- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (130 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (703 opinie)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (134 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Po stłuczkach dziewięć razy zamykano tunel pod Martwą Wisłą
Choć drogowe incydenty wyglądały groźnie, szczęśliwie obyło się bez poważnie poszkodowanych.
Dziewięć razy w tym roku rury Tunelu pod Martwą Wisłą zamykano z powodu kolizji i wypadków. Z roku na rok rośnie także liczba awarii samochodów, które korkują ten odcinek Trasy Słowackiego. To m.in. efekt większego ruchu: podczas gdy w 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. aut, w tym roku liczba ta urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.
W 2019 roku (do 20 grudnia) - z powodu incydentów drogowych - poszczególne rury Tunelu pod Martwą Wisłą musiały być zamykane dziewięć razy. W niektórych przypadkach były to zamknięcia krótkotrwałe, na kilka minut (najkrótsze trwało pięć minut), w innych sytuacjach - tunel zamykano na dłużej.
W pamięci kierowców, którzy często wybierają tę trasę, zapisał się 14 maja - tego dnia doszło w tunelu do stłuczki, przez co rura T1 (w kierunku Letnicy) była zamknięta aż przez trzy godziny, co spowodowało spore korki.
Samochód uderzył w ścianę tunelu
- Kierowca samochodu ciężarowego, jadąc prawym pasem tunelu w kierunku al. Płażyńskiego, podczas wykonywania manewru zmiany pasa ruchu na lewy pas, żeby uniknąć zderzenia ze stojącymi w zatorze innymi pojazdami, zderzył się z, jadącym w tym samym kierunku lewym pasem, samochodem osobowym. Następnie odbity siłą uderzenia zjechał na prawy pas, gdzie uderzył w stojący w zatorze drogowym inny samochód. Jednocześnie pojazd odbity siłą uderzenia przewrócił się na lewy bok, uderzając w ścianę tunelu uszkadzając jej poszycie - przypomina nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Stłuczka z maja 2019 roku:
Ponad 200 zatrzymanych praw jazdy
Wśród przyczyn kolizji na tej ruchliwej trasie, policjanci wymieniają m.in. brawurę i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach. W tym roku ze zbyt dociśniętego gazu funkcjonariuszom tłumaczyć się musiały setki kierowców.
- Rejon Tunelu pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionej w tym miejscu służby, m.in. kontrolują prędkość, z jaką poruszają kierowcy. Od początku stycznia 2019 r. do 18 grudnia zatrzymano 202 prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym na tej ulicy - mówi nadkom. Magdalena Ciska.
Co ważne, usuwanie skutków kolizji w tunelu bywa mocno uciążliwe. W przeciwieństwie do zdarzeń na otwartej przestrzeni, uszkodzonego pojazdu nie można swobodnie zepchnąć na pobocze. Rozbity samochód musi zostać usunięty z tunelu najczęściej przy pomocy lawety.
Niemal 30 tysięcy aut w Tunelu pod Martwą Wisłą dziennie
W sumie pas ruchu bądź cała rura tunelu (z różnych przyczyn, również prac serwisowych) zamykana była 608 razy.
- Najczęstsze problemy, jakie spotykały kierowców w tunelu, to brak paliwa w pojeździe, zdarzały się również innego typu awarie, unieruchamiające samochód. W porównaniu z latami ubiegłymi można zaobserwować ponad dwukrotny wzrost liczby takich zdarzeń (w 2017 roku było ich 144, a w 2018 - 157) - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wpływ na to ma wzrost średniej liczby pojazdów przejeżdżających codziennie przez tunel. W 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. samochodów. W tym roku średnia urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.
Groźnie wyglądała także październikowa stłuczka motocyklisty z osobówką: rozpędzony jednoślad wjechał w tył auta. Na szczęście nikt nie doznał poważniejszych obrażeń.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody na sprzedaż do 5 tys. złotych
Zamknięty pas w Tunelu pod Martwą (7 opinii)
Miejsca
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2019-12-23 23:39
9 razy to bardzo niewiele.
- 1 0
-
2019-12-24 06:14
Trasa Słowackiego? Wkradł się błąd.
- 1 0
-
2019-12-24 11:00
Polacy sami sobie stwarzają problemy i niepotrzebnie a wystarczy radarek na początku na końcu i 1000 za przekroczenie o 1 km i założę się o każde pieniądze ze tunel nie zostanie zamknięty w roku ani razu,wiecznie żył nie będę ale pomysłami służę.
- 2 1
-
2019-12-25 10:23
U nas w Polsce narodził się taki zwyczaj...
... zmiana pasów ruchu bez kierunkowskazu oraz siedzenie na d*pie ,co ciekawe przy dużych prędkościach , obwodnica i autostrada.
- 2 0
-
2019-12-26 11:29
jeszcze nie było tam poźaru
jeszcze nie wylała sie tam cysterna paliwa
ani nie było koziołkowania dostawczaka z fajerwerkami
zderzenia z autobusem i licznych ofiar
prawa statystyki są nieubłagane, w/w nastąpią, prędzej czy pźniej- 0 2
-
2019-12-26 19:34
Tunel obszarem zabudowanym xD
Za takie ustalenie organizacji ruchu, że obszar zabudowany obejmuje tunel, należy się urzędnikowi kryminał. To jest nielegalne. Obszar zabudowany musi obejmować zabudowę mieszkaniową.
- 1 0
-
2020-01-08 12:27
Motocykl
To wszystko wina tego muminka w czerwonym aucie co sie wpie*rzyl sila na pas....
To nie predkosc, a d**ile jezdzace prawym pasem sa zagrozeniem dla ruchu, najczesciej nie umiejacy zmieniac tego pasa i wlaczac sie do ruchu....- 1 1
-
2020-06-17 23:39
Wszyscy jeżdżą jak dzikusy później dziwią się ,że są stłuczki . Poza tym prawy, kończący się pas ruchu aż prosi się do takich stłuczek w tunelu.
Natomiast jest to lekcja dla motocyklisty jak należy poruszać się po drogach ,zwłaszcza w tunelu a nie pędzić na złamanie karku . Co akurat miało miejsce.- 0 0
-
2023-02-12 07:37
masakra
Dobra prosta szeroka droga a dzicz i tak nie panuje nad tym jak jedzie. Może fatycznie trzeba ograniczyć wszędzie prędkość do 40km/h i progi zawalniające co 100 metrów. Jak to oglądam to dochodzę do wniosku że 30% naszych kierowców miało by wpadek nawet na pasie startowym i to pustym.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.