- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (214 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (60 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-14 12:43
Gdańsk--Borkowo
Szkoda ze nikt nie wpadł na pomysł aby zrobić ok 100m chodnika z ścieżka z Gdańska do Borowa.
Małym kosztem można zwiększyć diametralnie bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów oraz zadowolenie kierowcow.- 2 0
-
2019-04-13 18:22
Rowery na tory (1)
- 10 10
-
2019-04-14 12:30
Rowery na trak tory! :)
- 1 4
-
2019-04-14 10:09
Wydatki z miejskiej kasy. (1)
Nie mają na co pieniędzy wydawać ? Brud i smród w całym Sopocie. Proszę przejść ulicą Podjazd i zobaczyć te śmietniki przy pijalni piwa. Wałęsające się "oddziały" Straży Miejskiej, które biorą kasę i nic nie robią. Panie Prezydencie - niech Pan się przejdzie po swoim mieście !!!
- 7 1
-
2019-04-14 10:48
no akurat nie jest to za miejskie środki.
- 0 1
-
2019-04-14 08:26
"Dobrze ułożona kostka, jest równie trwała jak asfalt"... (1)
No to proponuję szukać przedwojennych brukarzy (najlepiej niemieckich). To co ułożą teraz, za góra 5 lat będzie do wymiany. No ale przytuli się kasę kilka razy, polski sposób na "byznesy".
- 3 3
-
2019-04-14 10:02
No ta z polnocnego odcinka juz sie rozjechała... a nie ma nawet roku
- 1 0
-
2019-04-14 07:11
Konserwator wie najlepiej choć nie pewnie rower nie jeździ to wie że kostka jest super (1)
- 2 0
-
2019-04-14 10:01
Pytanie czy ona widziała jak ta kostka wygląda? Przecież to szczyt tandety taka kostka.
- 1 0
-
2019-04-13 20:02
(2)
to trasa rekreacyjna. nie powinna byc oznakowana jako droga dla rowerow. no ale wiadomo że kasa z uni jest na trase rowerową, a nie na chodnik. ;)
- 7 6
-
2019-04-14 10:00
tylko straszni mieszczanie wszystko widzą oddzielnie
- 0 0
-
2019-04-14 08:32
A dla mieszkańców to trasa komunikacyjna i jest DDR - em
- 5 0
-
2019-04-14 09:58
akurat tutaj jest jeszce znośnie lepiej by zmienili te płoty z lat 60 tych co wyglądają jak cmentarne
- 5 1
-
2019-04-14 09:29
Czy będą i ile Parkingi z ładowarkami do rowerów Mevo albo ryksze elektryczne
Czy projekt przewiduje parkingi piętrowe z ładowaniem indukcyjnym rowerów Mevo? Ile takich parkingów będzie na trasie? A bardziej praktyczne będzie tam poruszanie się na 2-4-6 osobowych rykszach elektrycznych zamiast rowerów z prędkością 10 km/h ?
- 0 2
-
2019-04-14 07:50
Kostka totalny bezsens.
Co za łeb to wymyslil?!?! Z daleka ta sprawa smierdzi i nikt z tym nic nie moze zrobic ? A od Sheratona dalej elegancki asfalcik. Beda go zrywac i tez klasc kostke ? Moze plyty jumby lepiej, dluzej poleżą.
- 5 1
-
2019-04-13 23:42
A ile to jest 10 km/h? (1)
- 3 1
-
2019-04-14 00:34
2:07 półmaraton
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.