• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (17 kwietnia 2019)

Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.



Z jakiego materiału powinna być wykonana nowa nawierzchnia nadmorskiej drogi rowerowej w Sopocie?

Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek 15 kwietnia i potrwają do połowy czerwca br. Jednocześnie przebudową objęte zostaną dwa odcinki:
  1. od granicy administracyjnej z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa zobacz na mapie Sopotu
  2. od Lasku Karlikowskiego zobacz na mapie Sopotu do Chrobrego zobacz na mapie Sopotu

Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.

Kontynuacja prac po wakacjach



Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).

Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).

Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki



Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).

- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.

Sopot do roweru nie zachęca



Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów



Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.

Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.

Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej. Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.

Opinie (203) 1 zablokowana

  • akurat tutaj jest jeszce znośnie lepiej by zmienili te płoty z lat 60 tych co wyglądają jak cmentarne

    • 5 1

  • Wydatki z miejskiej kasy. (1)

    Nie mają na co pieniędzy wydawać ? Brud i smród w całym Sopocie. Proszę przejść ulicą Podjazd i zobaczyć te śmietniki przy pijalni piwa. Wałęsające się "oddziały" Straży Miejskiej, które biorą kasę i nic nie robią. Panie Prezydencie - niech Pan się przejdzie po swoim mieście !!!

    • 7 1

    • no akurat nie jest to za miejskie środki.

      • 0 1

  • Czy ktoś zwariował? (1)

    O ile wiem to rowery nie muszą być wyposażone w liczniki prędkości. Kto więc wpadł na pomysł takiego ograniczenia? Nie lepiej byłoby postawić parę tablic z napisem np. "Rowerzysto, zachowaj rozsądek!!! Piesi, rozglądajcie się na drodze rowerowej!!!"

    • 5 2

    • ale to nie jest droga rowerowa, gdy nagle piesi mają pierwszeństwo

      bezmyślna i bezprawna urzędnicza twórczość

      • 1 1

  • Gdańsk--Borkowo

    Szkoda ze nikt nie wpadł na pomysł aby zrobić ok 100m chodnika z ścieżka z Gdańska do Borowa.
    Małym kosztem można zwiększyć diametralnie bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów oraz zadowolenie kierowcow.

    • 2 0

  • dużo taniej i szybciej było by na istniejącej drodze rowerowej wyłożyć jedną warstwę

    czerwonego asfaltu, a tu będą wydawać podwójnie pieniądze bo starą trzeba rzzebrac i ułóżyć nową co będzie długie i kosztowne

    • 6 1

  • Żenada’ (1)

    Jak macie marnować nasze publiczne pieniądze robiąc kupę z kupy to lepiej tego nie ruszajcie.

    • 8 1

    • dokładnie, ponaprawiać tylko największe nierówności

      • 0 1

  • Ok

    Bardzo dobrze że można poruszać się rowerem po ładnych szerokich drogach rowerowych ale proszę pamiętać o pieszych w Sopocie przy plaży ładna droga dla rowerów a piesi przepychaja się na wąskim pasku chodnika dla.pieszych tłum przechodniów nie mógł się przycisnąć a na drodze rowerowej pusto może zamienić trasy

    • 0 5

  • Kostka betonowa - tak, równy asfalt już nie

    Nonsens

    • 2 1

  • Remont drogi rowerowej w Sopocie - proszę o czerwony asfalt ! ! ! (1)

    W Gdańsku droga rowerowa do granicy z Sopotem wykonana jest z czerwonego asfaltu. Jest tuż koło plaży. Dlaczego w Sopocie nie może być tak samo? Ograniczenie szybkości do 10km/godz to absurd.
    Rower przy tak niskiej prędkości jest mniej stabilny. Proponuję ograniczenie utrzymać na poziomie 15km/godz. Wtedy rowerzysta będzie patrzył przed siebie, a nie walczył o utrzymanie równowagi.

    • 5 1

    • Słusznie . Czerwony asfalt. ograniczenie prędkości 15km/h.

      A po gdańskiej szerokiej rowerostradzie jeżdżę 25 -35 km/h.
      I wypadków tam nie ma.

      • 1 1

  • Ścieżka rowerowa (1)

    Sopot kurort tyle. Turystów przyjeżdża a nie stać na porządną drogę rowerowa

    • 6 1

    • najlepsze jest to ze te rozwiązanie będzie znacznie droższe od " porządnej drogi rowerowej".
      asfalt jest znacznie tańszy nawet od takiej kostki.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane