• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śrutem w Spacerową i Świętokrzyską. Będzie bezpieczniej

Maciej Korolczuk
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej. Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej.

Niemal 1,4 km szorstkiej nawierzchni ma pomóc kierowcom w poruszaniu się newralgicznymi odcinkami ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie GdańskaSpacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Śrutowanie jezdni rozpocznie się we wtorek w nocy i potrwa przez cztery kolejne noce. Choć roboty będą prowadzone na całej szerokości jezdni, zachowana zostanie ich przejezdność.



Czy odczułeś lepszy komfort jazdy po śrutowaniu jezdni na Słowackiego?

Po raz pierwszy w Gdańsku uszorstnianie nawierzchni zastosowano w sierpniu 2017 r. na leśnym odcinku ul. Słowackiego z Matarni w kierunku Wrzeszcza. Kierowcy chwalili zmiany. Niemal z dnia na dzień spadły tam statystyki wypadków i kolizji. Inwestycję drogowców docenili też gdańscy policjanci. Teraz przyszła kolej na dwie następne trasy, będące czarnymi punktami na mapie Gdańska. To ulica Świętokrzyska i Spacerowa. O planach drogowców informowaliśmy przed dwoma miesiącami.

- Na ul. Świętokrzyskiej nawierzchnia jezdni będzie śrutowana na 600-metrowym odcinku od ul. Guderskiego do ulicy Beskidzkiej. Prace prowadzone będą w nocy z 6 na 7 i z 7 na 8 listopada br. - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Z kolei na ul. Spacerowej śrutowanie obejmie odcinek o długości 770 metrów na wysokości leśniczówki. Prace prowadzone będą w nocy z 8 na 9 i z 9 na 10 listopada br. Roboty odbywać się będą na całej szerokości jezdni przy zachowaniu ich przejezdności w godzinach 22-5.
Jak zastrzegają drogowcy, podane terminy mogą ulec zmianie ze względu na złe warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przeprowadzenia procesu śrutowania nawierzchnia jezdni musi być sucha. Na szczęście prognozy synoptyków są optymistyczne i w najbliższych dniach opady nie są spodziewane.

  • Odcinek Spacerowej przewidziany do śrutowania.
  • Odcinek Świętokrzyskiej przewidziany do śrutowania.

Na czym polega technologia śrutowania?



To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

Na rozstrzygnięty przed miesiącem przetarg odpowiedziały cztery firmy. Najkorzystniejszą z ofert złożyła firma Blastrem z Elbląga. Za swoją pracę otrzyma od miasta 171 tys. zł.

Pozostałe oferty przewyższały wysokość środków, jakim dysponuje GZDiZ (195,1 tys. zł) i wyniosły kolejno 195,6 tys. zł, 266 tys. zł oraz 519 tys. zł. Dla porównania - ubiegłoroczne prace na nieco dłuższym 2-kilometrowym odcinku Słowackiego kosztowały 240 tys. zł.

Jak wyglądało śrutowanie jezdni na Słowackiego?

Opinie (126) 2 zablokowane

  • Dziękujemy Elblążanom ;)

    Oby tylko, jakość wykonania, była przyzwoita, co najmniej

    • 2 1

  • Mylący tytuł artykułu

    Myślałem że będzie o strzelaniu do blachosmrodów.

    • 4 4

  • Świętokrzyska, ulica wiecznych korków.

    Może zająć się jednak krokami na ulicy Świętokrzyskiej?

    • 5 1

  • Rybickiego koleiny (1)

    Na Rybickiego koleiny takie że osłoną szoruje niemal codziennie a oni wymyślili sobie że śrutować będą spacerową równą jak stół.

    Czy wy decyzyjni z zarządu dróg mieszkacie w tym mieście? Czy tak dla jaj wydajecie pieniądze mieszkańców?

    • 10 1

    • koleiny to są na Kielnieńskiej. Na miejscu niektorych kierowców zaskarżyłabym miasto.

      • 4 0

  • Lepiej poszerzy drogę ale na to kasy brak

    Co za bzdura ,...... zamiast poszerzyć drogę i poprawić dojazd do szkoły w Kowalach to oni drogę upepszaja paranoja

    • 3 0

  • Narescie, bo 100 to troche za wolno. Mojemu v6 szkodza niskie obroty.

    • 9 0

  • (1)

    Wsztscy hejtują ze mózg że fotoradary. Tak najlepiej doprowadzić drogę do takiego stanu żeby nie dało się nią jeździć, jak przy prędkości aktualnej nie będzie dało sie utrzymać auta w ryzach to postawić bardziej rygorystyczne ograniczenie i fotoradar, niech budżet sie zasili a przy okazji nie wydawać na remonty. Oczywiście są i będą ludzie którzy przekraczają prędkość, i nie zmieni tego dodatkowy fotoradar, czy inne ograniczenie najlepszy przyklad słowackiego, gdzie kiedyś nie było dnia bez conajmiej jednej lub więcej kolizji, po srutowaniu ludzie zaczęli wolniej jeździć? Niesadze.. Także takie rozwiazania też są potrzebne.

    • 3 14

    • Są i będą

      I będzie ich to bardzo drogo kosztować. Także po tym odróżnia się państwo prawa od bantustanu.

      • 1 0

  • Przecież ten odcinek to jest prawie prosta droga

    Tylko ten jeden zakręt. Przecież go widać. Lekko się zwalnia. A potem prosta.

    • 8 0

  • Tam trzeba odcinkowy pomiar prędkości i fotoradary postawić. (13)

    Jak ktoś na tych zakrętach zapierdziela w deszczu to nic dziwnego, że wylatuje.

    Inna sprawa, że spora część kierowców nigdy nie powinna czymkolwiek jeździć, bo po prostu nie potrafi.

    • 177 35

    • Progi...Wszędzie progi kur*a ;))) (3)

      • 6 6

      • Nie będziesz zasuwać

        Nie trzeba będzie progów. Proste.

        • 2 1

      • (1)

        Nie podpisałeś się, właścicielu warsztatu. Zawieszenie dostaje w kość nawet wtedy, kiedy progi pokonuje się z prędkością rzędu kilku km/h.

        • 3 4

        • To był sarkazm:)

          • 3 1

    • na spacerowej był (8)

      i nic to nie dało.
      Mniej fotoradarów tylko szersze ulice i więcej rozwagi u kierowców.

      • 13 12

      • Szersze ulice zachęcają do szybszej jazdy (2)

        Rozwaga to często fikcja, bo napór przekraczających prędkość.

        A są na to badania, że szerokie ulice (pasy ruchu) zachęcają do zwiększenia prędkości. Prawo jazdy mam od niedawna, ale szybko dostrzegłem to w praktyce. Na wąskim pasie wydaje sie, że się jedzie szybciej, na szerokiej - wydaje się tak powoli.

        Tak właśnie w Norwegii zniwelowano liczbę wypadków - zwężając ulice.

        • 9 3

        • (1)

          a w turcji stawiano głaz na środku drogi zaraz za zakrętem - jak jechałeś za szybko to czołówka z głazem. Tą drogą chcesz iść?

          • 2 5

          • Urban legend

            Ale ma swój urok. Nie pogardziłbym dyscyplinowaniem w ten sposób z**bów z Bulandy. Oczywiście głaz powinien być właściwie i z dużym wyprzedzeniem oznaczony.

            • 2 1

      • I na drugim punkcie przegrałeś (2)

        Nawet jak się trafi ktoś, kto pojedzie wolniej, Janusze sprowadzą go do odpowiedniego poziomu.

        • 8 3

        • (1)

          czyli jestes tak słaby ze dajesz się januszom sprowadzać....biedny

          • 5 3

          • Ja się nie daję.

            Nawet gaz wożę na co bardziej agresywnych :)

            Niestety nie jestem w większości.

            • 4 1

      • Lepiej ośrutowić

        State bmw i hondy civik

        • 10 1

      • akurat im szersza droga

        tym ludzie bardziej zapiep**ają. Pasy powinny być tak wąskie, żeby nikt nawet nie myślał przekraczać 70.

        • 13 7

  • Po tytule myślałem w pierwszej chwili, że jakiś cymbał strzelał na ulicy ... coś chyba ze mną nie tak.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane