszkańców Oruni została przeniesiona na tzw. osiedle marzeń na Oruni Górnej.
Jednego z mieszkańców pamiętających dawne czasy ekipa TVP spotkała na kładce nad Traktem św. Wojciecha. Według lektora mężczyzna zbiera puszki "by mieć na chleb i używki".
Orunia, Droga Królewska, Zielony Most - tędy kiedyś jeździły tramwaje
W materiale pojawia się też wypowiedź Moniki Jarząbek z Gdańskiego Archipelagu Kultury, a więc... miejskiego domu kultury Stacja Orunia.
- Czy to nie przypadek, że akurat na Oruni powstała pierwsza piracka telewizja w Polsce? - pyta autor materiału.
Jarząbek odpowiada:
- Myślę, że nie. Energia tej dzielnicy jest tak niesamowita i niedoceniana - mówi Jarząbek, podkreślając jednocześnie, że wówczas telewizja miała uprzyjemnić życie mieszkańcom Oruni. - Wówczas dzielnica miała złą sławę. Myślę, że dziś już zupełnie niesłusznie - dodawała.
Radna Oruni: to szkodliwe społecznie
Obojętną na materiał TVP nie pozostanie rada dzielnicy Orunia-Św.Wojciech-Lipce. Jak mówi Agnieszka Bartków, przewodnicząca Zarządu Dzielnicy, film jest krzywdzący dla dzielnicy i jej mieszkańców.
- Materiał jest szkodliwy społecznie - nie ukrywa Bartków. - Nasza dzielnica, podobnie jak Nowy Port, obecnie przechodzi intensywną rewitalizację, zmienia się na naszych oczach. Jesteśmy w przededniu otwarcia dawnego Ratusza, a telewizja robi materiał o jakichś dawnych i w sumie nie wiadomo czy prawdziwych historiach.
Jak dodała, w najbliższych dniach także rada dzielnicy z Oruni złoży w KRRiT formalną skargę na materiał zrealizowany przez TVP Opole.
W poniedziałek radni z Nowego Portu otrzymali już wstępną odpowiedź z wydziału skarg KRRiT. Jak napisała Anna Szydłowska-Żurawska, dyrektor Departamentu Prezydialnego, KRRiT przyjęła skargę i zwróciła się do prezesa TVP SA Jacka Kurskiego o przekazanie materiałów niezbędnych do zajęcia stanowiska wobec przedstawionych zarzutów.
Dalsze działania rady zostaną przekazane radnemu Nowego Portu w ciągu dwóch miesięcy od daty otrzymania dokumentacji od nadawcy.
Opinie (483) ponad 20 zablokowanych
-
2022-01-25 18:58
Opinia wyróżniona
Tyle co chodzę po Nowym Porcie (14)
Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby mnie ktoś zaczepił. Tu i ówdzie stoją pijaczki pracujące lub nie. Ale na spokojnie. Ogólnie nie ma tu koksów z kietami na szyi i maczetami w bagażniku. Ludzie w porządku, życzliwi. Trochę jest w zakamarkach bałaganu, ale to przez remonty chyba. No i robi się fajnie, ładnie, rewitalizacja. Lokalizacja super. Blisko plaża i ścieżki rowerowe. Niech tylko deweloperka trzyma się z daleka, bo zniszczą wyjątkowy klimat dzielnicy.
- 216 39
-
2022-01-31 23:15
nowy port to patola, ale sie powoli to zmienia bo patola wymiera sama sie unicestwia i to
jest pozytywne. Przypomne je w latach 80-90 to zaspa byla patola paskudne blokowiska, a dzisiaj sie to zmienilo ludzie sie pozmieniali patola wzmarla albo wyjechala mlodapatola rosnie ale to nie to samo teraz to na zaspie to tylko paskudne blokowiska zostaly.
- 0 0
-
2022-01-26 20:18
Jakoś ostatnio często przyjeżdżam do tej giga-przychodni. Czasami mam trochę czasu to chodzę po okolicach
Okolica nie wygląda na jakąś super, snujący się ludzie nie zachęcają do rozmów. Chyba nikt mnie nie zaczepił, ale tez nie jestem jakims cienkim Bolkiem ;)
- 2 1
-
2022-01-26 19:59
Racja!!! spokojna dzielnica ...ale jak przyjedziesz i się awanturujesz to licz sie że nikt obojętny nie bedzie.
Dzielnica z charakterem i najlepsza- 3 0
-
2022-01-25 21:00
Boś Nordo Znana
- 3 12
-
2022-01-25 19:07
(9)
Chodzisz z gazem czy z agresywnym Pitbullem na smyczy?
- 15 51
-
2022-01-25 19:32
Z uśmiechem na twarzy. (8)
- 57 8
-
2022-01-31 23:18
to uwarzaj bo pyl szkodliwy z service port spalarni odpadow niebezpiecznych ci w ten usmiech wpadnie
- 0 0
-
2022-01-27 11:52
Taaaa
Pewnie wprowadziłeś się tam 2 msc temu bo deweloper reklamował osiedle jako "w zabytkowej dzielnicy" i przez zaciśnięte zęby udowadniasz sobie ze jest ok. Znałem taka jedna co się z Podlasia przeprowadziła na Orunię dolna na "nowoczesne osiedle w super dzielnicy" i codziennie próbowała się zasymilować z sąsiadami aż ja jakiś menel napadł o 23 pod blokiem xD
- 0 1
-
2022-01-25 19:34
jeszcze gorzej
- 3 9
-
2022-01-25 19:33
(4)
Uśmiech naturalny?
- 14 14
-
2022-01-25 21:52
nie - to szczękościsk :) :)
- 6 7
-
2022-01-25 20:27
Nie każdy to ponury gbur. (2)
- 26 6
-
2022-01-26 06:28
(1)
Proponuje ze spokojem spojrzeć na sondaż przy artykule i mamy gotową odpowiedz. Skoro wszyscy wierzą sondażom to wynik musi być prawdą.
- 3 5
-
2022-01-26 09:42
tak tak Polacy to naród pełen cnót
dają się dymać za 500+
- 5 5
-
2022-01-25 18:57
Opinia wyróżniona
Urodziłem się na Oruni (5)
Urodziłem się w 1946 r na Oruni i tu mieszkałem do pełnoletności,Mieszkałem na tej dzielnicy przez całe dzieciństwo i młodzieńcze życie.Tak się składa ,że z Oruni przeniosłem się do zony ,zamieszkałej w rejonie Nowego Portu-dokładniej do Letnicy,Mieszkałem tam do 2012 r.Z tego krótkiego opisu wychodzi,że w tych dzielnicach spędziłem
Urodziłem się w 1946 r na Oruni i tu mieszkałem do pełnoletności,Mieszkałem na tej dzielnicy przez całe dzieciństwo i młodzieńcze życie.Tak się składa ,że z Oruni przeniosłem się do zony ,zamieszkałej w rejonie Nowego Portu-dokładniej do Letnicy,Mieszkałem tam do 2012 r.Z tego krótkiego opisu wychodzi,że w tych dzielnicach spędziłem kilkadziesiąt lat życia.Nigdy nie zgodę się z nazywaniem mieszkańców tych dzielnic patologią .Znam bardzo dużo sąsiadów ,którzy byli i są zacnymi i szanowanymi mieszkańcami miasta Gdańska.Patologiczne zdarzenia mają miejsce w innych dzielnicach ,jak również w innych miastach Polski.Jak bym zaczynał nowe Zycie ,również bym zaczynał w tych dzielnicach.Były to najważniejsze wydarzenia w moim życiu.
- 119 34
-
2022-01-25 22:44
10/10
Pozdrowienia z Dolnego Wrzeszcza
- 7 4
-
2022-01-25 21:10
Zazdroszczę Ci wspomnień
Jednak rzeczywistość Orunii, którą znam bo rodzina tam mieszka od dziesięcioleci, jest zupełnie inna. Sam też nie raz doświadczyłem przykrych sytuacji.
Z ostatnich to w autobus którym jechałem, w okolicy Rejtana, ktoś rzucił kamieniem wybijając szybę... Od, taka codzienność.- 13 15
-
2022-01-25 19:09
(2)
Bywałem w N.Port przez kilka lat codziennie, a nawet i teraz bywam i nie mogę tego jakoś potwierdzić. Niestety w dalszym ciągu jest tam sporo patologii. Z patusami da się zaprzyjaźnić chociaż nie każdy lubi :)
- 16 16
-
2022-01-26 07:48
(1)
To patologia napływowa z socjalu....
- 1 3
-
2022-01-26 08:50
tjaaa z białorusi importowana+
- 1 2
-
2022-01-25 17:50
Opinia wyróżniona
Mieszkałem na Oruni 20 lat (7)
Nie mogę złego słowa powiedzieć o tej dzielnicy. Nigdy nic złego mnie tam nie spotkało, a mieszkałem na dolnej Oruni.
Kazik Staszewski śpiewał "Gdańsk Orunia jeszcze się broni" i pewnie tak zostanie.
Dzisiejsza Orunia to nie to samo co 30 lat temu, Banan, Rudy i inni już siedzą albo nie żyją, połowa budynków wyburzona.
Bar piwny na Sandomierskiej nie istnieje, OHP przebudowany.
SP nr 16 i 10 to klasyka Oruniaków, gdyby nie powódź z 2001 roku to dzielnica by kwitła.- 91 30
-
2022-01-26 16:02
Nie ma innej Oruni niż "dolna" :)
Orunia Górna to zupełnie inny świat, nie tylko geograficznie.- 6 1
-
2022-01-26 12:34
Nowy Port - większość patoli, którą tak się podniecają w tym materiale już wymarła. Dużo normalnych, młodych ludzi się tam sprowadziło ze względu na ceny mieszkań i lokalizację. Do ideału daleko, ale dzielnica "znormalniała". Ale wiadomo, cały ten cykl ma zapewne ukazać, że miasta są be, włodarze miast tacy niegospodarni, szczególnie tam, gdzie nie
Nowy Port - większość patoli, którą tak się podniecają w tym materiale już wymarła. Dużo normalnych, młodych ludzi się tam sprowadziło ze względu na ceny mieszkań i lokalizację. Do ideału daleko, ale dzielnica "znormalniała". Ale wiadomo, cały ten cykl ma zapewne ukazać, że miasta są be, włodarze miast tacy niegospodarni, szczególnie tam, gdzie nie ma poparcia dla pis - to już Sodoma i Gomora taka, że już nawet biblijny potop był dla oczyszczenia zesłany. Tak tendencyjny materiał tylko tvpis mogła stworzyć.
- 10 4
-
2022-01-26 12:31
kazik by na oruni długo nie wytrzymał. kiedyś tam nawet radiowóz ukradli.
- 3 3
-
2022-01-26 11:39
a szkoda że baru nie ma ,tam kufle zawsze waliły dyktą w latach 80-tych
- 4 0
-
2022-01-26 09:15
Okna
Kolega kiedyś mieszkał chwilę na Orunii. Wymienił okna w mieszkaniu. Po przejeździe z pracy okien już nie było :) Tak, tak, spokojna dzielnica hehe
- 8 6
-
2022-01-26 00:56
Za to Leoś ma sie dobrze
- 4 2
-
2022-01-25 21:01
Boś Nordo Znana - swoich się nie rusza - czego nie rozumiesz
- 6 16
Wszystkie opinie
-
2022-01-25 17:03
w sumie jako gdanszczanin moge napisac (20)
ze maja racje, wiec o co ten krzyk? dla zasady?
- 137 81
-
2022-01-25 17:28
To ty chyba z piwnicy nie wychodzisz? (11)
Tak to tam było 20-25 lat temu, od tego czasu wiele się zmieniło.
- 42 21
-
2022-01-25 17:32
kiedy tam byłeś ostatnio? (1)
- 16 13
-
2022-01-25 17:40
Chociażby dzisiaj.
- 21 7
-
2022-01-25 17:59
Niewiele się zmieniło, na Rejtana dalej ćpumy i patola (6)
- 17 12
-
2022-01-25 19:28
Ćpuny i patola to się nawet w Matemblewie znajdą.
- 14 3
-
2022-01-25 19:38
Jak śmiesz obrażać mnie (3)
I wielu moich znajomych tam zamieszkujących, ciężko pracujących, wychowujących dzieci, jakie masz dowody na branie przez nas jakichkolwiek używek? Co to za bzdury? Podałbym Cię do sądu i ukarał dla przykładu, ale nie będę zapychał sądownictwa polskiego które i tak stoi. Żal mi tylko, sąsiadów.
- 14 7
-
2022-01-25 19:41
Spokojnie, przecież musi podnieść własne ego które lata nisko z powodu małego pitoka.
- 8 6
-
2022-01-25 21:37
masz problemy z ortografią i interpunkcją - to typowe (1)
- 3 6
-
2022-01-25 21:42
Zdanie zaczynamy wielką literą i kończymy kropką panie polonisto.
- 5 2
-
2022-01-25 21:56
Ćpumy? A ćpantery też biegają?
- 10 0
-
2022-01-25 19:49
Wychodzę w kasku i skórze.
- 1 6
-
2022-01-25 20:38
zdajecie sobie sprawę że właśnie tu jest problem?
Z tym 20-25 lat temu. To są dokładne wyroki które za chwilę się kończą.
- 4 5
-
2022-01-25 17:31
To nieprawda. To prestiżowe dzielnice high life
- 18 14
-
2022-01-25 17:48
???
Coś Cię złego tam spotkało, czy z opowieści to znasz? Bardzo dziwne, bo ja się zapuszczałem późnym wieczorem do różnych dzielnic i nigdy nic złego mi się nie przydarzyło. Oczywiście jechałem do kogoś, kto tam mieszkał. Chłopaków spod klatek schodowych nie zaczepiali, oni mnie teżA w mordę można dostać nawet w Hiltonie
- 18 7
-
2022-01-25 18:08
(2)
Kupiłem tutaj mieszkanie 10 lat temu i nigdy nic złego mnie nie spotkało. Mieszkałem na Zaspie, Brzeźnie i Przymorzu i wszędzie było tak samo. Te opowieści o jakiś bandytach w nocy są tak samo śmieszne jak to, że nie można zabrać dziecka na mecz bo je tam zabiją. W większości mówią to osoby które nigdy tam nie były. Być może ludzie są tutaj biedniejsi niż na nowych dzielnicach ale uwierz mi, że stać mnie na nowe mieszkanie ale wolę mieszkać w kamienicy z cegły niż bloku z betonu z samej chemii. Jak sąsiad piernie to go nie słyszę i jak bigos gotują to nie muszę go wąchać jak na tych wspaniałych nowych osiedlach.
- 21 6
-
2022-01-25 19:49
(1)
Ha,ha,ha i my mamy w to uwierzyć?
- 4 7
-
2022-01-25 21:46
Możesz wierzyć w co chcesz ponad połowa mieszkańców nowych osiedli wynajmuje mieszkania. Więc skąd wiesz kto jest Twoim sąsiadem ?? Ja większość życia mieszkałem w domu i nie wyobrażam sobie mieszkać w bloku gdzie nikt nikogo nie zna. A co do finansów to mógłbym powiedzieć że mieszkając w Porcie 10 lat, a mam teraz 32 lata (daj znać czy w wieku 22lat było Cię stać na mieszkanie, gdzie dziś zarabiam więcej). Mieszkając w Porcie mam blisko do tunelu i wszędzie bez całodziennego stania w korkach co było głównym kryterium przy wyborze mieszkania. Ponieważ mam swoją firmę jako patol z Portu na swojej ziemi którą kupiłem za gotówkę i muszę na nią dojechać autem (w lutym odbieram nowego suva z salonu) i naprawdę nie mam się czego wstydzić. Lepsze to niż brać kredyt na 800tys na 40m mieszkanie w bloku z chemii. Pozdrawiam
- 8 3
-
2022-01-25 20:02
Oczywiście że TVP ma rację i to doskonały materiał więc co to niby za obraza (2)
- 7 14
-
2022-01-26 09:51
TVPiS obraża swój najwierniejszy elektorat ???? (1)
beneficjentów 500+, Ulg+ i Pomocy Osłonowej+
- 3 3
-
2022-01-28 14:01
A ty nie korzystasz z zapomóg z MOPS-u?
- 0 0
-
2022-01-25 17:03
Tam bylo zle, jest zle i bedzie zle (2)
I jak sie zrobi pozytywny material w TV tez bedzie zle, a nie dobrze
- 78 45
-
2022-01-25 20:03
Dobry materiał o dzielnicach Małej Sycylii (1)
- 6 7
-
2022-01-25 20:15
To nie w NP musi stać 200 wozów policyjnych 24/7
- 8 2
-
2022-01-25 17:04
Ale to prawda chyba? (11)
- 94 50
-
2022-01-25 18:42
(3)
wystarczy poprosić o statystyki napadów i innych takich w podziale na dzielnice. I będzie jasne, czy są obrażani, czy nie
- 8 7
-
2022-01-25 19:54
(1)
Już nawet wystarczy przejść się na komisariaty w tych dzielnicach i popatrzeć i posłuchać.
- 7 9
-
2022-01-25 20:04
Zośka, podaj krówkię!
- 5 7
-
2022-01-26 02:58
To jasne wtedy, że najgorsze będzie Śródmieście. Plus Sooot:)
- 3 2
-
2022-01-25 18:44
Prawda -nie tak dawno koledze stłukli wszystkie szyby w aucie w N.Port tylko za to że nie był z dzielnicy. Rzecz się działa w biały dzień. Chociaz ostatnio jest nieco lepiej. Dziękuję.
- 10 7
-
2022-01-25 19:00
(1)
Nie ma co owijać w bawełnę, na zabawach oruniacy nie lubili obcych. Jak przyszedł jakiś z Wrzeszcza i chciał zatańczyć z miejscową dziewczyną, to musiał mocno dostać wciry.
- 7 7
-
2022-01-25 19:35
Z Wrzeszcza Dolnego
- 3 5
-
2022-01-25 20:04
Ćpuny i alkoholicy z tych omawianych dzielnic się jakoś bardzo uruchomili (2)
- 3 10
-
2022-01-25 20:16
Kolejny z syndromem małego pitoka musi głaskać własne ego?
- 7 1
-
2022-01-25 20:31
Misiu o małym rozumku, przecież ćpuny i alkoholicy nie czytają artykułów w internecie, a tym bardziej nie komentują.
- 9 2
-
2022-01-25 23:40
Byla, we wczesnych latach 2000 wszedzie kradli, mozna bylo zarobic kosa pod zebra. Jesli chodzi o nowy port to raz slyszalem ze kumpla gonili zeby mu rower zajumac. (czasy wspolczesne) Te dzielnice mialyopinie mordowni, ale od tego czasu sporo sie zmienilo.
- 3 1
-
2022-01-25 17:04
Nowy Port jest cool! (3)
jak nie chciecie tu przyjeżdżać to my się wcale nie obrazimy.
- 83 12
-
2022-01-25 17:32
(2)
Dokładnie. Owszem jest dużo meneli, ale są niegrozni. Co do wyklętych sebixow, to są mocni tylko i wyłącznie w grupie:) Trzeba mieć naprawdę farta, żeby napotkać ich w takich proporcjach, że się robią odważni..
:) To już nie są czasy epoki Wikinga i pijanych marynarzy, patola się sama utylizuje w ramach doboru naturalnego, więc to nie ten sam Port co kiedyś. Jedna z ostatnich dzielnic o wielkim indywidualnym klimacie, z jeszcze funkcjonująca tkanka spoleczna, nie zamieniona w anonimowy bookingowy burdel(jak Śródmieście ,Przymorze, Jelitkowo), albo totalna sloikolandie . Nie potrzeba nam nachodcow z ościennych województw oraz mafii deweloperskiej, lub spekulantów nieruchomościami.- 29 5
-
2022-01-25 19:29
A gdzie nie ma meneli? (1)
- 10 1
-
2022-01-25 19:35
W Jelitkowie na strzeżonym osiedlu :)
- 7 7
-
2022-01-25 17:05
Oj tam, zaraz się obrażać... (4)
- 42 15
-
2022-01-25 19:28
Najlepsze, że składają skargi które mozna o kant... rozbić (3)
Przecież KRRiT to twór który żyje jedynie z nazwy.
Nie wspomnę że upolityczniony...
Psu na budę te skargi, hehehehe- 6 5
-
2022-01-25 19:43
Dokładnie, a nawet jeśli to i tak nie zapłaci TVP tylko podatnicy.
- 4 3
-
2022-01-25 19:48
(1)
Nie ma to jak kiedyś PO rządziło w TVP i mówili co chcieli, co nie? ;)
- 4 9
-
2022-01-25 20:03
Misiu o małym rozumku, ty masz pamięć złotej rybki?
Za rządów PO można było w TVP usłyszeć o zegarku Nowaka, o ośmiorniczkach, o taśmach Sowy.. Dzisiaj w TVPiS nie usłyszysz o makulaturze wyborczej, maseczkach bez atestu od kolegi narciarza, respiratorach widmo od handlarza bronią, wielomilionowych "nagrodach" dla ojca tranzystorysty z każdego możliwego Ministerstwa, o remontach u Obajtka za pieniądze Orlenu, o milionowych pensjach zarządu pola zwanego CPK, o inflacji, o sprzedaży pakietów emisyjnych za 26mld zł dzięki czemu prąd poszedł w górę, o zerwaniu kontraktu z Gazprom dzięki czemu płacimy cenę rynkową za gaz, o sprzedaży polskich rezerw węgla, gazu i nawozów żeby było na bony wakacyjne, o kupowaniu ziemi od zaprzyjaźnionego proboszcza i sprzedawaniu jej dwadzieścia razy drożej, o Pegasusie zakupionym z pieniędzy Funduszu Sprawiedliwości, o sprzedaniu Lotosu ruskim słupom z Węgier i wielu, wielu innych wałkach PiS.
- 10 3
-
2022-01-25 17:05
Najgorsze, że w Polsce nie ma żadnych wolnych mediów jeśli chodzi o te główne. (18)
Nawet ta redakcja często cenzuruje niewygodne komentarze dla niej czy dla sympatyzującej z nimi partii politycznych
- 55 25
-
2022-01-25 17:13
Cenzura gorsza niz za PRL...a najwiecej krzyczą o demokracji i woloności słowa.
I jeszcze nie lubią Lechii...taki to portalik...
- 13 10
-
2022-01-25 17:35
(1)
Konfederacja, która chce zamienić Polskie w prorosyjki Afganistan z kato- szariatem oraz wolność słowa hahaha. hahahahaha :)
- 12 11
-
2022-01-25 20:35
nie obrażaj frustrata pseudo patrioty , pseudo katolika
- 8 3
-
2022-01-25 17:43
Konfederacja hahahha (7)
Co oni zrobili dla tego kraju, daj jedna rzecz. Dajesz.
- 15 5
-
2022-01-25 18:00
Kwota wolna od podatku
- 4 16
-
2022-01-25 19:29
Spuścili Kaję Godek ze smyczy. (1)
- 12 2
-
2022-01-26 12:07
I bąkiewicza nazistę, i piotra halmana z Gdyni z pałka teleskopowa do pałowania kobiet!
- 0 0
-
2022-01-25 20:16
Przecież jeszcze nie rządzili ptasi móżdźku POPiSowski. (3)
- 3 10
-
2022-01-25 20:32
I całe szczęście nigdy rządzić nie będą. (2)
- 9 0
-
2022-01-25 20:36
w punkt
- 6 0
-
2022-01-26 09:55
bo stary nie mógłby kraść - skończyłaby się wam dojna zmiana+
- 1 0
-
2022-01-25 17:58
Niby fakt, ale..
Ale gdyby nie te szybkie media, to w mendiach publicznych byś w życiu nie usłyszał o makulaturze wyborczej, maseczkach bez atestu od kolegi narciarza, respiratorach widmo, CPK w szczerym polu z milionowymi pensjami zarządu, sprzedaży Lotosu ruskim słupom z Węgier, wielomilionowych nagrodach dla ojca tranzystorysty z każdego możliwego Ministerstwa, dotacjach dla firm rodzin pisowskich polityków, remontach u Obajtka za pieniądze Orlenu, Pegasusie za pieniądze Funduszu Sprawiedliwości, kupowaniu ziemi od zaprzyjaźnionego proboszcza i wielu, wielu innych wałkach jaśnie nam panujących.
- 9 5
-
2022-01-25 18:51
Macie czelność się wypowiadać? ONR i konfederacja (4)
Polska tak bardzo doświadczona przez nazistów a wy podnosicie głowy, wstyd, aż się we flakach przewraca.
- 11 6
-
2022-01-25 19:43
Mój dziadek do takich strzelał w czasie II W.Ś (2)
- 6 3
-
2022-01-25 20:17
Mój też był partyzantem i pluje na telewizor kiedy tych bąkiewiczów pokazują. (1)
- 8 2
-
2022-01-25 20:37
popieram plucie Dziadka , szacun
- 7 1
-
2022-01-26 12:09
A kto finansuje nazistę bąkiewicza? Tabletowy i**ota gliński! Ten co kupił nasz obraz za 500.000 zł od Czartoryskich!
- 0 0
-
2022-01-26 12:05
To prawda! Jak pisia sekta wykupiła te upadające redakcje to tylko pis może opluwać wszystkich z opozycji, w drugą stron3 już
- 0 0
-
2022-01-25 17:08
STOGI z przeróbką czują się pominięte i niedocenione !!! (9)
- 193 10
-
2022-01-25 17:36
(2)
Ale zaraz będą wam robić betonowy Hongkong przy wodzie, potem po małemu wyludniać tubylców pod prostytutki, booking oraz żabki. Że Stogów już próbuje się robić na siłę "kurort", także cierpliwości:)
- 23 8
-
2022-01-25 17:39
*ze
- 0 8
-
2022-01-25 20:04
Hągkąg
- 15 0
-
2022-01-25 20:40
Myślałes że tam z kamerą wjadą? Żeby oklep zebrać i kamere stracić? (2)
- 6 4
-
2022-01-25 20:53
To mógł im Kurski swoich ochroniarzy pożyczyć. (1)
No chyba że znowu byli zajęci zakupem żwirku dla kotka, albo zakupami dla drugiej żony (a może pierwszej, skoro było unieważnienie małżeństwa).
- 10 2
-
2022-01-26 12:26
Żona jest zawsze pierwsza przed Bogiem, nieważne zawarte u skorumpowanego don stanislao!
- 2 0
-
2022-01-25 23:08
Na Stogi nie dostali by odgórnej zgody na wjazd na plan zdjeciowy
- 4 2
-
2022-01-26 12:24
Suchanino też! Dobrze że ta pisia patologia nie zawitała do mojej dzielnicy, bo mogłaby zęby stracić!
- 1 1
-
2022-01-26 19:32
Stogi pełne trwogi.
- 1 0
-
2022-01-25 17:09
(1)
Jakbym nie znał tych miejsc to może bym i uwierzył, że nie jest tam źle.
- 72 30
-
2022-01-26 20:07
Jak bym nie znał tych miejsc to może i bym uwierzył, że tam jest tak źle.
- 0 0
-
2022-01-25 17:09
Faktycznie lipa ten reportaż. Najwięksi przestępcy mieszkali lub mieszkają w najlepszych i najdroższych dzielnicach. (15)
Niektórzy mieli nawet wiele mieszkań
- 110 16
-
2022-01-25 17:27
Daniel Obajtek ma trzydzieści dziewięć (na chwilę obecną) mieszkań w całej Polsce, chcesz powiedzieć że jest przestępcą? (4)
- 23 17
-
2022-01-25 20:04
I grunty za 5mln zł. (3)
- 6 5
-
2022-01-25 21:32
A walizki darowizny z milionem z Niemiec nie dostał. Ani rabatów od deweloperów. (2)
Cienias
- 14 5
-
2022-01-25 21:40
No cóż, o jednym rabacie było głośno, kiedy zapłacił 280tys za mieszkanie warte milion. (1)
Ale tego w TVP dezInfo nie usłyszysz.
- 8 6
-
2022-01-26 03:00
Najtrudniej mieli ci, co przecierali te ścieżki.
- 4 1
-
2022-01-25 17:40
(1)
Olgierd przyjaciel szefa Pi.SS IPN?
- 10 3
-
2022-01-29 18:48
Lipnicki, on chyba nazwiska się nie wstydzi skoro z Becią Szydło bawił sie na imprezkach u Nawrockiego
- 0 0
-
2022-01-25 18:53
przecież nie wspomniałem konkretnie żadnej osoby :-) (6)
Ale widzę, że wielu komentatorom skojarzyło się to w jednoznaczny sposób XD
- 6 5
-
2022-01-25 19:30
A na kogo innego może szczuć wyborca Prawych i ZPRawiedliwych? (5)
- 6 9
-
2022-01-25 20:18
1800 kłamliwych reportaży w 2018r zrobiło robotę. (2)
- 3 7
-
2022-01-25 20:34
Tak kłamliwe, że potwierdzili je liderzy KO, (1)
gdy Adamowicz zerwał im się ze smyczy.
- 11 5
-
2022-01-26 09:57
o PiS-seksaferze huczą media ... tylko w TVPiS cicho
- 0 1
-
2022-01-25 20:34
Fakty to nie szczucie. (1)
- 10 5
-
2022-01-25 20:55
To może pokażą fakty o trzydziestu dziewięciu (na chwilę obecną) mieszkaniach byłego wójta Pcimia?
- 7 7
-
2022-01-25 22:42
W sedno
- 1 1
-
2022-01-25 17:09
Opinia wyróżniona
Ja tam nic złego nie widzę w tych dzielnicach. (3)
Wszędzie są tacy i tacy .
- 54 12
-
2022-01-25 17:17
to zostaw auto na oruni (1)
- 13 13
-
2022-01-25 17:32
Zostawiam codziennie na 8h pracy i nic, katalizator ukradli mi dopiero pod domem na Chełmie.
- 21 5
-
2022-01-25 17:36
albo tacy i tacy - zalezy których jest więcej
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.