Fakty i opinie

Sprawa piramidy finansowej Pier&Gio w sądzie

Najnowszy artukuł na ten temat

Twórca piramidy finansowej Pier&Gio ponownie skazany

Prawie 3 tys. osób zostało oszukanych przez Włocha, który w zamian za naklejenie reklamy na samochodzie, obiecywał pieniądze.
Prawie 3 tys. osób zostało oszukanych przez Włocha, który w zamian za naklejenie reklamy na samochodzie, obiecywał pieniądze. fot. Czytelnik trojmiasto.pl

Jest akt oskarżenia przeciw 72-letniemu Włochowi Piergiorgio L. Gdańska prokuratura oskarża go o oszukanie ok. tysiąca osób na ponad 3 mln zł. Według śledczych obcokrajowiec świadomie założył firmę - piramidę finansową o nazwie Pier&Gio.



Założona w Gdańsku na przełomie 2007 i 2008 roku firma Pier&Gio oferowała klientom odpłatne umieszczenie na ich samochodach naklejek z reklamami mało znanych produktów. W zamian mieli otrzymywać prawie 900 zł miesięcznie. Warunkiem zawarcia umowy była jednak wpłata około 2,7 tys. zł kaucji.

Czy zaangażowałeś się kiedyś w piramidę finansową?

tak, oszukano mnie w ten sposób jeden raz 6%
tak, ale w samą porę udało mi się z niej wyplątać bez strat 4%
nie, ich mechanizm jest tak oczywisty, że dziwię się, że ktoś się na to łapie 90%
zakończona Łącznie głosów: 783
Na początku firma wywiązywała się z zawartych umów. Jednak w połowie 2008 r. klienci, którzy zjawili się po kolejne wypłaty w gdańskiej siedzibie spółki, zastali zamknięte drzwi. Podobnie było w innych miastach w Polsce - wcześniej spółka Pier&Gio otworzyła sieć punktów w całym kraju.

Właściciel firmy zniknął, a na koncie spółki stwierdzono brak pieniędzy pochodzących z kaucji wpłaconych przez ponad tysiąc osób.

W 2010 r. wystawiono za Włochem Europejski Nakaz Aresztowania. Dwa lata później mężczyzna został zatrzymany na terenie Włoch przez tamtejszą policję, po czym przewieziono go do Polski, gdzie postawiono mu zarzuty, a sąd zastosował areszt.

W trakcie śledztwa 72-letni Piergiorgio L. nie przyznał się do winy. - Akt oskarżenia w tej sprawie został skierowany do Sądu Rejonowego Gdańsk-Południe - poinformowała szefowa Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Śródmieście, Renata Klonowska.

Mężczyźnie grozi 8 lat więzienia.

Opinie (130) 2 zablokowane

  • Piramidy finansowe

    Najleposza piramida finansowa jest i tak ZUS
    To nic w porównaniu do ZUS, wplacasz co miesiac 900pln a nie dostaniesz nic:(

    • 0 0

  • gosc

    To nic w porównaniu do ZUS, wplacasz co miesiac 900pln a nie dostaniesz nic:(

    • 1 0

  • Piękne czasy (26)

    Pamiętam frajerów którzy sami się naznaczali tymi naklejkami przy okazji uważając za frajerów wszystkich innych. Klasyka gatunku, klasyczny przykład chciwości godnie ukaranej.

    • 326 13

    • Ale ja zarobilem

      I chetnie wejde w kolejna piramide, byle bylbym jako jeden z pierwszych!

      • 0 0

    • Sam jesteś (13)

      Sam jesteś frajer. Ja byłem jednym z pierwszych klientów i zarobiłem na tym. Taka prawda fakt faktem wpłacało 2,5 tys kaucji, ale dobrych kilka miesięcy miałem te reklamy i coś tam na nich zarobiłem. Stratny nie byłem. Dopiero potem zaczęły się machloje typu leasing z reklamą, a potem obniżyli płacenie za reklamy z 888zł na 666zł ale tylko nowym, starzy dostawali tyle ile było czyli 888zł. Ja te reklamy miałem założone ok 5 miesięcy, i dostałem kasę za 4 miesiące. Więc wyszedłem (może bez rewelacji) ale na czysto.

      • 10 111

      • 666 (1)

        To tyle co brzoza w Smoleńsku. Nie wydaje się wam to dziwne. Czy to tylko zwykły zbieg okoliczności. Lemingi !!!!

        • 12 9

        • też jesteś naiwny frajer wierząc w brednie człowieka niespełna rozumu...

          • 0 0

      • pomyśl człowieku (1)

        Po pierwsze dałeś się na to nabrać, a jedynie kwestią szczęścia jest, że coś tam "zarobiłeś". Po drugie - przez kilka miesięcy reklamowałeś ich produkty za własne pieniądze (owe 2,5 tyś zł kaucji). Nikt normalny nie pobiera takiej kasy, bo i za co? Heh, a na Amber Gold też byś się nabrał?

        • 30 0

        • dokładnie jesteś frajerem bo...

          przez Ciebie i Twoje reklamy więcej naiwniaków dało się nabrać. Najgorsze, że nic się nie nauczyłeś. Wysyłasz sygnał piramidy finansowe są dobre tylko trzeba być wysoko.

          • 8 0

      • interes życia,wyszedł na czysto

        cymbał do potęgi n

        • 21 0

      • Jesteś frajerem o czym świadczy fakt że wziąłęś udział w tej spartakiadzie

        tylko cudem wyszedłeś na zero.. Bo raczej nie dzięki swojemu rozumowi

        • 13 0

      • Zenek to ty?

        dalej masz citroena?

        • 12 0

      • ciekawe jak szybko zrywałeś te nakleiki żeby nikt nie widział

        sam sobie nakleiłeś JESTEM OFIARĄ dałem się wy....

        • 24 0

      • to zarobiłes czy wyszedłes na czysto ? bo raz piszesz tak a raz tak. Łosiem jestes i tyle.

        • 22 2

      • No comment, człowieku, jesteś po prostu OSZUSTEM

        Powinni Cię zamknąć razem z Twoim idolem Pierdzio-chem.

        • 18 4

      • Wyszedłes na "0" i twierdzisz ze niejestes frajerem??Jestes frajerem i to najwiekszym

        A to dlatego ze widać niczego się nie nauczyłeś!!To ze wiele niestraciłes to nie twoja zasługa le tylko i wyłacznie oszustka który na poczatku kase wyplacał by miec wiarygodnosc i nabrac leszczy do worka!Jestes Frajerem i to bardzo naiwnym skoro dałes sie na to nabrac.Zamiast przestrzegac innych to sie chwalisz swoja głupotą!Ale niestety w Polsce takich pazernych naiwniaków niebrakuje i do momentu az sami nie zostana oszukani to sie nie nauczą ale są i tacy co mozna ich dokladnie wtaki sam sposób kilkarazy oszukac!!Ale najlepszym takim skupiskiem frajerów jest nasza śmieciowa GPW tam codziennie sie ludzi oszukuje .I nikt na to nie reaguje!!

        • 85 4

      • fajnie, ale z twoją historią nadal jest około 3 tys frajerów.

        zresztą 2,5zł tys. kaucji za co? za naklejkę? 2,5 tys? naklejka mogła być warta najwyżej 100zł. że niby zabezpieczenie przed niewywiązaniem się z umowy? a kto by miał by się nie wywiązać z umowy na 900zł miesięcznie za wożenie naklejki na swoim gruchocie i nie przybiec po kolejne 900zł?

        • 69 0

      • a ja dłużej

        :)

        • 3 2

    • tak samo jest z tymi co wzieli mieszkania na raty...

      • 0 0

    • To wyborcy Donalda Tuska tak uwierzyli , że będzie zielona wyspa !

      Śmiać mi się chce z takich Lemingów co uwierzyli w zieloną wyspę i oblepili swoje rzęchy tymi wartymi 10 zł naklejkami ! Myślący człowiek nie zagłosuje nigdy więcej na PO !

      • 1 6

    • (5)

      TAK jeździłem z taką naklejką i zarobiłem na tym na czysto 6300.I kto tu jest frajerem. Jak przestał płacić to ją usunąłem z samochodu. A może przemawia przez Ciebie zazdrość że się nie załapałeś

      • 6 42

      • 6300zarobiłes a ja 5 razy tyle twoja wiarygodnosc jest tyle warta co Gó...no w sedesie

        prawda jest taka ze nikt nic niezarobił po nawet co co napoczatku kase odstali to niedostali tyle ile piszesz frajerze kwote sobie z palca wyzsałes ,wszyscy wtopili bez wyjatku !!

        • 3 0

      • Co z tego skoro wciąż jesteś złodziejem, moralny karle. (2)

        Jedyne co ci w zyciu pewnie wpojono to kraść ile wejdzie i nie patrzeć na innych. Jesteś zerem i burakiem, tacy ludzie powinni być kastrowani, żeby patologii nie rozprzestrzeniać.

        • 8 8

        • ? (1)

          ale co on ukradł?

          • 8 0

          • nic nie ukradł ,ale jakiś ogryzek z netu lubi ludzi poniżać.Psychol....

            • 7 0

      • na czysto?

        Koszty paliwa i ich limit kilometrów (chyba 1000 miesięcznie). Możesz mówić jedynie o szczęściu, bo jesteś prawdopodobnie lekkomyślnym ryzykantem (to tylko przypuszczenie). Na takich ludziach żerują wszelkiej maści naciągacze - możesz się kiedyś nieźle na takich akcjach "przejechać".

        • 14 1

    • to same psy SB braly!!!

      • 0 2

    • Ci sami potem zabierali babci dowód,

      by skończyć na zmywaku w UK. Naiwniacy.

      • 19 5

    • dokladnie jest tak jak pszesz koniuszko sam pamietam jak sie smiali ze mnie

      taki frajer był bardzo dumny ze se auto zaklajstrował i jeszce sie chwalił jaki on to glupi jest .A jak mówiłem im ze zostana wydymani to wielkie obrzenie ale to ja sie smiałem ostatni.Bo mimo ze zlitowałem sie nad głupolami i ich ostrzegałem to oni sie zachowywali tak jak bm to ja chciał im te kase zabrac.A teraz to głowa miedzy nogami tak nisko chodzą.Ale kilku baranów co mnie na miawiało ja uratowałem przed tym oszustem.To samo z Amber gold było

      • 18 6

  • Dopiero? Po tylu latach? Ja myślałem,że ten dziad juz dawno siedzi (5)

    brawo dla tzw. wymiaru sprawiedliwości za szybkie i sprawne przeprowazenie postepowania....

    • 58 3

    • A jakie ma, to znaczenie? (4)

      Facet dostanie wyrok, a ludzie i tak kasy nie dostaną.

      • 8 2

      • (2)

        Szybka kara ma OGROMNE znaczenie psychologiczne. Jeśli w polskim "wymiarze sprawiedliwości" wyrok zapada 3 albo nawet 8 lat po przestępstwie to ludzie nie mają poczucia że zadziałała sprawiedliwość. W prawdziwych demokracjach to jest nie do pomyślenia.

        • 4 2

        • bla bla bla (1)

          czemu nie zostaniesz politykiem skoro masz recepte na wszystko

          • 1 0

          • Myślisz że tak łatwo zostać politykiem? Łatwo zostać marginalnym politykiem, wyśmiewanym przez mędrków telewizyjnych, nigdy nie mającym szansy rządzić. Rządzenie jest zarezerwowane dla "poważnych polityków", układ jest zamknięty. Pilnują tego media III RP.

            • 0 0

      • zgadza sie ludzie kasy niedostana a to własnie zasługa wymiaru sprawiedliwosci

        2008 rok uciekł zagranice z kasą i dopiero w 2010 wydali zanim list gończy a złapali go dopiero w 2012 !!Facet przez 4 lata żył jak król i wydawał kase!A to dlatego ze wymiar sprawiedliwości nic nie robił i mu na to pozwolił !teraz dostanie max 5lat wyjdzie po 2 za dobre sprawowanie i bedzie żył z kasy którą dawno ukrył!

        • 6 2

  • Sprawa piramidy finansowej Pier&gio

    Już widząc nazwę "Pierdzio" powinna zapalić się czerwona lampka.

    • 1 0

  • OK. gość był na szczycie, ale byli również na 2,3,4 miejscu, też mieli chyba działkę od tych poniżej

    tak działa piramidka. Włoch był pewnie przykrywką.

    • 1 0

  • uwaga na (2)

    uwaga na lyoness !!! wpłacasz i ......

    • 23 1

    • (1)

      co wpłacasz i gdzie?
      Widzę,że odezwał się jakiś"znawca tematu"
      Pozdrawiam

      • 0 0

      • Więc poczytaj ...

        Dwóch dawnych managerów Wspólnoty Zakupowej Lyoness zostało we wtorek w Klagenfurcie skazanych na 30 miesięcy pozbawienia wolności, w tym 10 miesięcy bezwzględnego więzienia. Zostali oskarżeni o defraudację oraz pranie brudnych pieniędzy. Łącznie około 1,4 mln Euro. Orzeczenie nie jest prawomocne.

        Prokurator oskarżył dwóch mieszkańców landu Karyntia do bezprawnego przywłaszczenia ok. 1,5 mln Euro. Pozwani bronili się twierdząc, że ich ostateczne wynagrodzenie prowizyjne nie było do końca ustalone.

        • 0 0

  • PierDzio, Bursztynowe G. itp

    Jasne, że to wina Tuska. Ale jak patrzy się na tzw. piramidy finansowe to widać, że ludzie mają ekonomiczną świadomość neandertalczyków.

    • 0 0

  • Daleki jestem od osądzania ludzi, którzy obklejali swoje samochody... (18)

    Jednak do dziś nie mogę nadziwić się co ich ku temu skłoniło? Pazerność?

    • 107 13

    • Dziwne, nie wiadomo dlaczego ciągle pokutujące w narodzie przekonanie, że można świetnie zarabiać na nicnierobieniu. Owszem, można, ale trzeba jeszcze mieć odpowiedniego tatusia. O tym większość zapomina.

      • 0 0

    • bieda T bieda

      • 0 1

    • (14)

      niektorzy na tym zarobili bo na poczatku placili, a co sklania ludzi do chodzenia do kosciola?? ciemnota, nawiwnosc?

      • 13 18

      • (11)

        Skłania ich to samo co do PierGio - ślepa wiara że dostaną coś za darmo, czy za życia czy dopiero po śmierci.

        Swoją drogą PierGio to nic z porównaniu z kościołem - wmówić ludziom że jak umrą to dostaną nagrodę i z tego tytułu ciągnąć z nich kasę, w dodatku maskując oszustwo pozorami dobroci i boskości - genialne.

        • 22 7

        • (2)

          odezwał się polski ateista po chrzcie, komunii i bierzmowaniu, co w Wielkanoc święci jajka a w Boże Narodzenie stawia choinkę. Pewnie ślub kościelny też wziął dla babci. W Kościele Katolickim nikt nikomu nie każe płacić. Cennik widzą osoby, które traktują sakramenty itp jak usługę. Za usługi się płaci. Ci co są katolikami mogą płacić jak mają taką wolę ale nie muszą. Pozdrawiam ateistów co nie podają ręki przez próg, boją się czarnego kota i zaczytują się w horoskopach...

          • 4 8

          • Głupiś czy co?

            Za jakie usługi? Usługi odpłatne może świadczyć zarejestrowany podmiot lub osoba fizyczna na podstawie umowy. To kiego h..a kler krzyczy "co łaska" ale nie mniej? Paragon Ci wystawi? Fakturę dostaniesz? Za zybla "co łaska" Cie oleje i tyle. Więc nie pisz kto widzi cennik tylko pisz kto go ustala. I jeśli chcesz by "czarny" uczestniczył w ceremonii ( nie usłudze), to płać i nie płacz.

            • 1 0

          • Odpowiadam:
            - nie jestem ateistą, ale nie jestem też katolikiem,
            - nie święcę jajek, stawiam choinkę jak żona poprosi, zresztą wybacz, ale to są zwyczaje pogańskie :) chyba że wskażesz mi gdzie w Biblii Jezus święcił z zajączkiem jajka i wieszał bombki na choince,
            - mam ślub kościelny - żonie zależało, a ja chciałem sprawić jej przyjemność... no cóż, nie jestem z tego dumny :) Dla mnie nie ma to znaczenia, jestem z żoną bo ją kocham, nie dlatego że coś kiedyś jej przysięgłem.
            - nikt nie każe płacić? To dlaczego nasze podatki idą na kościół? Rocznie jest to wg różnych szacunków 1mld - 7 mld zł.
            - nie muszą płacić? ja musiałem za ślub. Ksiądz przedstawił mi cennik. Nie było możliwości "za darmo".
            - podaję rękę przez próg, nie boję kota, nie czytam horoskopów - ile znam katolików co to robią :)

            • 6 0

        • ciebie sklania do pisanie w necie wypocin twoja głupota!! (6)

          • 7 13

          • Odezwał się jeden z poszkodowanych w trwającej 1600 lat aferze kościelnej :) (2)

            Tak tak, wasz kościół nie ma 2000 lat jak uważacie.

            • 8 5

            • Kościół jest wieczny, zawsze był i będzie. (1)

              • 1 4

              • Stanisławo, kościóła nie było w obecnej formie jeszcze 1600 lat temu, więc jak można mówić o wieczności? :) Ksiądz tak w kościele powiedział, a ty nie sprawdziłaś? oj oj oj...

                • 3 0

          • wydymany na kasę ?

            • 2 1

          • zostałeś wydymany na kasę ?

            • 2 1

          • Odezwał się kochający bliźniego katolik

            • 2 3

        • Święte słowa

          Tyle że pan Pierdzio przy ich piramidce to zwykły leszczyk :)

          • 3 1

      • jak kupisz kradziony rower to też zarabiasz?

        • 3 0

      • ci co na początku zarobili, służyli do tego, by kolejne parę tys. nabrać.

        • 6 0

    • studenci "zarabiali"

      a najbardziej mi się śmiać chcę z ustawionych jakoś tam zawodowo ludzi, którzy dali się w to wciągnąć...
      często na Trakcie Św. Wojciecha mijałem bordowe nowe Volvo kombi, które było uzbrojone w naklejki :D, w sumie może to był pomysł na leasing :D

      • 11 0

  • a co z piramidą rostowski+tusk?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.