• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej

Krzysztof Koprowski
24 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.
  • Ulica Armii Krajowej w Sopocie po przebudowie.

Sopot oficjalnie zakończył przebudowę ul. Armii KrajowejMapka. Największą zmianą jest nowa droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej. Posadzono też 34 lipy drobnolistne oraz wyremontowano jezdnię i chodniki. Koszt prac to ok. 3,3 mln zł.



Które miasto Trójmiasta ma najlepszy stan dróg?

Ulica Armii Krajowej biegnie równolegle do al. Niepodległości i jest przede wszystkim znana miłośnikom jednośladów. To właśnie tędy jest poprowadzony główny szlak rowerowy między Gdynią a Gdańskiem.

Po przebudowie ulicy, mimo spowolnienia ruchu aut, zdecydowano się na wykonanie wydzielonej drogi rowerowej w starym śladzie. Nadal meandruje ona więc między jezdnią, szpalerami drzew czy zmienia stronę, po której jest położona względem drogi.


Nowa droga rowerowa w starym przebiegu



Dokonano jednak drobnych poprawek na łukach, zwiększono wzajemną widoczność rowerzysta-kierowca na skrzyżowaniach oraz zmieniono betonową kostkę na nawierzchnię asfaltową.

- Długość ścieżki rowerowej to 1808 m. Zmieniliśmy jednocześnie nawierzchnię jezdni, wymieniliśmy chodniki oraz krawężniki - mówi Urszula Kośnik, kierownik działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Zawęziliśmy szerokość jezdni przed przejściami dla pieszych. Dzięki temu kierowcy poruszający się ulicą Armii Krajowej i wyjeżdżający z ulic bocznych lepiej widzą pieszych i nadjeżdżające samochody - dodaje Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Również wyniesione skrzyżowania sprawiają, że piesi w bezpieczny sposób mogą pokonać ulicę.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Pracami budowlanymi objęty był cały pas drogowy ul. Armii Krajowej. Zdjęcie z maja br. Pracami budowlanymi objęty był cały pas drogowy ul. Armii Krajowej. Zdjęcie z maja br.

Nowa nawierzchnia jezdni, chodników i zieleń



Dla kierowców, oprócz wspomnianych elementów poprawy bezpieczeństwa, zmiany są niewielkie - nowa asfaltowa nawierzchnia oraz nowe oznakowanie poziomie i pionowe. Bez zmian pozostała jednokierunkowa organizacja ruchu na znacznym przebiegu ulicy.

Chodniki natomiast wykonano z betonowej kostki i płytek betonowych, w których umieszczono tzw. guzki ostrzegawcze w obrębie przejść dla pieszych.

Inwestycję uzupełniają nowe nasadzenia zieleni - 34 lipy drobnolistne oraz zrekultywowane po pracach budowlanych trawniki.

Łączny koszt wszystkich prac to ok. 3,3 mln zł



Inwestycja pochłonęła ok. 3,3 mln zł i była realizowana jako element większego projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".


Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Opinie (115)

  • Czego to się nie robi dla kierowców by mieli dla siebie na wyłączność szeroką prostą jezdnie. (2)

    Piesi, uto i rowerzyści niech się męczą na współdzielonych chodniczkach. Fuszerka

    • 18 32

    • Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów

      Odc 17285

      • 13 5

    • dokładnie

      kierowczykom ciągle mało.

      • 2 2

  • Można?Można,tylko trzeba chcieć.Jakby tak choć połowa trójmiejskich arterii tak wyglądała było by miło i sympatycznie.Ale jak wiemy niestety dziura na dziurze i rodeo w aucie.

    • 14 8

  • (9)

    W końcu można jechać swobodnie rowerem z Gdyni do Gdańska i nie być skazanym na jazdę wzdłuż linii brzegowej.

    • 21 3

    • ścieżka rowerowa

      Fajnie to będzie jak będziecie korzystać z tych ścieżek rowerowych.

      • 8 7

    • Jak jesteś emerytem na dziecięcym rowerku biegowym to tak, swobodnie.

      Do przejazdów komunikacyjnych się to nie nadaje. Zbyt kolizyjne, zbyt kręte. dziękuję ale bezpieczniej jezdnią

      • 10 3

    • Akurat Armii Krajowej to wielka fuszerka (6)

      Poprawili wszystko prócz najniebezpieczniejszych miejsc typu zakręt pieszo-rowerowy przy UG, na którym totalnie nic nie widać. Z resztą nie rozumiem po co tam w ogóle ścieżka, skoro na całej Armii Krajowej jest ograniczenie do 30 na godzinę.

      • 9 2

      • w Holandii buduje się drogi dla rowerów obok jezdni w strefie Tempo 30 (5)

        by samochody stojące w kolejce do zmiany świateł nie przeszkadzały cyklistom. Dzięki temu m.in. wielu przesiada się z samochodu na rowery. Tutaj ten proces także ma miejsce, choć dosyć powoli.

        • 0 6

        • W Holandii czy na drogach z większym ruchem to może mieć sens (3)

          natomiast tuaj wystarczyłby zwykły, wydzielony pas ruchu i kontrapas. Nie oszukujmy się, Armii Krajowej nie jest najbardziej obleganą przez samochody trasą w mieście.

          • 5 2

          • w godzinach szczytu jest wystarczająco mocno obleganą przez samochody, by przeszkadzać (2)

            rowerzystom w płynnej i bezpiecznej jeździe

            • 1 2

            • (1)

              Wczoraj jechałem i 5 samochodów na krzyż w ogólnym ruchu + 1 parkujący na tej pożal się boże śmieszce, ale na szczęście jezdnią się dało ominąć.

              • 0 0

              • jezdnią dało się ominąć

                jeśli jechałeś z kierunku Oliwy w kierunku Orłowa
                to omijając ryzykowałeś czołowe zderzenie z samochodem

                zonk

                • 0 0

        • W życiu

          no chyba że jest nadmiar miejsca ( czyli na prowincjach miast lub za miastem) ale zasadniczo to robią infrastrukturę rowerową już wyłącznie w jezdni, a już na pewno nie wydzielają trasy rowerowej z chodnika który ma szerokość ledwie 3 metrów.

          • 1 1

  • Skończyli... (8)

    I już była czołówka, bo tak źle wykonali łuk wjazdu w Armii Krajowej od strony Gdyni. Znają się...

    • 12 3

    • inaczej nie można go było poprowadzić (7)

      czołówka była spowodowana niezachowaniem ostrożności przez obu uczestników, a nie zakrętem. Zakręt nie ma nic do rzeczy.

      • 8 9

      • oczywiście że można

        na całym świecie od zewnątrz trasy się prowadzi ze względów bezpieczeństwa.
        tylko w 3miescie jest moda na prowadzenie od wewnątrz przy ogrodzeniu czy murze.

        • 6 1

      • (1)

        bzdura człowieku dlaczego na tym łuku ścieżka ma nadal 2 m?O sile odśrodkowej żaden sopocki dzban nie słyszał?

        • 2 2

        • a o dostosowaniu....

          stylu jazdy do warunków panujących na drodze rowerowy dzban nie słyszał ? może następnym razem zamiast upomnienia potniemy linki i szprychy dzbanowi żeby dostosował prędkość do warunków drogowych ?

          • 1 1

      • to chyba pisał rzecznik... (3)

        ... Sopot ma najgorszą infrastrukturę rowerową. W zasadzie wszystko, co nowe jest do przebudowy. A bubel stulecia to nadmorska w kostce bauma. I z progiem....

        • 5 5

        • taką opinię chyba pisał frustrat (2)

          nadmorska na wielu odcinkach ma nawierzchnię wystarczająco gładką

          • 1 2

          • (1)

            Baum powinien być kompletnie zakazany, a na drogach rowerowych już w szczególności. To jest nawierzchnia dobra co najwyżej na podjazd do garażu. Zresztą do tego została stworzona, by samemu łatwo ułożyć.

            • 1 2

            • no do wygodnej jazdy rowerem w suchy dzień Dałn się średnio nadaje
              ale gdy leje, nasze krzywe asfalty pokryte są warstwą wody
              jeśli nie kałużami, a Dałn jest szorstki i szybciej ocieka

              gdyby go porządnie kładziono, nie wykrzywiał by się
              problem jest z tą jakością. po roku Dałn jest bardziej krzywy niż asfalt

              • 0 0

  • Gdynianie gratulują i zazdroszczą (3)

    Gdyby w Gdyni zaczęli tak remontować drogi.

    • 22 3

    • Niedasizm,ale niestety mieszkańcom od lat to pasuje.

      • 3 2

    • nie narzekaj. Masz lotnisko i LIZUD-a

      buhahahahaha

      • 4 2

    • W porównaniu do tej fuszerki

      to co u was zrobiono na wcześniej brakujących odcinkach od centrum do Sopotu to dzieło sztuki. Zwróćcie uwagę, że Sopot w odróżnieniu od Gdańska i Gdyni ma w zwyczaju robić chociażby "hopki" na DDR przy wjazdach na posesję. A na światłach od centrum Gdyni do granicy Sopotu albo od granicy Sopotu do UG stoi się krócej... niż od granicy Sopotu do centrum Sopotu ;) Wybitnie antyrowerowe miasto.

      • 2 1

  • 2.5m śmieszny różowy pasek poprowadzony slalomem na 3m chodniku to nie żadna droga rowerowa (10)

    to prowiorka

    • 14 16

    • także uważam, że dla jaśniepaństwa w kalesonach powinno się wyburzyć ciąg kamienic przy Armii Krajowej (8)

      i zrobić im trójpasmową autostradę rowerową.

      • 5 10

      • poprostu puścić to w jezdni (6)

        • 8 3

        • Dokładnie. (3)

          Piesi mieliby piękny szeroki chodnik, a nie techniczne 50cm przejście.
          Rowerzyści prostą piękną trasę. Kierowcy widoczność.
          Nikt by im z za krzaków nie wyskakiwał. To wszystko można by było za grosze stworzyć, bez cudowania.

          • 10 2

          • na jezdni trzeba najpierw zredukować skalę ruchu i ten ruch uspokoić np. przez zwężenie do jednego pasa (2)

            w każdą stronę. Przy dużej intensywności ruchu droga rowerowa powinna być fizycznie oddzielona od jezdni przy pomocy pasa trawy, krawężnika lub ciągu bloków betonowych. Takie rozwiązanie powinno być zastosowane co najmniej od ul. Reja do granicy Sopotu i Gdańska (przy wylocie z ul. Czyżewskiego) i dalej do pętli w Oliwie.

            • 0 3

            • tam jest strefa 30 i szeroka jezdnia (1)

              wyprzedzić rower tam to żaden byłby problem. to idealne miejsce do pasów w jezdni, a nie esów floresów na chodniku.

              • 3 1

              • ale jest psiarnia obok

                oni lubią jak każdy jest czegoś winny

                • 0 0

        • (1)

          Puszczenie w jezdni nic nie daje, wtedy rowerzyści wolą jechać chodnikiem.

          • 3 5

          • ale byłby szeroki chodnik to ci co jadą powoli mogliby sobie nimi jechać
            a komunikacyjni rowerzyści sunęliby jezdnią. wilk syty i owca cała. wszyscy by skorzystali.

            • 1 1

      • Nikt nie chce autostrady

        Wystarczyłby kontrapas w jezdni. Taniej i lepiej dla wszystkich. Dla rowerzystów, kierowców i pieszych.

        • 2 2

    • Dokładnie, nawet ryksza się nie zmieści.

      A jak się zmieści to się jej nie wyminie.

      • 1 0

  • Wyjazd armii krajowej do niepodległości to jest Kongo. Szczególnie tam gdzie jest przejscie dla pieszych od strony Reja. 2 pasy ruchu w dół, jeden w górę. Jeden kierowca zatrzyma się widząc pieszego zmierzającego do pasów, a jadący drugi pasem wprost nie raz olewa sprawę i jedzie przed siebie... Dwukrotnie miałem tam taką sytuację z udziałem jednego cwaniaka ze srebrnego citroena, frajer o mały włos prawie by mnie tam potrącił. Szkoda że potem zwiał bo chciałem go konkretnie nauczyć rozumu...:) Do zobaczenia przy okazji łysy podludziu:)

    • 10 3

  • A posesje jak były zalewane

    Tak nadal są przez to nowe wyniesienia na skrzyżowaniach

    • 8 2

  • Po co robić drogi rowerowe jeżeli na jezdni obowiązuje 30 km/h? (12)

    Św. Przepustowość? Bo ani to tanie, ani bezpieczne. Idealnym przykładem zarządzania Sopotem jest ul. Polna - parking kosztem chodnika oraz pasek z różowej kostki zaraz przy wyjazdach z posesji, zero widoczności, idealnie żeby się nadziać na auto.

    • 26 9

    • No, w sezonie trzeba tam bardzo uważać na turystów triumfalnie wyjeżdzających swoimi suvami z posesji. Wgle nie patrzą na pieszych i rowery.

      • 8 1

    • Pewnie z powodu mentalności kierowców (3)

      Bo mało kto na 30 jeździ 30.. Ale najlepszy byłyby po prostu wydzielony, pomalowany pas ruchu na takiej ulicy + wspólne korzystanie z rond, a nie takie potworki jak droga rowerowa wokół ronda.

      • 10 1

      • Drogi rowerowe wokół ronda

        to polska specjalność. Zamiast jechać wg reguł ruchu drogowego, proponuje się rowerzystom przekraczanie czterech albo nawet sześciu przejazdów rowerowych, na których zwykle dochodzi do sytuacji konfliktowych.

        • 12 3

      • bardziej mentalności urzędników

        • 3 1

      • jaka mentalność? bez jaj!

        To nie jest kwestia mentalności kierowców, bo ci sami kierowcy
        za granicą nie świrują, lub (no dobra, przykład rajdu w Słowacji)
        świrują znacznie mniej.

        To tylko i wyłącznie kwestia totalnej degrengolady i całkowitej
        dysfunkcji polskiej policji. Nie tylko drogówki. Po prostu: cięcie
        konfetti i bicie ludzi, np. kobiet na demonstracjach, to nie jest
        właściwy trening do dbania o bezpieczeństwo publiczne.

        To nawet nie jest kwestia wysokości mandatów.
        Po prostu drogowego nadzoru policji nie ma. Nie istnieje.

        • 0 0

    • W Holandii drogi dla rowerów buduje się obok wielu ulic leżących w strefie Tempo 30 (6)

      by samochody stojące w korkach nie przeszkadzały rowerzystom. Takie rozwiązanie w Sopocie na ul. Armii Krajowej ma sens. Skądinąd ilu internautów odwiedzających ten portal zdaje sobie sprawę, że w Sopocie tylko na 4 ulicach obowiązuje wyższy limit prędkości niż 30 km/godz.?

      • 0 4

      • Widziałeś tam kiedyś korki? (2)

        Ja nie, a jeżdżę tam prawie codziennie.

        • 3 1

        • widziałem tam wielokrotnie kolejki samochodów do zmiany świateł przy wjeździe na Aleję Niepodległości (1)

          • 0 0

          • Tyle, ze tam "droga rowerowa"

            Jest puszczona bokiem, a nie bezpośrenio koło jezdni. A rowerzyści i tak muszą czekać na światłach, żeby przejechać przez tą właśnie jezdnię i to tylko po to, żeby za pół minuty nadal czekać na światłach na Niepodległości. Żadna mi to oszczędność czasu.

            • 0 2

      • to podaj konkretnie gdzie wybudowali (1)

        od jakiś 15 lat walą tam niemal wyłącznie pasy w jezdni.

        Nie kojarzę żadnej nowej "wydzielonej" drogi rowerowej w Amsterdamie. Pasów bardzo dużo powstaje nawet jeszcze dziś. Mimo już gęstej sieci rowerowej.

        • 0 0

        • W miastach takich jak Amsterdam i Utrecht podstawową rolę odgrywa proces stopniowego uwalniania

          kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów, uruchomiony tam już pół wieku temu. Budowa wydzielonych dróg dla rowerów ma w Holandii znaczenie głównie poza obszarem gęstej zabudowy miejskiej.

          • 0 0

      • Twardy, nie kompromituj się

        • 0 1

  • ja się pytam jak można było zostawić takiego babola jak brak ścieżki rowerowej tuż przed dojazdem (1)

    do Alei Niepodległości z ulicy Wejherowskiej, była przebudowa i zostawiono dosłownie 20 metrów które jedzie się chodnikiem.

    • 18 2

    • Po to aby kolarze wyścigowi zwolnili przed przejazdem.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane