• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • Mimo rozpaczy, niech rodzina stara się o bardzo wysokie zadośćuczynienie z OC Portu (9)

    • 42 13

    • (6)

      "Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana."

      • 5 2

      • (1)

        Zaparkuj w nocy na środku autostrady i wyłącz wszystkie światła w pojeździe...
        Zobaczysz czyją winę uznają jak pierwsza ciężarówka rozniesie cię na 50-ciu metrach...

        • 3 3

        • Ale po co na autostradzie? Chyba ci bajki przeskoczyły.

          • 3 0

      • To nie powód (3)

        Nieprawidłowe zaparkowanie nie daje nikomu legitymacji do tego, żeby mógł bezkarnie ciebie najechać i zabić.

        • 8 4

        • (2)

          Taka suwnica waży 120 ton i mimo, że jedzie 6km/h, to jej droga do pełnego zatrzymania to ponad 5-10 m. Poza tym dochodzi jeszcze ograniczona widoczność z kabiny. Dlatego to suwnica zawsze ma pierwszeństwo. Niestety święte krowy na tirach i tak mają te szkolenia w d... i są takimi samymi ignorantami na drogach publicznych.

          • 9 4

          • nie kłam kłamczuchu

            suwnica nie potrzebuje do zatrzymania 5 - 10 metrów bezczelny kłamco. BEDZIECIE PŁACILI KASĘ GRUBĄ !!!

            • 3 1

          • Takimi mniej więcej ignorantami, jak w wielu przypadkach operatorzy rtg i innego ustrojstwa.

            • 3 1

    • (1)

      No niech się stara, ale jeżeli stał na przejeździe, to ciekawe, kto rodzinie da to odszkodowanie :)

      • 17 4

      • No tak, trzeba ustalić po czyjej stronie leży wina.

        • 3 0

  • Zasuwaja na tych przejazdach suwnicowi I ciagle wypadki w BCT, wiekszosc sie zatrzyma I popatrzy, ale co niektore stare wygi maja to gdzies bo sie czuja zbyt pewnie tam.u gory

    • 7 1

  • Kierowca

    Stala w miejscu ciezarowka, I jej nie zobaczyl, to on nie wie ze na przejazdach trzeba zachowac szczegolna ostroznosc, pomimo pierszenstwa.

    • 6 0

  • gdzie w bct jest wyznaczone miejsce żeby odryglować kontener albo ściągnąć lub rozciągnąć rame???? (1)

    Kierowca stał w miejscu nie wyznaczonym

    • 6 6

    • Odryglować bądź rozciągnąć naczepę można wszędzie byleby zestaw nie stał na torach jazdy suwnic oznaczonych żółto-czerwoną lub żółtą linią przerywaną.

      • 1 1

  • A teraz czekamy na opinie znawców którzy nie widzieli wypadku na temat jak doszło do nieszczęścia i kto jest winny (1)

    • 50 6

    • a najgorsze, że znawcy też nic mądrego nie orzeczą

      • 2 0

  • Bylo do przewidzenia (4)

    Wina jak dla mnie lezy po obu stronach. Kierowca nie zachowal nalezytej ostroznosci i bct tez jest tu nie bez winy poniewaz suwnica przy przejezdzaniu do nastepnego sektora powinna przy wyjezdzie sie zatrzymac i upewnic ze pozostali kierowcy ja widza. Tak to funkcjonuje w dct. A operatorzy w bct ida pelna dzida. Mozna bylo to przewidziec ze kiedys dojdzie do tragedii

    • 9 5

    • oczywiscie popieram

      w dct zawsze zatrzymuja sie

      • 4 0

    • masz rację (1)

      Nie znam przepisów z Gdyni ale w DCT tak to funkcjonuje że suwnica podczas zmiany pola składowego zatrzymuje się przed skrzyżowaniem,operator upewnia i dopiero kontynuuje przejazd. Za nieprzestrzeganie tej zasady można wylecieć z roboty. W DCT jest olbrzymie parcie na bezpieczeństwo mimo że cześć operatorów narzeka to jednak wszystkim to wychodzi na dobre.

      • 9 0

      • Gdańsk taki piękny

        • 3 1

    • Nic dodać, nic ująć - po prostu - tak to w BCT wygląda.

      • 3 0

  • wazne

    Przeciez wiadomo jakie sa fikcyjne szkolenia bhp a myślicie ze w Gdańsku inaczej jest?

    • 7 3

  • tak wyglada dobrazmiana w praktyce

    • 3 11

  • reklama

    bardzo zajefajna jest tu ta reklama podpierająca się filmem o śmierci człowieka

    • 1 1

  • Straszne (4)

    Szkoda człowieka, stracił życie w pracy, nie tak miało być

    • 167 2

    • 75 % czasu dnia ludzie spedzaja w pracy (3)

      • 6 6

      • Na szczęście nie wszyscy (2)

        • 8 3

        • a Ty ile spedzasz ? (1)

          • 5 1

          • On jest stałym klientem pośredniaka - tak się cwany gapa urządził w życiu.

            • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane