• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Slalomem przez przystanek w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
27 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju. Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju.

Projektantom oraz wykonawcom remontu torowisk w Nowym Porcie zabrakło wyobraźni i stworzyli przystanek, który jest zawalidrogą dla pieszych.



Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach. Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach.
Przystanek, który stanowi barierę nie do pokonania dla matki z wózkiem i jest przeszkodą dla pieszych, znajduje się przy ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdańska. To konstrukcja typowa dla gdańskich przystanków. Standardowa, ale tylko dla miejsc, w których jest dostatecznie szeroko.

Na Władysława IV chodnik jest wąski, a dodatkowo miejsce na nim zajmują szafy techniczne ustawione tuż przy krawędzi jezdni.

- Najwygodniej przejść na wprost przez wiatę, bo wciąż nie ma w niej szyby - żartuje pan Jakub, nasz czytelnik. Szybko jednak poważnieje: - Dlaczego, skoro już postanowiono wyposażyć przystanek w wiatę, nie wybrano takiej o mniejszej szerokości, która pozwoliłaby na swobodne przejście po chodniku? Taką właśnie zamontowano na kolejnym remontowanym przystanku przy ul.Strajku Dokerów.

Pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za przebudowę torowisk w Nowym Porcie, obiecują przyjrzeć się tej sprawie.

Jak oceniasz jakość remontów torowisk?

- Nadzór budowy zweryfikuje ustawienie wiaty i sprawdzi jej zgodność z projektem, ale przede wszystkim z logiką. Jeśli wiata jest zamontowana w sposób uniemożliwiający swobodne dojście na pewno znajdziemy rozwiązanie, by takie dojście ułatwić - zapewnia Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Bez zmian natomiast pozostanie lokalizacja szaf technicznych. Ich ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli tzw. średniego napięcia. Najlepszym rozwiązaniem pozostaje więc wykonanie wiaty bez ścianek bocznych. Tego typu konstrukcje spotkać można m.in. na niektórych przystankach w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Znany jest już także termin zakończenia opóźnionej przebudowy torowiska w rejonie Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Pierwotnie prace miały się tutaj zakończyć we wrześniu, jednak daty tej nie udało się dotrzymać ze względu na błędy w dokumentacji projektowej. Obecnie funkcjonuje wyłącznie odcinek przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska, co pozwala na utrzymanie ruchu w relacji Nowy Port - Śródmieście (na tej trasie kursuje linia 94), a przede wszystkim dojazd do samej zajezdni w Nowym Porcie.

- Tramwaje pojadą ulicą Kliniczną do końca listopada. Do końca listopada planujemy również zakończyć prace w Nowym Porcie, choć mamy nadzieję, że uda się to wykonać kilka dni wcześniej - informuje rzecznik GIK.

Nieco dłużej na tramwaje poczekają mieszkańcy Brzeźna. Trwający od września remont torowisk w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska powinien się zakończyć w połowie grudnia. Po zakończeniu prac zmieni się jednak nieco przebieg samej linii tramwajowej. Pojazdy nie będą tak jak dotychczas w kierunku Nowego Portu / Mazurskiej skręcać w ul. Gdańską na wysokości ul. Chrobrego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą nowym torowiskiem wzdłuż ul. Uczniowskiej / Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska i tam dopiero skręcą w ul. Gdańską zobacz na mapie Gdańska. Nowy łącznik ma funkcjonować wraz ze wznowieniem ruchu w ciągu al. Hallera.

Miejsca

Opinie (139) 9 zablokowanych

  • czy będzie taka czy inna wiata

    to i tak długo nie postoi , zadbają o to miejscowi młodzieńcy , zakład o każde pieniądze

    • 4 4

  • Patologia (1)

    już wybili boczne szyby... Nowy port :/

    • 4 10

    • Zadziwiające.

      Mając taką pustkę w głowie,potrafisz włączyć komputer.Przecież te wiaty montuje się bez szyb.Ale skąd ty możesz o tym pitekantropusie wiedzieć?

      • 3 1

  • (2)

    mam coś jeszcze lepszego!!!!!! ścieszka rowerowa wzdłuż ulicy Wyzwolenia, czyli falowca, najpierw była położona z płytek, potem zerwana i poszerzona o pas zieleni, potem zerwana i kładzone było jakieś okablowanie pod ziemią i teraz zabrakło pieniedzy i nie ma nic !!!!!!!!!!!!!!!! BOŻE co oni robią z naszą kasą, co inżynierowie mają zamiast mózgu, czy to kolejny ustawiony przetarg na wykonawce bez rozumu?????????????????

    • 13 3

    • Eee... (1)

      Chodnik jak był położony tak jest... kable kładli koło chodnika po stronie "od falowca" a ścieżka jest z drugiej strony - tam był trawnik. Teraz jest to całkiem sensownie zrobione, kable nie są pod ścieżką rowerową. Inny problem to ścieżka rowerowa na Wyzwolenia przy przystanku (koło falowca), kończy się ona przed przystankiem po prawej stronie pojawia się za przystankiem po lewej... zamiast dać wąską wiate i scieżke zrobić za wiatą to nie... tam gdzie najwięcej ludzi to trzeba się przeciskać.Niestety tak jest w projekcie... Lepiej zrobili objazd przy drugim przystanku na Wyzwolenia, chociaż tam pracy było znacznie wiecej (przesuniecie ogrodzenia, wycinka drzew)

      • 2 0

      • ciągle w budowie

        w projekcie jest zamiana wiaty na zadaszenie i ustawienie go blizej krawędzi zatoczki. za wiatą będzie biegła ścieżka (niestety po płytkach chodnikowych, a nie po czerwonym asfalcie)

        • 0 0

  • polska

    najpierw sie robi apotem sie pozniej mysli, ato chyba powinno byc odwrotnie

    • 3 0

  • Wiata bez ścian bocznych??

    Ściany boczne sprawiają, ze choć trochę można schronić się przed wiatrem czy bryzgami deszczu. Idąc tym tokiem myślenia, to i dach we wiacie niepotrzebny. Będzie jeszcze więcej miejsca i wysocy ludzie głowami uderzać nie będą. Ot co.

    • 7 2

  • To są skutki bezstresowego wychowania i tytułowania profesorem pana od wuefu i pani od rysunków!! (5)

    Wyrosło nam pokolenie matołów, którzy nie potrafi zaprojektować przystanku, a właściwie, to nawet nie przystanku tylko wiaty! Jeszcze niech tę klapę w chodniku wyjmą. Jak się przy wysiadaniu nie rozpłaszczy się na skrzyniach, to może choć wpadnie do dziury!

    • 21 3

    • Zapomniałeś o globalnym ociepleniu. Na oko odległość między tymi skrzynkami, a wiatą jest metr odległości.

      Trzeba być totalnym ciapciakiem, albo rekordowym grubasem żeby sobie z tym nie poradzić.

      • 0 1

    • Jest taka uczelnia w Koszalinie (1)

      ponoć politechniczna. Ale książki z których korzystają pożal się Boże studenci miałem 30 lat temu w Liceum. Technik z tamtych czasów powinien mież doktorat.

      • 3 0

      • mój ojciec uczył się 30 lat temu w zawodówce

        żeby ją ukończyć (w swoim fachu ma czeladnika) musiał poznać: techniki zabezpieczeń przeciwkorozyjnych, "podstawy" wytrzymałości, "podstawy" mechaniki, układy cyfrowe. Jego jeden podręcznik dla studenta pewnego wydziału PG starczyłby na pięć przedmiotów.

        • 2 0

    • (1)

      WFista dróg i przystanków nie buduje

      • 1 3

      • To kto? Pani od śpiewu?

        • 4 1

  • jak widac przystanek jest dla tramwajow , a nie dla ludzi

    • 13 0

  • Przystanki kosztem chodników to chyba w Gdańsku standard

    • 2 1

  • ...

    Zróbmy tunel pod przystankiem. To powinno przypaść do gustu. Będzie można zrobić wizualizację. Pomamić mieszkańców przez kilka lat. Bo projekt, przetargi, spotkania, dotacje z unii itd. Będzie gitara...

    • 5 2

  • czy to ustawienie jest zgodne z prawem:

    Wiata powinna być 1,5m od zatoki lub 2,5m od drogi jeśli nie ma zatoki.Innymi słowy w tym wypadku wiaty w ogóle nie powinno być chyba, że są jakieś odrębne przepisy? można przeczytać o tym na drogi.comChciałbym znać odpowiedź...

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane