• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stacja SKM Chylonia po remoncie

Patryk Szczerba
15 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Zobacz jak wygląda stacja SKM Chylonia

Na stacji SKM Chylonia zobacz na mapie Gdyni działa już winda i wyświetlacze. Nastąpił odbiór inwestycji. Peron został w pełni udostępniony pasażerom po dwóch latach prac, które według pierwszych zapowiedzi miały trwać o połowę krócej.



Jak oceniasz rezultaty remontów stacji SKM?

Przypomnijmy:

  1. Remont na stacji SKM Chylonia rozpoczął się na początku 2017 roku. Przetarg na roboty wygrała firma Rajbud, która za prace zainkasowała 11 mln zł. Zgodnie z harmonogramem prezentowanym przez Szybką Kolej Miejską roboty miały się zakończyć w grudniu 2017 roku.
  2. W lutym informowaliśmy, że harmonogram ma się nijak do rzeczywistości. Szybka Kolej Miejska potwierdziła oficjalnie, że podpisano aneks do umowy i przesunięto termin na maj.
  3. Wnosił o to napotykający kolejne przeszkody wykonawca - problemem był zły stan ścian bocznych i studni telekomunikacyjnych przy torze 501, robotnicy mieli też kłopoty ze ściankami szczelnymi.
  4. W sierpniu prace nadal trwały. Inspektorzy SKM natrafili na nieprawidłowości związane z kanalizacją. Zlecili naprawę usterek.

W ostatnich dniach robotnicy zniknęli ze stacji w Chyloni.

- Nastąpił już odbiór inwestycji po poprawkach - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Na peronie działa już w pełni informacja pasażerska, monitoring oraz windy. Zakres prac objął przede wszystkim budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu, podwyższonej do 960 mm, która ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawiły się także wiaty podobne do tych na stacji Żabianka.

W najbliższych dniach powinny zakończyć się także odbiory na stacji Rumia Janowo.

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach dwie firmy zgłosiły się do przetargu na opracowanie projektów modernizacji trzech peronów SKM w Gdyni: na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie.



Oferta jednego z wykonawców, na łączną kwotę ponad 1 mln zł, mieści się w budżecie, a druga przekracza 3 mln zł i znacznie go przewyższa. Dokumentacja powstanie maksymalnie w ciągu roku.

Ładowarki USB od Trojmiasto.pl w pociągach SKM

Miejsca

Opinie (117) 5 zablokowanych

  • Ja (1)

    Czyli dach juz nie przecieka?

    • 17 1

    • Tobie w majtach przecieka

      • 3 8

  • No to teraz "chłopaki" z chylonii

    Zrobią z tym peronem to co zrobili z wersją poprzednia.

    • 20 3

  • Ciekawe że w zajawce piszecie, że remont trwał 2 lata a potem w 1 pkt. z "przypomnijmy" piszecie że zaczął się pod koniec 2017. No chyba coś się nie zgadza ;)

    W każdym razie skończył się i już jest obsr*ny peron bo gołębie mimo kolców i drutów jakoś uwiły gniazda na belkach pod wiatą.

    Na plus za to przeszklone kabiny gdzie można schować się przed wiatrem.

    • 8 3

  • A co z rewitalizacja Meksyku?? (3)

    W tym roku mialy byc remontowane ulice i nic. Parkingi, petla i glowna ulica do dworca od Hutniczej pewnie tez z duzymi opoznieniami rozpoczna sie nie mowiac o zakonczeniu. Wlasciwie juz po wyborach wiec czemu sie dziwic

    • 6 5

    • sam sobie zrewitalizuj. Id do roboty i sobie zarób. (1)

      • 4 2

      • tak niektórzy z dzielnicy Meksyk liczyli na obiecanki przedwyborcze a jakże .... obiecanki przedwyborcze ... a pewnie kiedyś to kupi deweloper.... a może rozszerzenie przejazdów na ul Hutniczą i to byłoby najbardziej słuszne !!!!!

        • 1 1

    • Tam nie ma co rewitalizować.

      Tam potrzebny jest buldożer i rekultywacja gruntu.

      • 2 1

  • Dewastacja za 3..2..1..

    • 9 4

  • Żenada

    Fajnie to wygląda, ale co z tego jak dach przecieka? Według mnie robotnicy odwalali niezłą fuszerkę, stąd ten długi czas remontu. Jeżdżę skm praktycznie codziennie i wsiadam na tym peronie i nie raz widziałem co tam się dzieje. Schody najpierw skute, potem wybetonowane nowe, następnie znowu skute bo pewnie coś było nie tak i znowu wybetonowane. Potem kamienne płyty położone na tych schodach, a drugiego dnia ściągane i tylko klej po nich został... I mógłbym wymienić jeszcze wiele takich akcji, które się tam działy przez te 2 lata remontu. Najbardziej mnie jednak zastanawia jakim cudem inwestycja została odebrana, skoro jeszcze dziś widziałem mokre plamy pod wiatą.

    • 17 4

  • Czy przewidzieli tam monitoring i całodobową ochronę??? Jak nie to po paru tygodniach szczyny i pawie na ścianach a cała reszta totalnie zdewastowana przez chłopaków z dzielnicy. Zakład?

    • 8 3

  • Peron przecieka (1)

    Przechodzę często tunelem pod peronem i niestety ja nie odebrałbym tego remontu. Przecieka peron tak, ze widać wyraźne zacieki na stropie i ścianach przy windzie. Teraz potrzeba zmiennej pogody i ściany będą pękać. Tyle kasy , gdzie inspektor który powinien te zacieki widzieć , no chyba ,ze jest krótkowidzem. Skandal, szkoda słów .

    • 19 3

    • Bzdura!

      • 1 3

  • (2)

    Coś wiadomo kiedy ruszą tablice we Wrzeszczu?

    • 8 2

    • Heheh

      Myślę, że szybciej sonda kosmiczna Parker Solar Probe dotrze na słońce, niż pojawią się sprawne tablice..

      • 3 0

    • PKP nie zapłaciło za prąd więc tablice nie ruszą a już na pewno nie w podróż.

      • 0 1

  • czerwień zamalować (1)

    ok ale ten czerwony kolor to po co ??? ktoś nie miał gustu ?? proszę o stonowane kolory i stawiajmy na klasykę a nie na dziwactwa tzw. designerów. ale ogólnie jest dużo lepiej niż było. czerwień zawsze da się przemalować. pozdrawiam

    • 4 8

    • Czerwień

      pasuje do szarości, antracytu i grafitu. "Kolejowy niebieski" widoczny na stacjach w całym kraju kłuje w oczy.

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane