• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • Od razu trzy pasy dołóżcie

    Będziecie mieli więcej miejsca do stania

    • 6 3

  • Dlaczego tak późno? (3)

    Robić, robić jak najszybciej.

    • 74 10

    • (1)

      Wystarczy popatrzeć jak mocno usprawniło ruch dołożenie pasa zjazdu z obwodnicy z kierunku Gdynia w Słowackiego przy Ikei. Zawsze tam były korki w godzinach szczytu z teraz nic, a to wszystko przez kilka metrów asfaltu.

      • 1 0

      • To jest zupełnie inny przypadek. Ty mówisz o pasie włączenia, który umożliwia płynne włączenie się do ruchu (dopasowanie prędkości auta włączającego się do nurtu słowackiego). Na skrzyżowaniach masz światła, auta ruszają z zatrzymania. Dodatkowy pas ruch zwiększy przepustowość o marne 10% przy tym samym schemacie puszczania zielonego światła. Zobaczcie jakie połacie terenu zamierzacie wyasfaltować. Straszne marnowanie terenu. Megalomania niczym z lat 80 w USA, gdzie dzisiaj redukuje się liczbę pasów ruchu.

        • 1 0

    • budowa

      bo dopiero ruszła budowa nowego bloku i deweloper pewnie posmarował :)

      • 0 1

  • I jeszcze bardziej zkrucić

    Zielone dla pieszych bo za rzadko można na starsze osoby trąbić jak przechodzą.

    • 1 2

  • (3)

    Nie sądziłem że radni mogą zaproponować coś mądrego, sam się zastanawiam czemu u nas w kraju rzadko się stosuje podwójne skręty

    • 85 12

    • jeszcze by się przydał dodatkowy pas na lewoskręt z alei żołnierzy wyklętych na grunwaldzką

      pas jazdy na wprost powinien zostać zmieniony na lewo+prosto

      • 3 1

    • mądre

      pewnie trochę pomoże dla jadących w okolice Bulońskiej z Wrzeszcza. Ale dodatkowym efektem będzie zatkanie i tak zatkanej Jabłoniowej. Tam wymiata i zatrzymuje ruch z dwóch stron to "tymczasowe" kilkuletnie rondo o średnicy koła ciężarówki :) Nie wiem, czy urzędnik podejmujący decyzję o jego powstaniu i trwaniu widział jak ono działa?

      • 3 1

    • bo mistrzowie kierownicy tego nie ogarniają i ciągle uważają że po skręcie mogą zając dowolny pas i potem mamy takie kwiatki że z lewego pasa wjeżdża po skręcie na prawy itd..

      • 7 2

  • Aż dziwne że radna musi zajmować się takimi sprawami bo w miejskich urzędach nie ma nikogo z ilorazem inteligencji kto wpadłby na taki świetny pomysł. Gdzie są planiści od organizacji, urbanizacji no gdzie? Przecież te korki są tworzone od lat i od lat nic z tym się nie robi. odnoszę wrażenie że ludzie odpowiedzialni za organizacje ruchu w mieście nie mają samochodów i jeżdżą jak nie rowerami to komunikacją miejską stąd problem który dotyczy pani, pana a ich wcale.

    • 5 1

  • Jak zawsze 100 lat za późno z pomysłem

    • 1 1

  • Ludzie na rowery bo się podusimy

    Walczymy z przemocą słowną
    Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat
    i nie po myśli lewackiej i peło

    • 3 7

  • Warunkowa strzałka na prawoskręcie z Armii w Havla

    Ktoś wie czy jest możliwosć zastosowania zielonej strzalki w tym miejscu?

    • 1 3

  • Proponuję wydłużyć prawoskręt ze Słowackiego w Potokową (2)

    • 1 1

    • (1)

      Chyba prawoskręt z Potokowej w Słowackiego ???

      • 1 1

      • Nie. Z ulicy Słowackiego od strony lasu w Potokową

        • 1 0

  • co z buspasem na Al. Żolnierzy i Słowackiego?

    miał powstać jako 3ci pas

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane