- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (427 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (83 opinie)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (83 opinie)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (302 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (78 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (156 opinii)
Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-14 21:44
Kostka dla rowerów to jedno wielkie nieporozumienie
- 3 1
-
2019-04-14 22:17
Rowerzysci
po co wam scierzki rowerowe przeciez wy smigacie po chodnikach w nosie majac pieszych nawet kiedy obok jest sciezka rowerowa.Wam zawsze zle tylko wymagania ,wymagania
- 0 8
-
2019-04-14 23:54
Czy to potrzebna inwestycja?
Tylko wymiana kostki? Jechac rowerem po tej kostce daje rade. Te pieniadze moglyby pojsc na stworzenie nowych drog lub na zabezpieczenie drogi rowerowej przed bezmyslnym wchodzeniem pieszych, co by pozwolilo na zniesienie ograniczenia predkosci.
- 0 3
-
2019-04-15 06:45
Pomysł wart uwagi.
Nie wymieniać kostki(oszczędność) tylko nasypać na nią równą warstwę 10 centymetrów piasku plażowego,co przyczyni się do bardziej płynnej jazdy i ograniczenia prędkości do 10 km/h.No jeżeli to nie ograniczyło by prędkości,to może chopki w poprzek drogi co 100 metrów.Coś w formie betonowej kantówki 10x10 cm.
- 0 2
-
2019-04-15 07:01
Co na to pan Roger? (1)
- 0 1
-
2019-04-17 18:15
roger ma w ndoooopie sopot
on jest gdańskocentryczny- 0 1
-
2019-04-15 09:21
najistotniejszy odcinek
nie zostanie wykonany :-(
- 1 1
-
2019-04-15 13:25
"Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki Czytaj więcej na:
dno
- 2 1
-
2019-04-15 17:28
Kiedy droga dla rowerów wzdłuż SKM od stacji Kamienny Potok do Bernadowa?
tam przydałby się mostek nad potokiem na poziomie istniejącego ciągu spacerowego - teraz to badziewny układ schodków i wydeptana trawka, gdyby tam zrobić coś na kształt mostku nad potokiem w Orłowie (za promenadą Królowej Marysieńki w stronę Kolibek) to by się od razu zwiększyła liczba mieszkańców decydujących się na przejazd SKM a nie samochodem przez Sopot.
- 1 0
-
2019-04-17 15:06
(2)
No idealnie. Sezon rowerowy się zaczyna, o czas na remonty. Nie można było trochę szybciej?
- 23 5
-
2019-04-17 17:10
(1)
Zima?
- 2 0
-
2019-04-18 21:40
No raczej!
- 0 1
-
2019-04-17 15:08
(2)
Konserwator twierdzi, że betonowa kostka jest ładniejsza od normalnej drogi rowerowej?
A gdzie on się k urodził? W Niecieczy?- 24 5
-
2019-04-17 15:41
Kostka może też ładna nie jest
ale mimo wszystko zgadzam się z konserwatorem, że asfalt w takim miejscu zwyczajnie nie pasuje.
- 3 7
-
2019-04-19 15:25
Asfalt
W takim miejscu? Bo Ty chcesz?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.