• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelne potrącenie w Chyloni

Michał Sielski
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Do wypadku doszło na przejściu dla pieszych. Przechodząca przez jezdnię kobieta już z niego schodziła.
  • Do wypadku doszło na przejściu dla pieszych. Przechodząca przez jezdnię kobieta już z niego schodziła.

W piątek tuż przed godz. 19 przy skrzyżowaniu ul. Puckiej i Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni doszło do śmiertelnego wypadku.



O potrąceniu jako pierwsi informowali nasi Czytelnicy w Raporcie.

74-letni mężczyzna prowadzący osobowego seata najprawdopodobniej nie zauważył starszej kobiety, przechodzącej przez jezdnię.

- Do zdarzenia doszło na przejściu dla pieszych. Na miejscu prowadzona była reanimacja. Niestety, potrąconej kobiety nie udało się uratować - mówi kom. Krzysztof Kuśmierczyk, rzecznik gdyńskiej policji.

Opinie (571) ponad 20 zablokowanych

  • [*] (7)

    • 57 24

    • Na ul. Chylońskiej jest beznadziejne oświetlenie. (2)

      Żarówki nic nie oświetlają. Bardzo słabe żółte światło.

      • 27 5

      • dla tych, co jadą w taki sposób, by nie zwracać uwagi na otoczenie i owszem (1)

        wtedy żadne światło nie zadziała.

        • 5 11

        • Głupoty gadasz. Chylońska jest najsłabiej doświetloną na przejściach ulicą.

          • 2 0

    • wypadek (3)

      jezeli osoba poszkodowana lezy tam gdzie jest parawan to napewno nie przechodzila na przejsciu,Ci ktoze jezdza tamtedy wiadza gdzie sa przejscia i patrzac na to zdjecie todziadzia musial by za,,,,,lac jak wawarszawski frog zeby tak daleko odzucic cialo. Tam gdzie stoi parawan ludzie przechodza przez ulice bo za daleko do pasow

      • 8 4

      • Nie jestem pewien tej teorii.
        Jeśli jechał od strony ul. Wiejskiej, to mógł zabrać ś.p. na maskę i trochę przewieźć. Przy hamowaniu Pani z maski się zsunęła i upadła na miejscu jak widać.

        Prawdą jest że piesi nawet jeśli mają 10 metrów do przejścia dla nich to i tak tną, bo zdążą (szczególnie na Chylońskiej). Ale w tym wypadku nie jestem pewien słuszności Pana teorii.
        To samo dotyczy osób starszych za kółkiem (w jednym komentarzu odniosę się do reszty wpisów).
        To zwykłe uogólnienie krzywdzące Tych (dodam, że sam mam 48).
        To młodzi powodują najwięcej wypadków.
        Co z nimi zrobić?

        • 9 0

      • wypadek1

        ta osoba przechodziła przez przejście... Niestety...

        • 3 1

      • A ty wiesz jak wyglądają takie potrącenia?

        Pewnie ją kilka-kilkanaście metrów odrzuciło w wyniku zderzenia, to norma.

        • 1 0

  • Dziadek 74 lat za kierownicą to śmiertelne zagrożenie, przykre ale prawdziwe (99)

    Kondolencje dla rodziny zmarłej kobiety

    • 527 249

    • (15)

      Nie większe niż przykładowy Sebastian lat 22. Po prostu brakuje obowiązkowych badań co kilka lat. I przede wszystkim brakuje testów psychologicznych, czy dany człowiek w ogóle nadaje się na kierowce, bo patrząc po zachowaniu wielu na drodze to spokojnie można by zmniejszyć liczbę kierowców (a tym samym aut) o 1/3.

      • 225 12

      • (4)

        Liczby aut nie zmniejszysz, auta są produkowane i już, czy tego chcesz czy nie.

        • 17 48

        • Ale chyba 1 kierowca nie będzie jeździł 2 autami na raz... (3)

          • 55 4

          • cooooo?!

            ja nie dam rady!
            dokoncze zloty trunek i zobaczysz!

            • 10 1

          • (1)

            Jeden nie, ale drugim żona, trzecim dziecko, a jak jest dwójka dzieci, to nieraz i to drugie ma kolejne auto.

            • 2 5

            • I wszyscy na jeden współdzielony dokument :)

              • 4 2

      • Różnica między 22 letnim sebixem a 74 latkiem (3)

        Jest taka, że ten pierwszy spowoduje wypadek z głupoty , a drugi po prostu nie nadaje się już za kółko, takie jest życie starość ,dopada wszystkich ,tylko po co stwarzać zagrożenie dla innych wiedząc np jest się niedowidzącym ze starości a dalej siadać za kierownicę

        • 55 46

        • (1)

          Przeczytaj sam siebie i jeszcze raz się zastanów czy robi różnicę czy młody czy stary powoduje wypadek

          • 48 11

          • Dokładnie kolego tu nie ma różnicy czy młody czy starszy .

            • 9 1

        • W Jeleniej Górze zginęły 2 osoby.

          Kierowcy mordercy mieli po 20-21 lat. Czy z tego powodu zabici mają się cieszyć?

          • 3 0

      • (3)

        Mam 64 lata i badania aktualne. Ale wokoło młodsi nie przeszli by badań w placówce medycznej!!!!!

        • 77 13

        • nie marudz grzybie

          • 14 77

        • (1)

          przykro mi bardzo, ale niezaprzeczalnie młody kierowca ma zdecydowanie lepszy czas reakcji, czy tego Pan chcę czy nie. Wynika to z fizjologii organizmu.

          Wzrok to nie wszystko, szybkość reakcji z wiekiem spada... A w takich sytuacjach nawet sekunda może mieć wielkie znaczenie.

          Choć trzeba przyznać, że piesi nie pomagają ubierając się w ciemne rzeczy. Jednakże skrzyżowanie oświetlone tak więc ciemny ubiór nie powinien zakłócić percepcji kierowcy...

          • 14 32

          • nie ma, nie zmyślaj i nie wymyślaj własnych teorii

            badania na ten temat są

            • 17 6

      • Wiek różny a możliwości prowadzenia podobnie źle mogą być!!!!

        • 5 1

      • Jan Paweł

        Też cię mocno kocha

        • 3 12

    • zależy :) (1)

      • 5 2

      • Jak leży?

        Problemy starości uderzają kolegę?

        • 0 0

    • Niestety przejście dla pieszych się traktuje inaczej niż kolejne z miejsc w którym możemy być zobligowani do ustąpienia pierwszeństwa. W zasadzie PdP się po prostu ignoruje. Kierowca dojeżdżający do skrzyżowania z drogą główną potrafi zwolnić, a nawet się zatrzymać i upewnić że może jechać. Na przejściu już nie tylko dzida i do przodu.

      • 26 6

    • znawcy jewani

      • 4 2

    • Ale o tym, ze babcia była nie widoczna jak setki durnych pieszych na ciemno ubranych (18)

      to nikt z Was nie wspomni. A wystarczy mała opaska odblaskowa. Durne te wasze mózgi wciąż i nie zanosi sie na zmiany.

      • 43 60

      • (14)

        Durna babcia która była na przejściu, a nie durny dziadek który nie upewnił się, że może przejechać? Znak jest odblaskowy. Obowiązkiem kierowcy było upewnić się, że nikogo na przejściu nie ma.

        W przypadku słabszych uczestników ruchu panuje dziwna mentalność. Obwinia się ofiarę za to że nie uniknęła, a nie sprawce za to że spowodował.

        • 63 19

        • (1)

          Głupi jesteś!!!!

          • 4 20

          • CHYBA tY!!!

            • 5 2

        • (7)

          Dokładnie, skrzyżowanie oświetlone więc nawet w czarnym płaszczu powinna być widoczna.

          Druga sprawa, w trójmieście większość kierowców ma gdzieś pieszych, nawet gdy leje najlepiej niech sobie stoją i mokną a ja pośmieje się ze swojej super bryki jacy to frajerzy chcą przejść przez jezdnię.... sam codziennie jeżdżę samochodem może nie dużo bo rocznie ok. 20k km robię. Ale zatrzymuje się przed przejściami gdy ktoś chcę przejść. Brak empatii to jest to co wyróżnia Polskie społeczeństwo.

          • 28 10

          • na jakiej podstawie piszesz, że powinna być widoczna? (6)

            ja ci mogę pokazać wyliczenia naukowców, które pokazują w jakiej odległości w nocy przy danym oświetleniu oko ludzkie jest w stanie wykryć obiekty,

            około 30-50 metrów dla osoby ubranej w ciemne ubrania, 80-100 metrów osoby ubranej na jasno,
            droga hamowania z 50km/h na suchej nawierzchni 35-40 metrów

            • 6 1

            • (1)

              Nawet jesli potracisz ja hamujac z 50km/h to sila uderzania zazwyczaj nie jest smiertelna. Problem polega na tym, ze wy nie jezdzicie 50km/h i taka prawda.

              • 13 5

              • jacy wy? chyba my, wszyscy, czyżbyś ty był inny niż my wszyscy?

                i przestań wymyślać własne teorie,
                wszystko jest dawno policzone przez specjalistów
                i nie wymyślaj na siłę kiedy, ile i co bo nie masz pojęcia o tym
                tylko własne widzimisię prezentujesz, w jakim celu to robisz?
                żyjesz w internecie?

                • 3 7

            • Droga hamowania z 50 to kilkanaście metrów (2)

              Tyle, co napisałeś, to ze 100 km/h.

              • 0 2

              • po co wypisujesz bzdury sprzeczne z faktami?

                każdy może sobie sprawdzić w Internecie albo w książce nauki jazdy że 15 metrów wyssałeś sobie z palca

                • 1 0

              • Nie zdajesz sobie sprawy z tego, że dwukrotnie większa prędkość to czterokrotnie większa energia kinetyczna. Jeżeli jedziesz 70 zamiast 50 to masz już dwukrotnie wydłużoną drogę hamowania

                • 1 0

            • Dobrze, skoro podpierają się badaniami proszę o przedstawienie linki do wyników... Bo jak na razie to tylko twoje słowa... Nic wiecej

              • 0 0

        • (3)

          Ale to się nie wydarzyło na przejściu dla pieszych. Przejscie jest dokładnie naprzeciw Stokrotki, a wypadek był dobre kilkanaście metrów w stronę Chyloni. Wystarczy popatrzec na zdjęcia

          • 8 10

          • (2)

            Kilkanaście metrów to ta piesza mogła się przemieścić nie dotykając nawierzchni.

            • 13 5

            • gdyby babka miała wąsy to by dziadkiem była (1)

              to jest twój "argument"?

              • 1 3

              • Wg rzecznika policji zdarzenie miało miejsce na przejściu dla pieszych. Na zdjęciach widzimy jedynie miejsce w którym piesza leży, a nie w którym doszło do potrącenia. Więc nie ma żadnych podstaw aby zakładać, ze było inaczej niż to co podaje policja.

                • 7 2

      • Jasne (2)

        Durny to jest ten piszący post w taki hamski sposób. durniu durne to zdażają się i jedni i drudzy, ale najbardziej beznadziejne są przejścia dla pieszych kompletnie NIE Oświetlone jak trzeba. Przykładem min jest Chylińska i cholerna Podgórska i wiele jeszcze innych przejść. przed każdym przejściem noga powinna iść na hamulec. gratuluję temu durnemu piszacemu ten post

        • 2 5

        • wszystko się zgadza ale w nocy przejść nie widać

          oczywiście, że wszyscy musimy uważać
          ale pieszy widzi auto z bardzo daleka bo auto świeci

          z kolei pieszy nie świeci i pieszego nie widać
          więc w nocy kto lepiej widzi drugiego? pieszy lepiej widzi.

          • 9 2

        • Podgórska to niby gdzie?

          • 0 0

    • (6)

      Zagrozeniem na drodze jest kazdy nieostrozny kierowca. Jest to niezalezne od wieku. Starszy kierowca z reguly jest kierowca ostrozniejszym i na pewno bardziej doswiadczonym od mlokosa, chcacego pokazac kolegom jaka szybka ma maszynę. Oczywiscie na bezpieczenstwo maja wplyw zdolnosci psychofizyczne kierujacego a nie jego wiek. Poza tym jest pewna ilosc wyadkow przypadkowych, niezawionionych, wkalkulowanych w rozwoj cywilizacji.

      • 33 4

      • ciekawe, czy jest ostrożniejszym (1)

        niektóre dziady pakują się do aut pomimo upomnienia przez lekarza, że leki działają w taki a nie inny sposób itd. Nic się nie liczy, tylko jego podłe ego.
        W takiej sytuacji powinien dostać odsiadkę bezwzględną i bezlitosną jak bandyta drogowy. Tak samo jeżeli jeździł niedowidząc i igrał sobie w ten sposób.
        Powinno być śledztwo i pewnie będzie w tej sytuacji.

        • 8 2

        • Są różne osoby i nie można twierdzić, że każdy dziadek ma słaby wzrok i refleks. Tak samo nie każdy młody ma siano w głowie.

          • 3 2

      • zagrożeniem na drodze są również nieroztropni piesi (3)

        • 5 3

        • (2)

          Ci którzy chcą przejść po pasach na drugą stronę ulicy ?

          • 5 4

          • ci którzy widzą nadjeżdżające pojazdy a mimo to wkraczają na jezdnię (1)

            czy to wystarczająco odpowiada na twoje pytanie?

            • 3 3

            • Pojazdy nadjeżdzają cały czas. Casami trzeba wkroczyć sprawnie na jezdnię by się samochody zatrzymały, w przeciwnym razie można czekać w niesączoność.

              • 0 0

    • (12)

      Nie większe zagrożenie niż starsza kobieta przechodząca przez jezdnię po ciemku

      • 11 14

      • (8)

        A od kiedy przechodzenie przez przejście dla pieszych po ciemku jest zabronione?

        • 19 7

        • (3)

          Daj szansę się zobaczyć! Przepisy są źle! Pieszy nie może być czarno ubrany!

          • 5 11

          • (2)

            Znaczy się co, księdza rozjedziesz?
            Sprawa jest prosta - widzisz odblaskowy znak D-6 znaczy się jest przejście dla pieszych. Zwalniasz, upewniasz się że nikogo nie ma na przejściu, ani nikt na nie nie wchodzi to jedziesz.
            Tymczasem ty oczekujesz że pieszy będzie świecił jak choinka bo zamiast szukać pewności, że możesz jechać, chcesz pewności, że nie możesz.

            • 24 7

            • idź d**ilu sie produkować gdzieś indziej

              • 1 11

            • Księdza nie wolno?

              • 0 0

        • wchodzenie pod pojazdy grozi śmiercią (3)

          jak wyżej

          • 10 2

          • (2)

            Wg informacji trójmiasta piesza już schodziła z przejścia. Trudno więc mówić o wejściu na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd. Piesza była na przejściu i miała pierwszeństwo.

            Więc kto tu to zagrożenie stwarza? Uczestnik ruchu który porusza się w sposób prawidłowy, czy ten który porusza się w sposób nieprawidłowy?

            • 8 1

            • a trójmiasto to jest jakaś wyrocznia dla ciebie? (1)

              mało masz tu opłaconych newsów pisanych przez leszczy spod wschdniej granicy?
              mało bełkotu?
              gość, który pisał artykuł wie tyle samo co ty
              czyli kija wie

              • 2 4

              • Trójmiasto zamieściło informację o wypadku podając takie a nie inne okoliczności. Odnoszę się do tych informacji jakie mam. Nie mam żadnych podstaw aby zanegować te, które są podane.

                Jakie ty masz informacje sugerujące, że było to wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd?

                • 4 2

      • ale tam jest twoim zdaniem ciemno? (1)

        Masz lampy nad przejściem? Co jeszcze wymyślisz? w terenie zabudowanym masz po to właśnie ograniczenie prędkości, żeby przy każdym przejściu uważać na pieszych.

        • 15 2

        • Mogą być lampy nad przejściem. Ale lepsze są lampy ZA przejściem, bo wtedy postać widać na tle oświetlonego asfaltu. Lampy nad przejściem wiele nie dają, jak ktoś jest na czarno ubrany.

          • 3 1

      • I komuż to ona zagraża?

        • 0 0

    • A ile młodych ginie i zabija?Chyba więcej niż tych po 70tce.

      • 15 1

    • (7)

      Mój ojciec ma 74 i jeździ jeszcze zawodowo. Refleks ma lepszy od wielu młodszych, a do tego dochodzi doświadczenie i przewidywanie różnych sytuacji. Oczywiście na bieżąco robi badania, psychotesty, ostatnie 3 miesiące temu. Lekarz sprawdzał mu dowód os kilka razy, bo nie mógł uwierzyć że w tym wieku jest w tak dobrej formie.

      • 28 16

      • kit jak ..uj

        • 8 20

      • Najlepszy dowód. Anegdotyczny. (3)

        Jak znajdę jednego 74 latka który nie umie jeździć, mogę zabronić siadania za kółkiem wszystkim?

        • 11 1

        • (2)

          I odwrotnie, skoro jeden jeszcze się trzyma i może to wszyscy mogą?

          • 2 3

          • Chyba nie dotarło, że oba nie mają sensu...

            • 2 3

          • Cicho, bo jak tak zacznie rząd myśleć to emerytura będzie od 80 lat

            • 6 0

      • Aaa

        I kolejna osoba w wieku 74 lat stwarzająca niebezpieczeństwo...

        • 2 0

      • refleksu nie ma lepszego

        tu nie działa statystyka, to reguła, z wiekiem refleks spada i tego nie zmienisz

        • 1 0

    • Zabronić starszym przechodzić przez jezdnię, jeździć na rowerze (11)

      i prowadzić samochód. Zamknąć wszystkich po 60 -tce w domach i będzie dobrze. Zostaną tylko młodzi, sprawni ale za to głupi i się sami pozabijają. Zobaczcie co na wąskich ulicach , w dzielnicach, wyprawiają młodsi kierujący. Na zgłoszenie o przekraczaniu prędkości Policja odpisuje "nie potwierdzono", chociaż cała okolica to widzi.

      • 19 2

      • Nie starszym, tylko niesprawnym (7)

        Może jeszcze w ramach równouprawnienia niech niewidomi jeżdżą?

        • 2 5

        • No ale ktoś napisal, że po 70 tce koniec, więc chce wprowadzić kryterium wieku (4)

          a nie sprawności!

          • 4 2

          • (3)

            akurat inwalidzi ruchu mają pełne prawo przechodzić przez jezdnie w dowolnym miejscu nawet przez jezdnie z podwójną ciąglą i torowiska

            tylko ci co se prawko kupili w chrupkach nie wiedzą

            • 7 5

            • (2)

              większość kierowców to niedoszli bandyci i nie zdawałem sobie ze skali zjawiska, dokąd nie wsiadłem na rower.

              • 7 4

              • teraz samochód może mieć każdy bez względu na iloraz inteligencji

                więc niestety ale muszę się z tobą zgodzić

                tym bardziej powinniśmy mieć oczy dookoła głowy
                i nie ufać ani nie zakłądać, że kierowca nas widzi,
                wręcz odwrotnie,
                należy i trzeba zakładać, że kierowca nas nie widzi

                • 5 0

              • To z niego lepiej zejdź...

                • 1 1

        • samochód jest bardziej potrzebny niedołężnym (1)

          30-latek może sobie chodzić, jeżdzić rowerem, wgramolić się do autobusu, podbiec do przystanku. Nie odbierajcie satarvom prawa do jazdy, nawet gdy maką obniżony refleks.

          • 4 7

          • niedolęzna osoba nie jest w stanie opanować prowadzenia autem

            dlaczego piszesz, że taka osoba powinna wisadać za kierownicą,
            wręcz przeciwnie, nie powinna

            • 5 0

      • Ciemnogród (2)

        Zabronić wychodzić to należy temu piszącemu nie wiem ile masz lat ale obyś dożył starszego wieku, każdy z nas miejmy nadziej będzie starszy (oby) Jak można tak traktować innych ludzi

        • 9 4

        • Zabronić komentowania

          tym, którzy nie są w stanie ogarnąć aż tak grubo szytego sarkazmu. Myślałem, że ludzie po 50 mogą się obejść bez 10 emotikonów i tagów otaczających podteksty.

          • 5 1

        • Anno!

          Mam prawie 70 lat i przykro mi, że nie zrozumiałaś sarkazmu w moim wpisie. Jeżdżę od roku 1969, "zjeździłem" pół Europy, otrzymane mandaty można policzyć na palcach jednej ręki i nie chciałbym, aby ktoś zabronił mi prowadzić samochód tylko dlatego, że przkroczyłem jakiś wiek. Badania owszem, popieram.

          • 6 1

    • Jesteś bucem? (1)

      Zobacz sobie statystyki śmiertelnych wypadków z winy kierowców i przestań wypisywać takie bzdety.

      • 5 0

      • dokładnie, połowa śmiertelnych jest z winy pieszych

        bo wchodzą po ciemku pod nadjeżdżające pojazdy, dane na stronach komendy głównej

        • 5 1

    • (2)

      Ciekawe co powiesz o sobie w starszym wieku.

      • 5 1

      • żeby nie wchodziła pod nadjeżdżające pojazdy

        każdy powinien swojej rodzinie o tym powiedzieć,
        żaden kierowca nie widzi w ciemnościach

        • 6 0

      • to co powiesz nie zmieni rzeczywistości

        a tę trzeba określić na zimno

        • 0 1

    • a moze to piesza (1)

      wtargnęła na jezdnie?

      • 3 1

      • Jak wtargnęła

        jak piszą że schodziła..

        • 0 0

    • Tak samo niebezpieczny (2)

      Jak 19- 22 letni koleś w bmw. tylko , że na sto poważnych wypadków w całej Polsce z udziałem takich młodych osobników wypada jeden z udziałem dziadka.

      • 6 2

      • Może...

        Co nie znaczy że nie powinno być badań dla starszych ludzi okresowych..
        Raz że przestają widzieć, dwa że reakcja im spada..
        jasne dziadki jeżdża wolno zazwyczaj.. bo nie widzą dobrze! Ale niestety jak widać i potrafią zabić.

        To że koleś w bmw 19-22 letni zabije to i nna sprawa, trudniejsza do sprawdzenia. Bo musiały by być jakieś mentalne testy.. ale jakie? Wzrok dziadka łatwo sprawdzić..
        A jak można ograniczyć śmierć ludzi o ten 1% to nie warto według Ciebie już?

        • 2 1

      • bzdura, wartości są podobne, ale sprawność dziadka łatwiej sprawdzić

        niż werwę Sebixa

        • 1 1

    • Misza

      Też kiedyś będziesz miał tyle lat. Oddasz prawko ??

      • 6 1

    • bogna

      też będziesz miał tyle lat i wtedy zobaczysz czy będziesz stary

      • 1 1

    • Małolat

      19-26 lat to też śmiertelne zagrożenie,tym bardziej w dobitym bmw,audi....

      • 3 0

    • "dziadek" zatrzymał się w Oświęcimiu przed przejściem dla pieszych, po którym przechodziła matka z dzieckiem, a rąbnął w niego samochód SOP-u, wiozący Szydło do chłopa, jak co piątek, z ochroną i 2 - 3 limuzynami. Pohamuj się więc z tymi "dziadkami" Na drzewach lądują młodzi!

      • 4 0

    • Polacy

      Jestem byłym również kierowcą zawodowym i zjeździłem pół Europy i mogę autorytatywnie stwierdzić jedną rzecz, nie dziadkowie są zagrożeniem na Polskich drogach tylko sami polacy!!! To bandyci drogowi, że wszystko mają chyba wiesz gdzie. I przykre jest to co piszesz.

      • 2 0

    • Dziadek?

      To twój dziadek? Ze tak konfidencjonalnie o kimś mówisz?

      • 0 0

    • (1)

      Złota młodzież w Twoim wieku zwłaszcza w BMW to kataklizm.
      pomyśl troszkę zanim coś napiszesz.

      • 1 1

      • Co ty piszesz jak byłem młodszy to zasuwałem BMW, audi, Seatem, fordem i jeszcze kilkoma markami. Więc skończ pisać, że kierowca BMW musi zasuwać.. bo to jest śmieszne wręcz. Najczęściej szybko jeżdżą ci co nie mają się czym pochwalić... (Bo tak to w śród młodych wygląda, trzeba pokazać moc, bądź chociaż stworzyć pozory jej posiadania)

        • 0 1

    • Zagrozenie

      Gdyby wszyscy młodzi posiadali samochody to jaka grupa wiekowa stanowiła by wieksze niebezpieczeństwo ?

      • 0 0

  • opinia (27)

    Po siedemdziesiątce powinni obowiązkowo zdawać jeszcze raz, bo przytłaczająca większość ze staruszków nie potrafi już panować nad pojazdem.

    • 388 191

    • (4)

      Ci od 18do 30 lat powinni powtarzać egamin co rok.

      • 70 17

      • Oraz dodatkowe testy na agresywne zachowania za kierownicą i myślenie przyczynowo-skutkowe. (1)

        Bo to oni są winni 80% wypadków.

        • 40 3

        • Czekam na pomysł takiego testu

          Rzucisz pomidorem i zobaczycz co gość zrobi? No to by były inteligentne testy na agresywność xD

          • 0 0

      • A Ty „Mistrzu Kierownicy” powtarzałeś?

        • 5 6

      • I ciekawe co byś wykrył na tym egzaminie co?

        Że nadal może jeździć, bo dalej sprawny, ale głupi.. tego nie sprawdzają. W internecie jak widać też nie, bo byś henio nie pisał.
        Dziadka można wykluczć bo np ślepy a jeździ. A głupiego nie poznasz, przynajmniej nie tak łatwo jak ślepego. Więc przestań pieprzyć, jak ograniczymy nawet liczbę wypadków o ten 1% bo to starcy tylko robią, a reszta młodzi.. to też jest to warte.

        • 0 0

    • statystycznie kierowcy 65+ są sprawcami najmniejszej liczby wypadkow (10)

      w granicach bledy statystycznego.

      • 40 6

      • (8)

        Jestem tego przykładem. W tym roku przejechałem zawodowo 28000km!!!

        • 12 6

        • (2)

          Pytanie ilu takich kierowców 65+ jest aktywnych za kółkiem i jaki jest ich udział w ruchu drogowym. Jeżeli kierowców 65+ jest tysiąc i rocznie powodują 5 wypadków a kierowców w wieku 30-40 jest 100000 i powodują dwadzieścia wypadków to czy faktycznie to oni są większym zagrożeniem? Być może inna meteorologia ststystyczna np. Liczba wypadków na 100000km przejechanych w danej grupie wiekowej byłaby bardziej wiarygodna i pokazałaby faktyczny poziom zagrożenia różnych grup wiekowych.

          • 11 10

          • Chyba metrologia, bo z pogodą ma to nie wiele wspólnego ;)

            • 7 0

          • Tak z pogodą nie ma to nic wspólnego. Powinno być Metodologia ;)

            • 5 0

        • No bo padnę, zawodowo 28 000 km rocznie? (4)

          Zawodowo to minimum 100 000 km na rok

          • 5 4

          • przeciętny dojazdy do pracy to spokojnie 50000 (3)

            może gość zawodowo do kościoła co niedziele jeździ

            • 2 2

            • 50000 km?

              Do pracy? Nie kazdy robi dziennie 250 kilometrow na dojazd i powrot z pracy
              Kolejny madry inaczej

              • 2 1

            • (1)

              Chyba z Kartuz do Warszawy, codziennie.

              • 1 0

              • może pociągiem

                • 0 0

      • odpowiedź

        Jeśli tak jest to zdadzą egzamin praktyczny i nie mają się czego obawiać.

        • 2 2

    • po 70

      to staruszki? wypraszam sobie! Może to nie jest młodość, ale jeszcze nie starość! Ilu młodych daje pod opiekę na cały dzień takim staruszkom swoje dzieci, czyli co to jest odpowiedzialność? Ale co do obowiązkowych badań po 70 to się zgadzam mimo, że ten wiek już za chwilę....

      • 22 6

    • (1)

      Puknij się w łeb.

      • 1 11

      • lepiej nie bo echo wszystkie ptaki w promieniu stu metrów zabije

        • 2 1

    • (1)

      Nie wiem czyja jest wina , a ciekawa jestem czy młodzi to potrafią panować nad pojazdem. w wszyscy powinni uważać i kierowcy i piesi . A oświetlenie ulic też ma znaczenie. Mam pytanie kim jest osoba która ma 80 lat jak 74 latek jest dziadkiem ten co pisze niech się zastanowi czas szybko leci też osiągnie taki wiek i powiedzą mu żeby już nie jeździł samochodem bo jest dziadkiem

      • 15 1

      • nie potrafią

        wszystkie czynność manualne czy psychoruchowe wymagają treningu i praktyki,
        potem jest niebezpieczny okres rutyny, potem przychodzi mądrość i umiejętności

        moim zdaniem po 5 latach kierowca zaczyna mieć sensowne umiejętności,
        ale to opinia, nie wiem co dane mówią dokłądnie, może 2 lata, może 7

        • 4 0

    • ???? totalna bzdura

      Więcej wypadków popełniają młodzi za kółkiem, to pewnie powinni zdawać co miesiąc. Wieczorem ciężko zauważyć ubrane na szaro buro osoby, a jeszcze jak ulica jest słabo oświetlona, to nieraz zauważa się w ostatniej chwili. Kondolencje dla rodziny zmarłej

      • 7 1

    • Czas także zająć się młodszym czubkami na drogach,bo statystyka jest nieublagana a tak na marginesie Panie Alonso ,czy ty mistrzu driftu i perfekcyjnej jazdy na wprost nie robisz nigdy na drodze jakiś błędów skutkujacych zagrożenie dla innych użytkowników ruchu....

      • 2 0

    • Dziadek za kierownicą

      Po siedemdziesiątce to dziadek na złom? A co powiedzieć o dwudziestoparoletnich oszołomach pędzących ponad 130km/h i zabijających ludzi. A przejściu?

      • 0 0

    • po 70...

      może też będziesz miał kiedyś 70 lat...pamiętaj żeby odłożyć prawo jazdy do szuflady

      • 1 0

    • a ile małolatów robi wypadki może by tak porównac

      • 0 0

    • Czas szybko leci .tez bedziesz miał 70 mądralo ...i co wtedy powiesz .?...na trajtek gamoniu a nie szwendać sie nocami po ulicy bez odblasków zapatrzonych w komórkę i przechadzać sie po ulicy jak po deptaku

      • 0 0

  • (5)

    Szacun dla młodej osoby reanimujacej poszkodowana

    • 408 6

    • Wielki szacun

      Bardzo wielkie dzieki dla pierwszych na miejscu zdarzenia..zwykli przechodnie szli ulica ale w obliczu zdarzenia natychmiast zaczeli ratowac...nie patrzyli jak wielu innych tylko uklekneli i resuscytowali brawo za czlowieczenstwo dla was i normalnosc!!!

      • 34 0

    • ale poco te reanimacje wystarczy defibrylator i on sam załatwia sprawe. (3)

      • 0 38

      • (1)

        A byl na miejscu? Nie bylo, to zamknij ryj !!!

        • 23 2

        • Defibrylator był bo każda z karetek ma na wyposażeniu defibrylator. Więc też proszę nie gadać bzdur. Druga rzecz to odróżnia się rytmy do defibrylacji i nie do defibrylacji więc proszę nie pie****ić o defibrylatorze jak się nie wie do czego to służy

          • 0 0

      • szczególnie z dostarczaniem tlenu do płuc sobie defibrylator radzi

        pajacu na sznurku

        • 13 1

  • Ciekawe ile faktycznie widzi ten kierowca... (6)

    • 144 59

    • lux (1)

      Przy tak oszczędnym oświetleniu to widzi niewiele. I ten kierowca i setki innych.

      • 27 3

      • w nocy żaden człowiek wiele nie widzi

        człowieki to stworzenia dzienne

        • 6 2

    • (1)

      Widzi tyle, ile oświetli mu drogę jego stare auto, ze starymi reflektorami.

      • 5 8

      • I jadący z przeciwka ze żle ustawionymi reflektorami.

        Prawy świeci mijania pod koło, a lewy jaskrawym światłem drogowym wysoko podniesiony.

        • 15 0

    • badania i obliczenia masz w Internecie

      najlepszy kierowca z najlepszym wzrokiem i najlepszymi reflektorami buja widzi,
      światło odbite od osoby w stroju ninja wchodzącej pod nadjeżdżające pojazdy jest niewystarczające żeby tą osobę widzieć wcześniej niż 50metrów a to już jest za późno

      • 10 1

    • Pożyjemy

      zobaczymy, albo i nie :(

      • 0 0

  • Przykre (10)

    Dlatego tez nie jezdze moto...wlasnie takich dziadkow lesnych boje sie

    • 75 125

    • Nie dałbyś rady zdać prawka, znam takie ciapy (7)

      • 14 8

      • (6)

        A ja znam takich artystów, którzy od lat pracują jako zawodowi kierowcy, a myślą, że skręt na skrzyżowaniu to włączanie się do ruchu.

        • 5 3

        • Jeżeli z podpożądkowanej, to jest włączanie się do ruchu. (3)

          • 3 8

          • (2)

            Ręce opadają... nie
            To czym jest włączanie się do ruchu przeczytasz w art. 17. ust. 1 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

            Nie utożsamiaj obowiązku ustąpienia pierwszeństwa z włączaniem się do ruchu.

            • 6 3

            • ręce to opadają jak się twój bełkot czyta darku (1)

              • 1 2

              • Chłopy, dajcie pokój.

                • 0 0

        • (1)

          A co to ma wspolnego z tym watkiem? Ja znam np. takich artystow co maluja obrazy, a nie potrafia polozyc glazury.

          • 0 0

          • To ma wspólnego, że przedmówca nazwał kogoś ciapą która by nie zdała prawa jazdy. Ja natomiast w opozycji podaje przykład pewnych siebie kierowców którzy prawo jazdy już zdali, a o przepisach pojęcia nie mają. Przeciętny "dobry kierowca" to janusz który przepisów nie zna, a jedynie wyuczone zachowania mniej lub bardziej związane z przepisami.

            • 0 1

    • To dobrze

      Przynajmniej ciebie nie muszę się bać

      • 1 0

    • dziadków leśnych boję się..

      Wobec tego - jak mniemam o .. bardzo wiele młodszy szos użytkowniku ..i z zamiłowania do jazdy ..czymkolwiek - przyjacielu lub jeżeli wolisz ..kolego ..jako już według tej waszej nomenklatury ..ten dziadek, który nauki jazdy ..i swoje pierwsze doświadczenia za przysłowiową ..kierownicą motocykla w SFM "Junak" w Szczecinie - oczywiście było to ..bardzo a nawet bardzo dawno temu - też powinienem Ci się ..zrewanżować podobnym tematycznie ..wpisem i ..wygarnąć stosowny tekst o tych, za kierownicami szybkich jak błyskawice i nie wiadomo skąd się ..pojawiających i nie tylko jedno śladowych rakiet ale tego nigdy nie uczyniłem i trzymam się tej zasady gdyż uważam, że ulice są dla wszystkich z tym, że też Ci wszyscy powinni w równym stopniu zarówno przestrzegać przepisów o ruchu drogowym jak też i zawsze pamiętać, że nie jesteśmy na tych ulicach sami..Pozdrawia serdecznie i życzę Ci ..młody człowieku abyś był zawsze ..zdrowy, młody, piękny i oczywiście bogaty i żeby nigdy i nikt w Twoim życiu doczesnym nie przypinał Ci żadnej ..stygmatyzującej i tym bardziej ..obrażającej Cię ..łatki a tym bardziej ..łaty.

      • 3 0

  • Słabe skrzyżowanie (13)

    Niestety te skrzyżowanie i przejście tam jest bardzo niebezpieczne. Długa prosta Chylońska sprawia że kierowcy głupieją i gnają, wyjazd ze Starogardzkiej ze słabą widocznością, a do tego przejście dla pieszych jednocześnie przez jezdnię i pas dla trolejbusa, na deser obok prawoskręt na Pucką który się korkuje non stop przez przejazd kolejowy. Dramat

    • 288 11

    • Nie skrzyżowanie i przejście,

      a kierowca, który nie umie zareagować, jest niebezpieczny.

      • 14 7

    • (1)

      Czekaj czekaj. Mówisz że kierowcy głupieją i gnają mimo braku widoczności... ale to skrzyżowanie jest słabe?

      • 7 2

      • Gdyby byly tamswiatla to nawet slabi kierowcy musieliby sie zatrzymac

        A tak piesi sa na lasce kierowcow

        • 3 0

    • Dodaj do tego zaparkowane pojazdy, które ograniczają widoczność...

      • 6 1

    • (2)

      Po prostu za duża prędkość i niewidoczni piesi. Oświetlenie przejść dla pieszych na Chylońskiej to prawdziwy dramat. Piesi są po prostu niewidoczni.

      • 11 3

      • slabo widoczni (1)

        Ale wtedy się zwalnia jak się nie ma 100% pewności. Życie to nie gra w ruletkę

        • 4 2

        • jak się zwalnia jak przejścia nie widać? to przed czym masz zwalniać?

          oczywiście możesz jechać 30 na godzinę przez całe Trójmiasto
          bo z tego co piszesz tego żądasz i się domagasz

          • 3 1

    • (2)

      Jak można tam zgłupieć? Pzecież są tak częste przejścia, do tego bez świateł, że sie jedzie ciągle zwracając uwagę na pieszych.

      • 3 1

      • czyli 20km/h wszystkimi drogami klasy B w Polsce (1)

        jesteś pewien, że tego chcesz i oczekujesz?

        • 1 1

        • Wystarczy 50 km/h

          Niesamowitym zbiegiem okoliczności jest to również dopuszczalna prędkość w obszarze zabudowanym.

          • 2 1

    • Wszystko się zgadza i do tego nie jest w ogóle oświetlone.Osoba ubrana w ciemną odzież jest niewidoczna.

      • 4 0

    • to skrzyżowanie

      nie "te" skrzyżowanie

      • 4 0

    • Drogowcy

      Bylo juz głośno o tym skrzyżowaniu dobre pare lat temu co zrobili z nim? Ano postawili lustro i rece umyte, pomijając światła bo za drogo, ale nie oświetlić go to juz powinno sie dokopać do tego kogoś kto podjął taką decyzję o lustrze i pociągnąć go do odpowiedzialności za współudział tyle odemnie dalej glosujcie na szczurów i innych takich co dbaja tylko o centrum i juz czytam ze ze starowiejskiej bedzie deptaczek tam maja kasiorke aby wydac no tak bo przyjezdny z wawki nie bedzie przeciez chodził po chyloni, spójrzcie w jakim stanie jest ulica wiejska same dziury A rodziny z wozkami zasowaja do parku tylko czekać na kolejny wypadek, ulica gniewska jak i wejherowska te nadaja sie do totalnego remontu centrum Chyloni

      • 2 1

  • Nie chodzi o wiek kierowcy, ale o to, że piesi (57)

    nie zdają sobie sprawy, jak ich widać (a raczej nie widać) po zmroku. Reszta jest kwestią statystyki: 100 tysięcy kierowców zauważy ubranego na czarno pieszego, ten 100 001 już nie.

    • 416 51

    • (25)

      To jest raczej argument obciążający kierowcę. Bo to oznacza że nie widział a jechał. Nie ma usprawiedliwienia dla potrącenia pieszego na przejściu. Znak jest odblaskowy. I on obliguje do pewnego zachowania, z którego część kierowców nie zdaje sobie sprawy

      • 51 34

      • (6)

        to jest jedynie argument za tym że istnieją przejścia które są nieodpowiednio widoczne w godzinach nocnych oraz to że warto nosić odblaski i nie wchodzić na "pałę" pod jadące pojazdy.

        • 41 13

        • (3)

          Skoro są nieodpowiednio widoczne to kierowca powinien zwolnić i się upewnić. Jak na skrzyżowaniu ktoś wyjedzie z podporządkowanej i spowoduje kolizję to ograniczenie widoczności będzie trafnym argumentem obrony sprawcy?

          Zajrzyjmy do statystyk. Komenda Główna Policji, Wypadki drogowe w Polsce w 2017 roku, strona 24. Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych było przyczyną 3 408 wypadków. Strona 30: wypadków w których przyczyną było wejście na jezdnię przed jadący pojazd było 1184, czyli trzy razy mniej, a jest to pozycja policzona ogółem (czyli nie tylko na PdP). Wniosek - raczej bardziej na pałę się przez PdP jeździ, niż przechodzi

          • 23 14

          • (2)

            A co kiedy (BYDŁO) bezczelnie włazi na czerwonym świetle bez skrupułów o emeryturach nie wspomnę.

            • 12 25

            • W domyśle pisałem tu o przejściach i skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym

              • 5 2

            • Oczywiście kierowcy zawsze wjeżdżają na skrzyżowanie przepisowo na wczesnym czerwonym.

              Głównie taxi , młodzi gniewni i dostawcy piccy.

              • 15 0

        • ta kobieta (1)

          Już opuszczała to przejście dla pieszych...

          • 14 2

          • skąd ta informacja?

            • 2 5

      • (5)

        Gdyby zasadę ograniczonego zaufania zamienić na zasadę braku zaufania to ruch drogowy by zamarł!!! Pieszy w czarnym płaszczu w nocy igra z życiem!!!

        • 21 13

        • (4)

          Zasadę braku zaufania w stosunku do kogo?
          Przejście dla pieszych to takie miejsce w którym kierujący ma obowiązek spodziewać się pieszego. Na skrzyżowaniu z drogą główną kierowca zazwyczaj jedzie gdy się upewni, że może. Tymczasem na PdP nie jedzie dopiero gdy się upewni, że nie może.

          • 24 7

          • idź darek d**ilu się prześpij bredzisz (3)

            bredzisz kolego bo nie umiesz się przyznać do błędu i na siłę próbujesz i kombinujesz żeby tylko na twoje wyszło, tak robią frustraci i dzieci albo ludzie zgorzkniali

            • 5 11

            • (2)

              Do jakiego błędu niby mam się przyznać?

              • 7 2

              • no właśnie darek, gdybyś wiedział to by ci nie trzeba było tłumaczyć (1)

                dlatego musisz się przespać i przemyśleć,
                jak sam do tego dojdziesz to będziesz bardziej przekonany
                niż jak ktoś ci powie

                • 5 9

              • Gościu, najpierw piszę, że nie chcę się przyznać do błędu, a jak pytam konkretnie do jakiego, to nie chcesz napisać. Poważny jesteś?

                • 7 2

      • (11)

        Jak widzisz to wiesz że widzisz a jak nie widzisz to sądzisz że widzisz pusta drogę! Za głupia by tozro umieć! Za późno by leczyć niedorozwój mózgu u ciebie! Szkoła i dom też były kiepskie i idiota gotowy!

        • 1 10

        • (10)

          Jeżeli sądzisz, że droga jest pusta, a w rzeczywistości nie jest, to znaczy że się nie upewniłeś. Ustępując pierwszeństwa pojazdom na skrzyżowaniu kierowcy potrafią się zatrzymać i rozejrzeć. W przypadku przejścia dla pieszych nawet rzadko kiedy zwalniają. I potem zdziwienie.

          • 12 3

          • nie kolego, oko ma określoną czułość, nikt nie zobaczy osoby w nocy (9)

            nie zależnie czy młody czy straty, fizyki nie oszukasz, ludzi w nocy nie widać a samochód owszem

            • 9 9

            • (6)

              A jakoś nie wszyscy wjeżdżają w osoby schodzące z przejścia dla pieszych. Normalnie cud jakiś.

              • 7 5

              • statystyki mówią że w Polsce jest plagą wchodzenie pod pojazdy (5)

                najwięcej ginie ludzi w miesiącach zimowych i są to ludzie starsi, ci którzy nigdy samochodem nie jeździli i nie zdają sobie sprawy, że ich nie widać w nocy,
                nie dają kierowcy żadnych szans

                • 9 8

              • (3)

                Wg statystyk wypadków spowodowanych wejściem na jezdnię przed jadący pojazd jest 3 razy mniej niż spowodowanych nieustąpieniem pierwszeństwa pieszemu na przejściu

                • 9 2

              • darek, znów głupoty piszesz i własne teorie na chama próbujesz tłoczyć (2)

                i wybierasz sobie różne dane,
                nie wymyślaj własnych teorii, po co to robisz?
                żeby sobie podnieść mniemanie o sobie?
                cierpisz na coś? frustracja, brak celu w życiu, inne kompleksy?
                zacznij czytać filozofię, poważnie.

                • 4 5

              • A ty znów zamiast obalić słowa oponenta atakujesz jego osobę. Klasyczny ad personam, najbardziej prymitywny trik erystyczny.

                • 7 1

              • W miescie jest 50 na godz przed przejsciem nalezy zeolnic do 30-20 bo pieszy nie ma szans gdzie tak pedzic na cmentarz? Naprawde to w miescie powunno byc wieksze ograniczeni Zagranica to pieszy zblizajacy sie do przejscia jest hprzywilejowany

                • 3 1

              • Poproszę o źródło tych statystyk

                Bo istnieją tez inne, obciążające kierowców. Wynika z nich ze w Polsce kierowcy nie przestrzegają przepisów i dlatego mamy ponad 3000 ofiar rocznie.

                To tak jakbyś miał zamach terrorystyczny i 3k ofiar. Pomysł o tym.

                • 0 0

            • Bzdura (1)

              Wystarczy dostosować predkosc do warunków. Nie ma warunków, nie ma prędkości.

              Ludzkie oko jest wrażliwe nie tylko na kolor, ale tez na kształt. Ten akurat dobrze widać, zwłaszcza w miastach gdzie jest wysokie light pollution. Tylko trzeba nie zasuwac.

              • 3 0

              • a ludzie chodza po ziemi czy po chmurach? bo light polution nie odnosi sie do warunków panujacych przy ziemi.. a wez w ciemnym postaw sobie rzecz i zgadnij jej ksztalt.. brak swiatla nie powoduje tylko braku rozpoznawalnosci barw ale rowniez i ksztaltow..

                • 0 0

    • tak dla przypomnienia (4)

      Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

      • 31 5

      • (2)

        To §47 ust. 4 Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Ja bym dodał jeszcze inny przepis, różniący się tylko jednym fragmentem:

        Konwencja Wiedeńska o ruchu drogowym art. 21. ust. 1. pkt b:
        jeżeli ruch pojazdów na tym przejściu nie jest kierowany sygnałami świetlnymi ruchu lub przez funkcjonariusza kierującego ruchem, kierujący powinni zbliżać się do tego przejścia tylko z odpowiednio zmniejszoną szybkością, aby nie narażać na niebezpieczeństwo pieszych, którzy znajdują się na przejściu lub wchodzą na nie; w razie potrzeby powinni zatrzymać się w celu przepuszczenia pieszych.

        • 13 4

        • darek d**il (1)

          nie wchodzi się na jezdnię jak samochód jedzie

          • 3 11

          • Bzdura. Art. 14 pkt 1 lit a PoRD zakazuje wejścia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd. W sytuacji w której pojazd jest w takiej odległości, że zdąży normalnie zahamować pieszy jak najbardziej może wejść. Bo to kierujący ma ustąpić pieszemu na przejściu, a nie odwrotnie.

            • 9 2

      • uwaga

        to jakis pan z drogowki chyba pisal?hehehhe

        • 0 8

    • Pytanie (1)

      W latach 90 popularne było oświetlenie przejść dla pieszych lampami sodowymi, takie jaskrawe pomarańczowe światło. Czemu to zniknęło?

      • 20 0

      • Z oszczędnościości!!!!!

        • 7 1

    • To może jest to wina kobiety która prawidłowo szła po pasach ?? Co to za argument !? Starszy człowiek po zmroku widocznie nie powinien prowadzić auta. Nie ten wzrok i refleks. I na to nie ma innego wytłumaczenia.

      • 10 1

    • Typowy komentarz kierowcy (1)

      To pieszy winien. Kłamstwo w żywe oczy, wiktymizacja sprawcy.

      Jak nie widzisz gdzie jedziesz albo kto jest na drodze, to zwalniasz. To aż tak proste, tylko się polskim patalachom za kierownicą we łbach nie mieści.

      • 11 10

      • kolejny d**il

        idź z tym do sądu

        • 2 9

    • (12)

      Są oznakowane pasy ?! więc w czym problem ? kierowca na zakichany obowiązek conajmniej zwolnic

      • 13 3

      • (11)

        Ciemno było. Pasów pewnie też nie zauważył.

        • 1 5

        • w nocy nie widać pasów (10)

          ani znaków, szczególnie tych za krzakami, które tak lubią na egzaminach na prawo jazdy

          • 2 5

          • (8)

            No tak, bo nocą pasy schodzą z ulicy i chowają się za krzakami. A farba odblaskowa że znaków podąża w te krzaki za nimi. Wielka nocna migracja...

            • 11 2

            • nie kolego, w nocy człowiek nie widzi (7)

              dlaczego z tym faktem walczysz na chama?

              • 2 6

              • (5)

                Jak nie widzi, to niech siedzi w fotelu przed telewizorem, a nie za kółkiem. Co innych użytkowników maja obchodzić czyjeś problemy z widzeniem.

                • 5 3

              • jeszcze raz bo widzę nie dotarło, ludzkie oko w ciemnościach nie widzi (4)

                oko jest czułe na światło, nie na ciemność,
                nie ma światła odbitego, nie ma obrazu

                • 3 2

              • (2)

                Światło odbite jest od znaku. Znak nakazuje zwolnienie do takiej prędkości aby nie narażać pieszych na przejściu lub wchodzących na przejście. I to obowiązkiem kierowcy jest tak jechać, aby w danych warunkach, w porę tego pieszego zauważyć.

                • 5 1

              • jakiego znaku? (1)

                • 0 2

              • D-6

                • 2 0

              • No tak, ale jednak większość kierowców sobie radzi... Ślepi niech zostaną w domu, będzie bezpieczniej, skoro nie radzą sobie podczas jazdy w mieście... Strach pomyśleć, co będzie, gdy wyjadą poza miasto... Usunięcie drzew z poboczy nie pomoże...

                • 0 0

              • Jak nocą człowiek nie widzi to nie może jeździć samochodem

                Bo może kogoś zabić

                • 2 0

          • Jak nie widzisz pasow to samochod zostaw w garazu i idz na pieszo moze ktos cie xauwazy

            • 6 1

    • Aga (1)

      To prawda, nie lubię jeździć po zmroku, zła widoczność, gra świateł i do tego ubieramy się w ciemne ciuchy...

      • 6 0

      • ja mam oczoje.ne ubrania

        • 2 0

    • To miejsce (2)

      jest dobrze oświetlone. To miasto a nie wieś, kierowca pieszej nie widział z racji wieku a nie ciemnego ubrania!

      • 4 0

      • piesza weszła pod nadjeżdżający pojazd, z racji wieku oczyiście (1)

        • 1 5

        • Pieszy ma zakaz wejścia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd. Z informacji wynika, że piesza na przejściu była już wcześniej i praktycznie je opuszczała. Trudno więc mówić o wejściu na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, jeżeli piesza już od pewnego czasu była na jezdni. Raczej było to klasyczne nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu.

          • 8 1

    • Ale to chyba info dla kierowcy - muszę zwolnić, bo mieszka tu mnóstwo starszych ludzi i mogą gorzej widzieć. Lepiej jak pojadę wolno i dam im i sobie szansę...

      • 4 0

    • Niestety masz rację

      Tam mimo oświetlenia piesi na przejściu są słabo widoczni. Nie wiem jak to się dzieje ale pieszy przechodzący od strony stokrotki też próbował mnie zaskoczyć (jechałem w kierunku Puckiej), nie przebiegał ale zauważyłem go w ostatniej chwili.

      • 3 2

    • skoro kierowca nie widzi - to niech zwolni!!!!

      • 0 0

  • Ile jeszcze czasu na światła tam będziemy czekac??? (24)

    Netto Stokrotka Żabka.pełno ludzi chodzi i takie wypadki. Pracuje tam i nie ma tygodnia bez zdarzenia drogowego!
    Jak nie dachowanie na przystanku jak nie motor pod samochodem to potrącenie smiertelne! Ile jeszcze Panie Prezydencie?? Czy dbamy tylko o świętojańską i drogę do pana domu z UM czy może też o dzielnice warto??
    A swoją drogą 60 lat i badania co rok na prawo jazdy ! 70 lat koniec jazdy .bo oni wiozą smierc!

    • 198 95

    • (1)

      Z tym ze szanowny Pan Prezydent dba tylko o ul.Świętojańską i o swoją dzielnice to się zgodzę

      • 19 10

      • wszędzie posadzić światła, polska to bogaty kraj, tyle świateł dać, żeby w nocy bylo jasno jak w dzień

        a co!?

        • 1 0

    • I o starowiejska jeszcze. Będzie deptak to nie ma kasy na swiatla

      • 14 7

    • Popieram (1)

      Mam 58 lat i jestem za badaniami lekarskimi. Jeśli lekarze uznają, że stwarzam zagrożenie,to dla bezpieczeństwa wszystkich, wracam do czasów młodości i zaczynam jeździć trajtkami.

      • 19 0

      • Wiadomo jak u nas wygląda przechodzenie różnego rodzaju badań. Dogadamy się... ;) niestety ciągle spotykana praktyka

        • 2 0

    • Stary kierowca jest bardziej odpowiedzialny jak młody byk za kierownicą który prowadzi auto. kto w mieście gdynia przestrzega przepisy wiek jest tu bez znaczenia.

      • 12 5

    • smierc na chylonsiej (1)

      d*pku ty tez bedziesz stary .ile gnojkow 20 - letnich zabija na przejsciach i drogach

      • 13 2

      • Jestem kierowcą zawodowym, muszę obecnie odnawiać badania lekarskie i psychologiczne co 5 lat. Jeśli będę chciał dalej jeździć po 60tce to badania będę musiał odnawiać co 2,5 roku. Rozumiem oczywiście że prowadząc więszy pojazd mogę narobić większych szkód ale jak widać osobówką też można zabić. Uważam że badania które przechodzę powinny dotyczyć również kierowców osobówek, jeśli nie wszystkich to przynajmniej tych po 60tce. Niech nawet będą refundowane, ale obowiązkowe.

        • 3 0

    • Statystyki dotyczące wypadków są bardzo niekorzystne dla nas w porównaniu (2)

      z innymi krajami Europy, a tam teź jeżdżą starsi. To nie ma nic do rzeczy. Proszę o statystyki ile wypadków spowodowali ludzie 60+, a ile młodsi. Mam 70 lat i zgadzam się na badania lekarskie, ale proszę młodszych kierowców o trochę pokory. Nie dalej jak dziś zwracałem uwagę młodemu kierowcy, że jechał za szybko w danych warunkach i w terenie z ograniczeniem prędkości, a on mnie pyta " to z jaką prędkością jechałem"? Znaczenie mają warunki na drodze, a nie dozwolona prędkość.

      • 5 2

      • są na stronach KGP

        • 2 0

      • chyba jeszcze w Rumunii jest podobnie

        potem to już Pakistan i obszary wojny

        • 2 0

    • Tak dachowanie w którym ja uczestniczyłem i cudem uszlismy z życiem

      • 0 0

    • zyczenia

      • 0 0

    • zyczenia

      Chyba dożyjesz do 60 - tki ,ciekaw jestem jakie wtedy będzie twoje zdanie ??? czytaj statystyki kto popelnie więcej wypadkow ,ale komu ja wlasciwie odpowiadam ???

      • 3 1

    • Ot molodiec

      Był jeden Pan podczas wojny,który jak ty był zwolennikiem utylizacji osób starszych,więc nie wątpię,ze podpiszesz się kiedyś pod eutanazja,ale kij ma dwa końce ,bo jak przyjdzie czas to Ciebie zaproszą także na swoj ostatni pozegnalny wystep panie na zawsze mlody.

      • 4 1

    • Starzy wioza smierc????

      99% wypadkow powoduja mlodzi zasuwajac po smierc. Tyle w temacie dziecko

      • 7 0

    • idiota

      • 0 0

    • Życzę ci długich (1)

      lat w dobrym zdrowiu. I nie pisz głupot.

      • 3 1

      • Z poczuciem humoru u ciebie to raczej słabo.

        • 0 0

    • Odczep się od pana prezydenta

      Któremu naród powierzył mandat na autorytarne żądzenie przez kolejne 5 lat. Teraz trzeba tylko zadbać aby jego potomkowie mogli przejąć władzę i panować w Gdyni dożywotnio. A później wnuki, prawnuki itd

      • 6 0

    • Z tego co wiem nie robią tam świateł bo całe skrzyżowanie przejdzie remont przez plan budowy tunelu pod torami oczywiście pare lat to zajmie

      • 0 0

    • "bo oni wiozą śmierć"

      Zyczę ci abyś i ty dożył tych 70 lat a zobaczysz jak miło jest czytac takie brednie.
      Włącz myślenie ty wiecznie młody osobniku, kimkolwiek jesteś .

      • 1 0

    • Wypadek

      ""A swoją drogą "" to poczytaj statystyki wypadków , wtedy przekonasz się "że śmierć wożą " młodzi kierowcy w przedziale wiekowym do 35 lat Więc lepiej żebyś nie zabierał głosu w sprawach co cię przerastają

      • 1 0

    • Tez ,bedziesz stary

      W UK ludzie jezdza majac po 80-90 lat i jakos nie widziałem wypadku ...choc ludzie chodzą tam naprawdę jak barany po ulicy ...

      • 0 0

  • (26)

    ponoc wcale nie przechodzila na przejsciu.... ul Chylonska jest bardzo ciemna wieczorem, ludzie chodza w ciemnych ciuchach bez zadnych odblaskow. Niestety nie kazdy z nich przechodzi po przejsciu bo mysli ze zdazy...

    • 179 32

    • Jeżeli nie na przejściu, to dajcie spokój kierowcy. (4)

      Pomimo żalu z powodu tragedii, może należy też coś napisać o tej Pani /wiek, stan etc./

      • 13 5

      • Zabił kobietę, ale dajcie mu spokój (3)

        Na pewno to sama się potrąciła, dwutonowy rozpędzony samochód i nic nie widzący kierowca nie ma tu nic do rzeczy.

        • 8 14

        • weszła pod pojazdy i nie żyje (2)

          nie pierwszy taki przypadek, smutny, tragiczny ale jeden z bardzo wielu w Polsce

          • 7 4

          • (1)

            To ile tych samochodów ją potrąciło, gdy schodziła z przejścia?

            • 1 1

            • 7000

              • 0 0

    • (8)

      Kierowca 70-cio letni jest bardziej ostrożny na jezdni niż jakiś młodzian a na Chylonskiej piesi wychodzą na jezdnię nie upewniając się czy coś jedzie. Oni czują się najważniejsi. Wieczorem nie zawsze dobrze widać i jeszcze gdy nadjezdzają z przeciwka auta, które mają źle ustawione światła. Świecą prosto w oczy.

      • 19 2

      • Jeżeli kierowcy sobie nie radzą (6)

        To może trzeba w całym mieście wprowadzić strefę zamieszkania i ograniczenie do 30?

        • 5 7

        • (5)

          W strefie zamieszkania jest ograniczenie do 20

          • 3 3

          • jak

            • 0 1

          • cos Ci sie pomylilo... (3)

            to nie było na osiedlu....
            Tylko na głównej drodze Gdyni....

            • 5 2

            • (2)

              Ale ja nie napisałem, że to było w strefie zamieszkania. Zobacz na jaki komentarz odpisywałem

              • 4 2

              • idź darek d**ilu nie kompromituj się więcej (1)

                znów to samo zachowane masz, odwracać kota ogonem i wycofywać się rakiem z tego co napisałeś

                • 1 4

              • Gość napisał, że jeżeli kierowcy sobie nie radzą to może całym mieście wprowadzić strefę zamieszkania i ograniczenie do 30 km/h. A ja napisałem, że w strefie jest ograniczenie do 20 km/h. Czy to takie skomplikowane jest? Kto tu się kompromituje?

                • 4 0

      • Głupie uogólnianie. Jeden jest bardziej ostrożny a inny nie. Dzisiaj taki leśny dziadek władował się na lewy las na Hutniczej i wyprzedzał całą linę aut stojących przed przejazdem, widać myślał sobie że stoimy wszyscy dla rozrywki. Leciał równo, podwója ciągła, przejście, pas do skrętu. Wyglądał na 70-80 lat, i gdzie ta ostrożność.

        • 1 1

    • (8)

      Dokładnie .... przebiegających gdzie popadnie pieszych na Chylońskiej po zmroku jest za dużo. Ciężko ich zauważyć nawet jak się jedzie przepisowo 50 km/h

      • 9 3

      • to było (5)

        Przejście dla pieszych

        • 2 6

        • to jak jest przejście to oznacza że masz wchodzić pod pojazd? (4)

          od kiedy?

          • 8 3

          • (3)

            Kobieta schodziła z przejścia.

            • 2 5

            • skąd takie informacje masz? (2)

              z brudnego palca wyssałeś?

              • 1 2

              • Schodziła z przejscia

                Są świadkowie. Ta pani schodziła z przejścia...

                • 1 0

              • Z opisu zdjęcia

                • 0 0

      • (1)

        Rozbraja mnie kadra dziadków i rodziców z dziećmi przebiegająca kilkadziesiąt metrów od przejścia obok skrzyżowania z Wiejską. Cąg komunikacyjny Biedronka-przystanek soie zrobili. Przejście na wyciągnięcie ręki, ale gdzie tam. Kto będzie czekał na zmianę świateł. Co ciekawe nie widzę tam nastolatków, a większość to właśnie seniorzy.

        • 11 2

        • Wniosek

          Jakibz tego wniosek? W Europie przesunietoby pdp bo infra ma być dla ludzi. Jak ktoś jest d**ilem i spodziewa się ze ludzie nie pójdą najkrótsza droga to nie powinien pracować w projektowaniu dróg! Drogi są dla ludzi. Nie tylko ich części. A piesi to najmniej chroniony wiec najbardziej uprzywilejowany uczestnik ruchu. Każde pdp noga z gazu i wypatrujemy ludzi. Ale na kursach uczą innych rzeczy.

          • 4 5

    • Taka prawda

      • 2 1

    • A właśnie naoczni świadkowie widzieli ,że kobieta przechodziła na pasach. Kierowca jechał szybko. Nie wiesz to głupot nie pisz. Ta kobieta już się nie obroni , dlatego nie oczerniaj. Przed przejściem dla pieszych każdy kierowca powinien zwolnić , a nie piratować dalej. Ile wypadków w tym miejscu jest w biały dzień to co? też osoby są niewidoczne , bo w ciemnych rzeczach chodzą? Nie przesadzaj i nie broń piratów drogowych . Są dla nich zbyt niskie kary. d**ilizm ludzki nie ma granic.

      • 1 2

    • Przechodziła przez przejście

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane